تویوتا

معرفی تویوتا GR 86 جدید برای بازار ایالات‌متحده

تویوتا GT86 خودروی رانندهٔ بسیار خوبی بود اما از کاستی‌هایی مثل کمبود قدرت رنج می‌برد. حال اما تویوتا سعی دارد با GR 86 جدید این کاستی‌ها را برطرف کند. این کوپهٔ اسپرت جدید برای اولین بار در آوریل امسال رونمایی شد اما حالا نسخهٔ آمریکایی آن معرفی شده که اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در این کشور خواهد شد. GR 86 مدل ۲۰۲۲ در بیرون از طراحی تکاملی بهره می‌برد که جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی‌رنگ چراغ‌های LED و ورودی‌های هوای عمودی از ویژگی‌های بخش جلویی آن هستند.

در پروفیل جانبی خودرو، دریچه‌های هوای جدیدی روی گلگیرهای جلو و رکاب‌های اسپرت‌تری از نسل قبلی دیده می‌شود درحالی‌که در عقب هم یک اسپویلر یکپارچه، دو سر اگزوز دایره‌ای و یک دیفیوزر کوچک نمای اسپرتی ایجاد کرده‌اند. GR 86 به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی ارائه می‌شود اما تیپ پریمیوم به رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج‌کاری شدهٔ مشکی‌رنگ با لاستیک‌های چسبنده‌تر میشلن پایلوت اسپرت ۴ مجهز خواهد بود. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ دیسک‌های ترمز ۱۱.۶ اینچی در جلو و ۱۱.۴ اینچی در عقب است.

در داخل GR 86 هم شاهد فضایی تکاملی با داشبورد جدید، صندلی‌های اسپرت بروز و نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. این کوپهٔ جدید ژاپنی با برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی با گرافیک متغیر بسته به حالت رانندگی، از لحاظ تکنولوژی هم ارتقاء پیدا کرده است. به‌عنوان‌مثال، این نمایشگر در حالت رانندگی پیست، دندهٔ درگیر، دور موتور، دمای آب و دمای روغن را نشان می‌دهد.

تیپ پریمیوم در داخل از تودوزی چرمی و آلکانترا به همراه‌ تریم نقره‌ای، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی با هشت بلندگو برخوردار است. در بخش ایمنی هم مدل‌هایی که به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند به‌صورت استاندارد با سیستم کمک‌رانندهٔ EyeSight سوبارو ارائه می‌شوند که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز پیش از برخورد، دستیار نوربالا و… می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین گلایه‌ها از GT86 قبلی کمبود قدرت بود که حالا تویوتا با تجهیز GR 86 به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری جدید این مشکل را برطرف کرده است. این موتور چهار سیلندر به لطف حجم بیشتر و همچنین تغییراتی در منیفولدهای هوا و دود، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این پیشرانه هنوز هم از توربوشارژر بی‌بهره است اما ۲۳ اسب بخار قدرت و ۳۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۲ لیتری قبلی تولید می‌کند.

هرچند شاید این افزایش نیرو چندان زیاد به نظر نرسد اما مطمئناً تأثیر خود را در عمل نشان می‌دهد زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر خودرو با گیربکس شش سرعتهٔ دستی از ۷ ثانیه به ۶.۱ ثانیه رسیده است. این اختلاف شتاب با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بیشتر حس می‌شود زیرا GR 86 با این گیربکس ظرف ۶.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱.۴ ثانیه نسبت به قبل بهبود یافته است.

علاوه بر این، پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری اوج گشتاور خود را در دور نسبتاً پایین ۳۷۰۰ rpm ارائه می‌کند که پیشرفت چشمگیری نسبت به موتور قبلی است که برای تولید اوج خروجی خود باید به دور ۶۶۰۰ rpm می‌رسید. GR 86 همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن و گلگیرهای و سقف آلومینیومی هم مجهز شده است که وزن آن‌را به ۱۲۷۰ کیلوگرم رسانده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    اگه بخرمش میبرمش سپر جلوشو سوبارو میزنم این خیلی زشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hssn

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      خب دیگه چکاریه برو سوبارو BRZ بخر بجاش:/

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. آرین

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      دوستان هوادار تسلا پیشنهاد میکنم جواب بنده به elmiraj رو در پست تسلا بخونید تا سوءتفاهم برطرف بشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        آقا آرین من طی این بحث هایی که با تسلا دوستان داشتم متوجه یک نکته شدم!
        حتما سایر دوستان هم متوجه این نکته شده اند!

        اینکه باید حرف فقط حرف خودشان باشد و حرف احدالناسی را قبول ندارد .
        هر موقع هم گَندی طبق معمول از تسلا بَر میخیزَد!
        به طرز بسیار زیبا و عالی می‌آیند و یک ماست مالی فوق حرفه ایی می‌کنند!
        جواب هیچ کس را هم نمی‌دهند و مخصوصا اگه از تسلا گندی باشه و شما هم مثل شان ماست مالی نکنی !
        جوابت را نمیدهند!
        هر پستی هم که از تسلا می‌بینی یک تسلا دوست(جارو برقی فَن) آمده گفته که اس پلاد فردا میاد!
        ماشاالله انشاالله خُداشون ! رودستر که هر روز قراره بیاد و هنوز حتی یک مدل پیش تولیدی هم نزده اند!

        همانطور که‌ خودشان جواب هیچ کس را نمیدهند و مشغول ماست مالی کردن هستند!
        چون نمی‌توانند جواب بدهند از بس که گَند های تسلا زیاد است!
        شما هم جوابشان را ندهید!
        بگذارید فیلم های تخیلی شان را ببیند و هر روز بگویند که رودستر فردا میاد!😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. rezars pc

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    از سوپرا بااحال تره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      ها؟؟ از سوپرا باحال تره به هیچ وجه قابل مقایسه با سوپرا نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. rezars pc

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        قیاس مع الفارقه ولی بااحال تره براا من

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    یه کوپه اقتصادیو اسپرتو جذاب👌👌👌

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. rezars pc

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    خب تبریک میگم در این مهد کودک فقط فاشیست نداشتیم

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. rezars pc

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      خب شکر خدا دوباره پیروز شدند

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. میثم

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    این ماشین برای من خیلی خیلی دلنشین تر از سوپرا است
    چون تماما ژاپنی اصیله
    نسل قبلیش هم که خیلی خوب ظاهر شد و طرفداران خاص خودشو داشت
    این که از قبلی هم بهتره
    طراحی و تیون خور خیلی خوبی هم داره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هم BRZ و هم GR86 هر دو عالی هستند.
    انتخاب بین این دو دیگه به خریدار بستگی داره.
    اگر من بودم سوبارو می خریدم چون کمپانی مورد علاقه منه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    تویوتا جدیدا خوب داره ماشین های اسپرت و جوان پسند میسازه.افرین بهش.کیفیت بدون حفظ ظاهر فایده نداره.سونی موبایل های به اون خوبی درست می کرد ولی ظاهرش موبایل هاش بی روح مثل یه قالب صابون بود و اخرش هم خداحافظی کرد و رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BenzSLR

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا قشنگش کردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMET 2002

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    چقد زشتتتتت
    هرچند پول داشتم بی شک میخریدمش
    ولی چقد زشت
    اینو با کلی پکیج هم نمیشه خوشگلش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Ninja

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      زشت به این زیبایی البته نظرا فرق دارن از نظر من این قشنگ تر از سوبارو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMET 2002

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        جفتشون تحفه‌ای نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Ninja

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بلع😬🙁😕

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Ali+

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    گفته بودند قراره با سوبارو تفاوت داشته باشه ولی اینکه جز سپر و لوگو ها فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خب این ماشین ها هردو بر اساس همدیگه اول ساختنشون تا موقعی که از هم جدا بشن کار زیاده…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    ژاپنی ها به نظر من بهترین اسپرت سازان هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آمریکایی هارو یادت رفت،موستانگ که گل سرسبد هرچی اسپرت سازه،با ۵۷سال قدمت و بیشتر از ۱۰میلیون فروش! تازه یه ماشین کوپه اینقدر فروخته!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بدک نیست،یه ماشین اسپرت جمع و جور برای جوونای تازه ۱۸ساله شده….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا