تویوتا

معرفی زیربرند اسپرت GR توسط تویوتا

تویوتا به‌تازگی زیربرند اسپرتی بنام GR را در ژاپن معرفی کرده است. این زیربرند اسپرت خود شامل سه سطح مختلف می‌شود. سطح پایهٔ این سری GR Sport نام دارد درحالی‌که سطح میانی آن GR نام گرفته و نهایتاً بالاترین سطح خودروهای این سریِ اسپرت با نام GRMN عرضه خواهند شد. علاوه بر این، برای نسخهٔ استاندارد محصولات تویوتا نیز GR Parts در نظر گرفته شده که مالکین می‌توانند با سفارش آن‌ها نمایی اسپرت به خودروی خود ببخشند.

در سطح GRMN ارتقاء کامل در خودرو صورت می‌گیرد که شامل تغییرات موتوری هم می‌شود. در سطح GR، ترمزها، تعلیق، اگزوز و دیفرانسیل لغزش محدود ارتقاء پیدا کرده و همراه با تجهیزات داخلی و آئرودینامیکی ارائه می‌شود. سطح پایینی GT Sport هم عمدتاً تغییراتی ظاهری را به همراه دارد اما تنظیماتی را هم در تعلیق انجام می‌دهد.

تویوتا فعلاً این سری عملکردی را برای محصولات خود در بازار داخلی ژاپن ارائه کرده است که شامل مدل‌های Vitz (همان یاریس)، کراس‌اوور هریر (همان لکسس RX با برند تویوتا)، مینی‌ون‌های Voxy و Noah، پریوس آکوا (همان پریوس C)، پریوس آلفا (همان پریوس V)، GT86 و سدان مارک X می‌شود. تمامی این خودروها به قطعات عملکردی مجهز شده و لباسی اسپرت بر تن کرده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین خودروهای این سری، هاچ‌بک داغ Vitz GRMN است که شباهت زیادی به یاریس GRMN دارد یعنی خودرویی که چند وقت پیش در نمایشگاه ژنو امسال برای بازارهای اروپایی معرفی شد. ویتز GRMN همانند برادر اروپایی‌اش از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی سوپرشارژ استفاده می‌کند که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این هاچ‌بک اسپرت می‌تواند ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسید و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

برای متمایز کردن ویتز GRMN از نسخهٔ استاندارد، تویوتا آن‌را به رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و کیت بدنهٔ تهاجمی مجهز کرده درحالی‌که در داخل خودرو نیز صندلی‌های اسپرت با حمایت جانبی بهتر از بدن و غربیلک فرمان کوچک‌تر ارائه شده است. این هاچ‌بک کوچک اسپرت به‌زودی در بهار سال آینده در بازار داخلی ژاپنی عرضه خواهد شد.

اما شاید بتوان کوپهٔ اسپرت GT86 را مناسب‌ترین محصول تویوتا برای دریافت پکیج GR دانست. این خودرو به کیت کامل آئرودینامیک، رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده، کالیپرهای ترمز شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، سر اگزوزهای جدید، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، غربیلک فرمان کوچک‌تر و صندلی‌های ریکارو مجهز شده است؛ اما در این خودرو همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت نسخهٔ استاندارد بدون تغییر باقیمانده است.

خودروهای سری GR تویوتا در ابتدا در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شوند اما همان‌طور که یاریس GRMN برای بازارهای اروپایی ارائه شده است، تویوتا قصد دارد به‌تدریج این سری محصولات اسپرت خود را در بازارهای دیگری هم ارائه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    این همه تغیرات ترمز و کیت ایرودینامک و … برای جی تی ۸۶بعد موتور همون دولیتری فابریک !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بنظر من سطح پایه ‌اش رو میذاشت GRMN mini sport
    سطح بینِ پایه و متوسط Grmpt half sport
    سطح میانی GprtR sport
    سطح بینِ متوسط و بالا رو میذاشتGrmn super sport
    سطح بالاش رو میذاشت Grmtomn hyper sport
    اینجوری بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MehdiTurbo

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    موتور ضعیف هنوز،طراحی داخلیشم خیلی سادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا با این برند خودرو های پرفورمنس بیشتری بسازه .تا دیگه از این نظر کمبودی نداشته باشه .
    ?تویوتا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد22

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    – ماشینت چیه؟
    + تویوتا مینی ون نوآه جی آر ام ان :|

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا