تویوتا

شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

به تازگی انکاپ استرالیا یک تست تصادف به اصطلاح شاخ‌به‌شاخ را بین دو خودروی مدرن و قدیمی ترتیب داده است. این دو خودرو فاصله‌ی سنی ۱۷ ساله داشته و یافته‌های جدید را که می‌گویند احتمال درگیر شدن خودروهای قدیمی در تست‌های منجر به مرگ ۴ برابر بیشتر از نسخه‌های مدرن می‌باشد برجسته می‌کنند.


این تست تصادف شاخ‌به‌شاخ در سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت ترتیب داده شده و به منظور نشان دادن بهبودهای قابل‌توجه رخ داده در ایمنی خودروها و سرنشینان در طی قریب به ۲۰ سال طراحی شده است. این تست بین یک دستگاه تویوتا کرولا ۲۰۱۵ و یک دستگاه کرولای ۱۹۹۸ برگزار شده و به وضوح مزیت‌های استفاده از خودروی مدرن در هنگام وقوع یک تصادف را نشان می‌دهد.

مدیرعامل انکاپ استرالیا آقای جیمز گوودوین می‌گوید:

این تست مزیت‌های استفاده از خودروهای جدیدتر و ایمن‌تر را نشان می‌دهد.

این تست همزمان با انتشار داده‌های انکاپ استرالیا درباره‌ی ناوگان خودروهای این کشور برگزار شده است. در داده‌های این سازمان گفته شده اگرچه خودروهای قدیمی‌تر (خودروهای تولیدی از سال ۲۰۰۰ به پایین) ۲۰ درصد ناوگان خودرویی را تشکیل می‌دهند اما در ۳۳ درصد تصادفات منجر به مرگ و میز خودروها دخیل هستند.


در مقابل، تحلیل‌های انکاپ استرالیا نشان می‌دهد که خودروهای جدیدتر ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تنها در ۱۳ درصد تصادفات منجر به مرگ و میز دخیل هستند. این خودروها ۳۱ درصد ناوگان خودرویی استرالیا را تشکیل می‌دهند.

گوودوین می‌گوید:

این موضوع که نرخ تصادفات منجر به مرگ‌ومیر خودروهای قدیمی‌تر ۴ برابر نمونه‌های جدید است نگران‌کننده به شمار می‌آید. ما متوسط سن خودروهای دخیل در تصادفات دارای مرگ‌ومیر را بررسی کرده و دیدیم که تنها در یک سال این سن متوسط از ۱۲.۵ به ۱۲.۹ افزایش یافته است.

او ادامه می‌دهد:

راننده‌هایی که بیشتر از همه در معرض ریسک هستند جوانان و افراد بی‌تجربه و همچنین راننده‌های مسن و سالخورده می‌باشند. امیدواریم این تست شروع کننده‌ی گفت‌وگوها برای تشویق تمامی رانندگان برای در نظر گرفتن ایمنی خودروهایشان باشد.
ایمنی یک آپشن یا تجمل نیست و ما از همه می‌خواهیم تا در جاده ایمن بمانند بنابراین مصرف‌کننده‌ها باید به دنبال ایمن‌ترین خودروهایی باشند که با نیازهای آن‌ها مطابقت دارند.


انکاپ استرالیا می‌گوید در تست تصادف یاد شده کرولا ۱۹۹۸ نقص ساختار فاجعه باری داشته و آدمک راننده نیز ریسک بسیار بالای جراحت مربوط به سر، سینه و پاها را نشان داده است. این خودرو از مجموع ۱۶ امتیاز تنها ۰.۴۰ امتیاز را به دست آورده و هیچ ستاره‌ای کسب نکرده است.

از طرف دیگر تویوتا کرولا ۲۰۱۵ بسیار خوب عمل کرده و از مجموع ۱۶ امتیاز موفق به دریافت ۱۲.۹۳ امتیاز و ۵ ستاره‌ی ایمنی شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ىادش بخىر چند سال پىش هم شورولت اىن کارو انجام داد و شورولت مالىبوى مدرن رو با اىمپالاى 1959 شاخ به شاخ کردو خسارتى که به اىمپالا وارد شد بىشتر بود
    البته ىادم مىاد ىه عده مىگفتن پىچهاى بدنه ى اىمپالاى 1959 رو شل بستن که موقع تصادف اسىب بىشترى ببىنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      جالب اینکه تو خارج شما سىر تکامل رو تو هر زمىنه کاملا متوجه مىشه
      مثلا توىوتا تکامل اىمنىش رو با اىن کار نشون داده اما مثلا اىران خودرو با ساىپا بخوان همچىن کارى کنن چى؟؟؟
      فکرش رو بکنىد پىکان مدل 1373 رو با سمند 1396 شاخ به شاخ کنن به شما قول میدم پىکان 20 سال پىش بهتر عمل مىکنه تا سمند
      این ىه گوشه از عقب ماندگى خودروسازى ماست که اگه گارى تولىد مىکردن با درشکه بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      درسته خیلیا ماشینای امریکایی قدیمی که خیلی محکم بودن رو امن تر از همه ماشینا میدونن در صورتی که اشتباهه .
      نمونش تصادف نیسان های ابی از روبرو تو ایران که خیلی محکم هستن با ماشینای دیگه که من با چشم خودم دیدم شانش زنده موندن راننده نیسان خیلی کمتره .(البته به جز پراید ??)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Amir

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      کرولای 1998 اینطوری داغون شد
      معلوم نیست مزدا 121 مدل 1988 چه بلایی سرش میاد !!!
      ( اگر این ماشین رو نمیشناسید لطفا ( مزدا 121) رو در اینترنت سرج کنیپ تا بفهمید منظورم جه ماشینیه !!! )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        در تکمیل صحبت های امیر
        پر فروش ترین خودرو داخل کشورمونم هست
        دیگه تابلو کردم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. شاهين

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        کف کردم! ١٢١ همون پرایده !؟!؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله دیگه
          به خاطر روابط نزدیک فورد و مزدا و خط تولید بسیار گسترده تر فورد نسبت به مزدا ، فورد هم این ماشین رو با نام فستیوا تولید کرد و مزدا رو در سودش سهیم … .

          کیا هم که در اون سال ها توان طراحی یک خودرو نداشت و به عنوان یک مونتاژ کننده ی ماشین ها ژاپنی / امریکایی در بازار کره عمل می کرد ، 121 رو با نام Kia pride مونتاژ می کرد و سال 2000 متوقفش کرد.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تو کرولای قدیمی صورت سینه و پاهای ادمک خیلی ضربه دید
    اگه یه انسان واقعی توس بود زنده بیرون نمیومد
    ضمنا همین کرولای 1998 از پژو سمند و پرابدهای ما مطمئنم که محکمتره ایمنی بیشتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    نیسانم چند وقت پیش اینکارو با سنترا کرد نسل جدید و قدیمشو شاخ به شاخ کرد و پیشرفت ایمنیش معرکه بود
    البته این نکته هم باید ذکر بشه که به مرور تست ها و حالا جزئی نگری های انکپ تغییر میکنه و بروز تر میشه این کرولا 1998 برای زمان خودش خیلی ماشین ایمنی بوده
    فقط برای من سواله که چرا نسل جدید کرولا نیومد ایران چند جای دیگه غیر از امریکا تولید میشه فکر کنم مشکل اونو نداشته باشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ایرتویا هر ماشینی که بیشتر سود داشته باشه وارد میکنه.فعلن سودش هیبریدی آوردنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      کرولای جدید تو مناطق آزاد مثل کیش هستش. خودم از نزدیک دیدم. خیلی شیکه. ولی عجیبه هنوز وارد نکرده ایرتویا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ROHAM

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    یه سوال…
    تو این تست برآیند سرعت دو خودرو برابر 65km/hهست یا سرعت هرکدوم برابر 65km/h هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ما هم باید یه تست شاخ به شاخ بین پیکان و دنا برگزار کنیم!
    یا مثلا یه شاخ به شاخ بین پراید و تیبا!
    خخخخخ
    نتیجش خیلی جالب میشه…
    (همشون از جلو تا صندوق عقب یکجا پرس میشن :) )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    از این تستا خوشم میاد چون نشون میده چقدر پیشرفت کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    انجام این کار با خودرو های داخلی جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. هرمز

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (22 ديدگاه)

      کسی تو ایران خودرو یا وزارت صنایع بیاد همچین پیشنهادی بده شبونه موجودات فضایی میدوزدنش

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا