تویوتاسوزوکی

سوزوکی کیزاشی در برابر تویوتا کمری

بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.

سوزوکی کیزاشی
سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی
کیزاشی با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان ۸.۸ ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۷. ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.

2012 Toyota Camry
۲۰۱۲ Toyota Camry
تویوتا کمری
کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.
این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۰۵ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود۸.۲  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که البته باک ۷۰ لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.

طراحی
کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.

2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012
2012 Toyota Camry SE
Toyota Camry SE
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

امکانات
تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.

Toyota Camry 2012 dashboard
Toyota Camry dashboard
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (۱۰ حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.
suzuki kizashi sport interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
2012 suzuki kizashi dashboard
suzuki kizashi dashboard

نتیجه گیری
کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
کمری و کیزاشی

مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین
معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن

مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با ۱۰ ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر
معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید

نویسنده: راستین موفق

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ali m

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کمری باسابقه تره وامتحان پس داده ولی مردم تشنه مدل های جدیدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (155 ديدگاه)

      کمری ماشین نرم و خانوداگی تر و جاداتری می باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      آخه این چه وضعیتی بید که برای ما درست کردن :-D

      هم دلار با نرخ آزاد :-Dو هم عوارض 110 % :-D

      لااقل عوارض 110% رو حذف کنید :-D دهنمون سرویس شد :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (40 ديدگاه)

        مقایسه قیمتی خودرویی که با تعرفه 60 درصد CKD و حمایت مستقیم و انحصاری دولتی با ارز دولتی و … با یک خودروی وارداتی با تعرفه 110 درصد و مشکلات ارز و هزینه های جانبی و …. خنده دار هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرید

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    من که کیزاشی دنده دستی ندیدم تو ایران.
    یک مدل فول و یک مدل نیمه فول که هر دو هم اتوماتیک هستند موجود دیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نویسنده مطالب مقایسه باید کاملا بی طرف باشد،من این متن را اصلا قبول ندارم.
    کیزاشی دیگه کیه؟رقیب اصلی کمری آزرا است.
    تویوتا کلاسش به اینا نمی خوره!
    کاش از راحتی و خدمات کمری(ایرتویا) هم یه چیزی می گفت.
    بستر آدما موقع خرید خودرو به ایمنی و آسایش توجه می کنن(نظر سنجی سایت پدال)پس کمری سرتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام دوست من
      رقیب کمری توی بازار های جهانی سوناتاست که سال پیش از لحاظ میزان فروش توی بازار آمریکا از کمری جلو زد
      آزرا یک کلاس بالاتر از کمری هست و باید با آوالون مقایسه بشه که به بازار ایران راه پیدا نکرده

      اتفاقا این تست کاملا بدون تعصب بود چون تعصبی که ایرانی ها روی مارک تویوتا دارن توی این تست دخیل نشده بود
      شما حاضری برای ماشینی پول بدید که بالای 70 تومن قیمت داره اما تهویه دستی و 2ایربگ و گیربکس 4سرعته(تکنولوژی 15سال پیش)داره که حتی ماشینهای با قیمت 40 تومن هم امکاناتشون بیشتر از این حرفاست و شتاب و سرعت بالاتری دارن؟
      به نظر من کمری فقط 2برتری نسبت به کیزاشی داره
      نرمی و بی صدایی
      استهلاک پایین
      دربقیه موارد کیزاشی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (48 ديدگاه)

        سلام!
        فقط خواستم چنتا نکته یادآوری کنم:
        کمری های داخل ایران پایین ترین مدل کمری است،گیربکس آن 6 دنده اتوماتیکه،ایربگ :راننده/سرنشین جلو/جانبی/پرده ای/زانو(مدل L)
        اما مدل بالاتر یعنی LE که فعلا خبری از آن نیست،امکانات بیشتری در اختیار قرار می دهد:کنترل اتوماتیک دو منطقه ای(سیستم تهویه)و…..
        اما اگر مدل های SE XLE در ایران عر ضه شود بی شک رقیب اصلی آزراست!
        اما مصرف سوخت کمری از کیزاشی پایین تره!
        درباره طراحی هم سوزوکی لقب اسپورت را یدک می کشد که جوان ها آن را می پسندند(که در این سایت بیشتر همه جوان هستیم)
        اما تویوتا طراحی خانوادگی دارد..
        خب سلیقه ها متفاوت است و من چُن سال هاست کمری سوار می شوم،متوجه شدم که تویوتا واقعا حرف نداره البته خودرو های دیگری نیز داشتم ولی هیچکدوم کمری نمیشه حالاکه نسل جدیدش اومده دیگه هیجی.
        من مطمئنم اگر شما کمری داشتید،این صفحه را از طرفداری خودتان پر می کردید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام رضا جان
      من توی خوب بودنش کمری و کلا محصولات تویوتا اصلا حرفی ندارم اما نه با این بازاری که وارد کننده از عشق مردم به تویوتا سو استفاده میکنه و قیمت های نجومی میده
      من کمری گرند سوار شدم 6سیلندر هم هست و واقعا نرم و عالیه
      اما قبول کنید که از لجاظ امکانات،تکنولوژی موتور(نسبت قدرت به حجم) و طراحی واقعا تویوتا از رقبا عقب مونده
      اما توی خیلی از معیارها مانند نرمی و بی صدایی کابین هنوز جزو بهترین هاست
      اما من حاظر نیستم پول خیلی بیشتری بدم اما امکانات کمتر تحویل بگیرم و پشت یه چراغ قرمز یا توی جاده های پرشیب کوهستانی از ماشینی که 20،30 تومن از من ارزونتره عقب بمونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (64 ديدگاه)

        آقا رضا شما به این آدرس که برای خود کمپانی تویوتا هست برو
        تویوتا کمری اول هست، ماشین های مقایسه ای بعدی رو سوناتا 2012 اتنخاب کن با موتور 2.4 لیتری
        سوناتا 100cc حجم کمتری توی پیشرانه داره اما قدرتش 20 اسب بیشتره و گشتاورش هم 14پاوند بیشتر
        قیمت سوناتا هم قطعا ارزونتره
        گارانتی ها همه دوبرابر تویوتا

        اما باز من میگم تویوتا برتری هایی توی استهلاک و نرمی و بی صدایی داره

        تویوتا ماشین عالی ایه برای افرادی که سنشون از 50 گذشته و دیگه فقط دنبال آسایش هستن و از هیجان به دور

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ناصر

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    به نظرم یه خورده مقاله جانب دارانه بود و یه جورایی متمایل به عزیزان ایران خودرویی، کمری توی بازار جهااااانیییییییی جواب پس داده و خیلی از کیزاشی قشنگتر و با کلاس تره ، تورو خدا کمری رو با خودرویی توی لول و اندازه خودش بسنجید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sahand

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    من یه سوال از سردبیر این سایت داشتم,و اون اینه که ملاکتون برای برای قرار دادن مقالات توی بخشهای مختلف سایت چیه؟
    مثلا این مقاله,یا اسب بخار,یا مقاله قدرت پیستون اگه تو چشم انداز بود بهتر نبود تا افراد بیشتری از اینا استفاده کنند,تا اینکه صرفا به شکل یه خبر ساده تو ستون اخبار باشند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناصر

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حیف کیزاشی, که توسط ایران خودرو تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      فعلا فقط وارد میشه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پرهام

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کیزاشی فروش ضعیفی تو ایران داره تجربه می کنه! به نظرتون دلیلش چیه؟ البته در جهان هم فروش ضعیفی داره کلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. صادق

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لطفا به امکانات و قیمت کیزاشی هم نگاه کنید! موتورش که حرف نداره!
    فقط ایران خودرو … !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. nima

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من که شخصا کیزاشی رو میپسندم هم بخاطر قیافش هم اگزوزش دوبله و ماشین بروزیه با گیربکس cvt

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کیزاشی هم سابق کمری بشه کمری رو میزاره تو جیبش!
    ماشین به روزتریه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      برای بازار و مردمی که با تعصب صحبت میکنن بله
      به نظر من چند سالیه تویوتا داره فقط از برندش برای فروش استفاده میکنه
      وگرنه از لحاظ تکنولوژی موتور و گیربکس واقعا عقب مونده
      مثلا شما نگاه کنید در دورانی که همه ماشین های به روز برای انتقال قدرت بهتر و مصرف سوخت کمتر از گیربکس های 6 تا 8سرعته اتوماتیک استفاده میکنن کمری هنوز همون گیربکس های 10 سال پیشش رو روی محصولاتش میزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (48 ديدگاه)

        یه نکته:اولا تو ایرانه که اینجوریه
        دوما گیربکس کمری 6 سرعته اتوماتیکه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Sam abadani

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    احیاناً نویسنده از دوستان ایرانخودرویی نیستن؟چون ماشینی که این روزا تبلیغش میکنن هنوز کاملاً امتحان خودش رو پس نداده و قیاس اون با کمری خیلی جانبدارانه و بوداره
    من مشکوکم به این مقاله
    هرچند از کیزاشی خوشم میاد با اینکه خودم تویوتا سوارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Masoud shafiei

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک کیزاشی دنده ای برج دو 60 میلیون خریدم ولی به خاطر اینکه پلاک نمی شد پس دادم ولی خیلی سواریش عای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (155 ديدگاه)

      الان بود پلاک میشد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بهنام

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نتیجه کیفیت کیزاشی یکی دو سال آینده رقم میخوره وقتی که ایران خودرو بلایی رو که سر پژوی فرانسه آورد
    در ضمن اگه کیززاشی مثل ویتارا باشه مشخصه حرفی در مقابل تویوتا کمری نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عباس کمری

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ببخشید با کسب اجازه از دوستان من اکثرماشینها رو داشتم سنم 42ساله یعنی از18سالگی خریدفروش ماشینم میکنم یه مثلی هست میگن تویوتا رو خدا خوبش کرده واقعا کدوم ماشین اروپایی یا امریکایی میتونه وانت یا سواری تویوتا این مدت کارکنه وانتهای تویوتا بعد 40سال هنوز روی هوا میزنن-منکه کمری فول 2007 دارم با بنزم عوضس نمیکنم-این ماشینا مرد نیستن مث تویوتا خدا حافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parham 15

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      بابنزعوض نمیکنی؟این حرفت نشون داد تا حالا خرید فروش ژیان هم نکردی . خدانگهدارت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (48 ديدگاه)

        این یجور کنایست.یعنی کمری خیلی خودروی خوبی است و من هم قبول دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. memol1

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صرف با آلفارومئو
    Giulietta 170 Mt

    این قیمت نمی ارزه کیزاشی و کمری”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Parham

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آلفارومئو جولیتا به قول این دوستمون سرور همه ماشینا تو این رنج قیمته،به خصوص این که اروپاییه نه آسیایی.فقط تنها مشکلش قیمت بسیار بالای قطعاتشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بنظر من دوتاشون انتخاب خوبین
    درسته که تویوتا یه چیز دیگست ولی کیزایشی هم مثل تویوتا ژاپنیه ، پس چیزی ازش کم نداره … فقط اینکه برند تویوتا معروفتره
    از نظر طراحی ظاهری و فنی کیزاشی برتری داره

    کیزاشی انتقال قدرتش به 4 چرخ … کمری هم همینطوره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (155 ديدگاه)

      کیزاشی ایران دف جلو است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. sooroosh

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    البته چون این مقاله رو ایران خودرو نوشته ۱۰۰% کیزاشی توش بالاتر توصیف شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسن سنچولی چوباز

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یک کمری 2008 داشتم حدود 200هزار کیلومتر راه بردمش هیچ مشکلی نداشت الان دست خانمم هست به این میگن دوام تویوتا حالا هر شرکت مسخره ای میادرقیب تویوتا خودشو میبینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهنام

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    … خودرو یعنی نابود کردن نام یک برند مشهور
    نام پژو به گند کشیده شد حالا نوبت سوزوکی تاناکورا شده
    راستی به اوشین خبر بدین بیاد با … ایران خراب کن( ببخشید …خودرو )ازدواج کنه ….
    محصولات جدید میشه ایران تاناکورا…
    تویوتا یه چیزی میدونه که به … خودرو رو نمیده
    چونکه در تمام دنیا طرفدار داره و کمری هنوز هم پرفروش ترینه تو دنیا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bahman

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پژو از همان اول هم چیزی نبود جز یک شرکت نیمه ورشکسته که فقط تعصب فرانسوی ها در خرید محصولات داخلی شان و صدالبته سود فراوان از بازار انحصاری ایران و یکی دو کشور مشابه آن را برای مدتی در مقابل سایزین حفظ کرد.
      اما ….خودرو حقیقتاً یک شرکت کلاهبردار و مافیایی است که بجز سود بیشتر به هیچ چیز نمی اندیشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. فرید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    جالبه اتفاقن امروز کمری جدید رو از نزدیک دیدم، ظاهر جدیدش اصلن به دل ننسشت، شاید چون به شکل قدیمیه عادت کردیم.

    البته کیزاشی هم ظاهر چندان دلپسندی ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عباس کمری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    حسین آقا دمت گرم 200هزاربردیش هنوز مردتراز همه ماشینهای دیگه هست-من وانت دوکابین مدل 92تویوتا دارم صفربودخریدمش1000000کیلومتر کارکرده هنوز موتور باز نشده-تویوتارو خدا خوبش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. nima

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من که تویوتا کمری مدل 2008 همون قیافه قدیمیش چون ماشین کلاسیک تره به نطرم ولی کیزاشی خیلی خوشکتره از کیزاشی کیزاشی حالت اسپرتی داره با تشکر از سایتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. amir

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    نکته با مزه اینه که هنوز کمری جدید وارد ایران نشده و فقط تعدادی اوریون جدید وارد شده لذا اصولا مقاله تخیلیه.
    کمری سدان بزرگتر و خانوادگیه اما کیزاشی تو مایه های مزدا 3 هست و بیشتر با اون مقایسه میشه.
    یک دوستی هم گفته بود فروش سوناتا در آمریکا بشتر از کمریه که نمی دونم این آمارو از کجا آورده بود چون آخرین آمار کمری 100 هزار و خورده ای بیشتر فروخته. کمری ماشینیه که در آمربکا اصطلاحا بش میگن آیکون ماشین های خانوادگی متوسط و یک معیار در کلاس خودش از نظر راحتی و بی سرو صدایی بی نظیر, کیفیت و دوام و ارزش پرداختی در برابر کالا به شمار میره ( مقاله موتور ترند.).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام امیر خان
      شما اگه مدام مجلات و روزنامه های مربوط به اتومبیل رو بخونی متوجه میشی در سال 2011 فروش سوناتا توی آمریکای شمالی پس از سالها تونست از کمری جلو بزنه

      البته این جریان 2تا دلیل میتونه داشته باشه:
      1. آثار زلزله و سونامی ژاپن
      2. افت شدید کیفیت در محصولات تویوتا که باعث اون همه فراخوان و نهایت معذرت خواهی آقای تویودا در رسانه ها از مردم شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. nima

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تو سایت ایرانخودرو نگاش کنید عکساشو با اپشناش 4 تا باند دار با دوتا باند جانبی ویه عدد ساب وووفر و یه امپلی فایر اخرشه میخامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سهیل 561

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هر دو ماشین خوبی هستن
    بیشتر به نظر من کمری سر تره
    ولی از ظاهر و اسپرتیش گیزاشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hamid

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظر من هم کمری بهتره, چون تویوتا هست. تویوتا پفروشترین است تو دنیا و مطمئن باشید اگه تکنولوژیش بالا نبود نمیتونست تو بازار دنیااینقدر بفروشه. بازار دنیا , بازار انحصاری ایران نیست!!
    اونایی هم که راجع به آلفا گفتن, به نظرم اسیر تبلیغات شدن. آلفا جولیتا با موتور 1400 , 75میلیون هست که واقعا زیاده. اگه 50میلیون بود میشد بهش فکر کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما چیکار به حجم آلفا داری؟شتاب و بازده رو دریاب.مگه به حجمه؟حتما میخوای بگی پیکان 1600 از آلفا 1400 بهتره!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. hmeisam

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا در مورد مباحثی که تو سایت میزارید دقت کنید، خیلی مسخرس برا 4 اسب بخار کمتر تویوتا نسبت به سوزوکی که تویوتا از لحاظ مصرف کم و استهلاک کم و دوام زیاد تو دنیا معروفه اونوقت نویسنده بگه موتور کم بازده!!!!! اگر شتاب منظورتون هم باشه سخت در اشتباهید چون شتاب معیار اصلی و فنی موتور در درجه اول حساب نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arman kakavand

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      MAN KAmelan ba shoma movavegham man khodam shakhsan camry 2011 daram va kizashi ham savar shodam vali ham camry rahat tare ham jense mavad va montazh dakheli behtari dare va ham keshsesh avaliyeye camry kheili bala tare man khodam berandi ba sabegheye toyota ro vel nemikonam be nazare man hata koreaia ham az suzuki saran

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. علی قضایی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    درکل(تویوتا) کمری تو کشورمون امتحانش روپس داده موفق هم بوده حالا این تازه وارد (کیزاشی)باید ببینیم چجورایست مخصوصااگه ایران خودرو بخواد مونتاژ کنه. یه 2ـ3سالی زمان میخواد تا بفهمیم عملکرد کیزاشی چطوریاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، من جفتشو سوار شدم، به نظرم سوای صدای بیشتر کیزاشیری، کلا کیزاشی از کمری بهتره، ما هم که حساب کردیم مصرفش کمتر بود حالا اینجا چرا میگن مصرف بیتره خدا میدونه. البته کمری جدیدا انصافا چیز دیگه ای هستن، خدا قسمت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا