تویوتاسوزوکی

سوزوکی کیزاشی در برابر تویوتا کمری

بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.

سوزوکی کیزاشی
سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی
کیزاشی با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان ۸.۸ ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۷. ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.

2012 Toyota Camry
۲۰۱۲ Toyota Camry
تویوتا کمری
کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.
این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۰۵ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود۸.۲  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که البته باک ۷۰ لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.

طراحی
کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.

2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012
2012 Toyota Camry SE
Toyota Camry SE
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

امکانات
تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.

Toyota Camry 2012 dashboard
Toyota Camry dashboard
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (۱۰ حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.
suzuki kizashi sport interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
2012 suzuki kizashi dashboard
suzuki kizashi dashboard

نتیجه گیری
کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
کمری و کیزاشی

مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین
معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن

مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با ۱۰ ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر
معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید

نویسنده: راستین موفق

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تویوتا رو با هیوندایی مقایسه نکنید تروخدا.ادم خندش میگیره.جنسیس میخری 118 میلیون بعد 5000 کیلومتر باید جفت کمکهای جلوش با قیمت 8میلیون تومان تعویض بشه.تا الان هیوندای روی محصولات لوکسش گیربکس zf المانی میذاشت الان داره خود هیوندایی میذاره دیدن داره.در ضمن دوستان کره ای باز حتما میدونن بیس هیوندای رو میتسوبیشی در ابتدا بهش داد(موتور).کلا تنها خودرو ساز اسیایی که از اروپاییها بهتر یا در حد اونها ماشین میزنه تویوتا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کیزاشی ماشین خوبیه ولی همین که مونتاژ ایران خودروه کار رو خراب کرده چرا چون از زیر دست های نحس و خراب کار کارگرای ایران خودرو بهش خورده به امید روزی که خبر خشک شدن دست کارگرای ایران خودرو رو بشنویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      اولا دست کارگر ایرانی نحض نیست و زبون تو نحضه ،دوما ایران خودرو فعلا فقط وارد می کنه و فقط تو ژاپن منتاژ میشه …درضمن به این نوع وارد کردن فکر کنم cbu میگویند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اصلا قابل مقایسه نیستند. 1 سوزوکی
        2 ……
        3 ……
        4 ……
        5 ……
        6 ……
        7 ……
        8 ……
        9 ……
        10 ……
        11 تویوتا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اولا کیزاشی وارداتی
      دوما به کارگر ایرانی ربطی نداره
      سوما تو مسائلی که سر در نمیاری اظهار نظر نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. دانیال

      ۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (594 ديدگاه)

      سعید خان نباید انجوری حرف می زدی . ماها همه از صنعت خودروسازی ایران انتقاد می کنیم ولی خداییش راضی نیستسم که هم وطنای قشر کارگرمون یه تار موشون هم کم بشه. درسته ماشینهای ایرانی به درد نخورن ولی خوب گناه این کارگرا چیه. مشکل یه جای دیگه است سعید خان . باید دنبال پرتقال فروش بگردیم وگرنه خودتم می دونی هوش و استعداد ایرانی جماعت در چه حدیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. آرامان

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من خیلی با شما موافقم من خودم دلالم موقعی که تویوتا رو خریدم خوشم اومد ول موقعی که کیزاشی گرفتم از ایران خودرو برچسب پشت شیشه که نوشته ایران خودرو از کیزاشی بدم اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ک

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من دوباره نمی دونم دوستمون آمار از کجادر آوردن که سوناتا از کمری در آمریکای شمالی بیشتر فروخته\ در آمریکا که اختلاف فروش مدل 2012 هر دو در حدود صد هزار تاست و در کانادا سوناتا جزو 10 ماشین پر فروش نیست اما کمری جای نهمه ( البته در کاناداد دو مدل از هیوندای یکی الانترا و دیگری اکسنت جزو ده مدل خودروی سدان پر فروش هستند.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خودت از کجا آمار آوردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    قیمت تویتا کمری 2012 89 میلیون تومان نه 70 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (48 ديدگاه)

      نه داداش عموم 3 روز پیش گرف 99!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رهام

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      قیمت نمایندگی 89 تومنه و تو بازار 100 تا 105 خرید و فروش میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. YAS

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هر دو ماشینای خوبین ولی چون قراره دست ویران خودرو به SUZUKI KIZASHI بخوره به نظرم TOYOTA CAMRY
    بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. hamed

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وحید خان از کی تا حالا کیزاشی محصول هیوندای شده و از کی تا حالا سوزوکی یه خودرو ساز کره ایی شده ، تورو خدا اول اطلاعات پایه خودتون رو اصلاح کنید بعد نظر بدید ، این دو خودرو هر دو ژاپنی هستند و با کیفیت باید دید خریدار چی میخاد ولی در کل کیزاشی از همه لحاظ سر تر هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام*

      ۱۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      حامد خان عزیز دیگه هر کسی که 4 تا ماشین دیده باشه میفهمه که سوزوکی برای ژاپن هست.من هم توی کامنتم درباره هیوندای و تویوتا صحبت کردم و اصلا اسمی از سوزوکی نبردم.درباره مقایسه این دو خودرو چون جفتشون ژاپنی هستن قبولشون دارم ولی تویوتا یک چیز دیگست.البته کاملا سلیقه ای هست و نظر همه محترم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. عباس کمری

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام به همه
    یه ضرب المثل هست از قدیما بوده-میگن تویوتا رو خدا خوبش کرده-کیزا میرزا رو بنداز لرد-فقط تویوتا
    بنز وب ام و هم بدرد مملکت ما نمیخوره فقط تویوتا هست که بعد از 40-50سال استفاده هنوز هم قیمتش از بنز وب ام و هم سن وسال خودش گرون ترهستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شما ببینین این مقاله از اصلش از کجا اومده.تو نشریه ایرانخودرو.خوب معلومه نتیجه اخرش هم کمی به سمت محصول خودش میچربه.ولی خدا اخروعاقبت ما ایرانیها رو بخیر کنه.این دوتا ماشین تو کشورهای دیگه واسه قشرمتوسط به پایین هستن اما تو ایران 95درصد مردم تا اخر عمرشون حسرت سوار شدن دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدایا یعنی تو این مملکت با این همه معدن هیچ صنعت دیگه نمیتونه جایگزین خودروسازی بشه.مردم عراق دارن از گرسنگی میمیرن .ولی به پژو پارس ایران که تو کشورشون هم زیاده میگن اشغال.چرا چون دارن با 12میلیون شورولت سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شما درحال رانندگی وقتی آرم تویوتا رو غربیلک فرمان میبینی واقعا احساس رضایت خواهی کرد چون میدونی پشت ماشینی نشستی که 40سال تکنولوژی رو یدک میکشه.من که تجربشو ندارم.ولی مطمئنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وجید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام…………….
    از قدیم سه تا ماشین بودن که به جاده های ایران وفادار بودن:1بنز2تویوتا3پژو
    زیرو بندی که اتوموبیل های شرکت تویوتا دارن هیچ ماشینای دیگه ندارن
    تویوتا شاید امکانات زیادی نداشته باشه ولی درکل ماشین فوق العاده ای هست
    وقتی میگن تویوتاهمه فکرشون میره سمت کمری بابابه خدا تویوتا برندهای زیادی داره فقط که کمری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تیوتا برند نداره تیوتا خودش برنده مدل های زیادی داره عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. رضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اقا سعید شما هم زبونت نحسه هم حرفات نحسه.به نظر من نظر ندی سنگین تری.ایران خودرو چه ربطی داره به کارگرای زحمتکش ایرانی ما هرچی داریم میکشیم از این سازمان حمایت خراب شده است مشکل از بالاست.این کشور رو کارگر برد بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محسن

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اخه چرا تودوزی کمری پارچست!!!!!!!!!!حتی کرولا هم چرمی!2011 کمری بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      الکی نوشته من خودم دیدم،تمام چرمه!
      این مقاله کلا غلطه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        الکی چیه.خودم روز اول تو نمایشگاه دیدم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. پرهام

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید خدمت دوستان عزیزم عرض کنم من هیوندا تا حالا نداشتم اما تویوتا کمری جزء بهترین ماشینهایی بوده که تا حالا سوار شدم اگر چه جزء پر آبشنها نیست اما سواری و هندلینگش مشابه خودرو های تراز اول دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mehrshad

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا کمری پر فروش ترین سدان جهان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      تو جهان دومه!(تو همه چیز سدان،پیکاب و…)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هومن

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      محض اطلاع شما کرولا پر فروش ترین خودرو تاریخ صنعت خودرو سازی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    کمری هم زیباتره هم سابقه درخشان حظور نسل قبلشو به دوش می کشه سواری کمری هم نرمتره

    سوزوکی باید بره موتور سیکلت بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. هومن

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    الان کمری 2012 105م قیمت خورده دیروز تماس گرفتم و پرسیدم خداییش با 100م بهتره که تویوتا بخری تا هیوندا که واقعا صدای موتور و جاده تو همه مدلهاش میاد تو و انگار کف خیابون نشستی…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    داخل تویوتا اصلا صدای موتور و هیچ چیزی نمیاد و هنگام حرکت کاملا نرمه و انگار در حالت سکون کامله واقعا تویوتا همیشه یکه.
    خدا شر این دو فرقون ساز را از سر همه ایرانیهای عزیز کم کنه که مثل بختک افتادن به جون مردم و از گوشت و خون این مردم شکمهای سیری ناپذیرشان را پر میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    محسن جان شکم ؟ اینا رفتن عمل معده رو برداشتن راسته روده شدن واسه همینه هرچی میخورن سیر نمیشن عزیزم //

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کیا

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بهترین دلیل برای درک تفاوت اینه بری نمایشگاه های ماشین سطح شهر ببینی بین تویوتا . کیا . هیوندای .سوزوکی کدام بیشتر خرید و فروش میشه اگه کسی از ماشینی که داره رضایت کامل داشته باشه نمی یاد بعد از چند ماه بفروشه چون کاملا ازش راضیه اونچه میخوای زیاده کیا و هیوندای و سوزوکی که هم مصرف سوخت آن نسبت به تویوتا بالاتره و هم به زور آپشن اضافی به مردم می فروشن من 5 سال کمری دارم و واقعا ازش راضیم واقعا ماشین جاده و واسه توشهر هم عالیه تا حالا هم ایرادی ازش ندیدم بهتر کاتالوگ ماشین هارو بررسی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خشايارر

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سوزوکی در مقابل تویوتا؟؟؟ اسمش فریاد میزنه من بهترم(تویوتا). سالار هم امنیت هم زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sasan

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی تویوتا هست کیزاشی یه اسباب بازیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. A.K

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ما یک کمری 2012 خریدیم واقعا ماشین فوق العاده هست اگه GLXباشه که دیگه هیچی!!کیفیت داشبوردش از ازرا و صد البته از کادنزا بهتره با اینکه هم کلاس اپتیما و سوناتا است.موتورش خیلی خوبه و اگه راننده باشین میتونین خیلی از ماشین های پر مدعا رو سوسک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حالا قیمتش چنده؟کمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. slr722

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    قبول دارم تویوتا چندین ساله داره تو صنعت خودرو سازی فعالیت میکنه
    قبول دارم همیشه کیفیت رعایت کرده
    قبول دارم همین کمری کرولا یه عمر برات کار میکنن دیر خراب میشن
    قبول دارم بازار اروپا امریکا خیلی خیلی قبولش داره
    اما امروز تویوتا باید قبول کنه رقیب کره ای براش اومده
    رقیبی که روز به روز داره قوی تر میشه.
    همین هیوندای و کیا تو مدل های 2012 به بعد نگاه کنید
    هم زیباس هم ایمن هم با کیفیت
    هرکی هم بگه نه این طور نیست.بدونین اطلاع نداره و نمیخواد قبول کنه
    خودتون کمری نسل قبل با سوناتا و کیا ابتیما مقایسه کنید.
    نسل جدید سوناتا امد نسل جدید ابتیما و نسل جدید کمری
    خدا وکیلی روتون میشه به کمری جدید نگاه کنید
    برین امار جدید اروپا و امریکا بخونین نه ده سال پیش و یا حتی پنج سال پیش
    تاریخ یک سال پیش نشون میده واردات هیوندای و کیا از تویوتا بهتر شده
    هنوز که هنوز کمری تا مدل 2012 با دو عدد ایربگ تولید میشد
    خوب تویوتا خاک بر سرت.وقتش رسیده که به روز شی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من از قیمت های بازار اطلاع چندانی ندارم اما اطلاعاتم در این زمینه(اطلاعات فنی) زیاده:
      شما تیوتا رو میخری170 میلیون(کمری) 40 سال مثل روز اولش استفاده میکنی اما هیوندا(النترا) 110 میلیون میخری با کلی امکانات سر 6-7 سال باید ردش کنی بره تیوتا کمری 60 مال یا بیش تر گارانتی داره اما هیوندا چی اصلا جرات میکنه ماشینش رو گارانتی کنه اگرم بکنه خیلی کم بعد شما راحتی هیوندا با تیوتا رو مقایسه کنید تیوتا لندکروز رو اگه ول کنید از دیوار راست بالا میره (اگه نیفته) اما ما بحثمون یه چیز دیگه بود لطفا کسایی که سوزوکی رو دارن نظر بدن ببینیم نرمی ماشین به تیوتا میرسه یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من کیزاشی دارم.قبل از اینم تویوتا داشتم.واقعا کیزاشی از تویوتا سر داره. باید هر دو را امنحان کنید تا بفهمید من چی میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محسن

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کمری چند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر آپشنها – مصرف سوخت – استهلااک — شتاب – قدرت –گیربکس مدرن –ظاهر با کلاس – قیمت مناسب – خدمات پس از فروش گسترده — حجم صندوق عقب — و سایر مشخصات فنی سوزوکی کیزاشی یه سر و گردن از تویوتا سرتره ..اگه تا عید بتونم کمری خودم رو میفروشم و کیزاشی میگیرم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ماشین دوست

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا احد متاسفم برات کمری و ول میکنی کیزاشی میگیری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا