تویوتا

سیستم نرم‌افزاری لینوکس در تویوتا کمری 2018

نسل جدید تویوتا کمری اولین خودروی این خودروساز خواهد بود که از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید بر پایه‌ی نرم‌افزار منبع باز لینوکس استفاده خواهد کرد.


تویوتا یکی از معدود خودروسازان بزرگی است که از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود استفاده نمی‌کند زیرا با استراتژی داده‌های گوگل و اپل مخالف است.


این کمپانی ژاپنی بجای استفاده از سیستم‌های یاد شده از پلتفرم گرید خودروی لینوکس (AGL) استفاده می‌کند که به آن‌ها انعطاف‌پذیری لازم برای شخصی‌سازی نرم‌افزار را می‌دهد. تویوتا یکی از ۱۰ خودروساز جهانی‌ای هست که با تأمین‌کننده‌ها و کمپانی‌های تکنولوژی برای توسعه‌ی مشترک AGL همکاری می‌کند.

تویوتا در حال کار با مزدا، سوزوکی، دایملر و دیگر کمپانی‌ها برای توسعه‌ی پلتفرم بر پایه‌ی لینوکس بوده تا بدین ترتیب زمان توسعه و هزینه‌ها را کاهش دهد اما موضوع مهم‌تر برای این همکاری ساخت پلتفرمی استاندارد برای اهداف سیستم اطلاعات سرگرمی و حذف نیازها به سیستم‌های کدی از ابتدا برای هر مدل است. این پلتفرم همچنین قادر خواهد بود تا تکنولوژی‌های آینده شامل عملکردهای خودران و سرویس‌های خودروی ارتباطی را پشتیبانی کنند.

انتظار می‌رود نسل جدید کمری در ماه‌های آینده عرضه شود و از سیستم اطلاعات سرگرمی بر پایه‌ی AGL بهره ببرد. این کمپانی در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی سیستم جدید بر روی دیگر محصولات تویوتا و لکسس در بازار آمریکا و سایر نقاط دنیا است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدامین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    چرا تویوتا با این عظمت نمی تونه ماشین درست حسابی طراحی کنه؟!?…کیفیتش مثال زدنی نیست ولی طراحیش خدایی خیلی بده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      جسارتا منظورت اینه که کیفیتش مثال زدنیه یکی بخواد از کیفیت مثال بزنه اسم تویوتا رو بیاره اره قبول دارم شاید تا مثلا 4 5 سال پیش طراحیاش نه که بد باشه خیلی رقابتی با مزدا و نیسان و هوندا نبود ولی الان خیلی خوب شده راو 4 کمری کرولا CH همشون طراحیاشون عالی شده حتی یاریس من نسل قبلیشو واقعا با قیافش حال نمیکردم ولی این نسل جدیدش خیلی خوب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sina

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      حالا سومین دیدگاهت همچین دیدگاه رادیکالی نبود هم جای دوری نمیرفت.
      طراحی های تویوتا مث مزدا و هوندا نیستن ولی خب سادگی و وقار رو همیشه داشتن که اگه نداشتن با هر کیفیتی اینقد فروش نمیرفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MehdiTurbo

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1923 ديدگاه)

        طراحیاش نمیشه گفت بده،سادست،اما جوان پسند نیست من از همین تویوتا راو فوری ک گفتید از نظر طراحی بیرونی خوشم نمیاد،طراحیای تویوتا اون موقع ک اولین سری کمری وارد ایران شد با پرادو و … خوب بود حتی فروشش تو ایران از ازرام بیشتر بود،اما از اون موقع به بد افت داشت،من تویوتا اگ طراحیشو خوب کنه با هیچ ماشینی تو رده خودش عوض نمیکنم چون واقعن کیفیتشو دیدم،طراحیه اف جی خوب بود ک اونم متاسفانه دیگ تولید نمیشه.در حال حاضر طراحیه لندکروزو هایلوکس و پرادو خوبه،البته نظر شخصیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اقای محمد امین
      این نسل کمری همراه با مدل 2007
      یکی از زیباترین کمری هایی بود که تو عمرم دیدم
      من قول میدم این نسل کمری بهترین فروش رو تجربه کنه
      شما طراحی اینو با سوناتای جدید مقایسه کنی (البته اگه از طراحی و کلا ماشین بازی سر در بیاری ) خودت متوجه فرقشون میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        سامان جان کمری 2015هم واقعا طراحی خوبی داشت به نظر من از تمام رقباش زیبا تر بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          مزدا6 قشنگتره و شنیدم قراره در 2018 با موتور توربوی 227 اسبی بیاد که کاملا بر کمری بازار ایران که 184 اسبه ارجحیت داره. چشم بسته مزدا را انتخاب میکنم اگه به ایران بیاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MehdiTurbo

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1923 ديدگاه)

        سامان جان از رو عکس نمیشه قضاوت کرد،من همین کمری نسل جدید ک در حال حاضر هست تو ایران تا عکسشو دیدم گفتم عجب چیزیه اما وقتی از نزدیک دیدم اون حسو نداشتم یکی از علتاشم بزرگ زدن سپر عقب نسبت به بدنه بود و خروجی لوله اگزوز در عکس ولی وقتی از نزدیک دیدم سپر نسبت به بدنه کوچیک بود اون حالت اسپرت عکسو نداشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمدامین مقدم

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    لینوکس قابل هک نیست چون اکثر هکر ها از لینوکس استفاده میکنن
    سیستم عامل لینوکس سیستم عامل باز هست که هیچ فایل مخفی در اون وجود نداره
    واسه همینه تو کامپیوتر ها واسه اینکه سیستمون ویروس نگیره توصیه میکنن لینوکس نصب کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدامین مقدم

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا سردبیر چی با خودش فکر کرده ! کامنت های بچگانه بعضیا که همش توهین و تهمت هست رو تایید میکنه ولی کامنت مفیدی که باعث بالا رفتن اطلاعات بعضیا هست رو تایید نمیکنه ..
    سیستم عامل لینوکس قابل هک نیست .. به همین خاطر اکثر هکر ها از سیستم عامل لینوکس استفاده میکنن.. حتما شنیدید که کسایی به شما میگن اگه میخوای یه سیستم عاملی روکامپیترتون باشه که ویروس نگیره لینوکس نصب کنید .. چون سیستم عامل لینوکس هیچ فایل مخفی نداره .. و لینوکس سیستم عامل باز هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    اینکه تویوتا از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده نمیکنه منطقیه
    تویوتا در زمینه اعتبار برند و محبوبیت و در دراومد و … با گوگل و اپل رقابت تنگا تنگی داره (تویوتا تو همه این زمینه ها جزء 10 برند اول دنیاست حتی با حضور شرکت های عظیم نفتی)
    یه مثال میزنم خیلی درست نیست ولی یه چیزی تو همین حدوداست مثل اینه که بارسا روپیرهنش کنار ارم خودش ارم باشگاه رعال هم بزنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا