تویوتا

خبرهای خوب درباره تویوتا لندکروزر!

شاسی‌بلند مشهور و پرچم‌دار تویوتا یعنی لندکروزر از سال ۲۰۰۷ تاکنون و با تغییرات اندکی در حال فروش می‌باشد. این خودروساز ژاپنی فعلاً برنامه‌ها برای توسعه نسل بعدی شاسی‌بلند خود را تائید نکرده و همین امر باعث شده شایعاتی درباره خاتمه تولید آن و یا عدم استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر به خاطر قوانین آلایندگی به گوش برسد. علیرغم اینکه مدل سفارشی لندکروزر با نام هریتیج ادیشن عرضه شده، خبرهایی که اخیراً درباره این خودرو منتشر شده مثبت نبوده‌اند.


اما شاید در مصاحبه‌ی جدیدی که یکی از مدیران این شرکت داشته برخی خبرهای خوب درباره لندکروزر را به دست آوریم. معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اگرچه جزئیات زیادی را ارائه نکرده اما اذعان داشته نسل بعدی این خودرو در حال توسعه می‌باشد.


لندکروزر بازار آمریکا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۸۱ اسب بخاری استفاده کرده اما این پیشرانه در بازار استرالیا موجود نیست و به‌جای آن از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توئین توربو دیزلی استفاده شده که طبق شایعات پس از این نسل دیگر عرضه نخواهد شد. احتمالاً جایگزین این قلب آهنین پیشرانه‌ای ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی و یا حتی هیبریدی خواهد بود چراکه تویوتا به دنبال الکتریکی کردن تمامی محصولات خود تا سال ۲۰۲۵ است.

تویوتا لندکروزر 2019
مدیر تویوتا البته تائید نکرده چه نوع پیشرانه‌ای در نسل بعدی لندکروزر بکار خواهد رفت:

من فکر می‌کنم باید منتظر مانده و پاسخ این سؤال را بعداً بفهمیم. صرف‌نظر از آنچه عرضه کنیم، فکر می‌کنم مشتریان وفادار ما بسیار خرسند خواهند شد. من می‌توانم بگویم هر زمانی که لندکروزر جدید را عرضه کنیم خودرویی جذاب و توانا را خواهید دید.

تویوتا لندکروزر 2019
یکی از مدیران روابط عمومی شاخه استرالیای تویوتا نیز اظهار داشته است:

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، قطعاً این قلب آهنین با لندکروزر همخوانی خواهد داشت.

اما نسل فعلی لندکروزر سری ۲۰۰ در تعدادی کم به فروش می‌رسد.
مدیر این برند ادامه می‌دهد:

فعلاً ما هیچ بیانیه‌ای برای عرضه نسل جدید نداریم. شاید این خودرو مدت طولانی‌ای است که ارائه می‌شود اما می‌توان گفت روند فروش خود را حفظ کرده است. لندکروزر خودرویی عالی است و بازار بزرگی داشته و قبلاً نیز مشتریان وفادار زیادی را به دور خود جمع کرده است.

نسل فعلی لندکروزر فروش ماهانه‌ی حدود ۹۰۰ دستگاهی در استرالیا داشته و البته انتظار نمی‌رود نسل بعدی این خودرو حداقل تا سال ۲۰۲۲ پدیدار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    لندکروز هیبریدی چه تناقض جالبی!!!
    یه ریسک کاملا بزرگ از سوی تویوتا
    .
    ضمن اینکه فکر میکنم پیرترین خودروی تولیدی اول لندکروزه سال ۲۰۰۷ بعد گودزیلاست سال ۲۰۰۸
    که گودزیلا رو هم دارن تغییر نسل میدن
    لندکروز یکه و تنها عنوان پیرترین خودروی سال رو یدک میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      مازراتی گرن توریزمو رو فراموش کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    لندکروز هیبرید ،،،، نمیدونم جالب میشه یا نه ،، از یک طرف پیشرفت غیر قابل انکاره و چه بخوای چه نخوای داریم {{ دارن }} رو به هیبرید شدن همه ماشین ها میریم {{ میرن }} . از طرف دیگه لندکروزززز هیبرید ، مگه میشه مگه داریم
    موافقا و مخالفای لندکروز هیبرید لایک و دیسلایک یادتون نره ببینینم نظرا چجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ادریس

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بماچه،اصلآایرانی توخواب هم نباید به این ماشینهافکرکنه،دست ماکوتاه وخرما برنخیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سروش

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    لندکروزر باید برای موفقیت دو نسخه داشته باشه. یکی برای جهان اول و تسعه یافته. یکی برای درحال توسعه و جهان سوم. نسخه های هیبریدی و توربو رو در جهان اول ارائه کنه. ۸سیلندر و دیزلی رو کشور های عقب افتاده. این باعث میشه که تو تمام بازار ها بتونه رقابت کنه. نسل فعلی از بازار جهان اول خیلی عقبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    وفاداری و اعتماد
    کلماتی که به تکرار در سخن های روئسای تویوتا به چشم میخورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود ملکی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ۲۰۱۳ مشکی تو مشکی دارم،تو جاده حس ایمنی به آدم میده،البته کلا ماشین بدون آپشنیه و ۲ساعت که پشتش میشینی کاملا احساس یه تمرین سخت بدنسازی رو یاداوری میکنه،تو ایران قیمت این ماشین خیلی بالاس و اصلا نمی ارزه،ماشین آپشن دار تر لکسوس ال ایکس ۵۷۰ که ۷۰درصد قیمتش بالاتر از لندکروزر هم مدلشه که به نظرم اصلا نمیارزه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر قاضی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. درکشور زندگی میکنم که حق انتخاب ندارم. نمی‌توانم ماشین مورد اعلاقه خودم را که لند کروز هست بگیرم. باید آشغالهای چینی را سوار شیم تا دوستان دولتی سود زیادی داشته باشند. عمرمان فنا شد لعنت بر سیاست گزار واردات

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا