تویوتا

برای اولین بار نسل جدید تویوتا 86 رؤیت شد

برای اولین بار دومین نسل تویوتا ۸۶ در حال گذراندن تست‌های اولیه رؤیت شده است. این نسخه پیش‌تولیدی در خیابان‌های شلوغ میشیگان دیده شده است. اگرچه کلیپ منتشر شده از این خودرو تنها چند ثانیه است اما ما می‌توانیم به جزئیاتی درباره این خودروی اسپورت دست پیدا کنیم.

تویوتا و سوبارو به‌صورت رسمی در سپتامبر ۲۰۱۹ برنامه‌های خود برای ادامه همکاری روی توسعه نسل‌های جدید این خودروها را اعلام کرده و گفته‌اند که ۸۶ و BRZ وارد نسل جدید خود خواهند شد. از آن زمان تاکنون شایعات زیادی منتشر شده اما هنوز هم جزئیات رسمی این کوپه‌های دیفرانسیل عقب در دست نیست. خوشبختانه در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم به برخی جزئیات طراحی ظاهری این خودرو که ظاهراً به تویوتا تعلق دارد دست یابیم.

اگرچه شکل کلی و تناسبات این خودرو آشنا به نظر می‌رسد اما طراحی جلو و عقب ۸۶ نسبت به نسل کنونی تغییرات قابل‌توجهی داشته است. این پروتوتایپ کاملاً استتار شده ما را به یاد کانسپت GRMN اسپورت FR پلاتینیم که سال ۲۰۱۳ رونمایی شده بود می‌اندازد.

پس از حذف پیشوند GT از نام خود در سال‌های پیش به نظر می‌رسد تویوتا ۸۶ یک‌بار دیگر با پیشوندی متشکل از حروف عرضه خواهد شد اما ظاهراً این بار حروف GR روی بدنه نقش خواهند بست تا حضور گازو ریسینگ در پروسه تولید خودرو را پررنگ‌تر کنند. انتظار می‌رود نسل جدید تویوتا ۸۶ به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ وارد بازار آمریکا شود و یکی از منابع مطلع گفته که این خودرو جولای ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

قبلاً هم برخی منابع خبری مدعی شده بودند ۸۶ و BRZ جدید از همان پلتفرم قبلی استفاده کرده و خبری از پلتفرم TNGA تویوتا نخواهد بود. شکل و ابعاد مشابه با نسل کنونی باعث می‌شود ما همین خبر را باور کنیم چیزی که توسط نیسان هم بکار گرفته شده و قرار است نسخه جدید Z از ساختار به‌روز شده نسل فعلی استفاده کند.

ظاهراً نیروبخش کوپه‌های اسپورت تویوتا و سوبارو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت احتمالی ۲۱۷ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری خواهد بود. در صورتی که این خبر صحیح باشد نسل‌های جدید ۸۶ و BRZ افزایش قدرت قابل‌توجهی را نسبت به نسل‌های کنونی تجربه نخواهند کرد چراکه قدرت و گشتاور یاد شده تنها ۱۲ اسب بخار و ۲۸ نیوتون متر بیشتر از مدل‌های کنونی است.

نسل جدید تویوتا ۸۶ اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی بوده و البته کمی سنگین‌تر خواهد بود. البته هیچ‌یک از این اطلاعات فعلاً به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    بنازمتتتتتت
    مطمئناً نسل جدید ۸۶ ، خیلی حرف‌ها برای گفتن داره ، چه برسه همین نسل که اینقدر پُر طرفدار شد .

    موافقم 26
    مخالفم 15
    1. SFXSuperFast

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      چرا توربوش نمیکنن؟ یا حداقل یه نسخه V6 ازش بدن

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. مهدی موتورز

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    امیدوارم مثل سوپرا نباشه و همون ۸۶ زیبا باشه

    موافقم 37
    مخالفم 6
    1. Alireza

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (752 ديدگاه)

      البته طراحیش یه جوری میزنه که انگار متاسفانه قراره شبیه سوپرا بشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
  3. meysam

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    خبر خوشحال کننده ای بود
    خودروسازان کمی هستن که به سگمنت کوپه دف عقب وفادار باقی موندن و دل هواداران رو شاد میکنن
    فقط خدا کنه کروکش رو هم در آینده تولید کنن

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    مثل حضرت سوپرا تو دهه ۹۰ شده

    موافقم 14
    مخالفم 4
  5. RoadRunner

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بهترین قسمت این مقاله اونجایی بود که اسم سری Z نیسان اومد!
    سری Z نیسان واقعا خودروی هیجان انگیز تر و جذاب تری از 86 جدید به نظر میاد. چون 86 همیشه درگیر رقابت های داخلی تویوتا بوده و نباید قوی تر از مدل های اسپرت دیگه مثل سوپرا یا لکسوس

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. RoadRunner

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سری LC باشه. ولی سری Z چنین مانعی حداقل مثل 86، در مقابل خودش نداره و فاصله ی GT-R R35 هم به این کلاس به قدری زیاد هست که مشکلی پیش نیاد
      ترجیح 86 به Z بیشتر به خاطر 2 دلیل عمده ی مصرف سوخت کمتر (2-3 لیتر در 100 کیلومتر) و قیمت کمتر
      قیمت سری Z از 30 در مدل پایه شروع میشه و تا 47 هزار در مدل نیسمو میرسه و قیمت 86 بین 26 تا 32 هزار تاست

      از نظر فضای داخلی، قدرت موتور و صدای انجین و هیجان و لذت رانندگی همیشه سری z برتری داشته و امیدوارم در آینده هم این وضعیت برقرار باشه :-)

      موافقم 6
      مخالفم 4
  6. فرهاد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    استاد تولید خودروهای با کیفیت ، بدون زرق و برق اضافی. هر کسی تویوتا داره با اطمینان و ارامش رانندگی میکنه ، بعضی ها شاید بگن تویوتا برای پیرمردها ست و کره ای به اصطلاح اپشن دار بپسندند نظر اونها هم قابل احترامه.

    موافقم 15
    مخالفم 4
  7. sina

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    امیدوارم پلتفرم جدید استفاده کنه و قیمتش هم در محدود 30-35 هزارتا بمونه.
    قدرتش هم یکمی افزایش پیدا کنه بدون ورود به محدوده نسخه پایه سوپرا
    اینو بیشتر از سوپرا دوست دارم گمونم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. Hadi

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فک میکردم تویوتا این ماشین رو یادش رفته…
    خیلی خوشحال شدم که بالاخره امروز خبری ازش اومد
    امیدوارم بتونه موفقیت های نسل قبل رو تکرار کنه….

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اخجون!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    داداش نیسان زد روبا این اسباب بازی مقایسه میکنی
    نیسان زد سلطان دریفته
    نیسان زد سلطان هندلینگ
    نیسان زد با سوپرا باید مفایسه بشه نهایتا

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا