تویوتالکسوس

انتشار تصویر و گزارشی از نقشهٔ راه محصولات آیندهٔ تویوتا و لکسس

به‌تازگی در شبکه‌های مجازی تصویری منتشر شده که گفته می‌شود برنامهٔ محصولات آیندهٔ تویوتا و لکسس است. این تصویر نشان می‌دهد که نسل جدید مینی‌ون سی‌ینا در پاییز سال ۲۰۲۰ صرفاً با پیشرانه‌های هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. در همین زمان، تویوتا یک کراس‌اوور کاملاً جدید را هم راهی بازار می‌کند که آن‌هم صرفاً هیبریدی خواهد بود. در همین حال، درحالی‌که پیش‌ازاین تویوتا تأیید کرده بود که با همکاری سوبارو در حال توسعهٔ نسل جدید کوپهٔ اسپرت GT86 است، حالا طبق این تصویر میدانیم که این خودرو در تابستان سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد. طبق گزارش‌ها، نسل جدید این کوپهٔ اسپرت به پیشرانهٔ توربوشارژ با ۲۵۵ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود و GR86 نام خواهد گرفت.

تویوتا همچنین قصد دارد در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۱ کراس‌اوور کاملاً جدید دیگری را هم به بازار عرضه کند که ظاهراً بر اساس کرولا ساخته می‌شود. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو صرفاً یک کرولا کراس خواهد بود که کراس‌اووری مستقل. با توجه به این تصویر، اواخر سال ۲۰۲۱ تویوتا نسل جدید پیکاپ فول سایز تاندرا را راهی بازار خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، در نسل آیندهٔ این پیکاپ، پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 کنونی جای خود را به یک موتور V6 توئین توربو با تکنولوژی هیبریدی خواهد داد. یک سال بعدازاین هم نسل جدید مدل‌های فورانر و سکویا به بازار خواهند آمد که گفته شده بر اساس پلت‌فرم نسل جدید تاندرا ساخته می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود نسل جدید پیکاپ میان سایز تاکوما هم در سال ۲۰۲۴ پدیدار شود.

طبق گزارش‌های دیگر، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کمری در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید و تا زمان عرضهٔ نسل جدید آن در سال ۲۰۲۴، در بازار خواهد ماند. سدان فول سایز آوالون در سال ۲۰۲۲ بروز می‌شود و طبق گزارش‌ها، مدل ونزا هم در آینده بازخواهد گشت. و نهایتاً، گفته می‌شود نسل آیندهٔ لندکروزر از یک اس‌یووی لوکس به یک آفرودر توانمند تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، برند لوکس تویوتا یعنی لکسس هم برنامه‌های زیادی برای آینده دارد که اولین آن‌ها معرفی نسل جدید سدان IS در سال ۲۰۲۱ و سپس عرضهٔ مدل اسپرت LC F در سال ۲۰۲۲ است. در سال ۲۰۲۲ همچنین باید شاهد معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان‌های ES و LS باشیم. طبق گزارش‌ها، حدوداً در همان زمان، سدان GS حذف و با نسخهٔ لکسس از سدان هیدروژنی تویوتا میرای جایگزین خواهد شد. اگر این محصولات برای سال ۲۰۲۲ کافی نیستند، بهتر است بدانید لکسس در این سال نسل جدید LX را هم معرفی خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این نسل بسیار لوکس‌تر از نسل کنونی خواهد بود و با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. گفته می‌شود پیشرانهٔ پایهٔ LX جدید یک نمونهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی خواهد بود درحالی‌که مدل‌های بالاتر با یک موتور V8 توئین توربو عرضه می‌شوند.

در این گزارش‌ها همچنین ادعا شده است که نسل جدید RX در سال ۲۰۲۳ به بازار می‌آید و در همان سال GX هم با مدل جدیدی جایگزین خواهد شد. لکسس در نظر دارد نسل جدید کراس‌اوور NX را هم در همان سال راهی بازار کند. گفته می‌شود نسل آیندهٔ این خودرو به نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز خواهد بود و با پنج پیشرانهٔ مختلف ارائه خواهد شد. البته مطمئناً فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست و احتمالاً باید به برخی از این جزئیات با دیدهٔ تردید نگریست.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    من خیلی دور و بر محصولات لکسوس نمی گردم ولیییییییییی
    اون لکسوس نارنجیه چقدر خفنه!
    منو یاد LFA میندازه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      این درز گزارش های جاسوسی از خودرو سازان جای تامل داره .

      حالا یا واقعاً خودشون دست به این کار میزنند تا هیجان کار بالاتر بره .
      یا واقعاً جاسوسان صنعتی ورود یافته به شرکت این اطلاعات را بیرون میدن .

      اما اینجور که بوش میاد ، شرکت تویوتا میخواد فاصله لندکروز و Lx را بیشتر کنه و هر کدام را به ذات اصلی خودش برگردونه ، یعنی لندکروزر آفرودیتر و Lx لوکستر .

      همین حالاش هم تویوتا با ارائه محصولات جدید همه را زخمی کرده ، شما حساب کن این دو سه ساله بیشتر شاسی بلندها نونوار میشن پس از حدود ۱۰ سال و چه هیجانی دوباره به بازار وارد میشه .

      ای کاش یه فکری به حال این واردات لامصب بکنند ، پکیدیم از بس که ماشینها جدید شدند و خیابان های ما کم فروغتر .

      تو خیایون که ماشینهای وارداتی را میبینم و مقایسه با نسل جدید ممنوع الورودشون میکنم ، حالم بد میشه از این همه فلاکت زدگی ، شور و شوق آدم گرفته میشه از ادامه کار و زندگی ، والا بخدا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        پاریسِ من خونه شماست ?
        بپرسی بهت میگن ….

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. مهدی

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        خخخخخخ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    گفته می‌شود نسل آیندهٔ لندکروزر از یک اس‌یووی لوکس به یک آفرودر توانمند تبدیل خواهد شد.

    بهتر است بدانید لکسس در این سال نسل جدید LX را هم معرفی خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این نسل بسیار لوکس‌تر از نسل کنونی خواهد بود.
    .
    دقیقا اینجاست که مشخص میشه کمی مسیر رو گم کرده بود تویوتا… یعنی ذات آفرود لندکروز فدای لوکس گرای میشد….
    و از طرف دیگر…. قابل توجه اوندسته از دوستان که gls رو suv نمیدونن،،، و از طرفی هم یادشون نیست بنز تو سبد محصولاتش، یه آفرودر قهار مثه g کلاس داره که منطقی نیست برای محصول خودش رقیب بتراشه،،،، اونم بدست خودش
    این همون حفظ فاصله بین محصولاته که وقتی رعایت بشه،،،، هیچوقت باعث خود زنی نمیشه
    هیچکس g کلاس رو با gls مقایسه نمیکنه
    ولی lx همبشه با لندکروز مقایسه میشه و این اصلا قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بی طرف

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    من خودم به شخصه دو برند لکسوس و فولکس علاقمندم. این دو شرکت یعنی تویوتا و فولکس، همگان هم میدونند بزرگترین خودروسازان دنیا هستند. دلیل دیگه علاقه اینه که میشه اینها را در کشور خریداری کرد. با توجه به از هم پاشیدگی شرکت ماموت، ریسک خرید محصولاتش در ایران بسیار زیاده، البته همیشه افسوس میخورم که سه سال پیش شرکت فولکس، پیشنهاد احداث کارخونه را هم در ایران داد که مدیران بیسواد و البته منافع طلب اجازه ندادند. امیدوارم سال بعد IS با چهره متفاوتی ارائه بشه و نسل بعدی NX هم سال2023 با موتورهای بهتر عرضه شه. این دو محصول، صرفا امکان ورود به ایران را دارند (با شرایط فعلی اگر واردات آزاد شه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    نمیدونم این عکس و اطلاعات چقد معتبر و دقیق هستن ولی چیزی که مشخصه تویوتا برای تماما الکتریکی کردن محصولاتش عجله ای نداره.
    که البته باتوجه به بازارهای فروش تویوتا قابل پیش بینی هم بود.
    دوبازار چین و اروپا بشدت خواهان الکتریکی ها هستن که بازارهای اصلی فولکس رو شامل میشن درنتیجه میشه انتطار داشت فولکس در آیند بیشتر و سریعتر بسمت الکتریکی ها بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    دیگه وقتش بود که تویوتا یه اب و جاروی حسابی برای تغییرات خودروهاش بکنه
    تو ایران شما اگر یه تویوتا کمری 2016 یا لکسوس es 2016 بخرید به اوج تکنولوژی خواهید رفت چون از خودروهای ایرانی 20 30 سالی جلوتره ولی تو بازار جهانی هر روز پیشرفت هست و باید بروز بود
    البته منظور از پیشرفت از نظر ایران خودرو + پلاس هست هر جا پلاس دیدید یعنی خییییلی جدید الانم که میخوان 2008 + رو بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کارشون درسته?…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا