تویوتانیسان

نیسان پاترول در برابر تویوتا لندکروزر

در این مطلب قصد داریم که بین نیسان پاترول ST-L با شروع قیمت ۸۲,۲۰۰ دلار و تویوتا لندکروزر ۲۰۰GXL با شروع قیمت از ۸۴,۴۹۰ دلار، مقایسه‌ای داشته باشیم. این شاسی بلندهای گران قیمت و معروف ژاپنی، سالهاست که همآوردی پایاپای دارند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2014 Nissan Patrol
۲۰۱۴ Nissan Patrol

امکانات

پاترول ST-L در تریم مخمل خود، دارای ۸ صندلی است. در داخل کابین این خودرو امکاناتی چون اتصال بلوتوث گوشی موبایل، سیستم صوتی همراه با یک هارددیسک، پوشش چرمی چرخ فرمان همراه با کنترل حرکتی و سیستم صوتی، تنظیم اتوماتیک صندلی راننده، کنترل هوای سه‌گانه وجود دارد. در مقابل، در کابین لندکروزر بر جنبه‌های کاربردی تأکید شده است. چرخ‌های ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم، تریم کتان، سیستم کنترل هوای دوگانه با دریچه‌های عقب، شیشه‌های اتوماتیک درها، سیستم صوتی USB/MP3 با ۶ اسپیکر، اتصال بلوتوث گوشی موبایل و صفحه نمایش لمسی راهبری ماهواره‌ای، از جمله امکانات تویوتا لندکروزر هستند. در مجموع باید امتیازات بیشتری را در این بخش به پاترول داد.

TOYOTA Land Cruiser 200GXL
TOYOTA Land Cruiser 200GXL

تکنولوژی

در نیسان پاترول، سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک استفاده شده است که با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ متحرک همراه است که در مواقع لزوم، نیروی بیشتری را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. موتور ۵/۶ لیتری V8 پاترول، ۳۹۹ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در همین‌حال، دارای یک صدای گوش‌نواز است. این موتور در کنار وزن ۲/۶ تُنی که خودرو دارد، باعث شده تا نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای ۱۴/۵ لیتر داشته باشد. امّا موتور دیزل V8 با توربوی دوقلو در تویوتا لندکروز ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت دارد، ولی با گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متری خود از نیسان پاترول جلو می‌زند. همچنین مصرف سوخت بهتری در تویوتا لندکروزر شاهد هستیم. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰/۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در تویوتا لندکروزر از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک استفاده شده که همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است. همچنین سیستم کنترل حرکت در سرعت‌های پایین خارج از جاده و دستیار چرخش در شعاع‌های کم، به کمک راننده تویوتا لندکروزر می‌آید. در این بخش هر دو خودرو امتیازات مساوی را کسب می کنند.

طراحی

با ظرافت‌های کم به کار رفته در طراحی بدنه پاترول، این خودرو نمونه‌ای از یک خودروی خانواده نیسان است؛ ولی در همین حال، فضای داخل کابین، بزرگ و جادار است. هر شخص بزرگ‌سال می‌تواند در هر کدام از ردیف‌های صندلی پاترول بنشیند. تریم مخمل را که کنار بگذاریم، کیفیت کابین مناسب است. کارهای زیادی می‌توان با این دسته خودروها انجام داد، ولی باید قبول کرد که تویوتا لندکروزر، ظاهر زُمخت‌تری نسبت به نیسان پاترول دارد. فضای کابین تویوتا لندکروزر نیز مناسب است و مواد به کار رفته در کابین، حداقل نسبت به «مخمل» نیسان کمتر شک برانگیز هستند. همچنین ردیف سوم صندلی‌ها کارآیی خود را می‌تواند داشته باشد. با این‌حال، فضای حمل وسایل نیسان پاترول بزرگ‌تر است. با وجود سلیق ای بودن طراحی، بیشتر نظرات روی لندکروزر بود.

ایمنی

برای نیسان پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است؛ با این حال، برخلاف تویوتا لندکروزر، آن‌طور که گفته می‌شود، این کیسه‌های هوا تا عقب کابین ادامه ندارند. سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که نسخه کامل Ti-L وجود دارند. تویوتا لندکروز نیز دارای امکانات ایمنی چون ترمزهای ضدّقفل و سیستم کنترل کشش و پایداری است. سیستم دیفرانسیل تمام‌وقت و تمام‌چرخ نیز چسبندگی مناسبی را در شرایط گوناگون برای لندکروزر فراهم می‌آورد. برتری اندک برای پاترول.

سواری

پاترول جدید، سواری مناسبی دارد. این خودرو، جثه بزرگی دارد و در جاده، احساس خوبی منتقل می‌کند. با این حال، کنترل فرمان که در سرعت‌های پایین، بسیار راحت است، با افزایش سرعت، حالت مبهمی پیدا می‌کند. سیستم دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کند. موتور V8 نیز می‌تواند نگاه همگان را به‌خصوص در شهر، به خود جلب کند. در مقابل، جثه لندکروز اندکی کوچک‌تر است و بنابراین نسبت به پاترول، فرمان‌پذیری بهتری دارد. تویوتا لندکروزر، یک خودروی با وقار است و موتور توربوی V8 پیشرانه بسیار خوبی برای آن فراهم می‌کند. در کابین رول فرمان پلاستیکی، اندکی ناامید کننده است؛ امّا عملکرد آن در خارج از جاده، آن را از لحاظ سواری نسبت به نیسان پاترول متمایز می‌کند. در اینجا لندکروزر کمی بیشتر امتیاز می گیرد.

نظر نهایی

تویوتا لندکروزر در سال ۲۰۱۲، سه برابر نیسان پاترول فروش داشته است. همچنین، بسیاری از لندکروزرها، دیزل بوده‌اند و بنابراین، نیسان جدید نتوانسته در بازار حضوری مناسب داشته باشد. با این حال، اگر یک موتور V8 بنزینی را ترجیح می‌دهید، باید به نیسان پاترول بیشتر علاقه داشته باشید؛ امّا لندکروزر گزینه مناسب‌تری است. در این بررسی مجموع امتیازات پاترول ۱۷ و لندکروزر ۱۸ می باشد. انتخاب شما کدام یک است؟
[polldaddy poll=7945718]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ،مقایسه دو غول خودرو سازی دنیا اونهم در این کلاس و رده نیاز به گذر زمان و تستهای مختلف و کارشناسی دقیق داره؛؛این که در تحریر تست و ارزیابی بگیم به نظر من یا اون یا جمع ما…. این حرکت درست و مقیاس درستی برای اندازه گیری کیفی دو خودرو نیست؛هر دو از خودرو سازان قوی هستند و قطعا تمامی جوانب رقابتی رو قبل از تولید مد نظر قرار میدهند؛؛تنها فاکتور سلیقه ای رو میشه در ظاهر و داخل کابین جستجو کرد و الباقی فاکتورها مباحث تخصصی دارند که در نیاز به تستسهای فنی دقیق هست؛؛اما نظر شخصی بنده اینه که برند نیسان در این جدال اونطور که از محاسبات روی کاغذ مشخصه از هر لحاظ پیشتاز هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب در این مقایسه از لندکروزر Gxl استفاده شده که باید از مدل VXR . 5.6l 2015 استفاده میکردند که بسیار قدرتمند تر و پر امکانات تر از مدل GXLمی باشد و با این حال هردو خودرو محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودت انتقاد میکنی بعد خودت به انتقادت جواب میدی کاش همه ما اینطور بودیم و برای انتقادمون دلیل مییاوردیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. شاهد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هردوشونه دوست دارم خیلی. نمیشه از هیچ کدومش گذشت بزرگی و جاداری پاترول لذت بخشه
    ولی تویوتا باوقارتره و مهندسی تر طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. maxo

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو تاشون غول های بزرگ صنعت خودرو سازی هستند . یکی از یکی بهتر…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجتبی

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود فراوان؛
    با توجه ب پیشینه لندکروز و نیسان پاترول و ارجحیت لندکروز بنده با توجه ب امکانات بالای پاترول و تفاوت قابل ملاحظه پاترول ب لندکروز قطعاً پاترول رو ترجیح میدم ,
    اما.. .
    لندکروز ی چیز دیگه ست
    ??❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Nissan

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی وارد کشور ما نمیشن چ درد میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما دوست عزیز هم لندکروز وهم نیسان با نسخه ضعیف و گفتیم باید لندکروز vxrبا نیسان پاترولnismo مقایسه می کردین از هردو آخرین مدل خود بودن آون وقت نیسان یک سر و گردن بالاتر تر بود از همه لحاظ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. منصور

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مملکت ما با این وضعیت 1000 سال دیگر هم درست نمی شود عمر ما که به فنا رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو در یک سطح هستن البته اگه مصرف سوخت وسط بیاد پاترول صدی 17 و لندکروز صدی 15 میسوزونه که یک تفوت بزرگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا