تویوتا

هایپرکار تویوتا بجای درهای معمول، به یک کاناپی بزرگ مجهز خواهد بود

تویوتا به‌تازگی پتنت‌هایی (تصاویر ثبت اختراع یا طرح تجاری) مربوط به هایپرکار خود را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این خودروی مسابقه‌ای جاده‌ای فاقد درهای سنتی بوده و بجای آن به یک کاناپی بزرگ یک‌تکه مجهز خواهد شد که به سمت بالا باز می‌شود. پتنت‌های مذکور یک تویوتای موتور وسط را با یک کاناپی نشان می‌دهند که به سمت بالا باز شده و امکان ورود و خروج راننده و سرنشین را به خودرو فراهم می‌کند. هرچند خودرویی که در این پتنت به تصویر کشیده شده کمی با کانسپت تویوتا GR سوپراسپرت تفاوت دارد اما شکل کلی آن با کانسپت مذکور یکسان است. بااین‌حال، برخورداری از چنین طراحی سقفی مطمئناً هایپرکار تویوتا را از سایر خودروهای پرفورمنس بالای بازار متمایز می‌کند.

تویوتا در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه توکیو کانسپت GR سوپراسپرت را رونمایی و در ژوئن سال ۲۰۱۹ تأیید کرد قصد دارد با خودرویی که بر اساس این کانسپت ساخته می‌شود در کلاس هایپرکار رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان (WEC) شرکت کند؛ اما برای شرکت در این مسابقات قهرمانی، تویوتا باید طی دو سال ۲۰ نمونهٔ خیابانی از خودروی مسابقه‌ای خود را تولید کند که به نظر می‌رسد هایپرکار بسیار چشمگیری باشد. هنوز مشخص نیست که نسخهٔ مسابقه‌ای و نسخهٔ خیابانی GR سوپراسپرت به چه نوع قوای محرکه‌ای مجهز خواهند بود اما نسخهٔ کانسپت آن قوای محرکهٔ خودروی مسابقه‌ای تویوتا TS050 LMP1 را در سینهٔ خود جای داده بود که شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V6 توئین توربو به همراه سیستم هیبریدی تویوتا با مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار می‌شد.

در ماه می امسال، رئیس فنی تویوتا گازو ریسینگ اروپا «پاسکال واسلون» به وب‌سایت موتوراسپرت گفت به دلیل اینکه برگزاری مسابقات WEC تا مارس ۲۰۲۱ به تأخیر افتاده است، تویوتا تصمیم گرفته معرفی پیستی هایپرکار خود را به ماه اکتبر موکول کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اخه موتور ۲.۴ دهم لیتری که ۱۰۰۰ اسب داشته باشه قابلیت اطمینان داره؟

    موافقم 11
    مخالفم 26
    1. nikzad

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اگر نداشت که پورشه ۹۱۹ اوو هم قابل اطمینان نبود.البته کار سختیه و ممکنه زمان بر باشه.

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. امین

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        به هر حال این مدل سریع تر از ۹۱۹ نیس هست؟! فک نکنم

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. V10

          ۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (71 ديدگاه)

          ۹۱۹ از همه نظر بهتره بخصوص موتورش چونکه با موتور ۴ سیلندر دو لیتری همین قدرتو تولید

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. مازیار

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اگه ساخت تویوتا باشه بله?

      موافقم 32
      مخالفم 7
    3. Hamid

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      این موتور می‌تونه 24ساعت با حد اکثر قدرت کارکنه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. nikzad

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    طراحی رترو داره مخصوصا عقبش.به طور مشهودی عقبش شبیه جگوار xj220 هست.این ماشین میتونه تست های چراغ جلو رو پاس کنه؟چون تا اونجایی که فکر کنم با این طراحی فقط دیلایت جا میگیره.

    موافقم 6
    مخالفم 14
  3. AMG///

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    سامورایی های ژاپنی بیدار شدند
    اون از نیسان و نسل جدید gtr و z
    اینم از سلطان کیفیت تویوتا
    چه شود

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      میدونی چرا خودروسازان ژاپنی بیدار شدن ؟

      احساس به من میگه که بلندپروازی شرکت‌های چینی و تسلای آمریکا باعث جنبش شرکت‌ها در جهان شدن و اگر الان دست به کار نشوند ، در آینده باید سُماق بمکند .

      تویوتا همیشه در ارائه تکنولوژی‌های جدید پیشگام بوده ، اما در این سال‌ها چین و آمریکا بدجور دارند پیشرفت میکنند .

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. blackburn

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      سامو رایی کجا بود نتونستن جلوی مغول هاروبگیرن همشون فرار میکردن الانم نمیتونن امریکارو بیرون کنن

      موافقم 3
      مخالفم 10
  4. فريد

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (507 ديدگاه)

    تویوتا طراحی نکنه بدنرو بهتر نیست؟

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Hamid

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      این مدل بر اساس TS050 HYBRID طراحی شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    هایپرکار تویوتا دیدن داره ….
    تا الآن حضور ۲ تیم در رقابت های LMH (لمانز هایپرکار) قطعی شده
    تویوتا و Scuderia Cameron Glickenhaus
    حضور ۳ تیم دیگه هم نامشخصه
    آستون مارتین _ پژو _ بایکولِس
    البته صحبت هایی هست که فراری هم میخواد وارد این رقابت ها بشه
    این رو مدیرعامل فراری گفته ولی باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقی میفته

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. OMID

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      امیدوار بودم پورشه و کوئنیگزگ ( حتی یه اطلاعاتی از نسخه هشتصد اسبی مسابقه ای اگرا هم دادن و گفتن علاقه دارن شرکت کنن )و مک‌لارن ( ماشینشو همین الآنم آماده داره سنا gtr خودش آماده مسابقس)و بوگاتی ( دیوو رو میگفتن شاید شرکت کنه ) هم باشند تا یه رقابت سنگین و خفن باشه ولی انگار نیستند
      کاش فراری باشه لاقل به قول شما
      پتانسیل بالایی داره این کلاس اگه شرکت ها توش وارد بشن

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        این کلاس رقابتی خیلی هیجان انگیز میتونه باشه
        البته اگه برندهای درجه یکی مثل بوگاتی ، کوئنیگ زگ ، پورشه ، لامبورگینی ، مکلارن و فراری هم حضور داشته باشن
        متاسفانه کرونا روی همه چی اثر مخرب گذاشته و شاید برندهای بزرگ تا یک بازسازی اساسی وارد این کلاس نشن چون احتمالاً هزینه های بالایی داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Hamid

          ۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (38 ديدگاه)

          باتوجه به قوانین سال ۲۰۲۲ به احتمال خیلی زیاد فراری به لمانز و حتی اندی کار وارد میشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Saeed

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        کونیگ زگ قرار بود با CCGT به رقابت در کلاس GT1 بره اما خب مثل اینکه نتونستن شرکت کنن(دلیلش رو نمیدونم)
        ولی امیدوارم واقعا برن لمانز
        باعث میشه موتور اسپورت رو تجربه کنن و در آینده ماشین های پیست محور خوبی بسازن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارشیاsvj

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      رجیانی (مدیر عامل لامبو) هم گفته ما به شرکت توش علاقه داریم
      استون مارتین انگار لغو کرده
      کوئنیگ زگ هم گفته ما علاقه داریم که باشیم.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. Hussein

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    امیدوارم مث ال اف ای و ال سی خوب از آب در بیاد
    و همچنین کیفیت خودشو به رخ بکشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. میثم

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    خب لامصب همین کارو تو یه مقیاس کوچیکتر و ارزونتر با سوپرا میکردی.
    چرا از بی ام و موتور گرفتی؟
    تمام اصالت سوپرا به سامورایی بودنش بود که زد پر پرش کرد

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. بی ریا

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    این ماشین در سبک ماشین های لمانز میشه گفت ساخته شده و تقریبا میشه گفت مدل های خیابونی واسه این ماشین تولید محدودی خواهند داشت اما درهرحال تویوتا کلا در ساخت و طراحی خودروهای اسپورت مشکل داره چه از ال اف ای که توقف تولید شد چه ال سی و چه سوپرای ننگینی که آبروی تویوتا رو زیر سوال برد و حتی مدل جی تی ۸۶ که موتور و هندلینگ فوق العاده ضعیفتری از رقباش داره
    به زبون ساده بگم تویوتا اینکاره نیست و شاه اسپورت سازی ژاپن نیسانه

    موافقم 6
    مخالفم 21
  9. Hadi

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تویوتا که اوایل به برند اقتصادی بود ببین داره به کجا ها میرسه…
    کاش لکسس هم دوباره LFA افسانه ای رو زنده کنه…
    بزرگترین آرزوی من در دنیای خودرو همینه……

    موافقم 8
    مخالفم 3
  10. akrh78

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    تویوتا lfa رو ساخت یه قرن از خرج و مخارجش نالید
    این رو بسازن رسما سرویس میکنن ملت و رسانه ها رو

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا