تویوتا

هایپرکار 3 میلیون دلاری تویوتا در راه است…

ما مشتاقانه منتظر معرفی کلاس جدید هایپرکارها در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز هستیم، کلاسی که جایگزین کلاس فعلی LMP1 خواهد شد. این مسابقه استقامتی مشهور قرار بود در ماه ژوئن امسال برگزار شود اما به خاطر شیوع کرونا تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است.

اعمال قوانین جدید به این معنی است که خودروسازان می‌توانند پروتوتایپ های مسابقه‌ای را بسازند که شباهت‌های زیادی با هایپرکارهای جاده‌ای کنونی دارند. تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس قبلاً تائید کرده‌اند در این کلاس جدید حضور خواهند یافت. استون مارتین اما برنامه‌های خود برای شرکت دادن نسخه مسابقه‌ای هایپرکار والکری در لمانز را به تعویق انداخته است.

تویوتا با کانسپت گازو ریسینگ GR سوپر اسپورت در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۸ پیش‌نمایشی از هایپرکار مسابقه‌ای خود در کلاس هایپرکارهای لمانز داشته است. هم‌اکنون منابع موثق اعلام کرده‌اند تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه جاده‌ای از این کانسپت است.

قوانین مسابقه‌ای باعث شده‌اند خودروسازان حداقل ۲۰ نسخه جاده‌ای از هایپرکارها مسابقه‌ای خود را در طول ۲ سال بسازند. جزئیات چندانی از این هایپرکار در دست نیست اما گفته می‌شود GR سوپر اسپورت تولیدی از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی مسابقه‌ای استفاده خواهد کرد. قدرت این پیشرانه فعلاً مشخص نیست اما هایپرکار جدید تویوتا ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۷ ثانیه خواهد داشت.

کانسپت GR سوپر اسپورت اما از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت ۹۸۶ اسب بخاری استفاده کرده است. طراحی نسخه جاده‌ای این خودرو باید کمی تعدیل شود زیرا مدل کانسپت حتی فاقد شیشه عقب بوده است.

پس از راه‌اندازی کلاس هایپرکارها در لمانز، تحویل مدل‌های جاده‌ای این هایپرکار طبق انتظارات از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد اما مشخص نیست تویوتا چه تعداد از این هایپرکار را تولید خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت هر خودرو حدود ۲.۴ میلیون یورو (۲.۸ میلیون دلار) باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    اوووف
    هایپر تویوتا
    خیلی دوست دارم ببینم چی از آب در میاد
    ترکیب موتور شش سیلندر با یه هایپرکار چیز نسبتا جدیدی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    تویوتا همیشه زیبا !!!
    شعار جدید تویوتا :
    !!!! ever beautiful

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    3ملیون دلار برا این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Meysam

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    فقط خدا کنه موتور این مال خودش باشه نه بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      مال خودش باشه؟ بی ام و در خواب هم نمیبینه چنین موتوری رو!!!
      این موتور ساخته شده توسط بخش ریسینگ تویوتاست که سال هاست داره توی لمانز سروری میکنه…
      حتی پورشه هم بزور تونست توی دورانی که توی لمانز حضور داشت، با این موتور تویوتا رقابت کنه، مابقی سازنده ها که در خوابشون هم نمیبینن…
      نه فراری، نه لامبورگینی و نه خیلی های دیگه حتی نزدیک این موتور تویوتا هم نمیتونن بشن، چه برسه که بخوان باهاش رقابت کنن…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Bayerische Motoren Werke

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (951 ديدگاه)

        عجب ؟!؟!؟!؟!؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارشیاsvj

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1745 ديدگاه)

        ملت دلشون خوشه!!!!!!????

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محمد

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        داداش تند نرو هر چی باشه از انجین های فرمول یک که پیشرفته تر نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. حسین دهمرد

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        متاسفانه باید بگم درصد زیادی حق باشماست و تو لمانز پارسال تویوتا تا دور آخر اول بود ولی تو دور آخر یه قطعه ای رفت تو توربوش .و پورشه ازش جلو زد. ولی تصور یه ماشین صد هزاری هم با آرم تویوتا غیر قابل تصوره چه برسه به قیمت میلیون دلاری. اولویت میلیونرهایی مثه سلبریتی ها که انقدر واسه ماشین پول میدن پرستیژه. نمیدونم چرا تویوتا تو چنین سطحی از برند لوکس خودش استفاده نمیکنه تا هم پرستیژ اونو ببره بالا هم زبان طراحی لکسوس تیز و تهاجمیه و واسه ماشین مسابقه عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. مانی

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        پورشه پیاپی تویوتا رو سوسک کرد
        وقتی‌ پورشه لمانز رو ترک کرد تویوتا تو بالاترین کلاس تنها شد
        و در رقابت با خودش اول شد!!!!!
        حالا شما این اطلاعات فوق سری رو از کجای سیا دریافت کردی کسی‌ خبر نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      خسته نشدین شماها بس که چرت گفتین رشته های موتور اسپورت حتی سازنده کوچک ترین قطعات خودرو ها هم اعلام میشه تیم های کارخونه ای هم بدون موتورشون رو خودشون میسازن تویوتا این همه تو رالی و لمانز و داکار قهرمان شده مطمئنن میتونه ی موتور واسه خودش بسازه بحث سوپر جداست نکنه انتظار داشتی با اینکه از پلتفرم بی ام دبلیو استفاده کرده بیاد موتور رو خودش بزنه اصلا میدونی پلتفرم اشتراکی چه معنی میده و دلیلش چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    بسیار مشتاقانه منتظر رقابت هایپرکار های بنز و استون و تویوتا هستم.
    وخبر خوش اینه که لازم نیست خیلی صبر کنیم چون هر 3 تا در مراحل نهایی توسعه قرار دارن و در یکی دوسال آینده وارد جاده ها میشن.
    فقط امیدوارم چون این خودروها تولید محدود هستن و احتمالا همشون تا اخر عمر باید تو کلیکسون افراد میلیونر خاک بخورن خود شرکت ها با این خودرو ها در چند پیست تایم گیری رسمی انجام بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    ظاهرش دیگه زیادی فضایی شده !! البته نمیشه با دیدن چندتا عکس قضاوت کرد و باید تا زمان معرفی رسمی این ماشین منتظر موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خسته دل

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چه عجب بالاخره تویوتا یه سوپراسپورت ساخت البته اگه موتوروطراحیش مال بی ام و نباشه ??????
    بعد از اون سوپرای ننگین که مایه شرم تویوتا بود
    البته من بهش میگم بی ام و سوپرا با آرم تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      این هایپر کارِ ،
      بالاخره تویوتا سوپر اسپورت ساخت !؟!
      LFA چی بود وانت فول سایز بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      خوش بحالتون سوپرا اصلا سوپر اسپرت نبود بزرگوار ی خودروی اسپورت بود تویوتا میخواست واسه کاهش هزینه هاش از ی پلافرم اشتراکی استفاده کنه هیچ جوره نمیشه با این خودرو مقایسه اش کرد تویوتا یکی از تاپ ترین تیم های لمانز هستش و رقیب اصلیش پورشه هستش هیچی از موتور اسپورت نمیفهمین ظاهرا طرفدار های بی ام دبلیو تویوتا ی هاچ بک بیست هزار دلاری هم ملرفی میکنه اون روز یکیتون میگفت موتورش سه سیلندر مال بی ام و i8 روشه میگفت تویوتا نمیتونه سه سیلند بسازه خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارشیاsvj

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
    البته چون تجربه اوله احتمالا یکی دوتا ایراد داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    حالا باشه، هایپر کار هست ولی
    حداقل یه جوری طراحی میکردین
    طرف به جز خاص بودن یکم دلش
    به قیافه چیزی که می‌خره هم خوش
    باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. samurai

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (535 ديدگاه)

    از 6 سیلندر 1000 اسب کشیده بیرون عجب موتور شاهکاریه
    این کلاس از فرمول 1 بالاتره چون 24 ساعت موتور در حال کاره باید دوام داشته باشه
    اون موتور سوپرا هم بخاطر قیمت و اقتصادی بودن از بی ام و گرفته و الا تویوتا هر کاری بخواد میتونه بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    خداروشکر چندتا مجله از همکاری تویوتا با ب ام و مطلب نوشتن یه عده ای سوژه ی نمک ریختناشون جور شد. انگار تویوتا از سر ناتوانی و نداشتن تکنولوژی رفته با ب ام و مشارکت کرده. کل کل های بچه گانه ای که حال آدمو بهم میزنه. محض اطلاع یه سریا که فکر کنم یکی دوساله ماشین دوست شدن بگم تویوتا همین چند سال پیش تیم فرمول یک مستقل داشت. مطمئنم خیلی ها نمیفهمن یعنی چه.؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بقول یکی‌ از امریکن فن‌های سایت(در واقع بر طبق منطقش)
      تویوتا اگه عرضه داشت خودش میساخت
      چون تکنولوژیش رو نداره از بیمر گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h.s

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (13 ديدگاه)

        مگه میشه خودروساز غولی مثل تویوتا تکنولوژیش رو نداشته باشه؟ حتی به نظرم هیوندا و کیا هم بخان میتونن یه سوپر اسپرت یا هایپرکار بسازن. فلسفه شرکت ها باهم متفاوته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیانوش

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ول کنید اینارو اون روز یکی میگفت تویوتا از موتور سه سیلندر ای 8 واسه خودروی رالیش استفاده کرده گفتینم منع ات چیه گفت چون تویوتا قبلا سه سیلندر هیبریدی نداشته این منعش اش بود هیچ درکی از موتور اسپورت نداشت تو مخیله اش نمی گنجید که ی تیم کارخونه ای موتور اسپورت یعنی چی اولین قانونش چیزی که اثبات شده هست اینه که نمیرن از قطعات تولید انبوه خودشون هم استفاده کنن چه برسه به اینکه برن موتور تولید انبوه ی کمپانی دیگه رو بیارن بله بی ام و اسپورت های خوبی میسازه واسه جاده اما تو رشته های موتور اسپورت تویتا سر تر بوده و هست تو رالی و لمانز و داکار رشته های امریکایی رو هم بی خیال

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا