تویوتا

هشدار تویوتا درباره تبعات احتمالی برگزیت

رئیس تویوتا با پیوستن به دیگر مدیران ارشد صنعت خودرو درباره‌ی تبعات منفی برگزیت هشدار داد.


آکیو تویودا در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این خودروساز ژاپنی هم منتشر شده گفته باید از تمامی هزینه‌هایی که عدم به نتیجه رسیدن برگزیت تحمیل می‌کند دوری کرد.

او در پستی که منتشر شده نوشته است:

ضروری است که فضای تجارت بدون تردید بریتانیا و اتحادیه اروپا حفظ شود و فعالیت‌های خودروسازان از جمله تأییدیه‌های تولید خودرو به‌صورت استاندارد باقی بمانند.

تویوتا گفته تغییرات شاخص‌های تجارت بریتانیا و اتحادیه اروپا برای تمامی خودروسازان به ویژه خودروسازان ژاپنی بد بوده و چنین موضوعی می‌تواند باعث اختلال در عملکردهای لجستیکی، کاهش درآمدها و افزایش قیمت خودروها شود که این مورد در نتیجه‌ی افزایش هزینه‌های لجستیکی و تولید خواهد بود.


خودروسازان ژاپنی هم‌اکنون ۱۴ کارخانه تولید و ۱۷ مرکز تحقیق و توسعه و مرکز طراحی در اتحادیه اروپا دارند و سال پیش ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو را ساخته و ۱۷۰ هزار نفر را نیز به کار گرفته‌اند.

تویوتا قبلاً گفته بود عدم تحقق برگزیت ایده آل می‌تواند باعث توقف تولید موقتی در تأسیسات این برند در برناستون شود. این کارخانه سال پیش حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو ساخته و ۹۰ درصد تولیدات آن به اتحادیه اروپا صادر شده است. ۲۵۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

مدیر فورد اروپا هم هفته‌ی گذشته نگرانی‌های مشابهی درباره‌ی عدم تحقق توافق بین بریتانیا و اتحادیه اروپا تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ ابراز داشته است. استیون آرمسترانگ گفته بود اگر بریتانیا و اتحادیه اروپا به توافقی دست نیابند این خودروساز مجبور خواهد شد درباره‌ی استراتژی سرمایه‌گذاری خود در بریتانیا بازنگری کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ebrahim

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دم رییس حواس جمعش گرررم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محسن

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (249 ديدگاه)

    مردم بریتانیا یه کاری کردن که تا سال ها توش خواهند موند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا