تویوتاسوبارو

همکاری تویوتا و سوبارو برای توسعه پلتفرم خودروهای الکتریکی

خودروسازان در بحث توسعه‌ی خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری می‌کنند.


پس از اعلام همکاری جگوار لندروور با ب‌ام‌و برای توسعه‌ی قوای محرکه‌ی الکتریکی، تویوتا و سوبارو نیز کار مشترک روی تولید پلتفرم خودروهای الکتریکی را تأیید کردند.

پلتفرم الکتریکی یاد شده مختص خودروهای سواری میان سایز و بزرگ‌تر خواهد بود. این معماری همچنین پایه و اساس شکل‌گیری شاسی‌بلند الکتریکی کلاس C خواهد بود. ظاهراً این خودروها هم توسط تویوتا و هم توسط سوبارو عرضه خواهند شد.


هر دو شرکت نقاط قوت خود را وارد میدان خواهند کرد به گونه‌ای که تویوتا با تکنولوژی‌های الکتریکی و سوبارو با تجربه‌ی خود در سیستم چهار چرخ محرک عرض‌اندام خواهند کرد. این دو شرکت به دنبال پشت سر گذاشتن چالش‌های تولید محصولات جذابی هستند که این جذابیت تنها توسط خودروهای الکتریکی قابل‌عرضه است.

Toyota Fine Comfort Ride
پلتفرم موردبحث چندین خودروی سدان و شاسی‌بلند کلاس C و D را شکل خواهد داد. سوبارو گفته هم‌اکنون منابع خود برای توسعه‌ی پلتفرم فعلی را صرف همکاری مشترک با تویوتا خواهد کرد. فعلاً جزئیات بیشتری از این همکاری منتشر نشده است.


فعلاً تویوتا خودرویی تمام الکتریکی را تولید می‌کند و آن‌هم C-HR الکتریکی است. این خودرو همچنین با نام ایزوئا الکتریکی هم عرضه می‌شود که مختص بازار چین می‌باشد. البته تویوتا اعلام کرده به دنبال عرضه‌ی خودروی الکتریکی در بازار اروپا در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.


اما سوبارو از نظر الکتریکی سازی محصولات خود پشت سر تویوتا قرار دارد. تنها خودروی پلاگین هیبریدی این شرکت کراس ترک PHEV است که از تکنولوژی تویوتا سود می‌برد. سوبارو فعلاً خودرویی الکتریکی تولید نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به به چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا