تویوتامزدا

همکاری مهم بین تویوتا، مزدا و دنسو

تویوتا و مزدا به خوبی از موج هجوم خودروهای الکتریکی به بازار آگاه هستند و به همین دلیل است که این دو شرکت ژاپنی با سازنده قطعات خودرویی دنسو به منظور توسعه تکنولوژی‌های خودروهای الکتریکی همکاری خواهند کرد. این سه شرکت در حال حاضر مشغول تهیه چارچوب کاری برای تأسیس شرکتی با نام EV C.A. Spirit Co., Ltd هستند. در ابتدا ۴۰ نفر مشغول کار در این شرکت خواهند بود. این مرکز توسعه جدید متشکل از مهندسان تمام‌وقتی خواهد بود که از سه کمپانی در آن حضور می‌یابند.


به منظور پیشبرد کارها تویوتا پلتفرم TNGA خود را به میدان خواهد آورد و مزدا نیز با برنامه‌ریزی محصول و تجارب خود در مدل‌سازی کامپیوتری در این همکاری حضور خواهد یافت. دنسو نیز دانش خودرو در زمینه تکنولوژی‌های الکترونیکی را به اشتراک می‌گذارد. ثمرات این همکاری تولید خودروهای الکتریکی متنوع از جمله مدل‌های سواری، شاسی‌بلند و تراک های سبک خواهد بود.

Toyota TNGA platform
Toyota TNGA platform
سه کمپانی یاد شده قول داده‌اند منابع توسعه‌ای یکسانی را در این شرکت مشترک سرمایه‌گذاری کنند و راه برای پیوستن دیگر کمپانی‌ها به منظور تسریع توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه‌ها باز است.


با این همکاری جدید تویوتا و مزدا شراکت خود را گسترش داده‌اند. این دو کمپانی چند هفته پیش برنامه‌هایی برای همکاری در تأسیس کارخانه‌ای جدید را اعلام کردند. کارخانه جدید که در آمریکا ساخته می‌شود تأسیسات ۱.۶ میلیارد دلاری بوده و ۴ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. تویوتا کرولا و کراس اوورهای مزدا در این تأسیسات روی خط مونتاژ خواهند رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Peyman

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    چه شود.تو طراحی از مزدا هم شرکت کنه عالی میشه.فک کنم رقیب بینز و بی ام و بشن تو خودروهای الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      امیدوارم این شرکتها با پاناسونیک و سونی در باره تولید باتری هایی جدید با بازدهی بالا همکاری کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    مزدا و تویوتا مکمل خوبی هستند برای هم اگر این همکاری ها ادامه پیدا کنه اتحاد موفقی میشه تویوتا از طراحی جالب و هندلینگ مزدا استفاده کنه مزدا هم از منابع مالی عظیم تویوتا و رمز ماندگاری تویوتا بهره می بره حاصل این همکاری بی نقص ترین خودرو ی دنیا میشه در همه ضمینه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهين

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    میگن یا شریک نشو یا اگه میشی با کسی شریک شو که سرش به تنش ما ارزه…اینم الان نمونه شراکت درست حسابی و موفقه.مزدا و تویوتا نقاط ضعف همدیگرو کاملا پوشش میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    میتونه از اتحاد رنو نیسان هم پر سود تر و قوی تر بشه .مزدا و تویوتا .هر کدم به تنهایی ویژگی هایی دارن که اکه هزار تا ضعف هم داشته باشن میشه ازشون چشم پوشی کرد به خاطرش
    .چه برسه به اینکه با هم کار کنن.
    طراحی و هیجان مزدا ماندگاری تویوتا
    البته این اتحاد سه گانه نیست چون دنسو میشه گفت همون تویوتاست و نکته ی جالب اینه که دنسو شرکت خالق کیو بارکد های دوبعدیه .
    و از سال 1949قطعات خودرو و کامیون های تویوتا رو تولید میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ایکاش هوندا هم به این مشارکت بپیونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ماهم باید درس بگیریم از این اتحاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. diako

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بله درس خوبی میشه گرفت، مثلاً شرکتهای داخلی آفتابه موتور، لگن شاسی، فرغون چرخ و الا‌کلنگ الکتریک با هم متحد بشن. البته اگه حرف اول هر کدومو بهم بچسبونیم، از توش آلفا موتورز در‌میاد. اگه چشم نخورند یه پراید ۹۱۱ یا شاید یه سمند SHIT25 تولید میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا