تویوتا

معرفی ون جدید تویوتا پرو ایس سیتی در اروپا

در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروهای تجاری بیرمنگام، تویوتا از ون جدید و کوچک پرو ایس سیتی رونمایی کرد.


این خودرو که رقیب محصولاتی همچون اوپل کومبو و فورد ترانزیت کانکت می‌باشد لقب کوچک‌ترین خودروی تجاری تویوتا را به خود اختصاص داده است. پرو ایس سیتی با همکاری پژو و سیتروئن توسعه یافته و در جایگاهی پایین‌تر از ون میان سایز پرو ایس و پیکاپ هایلوکس قرار می‌گیرد.


مشتریان می‌توانند فرم‌های بدنه‌ی گوناگونی را انتخاب کنند و تویوتا نیز آن را به فرم ون پانل و ورسوی مسافری عرضه می‌کند. نسخه‌ی ون پانل دارای صندلی نیمکتی جلو با دو یا سه صندلی است که در حالت سه صندلی شاهد حذف صندلی مرکزی جلویی به منظور قرار گرفتن کنسول مرکزی و صندلی‌های عقب و همچنین شیشه‌های جانبی اضافی خواهیم بود.


با ارائه‌ی مدل‌هایی با دو طول متفاوت، مشتریان می‌توانند مدل ون پانل را با فضای بار ۳.۳ و ۴.۳ مترمکعبی سفارش دهند. مدل ورسوی سواری نیز به‌صورت ۵ یا ۷ نفره عرضه می‌شود. نسخه‌های طویل‌تر نیز به‌صورت کرو کب در دسترس هستند که دارای محفظه بار ون مانند و همچنین صندلی‌های ردیف دوم می‌باشند. مشتریان در نهایت قادر هستند نوع باز شدن درب‌های عقب را نیز انتخاب نمایند.


در بخش قوای محرکه نیز انتخاب‌های فراوانی وجود دارد. پیشرانه‌های این خودرو قدرتی بین ۷۴ تا ۱۲۸ اسب بخار دارند و مشتریان از بین گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

تویوتا اعلام کرده ون پرو ایس سیتی را در اروپا با سیستم‌های ایمنی استاندارد متنوعی همچون تشخیص علائم ترافیکی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل عرضه می‌کند. همچنین سیستم یادآوری استراحت هم وجود دارد که به راننده توصیه می‌کند در سفرهای طولانی کمی استراحت کند.

خودروی موردبحث به صفحه لمسی ۸ اینچی، ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است. این خودرو را می‌توان به ناوبری، نقشه‌های سه‌بعدی و دستورات صوتی تجهیز کرد.


از دیگر تجهیزات ون جدید تویوتا می‌توان به هدآپ دیسپلی با نمایش اطلاعاتی همچون سرعت و جهت‌های ناوبری اشاره کرد. دوربین دید عقب نیز برای مانور دادن در مکان‌های تنگ وجود دارد. سیستم ویژن اکتیو اسمارت نیز از دو دوربین و یک صفحه‌نمایش برای نمایش بخش پشتی خودرو استفاده می‌کند.


مشتریان می‌توانند انتظار روبرو شدن با مسیرهای سخت را نیز داشته باشند زیرا این خودرو به سیستم انتخاب کشش تویوتا هم مجهز می‌شود که اساساً یک سیستم کنترل کشش هوشمندانه است. با استفاده از یک کنترلر چرخشی، راننده می‌تواند حالت‌های رانندگی در مسیرهای گوناگون را انتخاب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. صدرا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام. من واقعاً عاشق “ون” هستم. احساس راحتی و سبکی به آدم دست میده. فکر میکنی تو خونه ات نشستی. یه بار تو فرودگاه اصفهان وقتی خواستم تاکسی بگیرم، یه سمند به من افتاد. درخواست کردم با فولکس “کدی” برم . خیلی مزه داد. نمیدونم چرا ولی با این سبک ماشینها خیلی حال میکنم. “کیا کارنز” و امثالهم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    فک کردم سانگ یانگ تیوولی ون هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا