تویوتا

تویوتا راو 4 دیزلی به پایان خط رسید…

پایان ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تویوتا اعلام کرد کم‌کم عرضه محصولات دیزلی در اروپا را متوقف خواهد کرد. هم‌اکنون این برند قول خود را عملی کرده و اقدام به خاتمه تولید کراس اوور راو ۴ مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری توربو دیزل در قاره سبز کرده است. اگرچه این خبر به معنی عدم قبول سفارشی خرید این خودرو می‌باشد اما اگر دست بجنبانید هنوز هم خواهید توانست یکی از چند دستگاه باقی مانده در انبار نمایندگی‌ها را بخرید.


واضح است که منظور ما از راو ۴ دیزلی نسل قبلی این خودرو می‌باشد. تویوتا اوایل امسال از نسل جدید این خودرو در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. البته خودروی یاد شده نسخه آمریکایی بوده و راو ۴ جدید اروپا تنها با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی در دسترس خواهد بود.


پایان سال ۲۰۱۷ خبر مشابهی نیز درباره خاتمه تولید آوریس دیزلی منتشر شد. همین چند سال پیش هم تویوتا آونسیس با پیشرانه دیزلی عرضه می‌شد اما این استیشن و سدان میدسایز از حدود ۲ ماه قبل دیگر عرضه نمی‌شود.

تویوتا راو 4
بدین ترتیب اگر شما به دنبال یک محصول دیزلی تویوتا در اروپا باشید باید مینی ون ورسو، پیکاپ هایلوکس، شاسی‌بلند لندکروزر و یا ون تجاری پروایس را انتخاب کنید. هنوز مشخص نیست که تویوتا چه زمانی اقدام به قطع کامل تولید محصولات دیزلی در اروپا خواهد کرد اما این حقیقت که محصولات بیشتری این نوع پیشرانه‌ها را از دست می‌دهند نشان می‌دهد صنعت خودرو در حال تغییر است.


افزایش تعداد مشتریانی که به دنبال قوای محرکه جایگزین هستند نشان می‌دهد تقاضا برای خودروها و شاسی بلندهای دیزلی در اروپا افت حدود ۸ درصدی در سال ۲۰۱۷ را تجربه کرده است. سهم این محصولات از بازار نیز به ۴۳.۷ درصد کاهش یافته که کمترین میزان در ۸ سال پیش بوده است. این یک تفاوت بزرگ در مقایسه با سال ۲۰۱۱ است که در آن میزان فروش محصولات دیزلی به بیشترین میزان خود در اروپا رسید و سهم ۵۵.۵ درصدی را به خود اختصاص داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا