تویوتا

بازنشستگی تویوتا یاریس هاچ‌بک

اینکه خودروهای کوچک در بازار آمریکا عملکرد خوبی ندارند بر هیچ‌کس پوشیده نیست. خریداران در سال‌های اخیر علاقه‌ی زیادی به کراس اوورهای کامپکت پیدا کرده‌اند و این امر باعث کاهش فروش خودروهای ساب کامپکت شده است.


اگرچه تویوتای آمریکا به تولید خودروهای سواری متعهد است اما به نظر نمی‌رسد که نام‌های بزرگ تضمینی برای ادامه حیات در این شرایط بازار داشته باشند. یاریس هاچ‌بک یکی از این خودروهاست که مدل سال ۲۰۱۹ آن تولید نمی‌شود.


کارز دایرکت این خبر را منتشر کرده و گفته که تویوتا بدون ارائه‌ی دلیل خاتمه‌ی تولید این هاچبک کوچک خبر منتشر شده را تأیید کرده است. البته همان‌گونه که گفته شد فقدان تقاضا برای خودروهای ساب کامپکت محتمل‌ترین دلیل تویوتا برای حذف یاریس لیفت بک می‌باشد.


به نظر می‌رسد این یک انتخاب ساده برای تویوتا نبوده است زیرا قبلاً اقدام به انتشار دستور سفارش یاریس لیفت بک ۲۰۱۹ کرده بود. البته این رفتار کمی غیرمعمول است زیرا خودروسازان معمولاً برای خودروهایی که تولید نخواهند کرد دستور سفارش صادر نمی‌کنند.


در نهایت باید گفت یاریس هاچ‌بک ۲۰۱۹ وجود نخواهد داشت اما مشتریان همچنان می‌توانند یاریس را بخرند. نسخه‌ی سدان این خودرو همچنان در دسترس است. البته این خودرو در واقع یک تویوتای واقعی نیست و نسخه‌ی ریبج شده‌ی مزدا ۲ سدان محسوب می‌شود. یاریس قبلاً با نام یاریس iA شناخته می‌شد اما هم‌اکنون نامی جدید داشته و مدل ۲۰۱۹ آن قیمت ۱۵۴۵۰ دلار دارد که ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل سال قبل می‌باشد.

تویوتا این خودرو را حفظ خواهد کرد زیرا سواری آن بهتر از نمونه هاچبک بوده و کمی ارزان‌تر است و تجهیزات استاندارد بیشتری دارد.


موضوع جالب اینکه تویوتا پس از تأیید حذف یاریس هاچ‌بک گفته این خودروساز محصولی جدید برای مدل سال ۲۰۲۰ دارد. سخنگوی این خودروساز اظهار داشته است:

ما در حال کار روی محصولی جدید برای مدل سال ۲۰۲۰ هستیم و به دنبال برگزاری نمایشگاه نیویورک برای انتشار جزئیات بیشتر می‌باشیم.

یکی دیگر از سخنگویان تویوتا تأیید کرده این خبرها درباره‌ی یاریس ۲۰۲۰ هستند. هنوز مشخص نیست که این خبرها درباره‌ی مدل هاچبک یاریس هستند یا نمونه‌ی سدان.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    خبرهای جدید ۲۰۲۰ به احتمال فراوان در مورد شاسی بلندی کوچکتر از CHR خواهد بود
    و نه مدل جدیدی از یاریس هاچبک
    که بازار این کلاس با فشار شاسی بلندهای ساب کامپکت بهش کاملا اشباعه
    اما در آینده نه چندان دور قطعا تب شاسی بلند سواری هم خواهد خوابید و شاهد بازگشت یاریس هاچبک خواهیم بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. کاوه

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تا حالا ندیده ام کسی شاسی بلند داشته باشه و وقتی برای مدتی برود سدان سوار شود آخرش نگوید پشیمونم . دوستم از لکسوس آرایکس ۲۰۱۲ رفت مرسدس ایی ۲۵۰ اما شش ماه نشده پشیمون شد. یکی از همکارانم از پرادو دو در ۲۰۰۹ رفت اپنیما ۲۰۱۵ صفر سوار شد بعد از دوماه گفت پشیمونم. اینارو در جواب آقا محمدمیگم که عقیده داره تب کراس اوور تموم میشه. نه . تموم نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ahmad

      ۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (659 ديدگاه)

      واقعا چقدر استدلال شما منطقیه!
      چون دوستای شما از عوض کردن اس یو وی شون پشیمون شدن، تب کراس اور قرار نیست تموم بشه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه

        ۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        سیر استدلال همینطوریه عزیز. یکسری شواهد و آزمایش ها و تعقل در کنار هم میشه نتیجه گیری. به این میگن روش علمی. من دو مورد از شواهد واقعی رو خدمتتون عرض کردم. مثال هایی را هم عرض کردم که طرف سدان های لوکس و ممتازی هم سوار شده اما بازهم پشیمان هستند. قسمت عقلانی اش هم توسط me در کامنت بعدی ذکر شد. دعوا که نداریم. تجربیاتمو خدمتتون عرض کردم. کراس اوورها رانندگی و تسلط و فضای بیشتری را عرضه می کنند. و تبشون حالا حالا ها تموم نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. me84

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من دلیل این همه تب کراس اوور سواری رو خوب درک میکنم و کاملا حق میدم که مردم دنیا رو آوردن به شاسی و کراس اوور. توسان 2014 خیلی سوار شدم. رانندگیش از الانترا که سوار شدم خیلی راحتتتره و موقع رانندگی تسلط بیشتری داشتم. دست اندازهای تهران هم که دیگه نگم که با الانترا هی باید سرعت کم میکردم ولی با توسان هم هرچند سرعت کم میکردم ولی خیلی راحتتر بودم. یه بار هم یه دراور 4 کشو رو باهاش جابجا کردم و خیلی راحت تو اتاق جا شد. در کل هم از نظر ارتفاع و هم فرم استیشن مانند خیلی کلاس کارراه اندازیه. mvm x33 نسل دو هم سوار شدم اونم همین مشخصات رو داشت ولی با کیفیت بسیار پایین. توش مینشستی از حس رانندگی و صدایی که از بیرون میومد تو اتاق احساس میکردی ماشین لخته و زیر پوستش هیچی نداره. ولی همونم نسبت به سدان تو خیابونهای تهران خیلی راحت تر بودم.
    با این حال واقعا با حذف سدانها و بخصوص هاچبکها که عاشقشونم کاملا مخالفم.
    ولی بازاره دیگه. همه چیزو مشتری و تقاضا تعیین میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sjs

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    چراغ پشت چانگان شبیه به یاریس بنظر نمیاد؟ البته بنده تخصصی در رابطه با طراحی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا