تویوتا

خداحافظی مینی ون تویوتا ورسو با قاره اروپا

تولید تویوتا ورسو از ماه اکتبر متوقف شده اما فروش این مینی ون جمع‌وجور ژاپنی تا همین اواخر به‌صورت آنلاین ادامه داشته است.


البته تعداد بسیار کمی از ورسو در نمایندگی‌ها باقی مانده و انتظار می‌رود همین میزان نیز تا پایان سال به فروش برسند. به همین خاطر این خودروساز ژاپنی مینی ون خود را چند هفته پیش از وب‌سایت شاخه‌ی بریتانیای خود حذف کرده است.


همچنین با بررسی وب‌سایت‌های تویوتا در دیگر بازارهای قاره اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به این نتیجه می‌رسیم که ورسو دیگر در دسترس خریداران نیست. افرادی که به دنبال یک محصول کاربردی ساخت تویوتا هستند باید به دنبال آوریس تورینگ اسپورت، راو ۴، لندکروزر یا ورسو پرو ایس باشند.


احتمال اینکه تویوتا به دنبال ساخت یک مینی ون کامپکت جدید باشد بسیار کم است زیرا مشتریان اکثراً به دنبال خرید کراس اوورها و شاسی بلندها هستند. نمونه واضح این حرکت پژو است که مینی ون نه چندان جالب ۳۰۰۸ را به یک کراس اوور کامپکت جذاب تبدیل کرد. سئات اسپانیا نیز هم‌اکنون دو شاسی‌بلند جدید آرونا و آتکا را عرضه می‌کند و سومین قدبلند آن با نام تاراکو هم به زودی وارد بازار خواهد شد.


به یاد داشته باشید که مینی ون‌های جمع‌وجور هنوز هم در اروپا نفس می‌کشند. فولکس‌واگن دومین نسل توران را از سال ۲۰۱۵ معرفی کرده و سیتروئن C4 پیکاسو نیز همچنان نفس می‌کشد. رنو چهارمین نسل سنیک را در بازار دارد و زافیرا نیز شاید دیگر به عنوان یک واکسهال ارائه نشود اما همچنان با برند اوپل در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    فرقش با هاچبک چیه که بهش میگن مینی ون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      فرقش در طول ماشینه .عقب هاچ بک جمع وجورتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (82 ديدگاه)

      ارتفاع سقفش و موقعیت صندلی بلندتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا