تویوتا

پایان راه تویوتا یاریس در آمریکا

ما واقعاً از شنیدن شایعاتی درباره اینکه شاید تویوتا اقدام به عرضه نسخه پرفورمنس یاریس در آمریکا بکند هیجان‌زده شده بودیم. متأسفانه این خودروساز با رد این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد یاریس GR در این بازار عرضه نخواهد شد. در حقیقت حتی نسخه استاندارد یاریس نیز شاید پس از مدل سال ۲۰۲۰ عرضه نشود.

این اطلاعات فعلاً به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند اما گفته می‌شود هر دو نسخه یاریس هاچبک و سدان پس از مدل سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا ارائه نخواهند شد. به نظر می‌رسد تویوتا با ارسال نامه‌ای به برخی نمایندگی‌ها و مدیران خود این خبر را به اطلاعشان رسانده است.

یکی از مدیران تویوتا گفته است:

یاریس سدان و هاچبک دیگر به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ در دسترس نخواهند بود. مدل سال ۲۰۲۰ آخرین مدل برای یاریس بوده و ماه ژوئن ۲۰۲۰ نیز آخرین ماه تولید این خودرو برای بازار آمریکا خواهد بود.

اگر اخبار منتشر شده درست باشند به این ترتیب دو نمونه از ارزان‌ترین خودروهای بازار آمریکا به زودی با این کشور وداع خواهند کرد. قیمت یاریس هاچبک و سدان در این بازار به ترتیب از ۱۵۶۵۰ و ۱۷۷۵۰ دلار شروع می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا با خاتمه عرضه یاریس کنونی در آمریکا اقدام به تولید نسخه اروپایی آن در این بازار خواهد کرد یا خیر. به عنوان یادآوری باید گفت هر دو خودرو فعلاً چیز مشترکی با یاریس اروپایی ندارند زیرا از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده کرده‌اند. مدل آمریکایی بر پایه مزدا ۲ شکل گرفته و در سال ۲۰۱۵ به عنوان سایون iA معرفی و سپس به محصولی از تویوتا تبدیل شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یکی از ارزون ترین ماشینای آمریکا شده آرزوی ملت ایران.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. IN

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      جالبه بدونین تویوتا یاریس رادیاتور نداره و با هوا موتورش خنک میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        IN جان ، قربون شکل ماهت برم با اونایی که بِهِت لایک هم دادن ، این حرفو از کجا درآوروی .
        خداوکیلی آدم شاخ در میاره یه حرفایی میشنوه ، مثل همین شایعه‌ای که برای تعویض روغن پورشه پانامرا مدتی هست در آوردن که میگن با هر تعویض روغن سپر باید باز و بسته بشه یا مثلاً تعویض روغن تمام bmw ها در ایران بالای ۱۰ میلیون میشه .

        این حرفا چیه که میزنید ، بدون تحقیق شایعه پراکنی و بُت سازی نکنید ، من یاریس ۲۰۰۸ داشتم که میگم که اون زمان ۳۲ میلیون صفرش بود و اصلاً بازار خوبی هم نداره ولی تا دلتون بخواد کم مصرف بین ۴/۵ تا ۷ نهایت تو جاده و شهر مصرفش هست .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بچه مشهد

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (101 ديدگاه)

          درست میگی تعویض روغن و هزینه های نگهدری ماشینایی مثل بی ام و گرون هست ولی دیگه یه تعویض روغنو یه فیلتر بنزینو یه فیلتر هوا هیچوقت 10 میلیون نمیشه یه عده فقط شایعه الکی میسازن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. IN

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (134 ديدگاه)

          Navid من ۲۰۱۷ سفارش خلیج فارس داشتم رادیات نداشت شاید مدل های دییگه یا سفارش های دیگه داشته باشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          IN جان
          فکر نمیکنم بالاتر از ۲۰۱۶ وارد ایران شده باشه ، مگر اینکه شما خارج از کشور زندگی کنید .

          والا این جریان هوا خنک بودن را الان از زبان شما میشنوم و خب چون تا به حال توجه نکردم ، نمیدونم مدل ۲۰۱۷ به بعد رادیاتور آب داره یا نداره که بدونم شما درست میفرمایید یا خیر !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Harley-Davidson

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (16 ديدگاه)

        یاریس با رادیاتور خنک میشه و اصطلاحا ” واتر کولد” هستش. موتور های هوا خنک برای ماشین ها سالهاست منقرض شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      رضا جان
      نشده آرزو ، تبدیلش کردن به آرزو که اگر گیریم با دلار ۲۰هزار تومنی هم بیاد باز به ۴۰۰ میلیون نمیرسه و اگر گمرک و مالیات هم ببندن مثل قبل ، نهایت ۵۵۰ میلیون ، نه اصلاً ۶۰۰ میلیون که دست بالا دیگه .

      الان مدل ۲۰۱۴ با ۷۰km کارکرد قیمت زدن ۶۵۰ میلیون چون مِلاک اینه که پراید شده n قیمت یا 207 شده X قیمت .

      اما به جرئت میگم که این ماشین مثل همه تویوتاها شما را با تعمیرگاه نمیکشونه و واقعاً واقعاً استهلاکش صفر و مصرف سوختش پائین و گازخورش نسبت به حجم موتورش عالیه که اصلا کمبود قدرت را احساس نمیکنید .

      یه چیز جالب بگم که پی ببرید تویوتا یعنی چی ، مدل ۲۰۰۸ این ماشین را صفر خریدم و بعد چند ماه فروختم به یه دوست آشنا که خودشون تعمیرکار ماشین ایرانی هستند و هر از چند گاهی میبینمشون ، الان حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر راه رفته بدون هیچ هزینه‌ای حتی کوچک و حتی روغن گیربکس فابریک را در میاره تو صافی رد میکنه و دوباره میریزه تو گیربکس که دیگه نهایت مفت خوری را به آخر رسونده ? ، بهش میگم مگه دیوونه‌ای ، میگه تا حالاش که خوب بوده مشکلی نداشتم ، خداشاهده لِنت ترمز رو میده لنت‌کوبی و بعد لنت کوبی میره لنت معمولی و ایرانی چینی میندازه ، کلاً پدر ماشین را در آورده چه از بدنه که زمان من عروسک بود و حالا شده مترسگ اما ماشین مثل هلو استارت میخوره و کار میکنه و هر سال چند بار مسافرت با خانواده میره که اتفاقاً خانوادتاً چاق هستن و با لوازم و اسباب‌کشی میره مسافرت ، این هم بگم روغن ایرانی برای موتور استفاده میکنه .

      برای همینه که تویوتا را دوست دارم که واقعاً یه سمبل هست در صنعت خودروسازی و مثل پازل میشه در ساده‌ترین شرایط قطعات را تعویض یا تعمییر کرد بدون پیچیدگی ، البته اگر خراب شدنی در کار باشه .
      برای اونهایی میگم که اگر بخوان بخرند و تا سالهای سال سوار شوند ، بی‌درنگ خریدشون را انجام بدن اما موقع فروشش سخت فروش میره و بازار خوبی مثل کمری و کرولا نداره .

      فقط یه فرق سادش که مثال میزنم با رقیبش اینه که هیوندای i20 چه قدیم چه جدیدش را کولرشو تست کنید و بعد بشینید داخل تویوتا یاریس کولرش را تست کنید تا بفهمید هر گردی گردو نمیشه و تویوتا در کیفیت کم نمیگذاره و دنبال کمیَت نیست با آپشن و ظاهر اغراق‌آمیز .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مهرآیین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تویوتا یاریس یکی از بهترین‌های کلاس هاچبک جمع ‌و جور بوده و هست . ماشینی که به راحتی می توان با آن در خیابان‌های باریک مانور داد . کیفیت ساخت بالا و طراحی مناسب و جذابیت‌های ظاهری از نقاط قوت این ماشین است و جالب است که چنین ماشینی با این ویژگی ها دیگر برای بازار آمریکا تولید و عرضه نخواهد شد چون در آنجا مثل ایران یک مدل خودرو تا ابد تولید و عرضه نمی شود حتی اگر خیلی خوب باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      یاریس ماشین خوبیه ولی برای شهرای شلوغ و پر ترافیک و مسیر های کوتاه. تنها نکته مثبت این ماشین در امریکا یدک کشیدن نام تویوتا هست. بازاری که با کمی هزینه بیشتر کلی اپشنهای هاچبک بهتر در دسترس داری و با همون هزینه کلی اپشن دست دوم در کلاس های بالاتر و کراس اورها. در ضمن این قیمت مدل دنده دستی قبل از هزینه تحویل هست! یعنی در مدل اوتومات بعد از هزینه تحویل در مدل سدان تغریبا قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرآیین

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (260 ديدگاه)

        دوست عزیز دقیقا منظور شما از این که می گویید یاریس درآمریکا فقط نام تویوتا را یدک می کشد چیست ؟ یعنی شما می گویید تویوتا یاریس بنجل است و آمریکا هم دارد خودروی بنجل وارد میکند و در اختیار مردمش قرار می دهد ؟ مگر آنجا هم مانند ایران است که بنجل های چینی را وارد کشورمان می کنند و با قیمت های گزاف برای فروش می گذارند؟؟ آنجا تنوع بسیار زیادی در بازار خودرو وجود دارد و مردم آزادانه می توانند انتخاب کنند ، پس مردم آنجا با آگاهی انتخاب میکنند و نسبت به برند تویوتا آگاهی کامل دارند پس به همین دلیل است که یاریس یکی از پرطرفدارتین های بازار آمریکاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          فکر می کنم کامنت من رو خیلی با دید انتقادی خوندی، من حرفی از بنجل بودن یا ماشین چینی نزدم، فقط کمی از تجربه شخصی خودم و اطرافیانم رو بیان کردم. امیدوارم کمی در خوندن کامنت های همدیگه صبور باشیم و زود تصمیم نگیریم و به نظرات هم احترام بزاریم.
          چیزی که من دیدم این هست که یاریس خیلی طرف دار نداره و توی اون کلاس امریکایی ها بیشتر نیسان سنترا رو انتخاب می کنن. این دلیل بد بودن یه ماشین نیست و به نحوه بازاریابی اون بر می گرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرآیین

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (260 ديدگاه)

          @حسن
          بزرگوار اولا اینکه من به نظر شما بی احترامی نکردم و اگر شما در نظر بنده توهینی نسبت به خودتان دیدید بگویید بنده عذرخواهی خواهمدکرد .. دوما اینکه صنعت خودروسازی ژاپن افتخارهای زیادی را در دنیا کسب کرده و طرفداران زیادی هستند که در کشورهای مختلف دنیا چشم‌شان به خودروهای جذاب و باکیفیت ژاپنی خیره شده است یکی از این کشورها آمریکاست و.این صنعت در ایران نیز از قدیم مشتریان خوبی داشته و برند های خودرو ساز ژاپنی نام‌ های آشنا و شناخته‌ شده‌ای برای رانندگان ایرانی هستند .. سوما اینکه در بازار آمریکا حتی ارزان قیمت ها نیز کیفیت بالایی دارند و رقابت شدیدی حتی بین ارزان قیمت ها میباشد که ماشین های ژاپنی مثل نیسان و تویوتا و هوندا هم بخاطر قیمت پایین و کیفیت بالایی که دارند بین آن ها هستند .. چهارما اینکه بله حرف شما را رد نمی کنم چون نیسان هم یکی از پر طرفدار ترین های بازار آمریکاست و شما اگر با دقت کامنت من را بخوانید متوجه می شوید که من گفتم تویوتا یاریس یکی از پر طرفدارهای بازار آمریکاست و هرگز نگفتم فقط و فقط تویوتا یاریس در بازار آمریکا خیلی پر طرفدار است .. پنجما اینکه شما درباره صبور بودن و زود قضاوت نکردن و زود تصمیم نگرفتن گفتید ولی متاسفانه خود شما صبر و حوصله کافی برای خواندن دقیق کامنت بنده به خرج ندادید و فوراً از کامنت اینجانب برداشت اشتباه کردید و اینگونه نوشتید و من را به بی صبری و احترام نگذاشتن به نظر دیگران متهم کردید !!! دوست عزیز ولی باید بدانید که صبور بودن صفت بسیار پسندیده ای است که به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم ها را بگیرید و عکس العمل یا قضاوت اشتباهی را انجام ندهید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مهرآیین

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (260 ديدگاه)

          @حسن
          بزرگوار اولا اینکه من به نظر شما بی احترامی نکردم و اگر شما در نظر بنده توهینی نسبت به خودتان دیدید بگویید بنده عذرخواهی خواهم کرد .. دوما اینکه صنعت خودروسازی ژاپن افتخارهای زیادی را در دنیا کسب کرده و طرفداران زیادی هستند که در کشورهای مختلف دنیا چشم‌شان به خودروهای جذاب و باکیفیت ژاپنی خیره شده است که یکی از این کشورها آمریکاست و این صنعت در ایران نیز از قدیم مشتریان خوبی داشته و برند های خودرو ساز ژاپنی نام‌ های آشنا و شناخته‌ شده‌ای برای رانندگان ایرانی هستند .. سوما اینکه در بازار آمریکا حتی ارزان قیمت ها نیز کیفیت بالایی دارند و رقابت شدیدی حتی بین ارزان قیمت ها میباشد که ماشین های ژاپنی مثل نیسان و تویوتا و هوندا هم بخاطر قیمت پایین و کیفیت بالایی که دارند بین آن ها هستند .. چهارما اینکه بله حرف شما را رد نمی کنم چون نیسان هم یکی از پر طرفدار ترین های بازار آمریکاست و شما اگر با دقت کامنت من را بخوانید متوجه می شوید که من گفتم تویوتا یاریس یکی از پر طرفدارهای بازار آمریکاست و هرگز نگفتم فقط و فقط تویوتا یاریس در بازار آمریکا خیلی پر طرفدار است .. پنجما اینکه شما درباره صبور بودن و زود قضاوت نکردن و زود تصمیم نگرفتن گفتید ولی متاسفانه خود شما صبر و حوصله کافی برای خواندن دقیق کامنت بنده به خرج ندادید و فوراً از کامنت اینجانب برداشت اشتباه کردید و اینگونه نوشتید و من را به بی صبری و احترام نگذاشتن به نظر دیگران متهم کردید !!! دوست عزیز ولی باید بدانید که صبور بودن صفت بسیار پسندیده ای است که به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم ها را بگیرید و عکس العمل یا قضاوت اشتباهی را انجام ندهید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به قبل جالب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      طراحیش عالیه در حد بوگاتی ولی به پای جنسیس نمیرسه اما نزدیکای پراید دور دور میکنه بوق میزنه .

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. آراز

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیز مشترک!؟از این بهتر معادل پیدا نکردین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا