تویوتا

رخ نمایی کامیون هیدروژنی تویوتا با شعاع حرکتی 483 کیلومتری

تویوتا در هفته جاری اطلاعاتی از اولین خودروی الکتریکی خود که بر پایه پلتفرمی جدید شکل گرفته را منتشر کرد. این خودرو به جنگ تسلا مدل Y و دیگر محصولات الکتریکی خواهد رفت. به عنوان بخشی از برنامه های تویوتا برای کاهش آلایندگی ها و تبدیل شدن به برندی کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰، ژاپنی ها در حال پیشروی در بازار محصولات هیدروژنی سلول سوختی هستند. با استایلی برجسته و شعاع حرکتی ۶۴۴ کیلومتری، تویوتا میرای ۲۰۲۱ جدید پتانسیل تبدیل شدن به جانشینی قابل تامل برای خودروهای الکتریکی را دارد. نسل بعدی تکنولوژی سلول سوختی تویوتا نیز نیروبخش کامیون های هوی دیوتی خواهد بود. این محصولات به عنوان بخشی از سرمایه ۴۱ میلیون دلاری ای که CARB در اختیار این شرکت گذاشته تولید خواهند شد.

این کامیون های پیش تولیدی که کاملا آماده تولید بنظر می رسد از همان سیستم سلول سوختی سدان میرای ۲۰۲۱ استفاده می کنند و برای استفاده در مسیرهای مشخص برندرهای لس آنجلس و لانگ بیچ آماده شده اند. کامیون های موردبحث در زمینه پرفورمنس، راندمان و هندلینگ تست خواهند شد.

سیستم سلول سوختی بکار رفته در این پروتوتایپ ها برای قرار گرفتن در شاسی T680 کنورث تطبیق یافته و محفظه ذخیره هیدروژن جمع و جور پشت کابین حاوی ۶ تانک هیدروژن می باشد. یک باتری جدید و قوی تر لیتیوم-یونی نیز پیشرانه های الکتریکی را پشتیبانی خواهند کرد. این سیستم سلول سوختی برد بیش از ۴۸۳ کیلومتری ایجاد می کند که با توجه به آنکه کامیون های موردبحث محموله ای بیش از ۳۶۲۸۷ کیلوگرمی را حمل خواهند کرد احساس برانگیز می باشد.

اندرو لاند مهندس ارشد بخش تحقیق و توسعه تویوتا آمریکای شمالی می گوید:

این یک قدم مهم در حرکت به سمت کامیون های هوی دیوتی بدون آلایندگی است. اولین پروتوتایپ های ما ثابت کرده اند که قوای محرکه الکتریکی سلول سوختی قادر هستند محموله های سنگین وزن را حمل کنند. این پروتوتایپ های جدید نه تنها از سخت افزار آماده تولید سود می برند بلکه به ما اجازه می دهند تا شروع به تحقیقات بیشتر برای تثبیت بیشتر این تکنولوژی بکنیم.

دو کامیون سلول سوختی الکتریکی کلاس ۸ در نمایشگاه ویژه ای به مشتریان سازمانی نشان داده شده اند. ۸ کامیون دیگر نیز در سال ۲۰۲۱ و به عنوان بخشی از برنامه تاسیسات بدون آلایندگی و نزدیک به آلایندگی صفر تحویل داده خواهند شد.

البته تویوتا تنها شرکتی نیست که اقدام به تولید کامیون های بدون آلایندگی می کند. ولوو در حال حاضر مشغول تست نسخه های تمام الکتریکی از کامیون های هوی دیوتی FH، FM و FMX بوده و انتظار می رود کامیون تسلا نیز در سال ۲۰۲۱ و پس از تاخیرهای پیاپی عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ماشاالله تویوتا…
    هر روز بهتر از دیروز ?

    موافقم 44
    مخالفم 8
  2. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    خسته نباشن!!!!!!!تسلا سمی با چهل تن بار هزار کیلومتر میره اتوپایلوت هم داره چرا باید طرف بره سمت این ماشین وقتی نه مشخصات جالبی داره نه زیرساخت

    موافقم 16
    مخالفم 36
    1. شاپور

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (291 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 12
      مخالفم 11
    2. سروش

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      شما بذار تسلا تولید بشه بعد مقایسه کن

      موافقم 18
      مخالفم 7
    3. Aryan kia

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      تسلا فقط شعار وحرف میزنه هر وقت تولید کرد بعد بگید تسلا میشه بپرسم الان تسلا رودستر کجاست منم الان میگم یه کامیون برقی ساختم که ۲۰۰۰ کیلومتر بردشه زمان شارژشم ۱۵ دقیقه هست و رانندگی خودرکار هم داره وقتی نساختم حرفم مفت نمیرزه

      موافقم 12
      مخالفم 8
    4. The R

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (93 ديدگاه)

      زمان سوخت گیری سلول سوختی مثل بنزین/گازوئیل هست. زمان شارژ یه کامیون برقی احتمالا حدود 6-8 ساعت. بر اساس نوع رانندگی، مسیر، دما، وزن و … مصرف ماسین های برقی تغییر میکنه. در ضمن هزینه نگهداری / تعویض باتری بالاست و اگر باتری ها به 0 درصد برسه کلی از عملکردشو از دست میده که برای کامیون ها که عمر بالادارن خیلی جالب نیست. در ضمن در هوای خیلی سرد نگهداری باتری خیلی مشکل هست.
      ممکنه بگید بعد از 1000 کیلیومتر رانندگی استراحت میکنن. اما تو امریکا و اروپا خیلی از شرکت های راننده های تعویضی دارن و با رسیدن به یه ایستگاه، راننده ها عوض میشن و تقریبا کامیون ها بدون خواب هستن. که شارژ باعث میشه بین 25 تا 30 درصد ( 6 تا 8 ساعت) از زمان استفاده اونها کم بشه.
      البته تکنولوژی سلول سوحتی هم در ابتدای کار هست و تعداد جایگاه های سوخت گیری خیلی کمه و تکنولوژی پیچیده تری نسبت به برقی ها دارن که میشه هزینه نگهداری بالا. کلا با شرایط فعلی هنوز هم دیزل بدون رقیب هست. تا ببینیم در چندسال دیگه با پیشرفت تکنولوژی و قوانین جدید چه اتفاقی میوفته.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. Ahmedreza2002

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    اقا این کلاس نه محسوب میشه؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Ahmedreza2002

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شایدم کلاس یازدهه
      اما در کل این سبک کامیون ها با کاپوت کشیده حس بهتری بهم میده تا این نمونه هایی که برا جاده های اروپایی هست

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. OMID

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      هشت
      حداقل کنوورثی که پایش هست کلاس هشته

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Ahmedreza2002

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ممنون امید جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آرش آمریکایی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (612 ديدگاه)

    از کامیون بیشتر مطلب بذارید

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. میثم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    کار سختی در برابر تسلا پیش رو داره

    موافقم 9
    مخالفم 7
  6. مهدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    بردش برای یک کامیون خیلی کمه یک کامیون گاها در یک سفر چهار هزار کیلومتر یک کله میره اومنم با شوفر و شاگرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mazda3

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    پلتفرم پایش کنورثِ که انتخاب خوبی بوده چون جزء بهترین هاس
    درمورد تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی هم که تویوتا استفاده میکنه این تکنولوژی توسط جنرال الکتریک اختراع شده و توسعه یافته که حتی ناسا هم تو چند ماهواره ازش استفاده کرده.
    تویوتا ترکیب عالی رو انتخاب کرده.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا