تویوتا

معرفی کراس‌اوور کانسپت تویوتا FT-AC در لس‌آنجلس

تویوتا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس کانسپتی بنام FT-AC را رونمایی کرده که یک طرح مطالعاتی برای کسانی است که خواهان کراس‌اووری با قابلیت‌های آفرود هستند. این کانسپت هم‌اکنون به یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور پیشرفته مجهز شده است اما به گفتهٔ تویوتا امکان تجهیز آن به نسل آیندهٔ سیستم هیبریدی این شرکت هم وجود دارد.

کانسپت FT-AC از لاستیک‌هایی بزرگ و آج‌دار با رینگ‌های ۲۰ اینچی، گلگیرهای بزرگ و فاصله‌ای زیاد از سطح زمین برخوردار است اما غیر از این‌ها، تویوتا ریل‌های سقفی بزرگ با چراغ‌های LED به همراه قلاب‌ها و محافظ‌های زیرین در عقب و جلو را هم برای این ماشین در نظر گرفته تا به‌خوبی شخصیت آفرود آن‌را نشان دهد. همچنین در قسمت عقب خودرو یک نوار یکپارچه مخصوص حمل دوچرخه تعبیه شده که به گفتهٔ تویوتا می‌توان آن‌را تنها در چند ثانیه پنهان کرد.

سیستم چهارچرخ محرک FT-AC هم با توجه به متغیرهای سطح مسیر تنظیم شده و برای ایجاد حداکثر کشش به قابلیت قفل چهارچرخ مجهز شده و به توزیع قدرت بین چرخ‌ها می‌پردازد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این کراس‌اوور کامپکت کانسپت، سیستم دوربین‌های آن است اما منظور از این سیستم صرفاً دوربین ۳۶۰ درجه یا دوربین دید عقب نیست بلکه این سیستم شامل دوربین‌های متعددی می‌شود که توانایی ضبط ویدئو و آپلود خودکار آن در فضای ابری دیجیتال را دارند.

FT-AC مجهز به دوربین‌هایی است که در آینه‌های جانبی نصب شده‌اند و قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارند. در شب چراغ‌های LED روی سقف نیز می‌توانند به‌عنوان فلاش دوربین عمل کنند اما حتی اگر این هم کافی نباشد، دوربین‌های مادون‌قرمز هم در خودرو تعبیه شده که در تاریکی شب مورداستفاده قرار می‌گیرند. پس از ضبط فیلم‌ها و عکس‌ها، امکان ویرایش آن‌ها نیز وجود خواهد داشت و پس از آپلود توسط خودرو، در صورت تمایل می‌توان آن‌ها را به اشتراک گذاشت.

اما ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد کانسپت جدید تویوتا به این موارد ختم نمی‌شوند زیرا این ماشین به یک سیستم موقعیت جغرافیایی هم مجهز شده که می‌تواند مکان دقیق خودرو را مشخص کند. چراغ‌های LED روی سقف نیز علاوه بر فراهم کردن روشنایی کافی برای تصویربرداری، می‌توانند کل محیط اطراف ماشین را روشن کنند. علاوه بر این، چراغ‌های مه شکن FT-AC نیز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت جداسازی و جابجایی دارند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان چراغ‌قوه استفاده کرد.

کانسپت FT-AC بر اساس جدیدترین پلت‌فرم جهانی تویوتا بنام T-NGA ساخته شده است. تویوتا با ساخت کانسپت‌های مختلف بر اساس این پلت‌فرم در حال سنجش پاسخ مردم است به‌نحوی‌که در ماه آوریل گذشته کانسپت FT-4X را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد و در اکتبر گذشته نیز در نمایشگاه توکیو از کانسپت TJ کروزر پرده‌برداری نمود. بااین‌حال FT-AC فقط یک طرح آزمایشی است ولی مطمئناً در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانیم بسیاری از ویژگی‌های آن‌را در محصولات تولیدی تویوتا مشاهده کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    دوستان اصلا دقت کردین هر روز نه یه مدل بلکه چندتا مدل داره معرفی میشه همین تابستان بود داشتیم برای می باخ و بی ام و z4 کیف میکردیم به فاصله کمی مرسدس پروجکت وان و آستون مارتین والکری معرفی شدن بعد هم لکسوس با دو مدل زیبا اومد پشت سر اونها مدام خبرهایی از جیپ رنجرور شورلت رولز رویس مزدا هوندا و ……آمد همین دیروز بود کلی کیف کردیم برای مزدا 6 اصلا یادتون مانده امروز هم که لامبو رگینی و کوروت و این خبر جدیده در مورد تویوتا چه خبره ؟واقعا نمی دانم چکار باید بکنیم عاشق ماشین باشی و تواین جهنم بی ماشینی بین چهارتا لگن داخلی گیر کردیم. حداقل تو کشورهای دیگه درامد زیادی هم نداشته باشی باز میشه مدلهای زیادی از تویوتا مزدا فلکس هوندا شورلت رنو پژو سیتروئن سوبارو هیوندای کیا مینی کوپر جیپ نیسان و…با انواع و اقسام مدلهاشونو و موتورهای مختلف با قدرتهای متفاوت تهیه کرد. نمی دانم ولی واقعا باید یه فکری به حال خودمون بکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید اسی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداش هم دردیم

      … ما اونقد ک باید داد میزدیم داد زدیم که ایرانیا امنیت نداره .. سهام دارای ایران خودرو همشون لکسس و ب ام و و بنز اینا سوار میشن
      مهم نیس ک واسشون

      اوج بدبختی اینجاست که ایربگ راننده و سرنشین آپشن حساب میشه .. آپشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. تیاگو

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خوشمان نیامد
    جلوش شبیه هایماs5 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید اسی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      دیس لایک ها جوابتو داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    چه امکانات جالبی داره .
    بهترین گزینه واسه افرود و طبیعت گردی .
    طراحیشم ک خیلی عالیه .
    ?تویوتا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اگه نسخه تولیدیش هم با این ظاهر تولید شده عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جذابه دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زیبا ، توانمند ، مقاوم و دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بچها به دوچرخه دقت کردین، عجب چیزیه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (133 ديدگاه)

      اسپیش عشقه!؛؛اونم فول کربنش??

      بنظر زاویه حمله و خروج خوبی نداره ها!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا