تویوتاهفته نامه

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین آفرودرهای دنیا است و به جان‌سختی و توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای خشن شهره است؛ بنابراین، نسل جدید این افسانۀ ژاپنی که با کد LC300 شناخته می‌شود، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و نه‌تنها باید از اعتبار چند دهه‌ای لندکروزر دفاع کند بلکه باید توانایی‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد. برای فهمیدن اینکه آیا LC300 در انجام این کار موفق بوده یا نه، کانال یوتیوب SUV Battle چالش آفرود جذابی بین این خودرو و نسل قبلی آن و همین‌طور تعدادی از دیگر آفرودرهای مشهور بازار ترتیب داده است. این مقایسه در یک مسیر خاکی ناهموار با گودال‌ها و موانع دشوار انجام شده است.

اولین شرکت‌کننده‌ای که وارد میدان سخت این چالش می‌شود، نیسان پاترول است. این خودرو که همواره اصلی‌ترین رقیب لندکروزر بوده است، در نسل کنونی خود از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و در این نمونه به لاستیک‌های بریجستون مجهز است. ازآنجایی‌که پسرعموی لوکس این ماشین یعنی اینفینیتی QX80 قبلاً نتوانسته همین مسیر را طی کند، حالا پاترول وظیفهٔ سختی دارد و باید از اعتبار نیسان در آفرود دفاع کند.

خودروی بعدی، لندکروزر نسل قبلی یا همان ۲۰۰ است. نمونه‌ای که در این رقابت حضور دارد، به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 که در ایالات‌متحده ارائه می‌شد مجهز نیست و زیر کاپوت خود موتور ضعیف‌تر ۴.۶ لیتری V8 را دارد که فقط ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۴۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد به میزان قابل‌توجهی از خروجی موتور پاترول کمتر هستند اما باید توجه داشت که در آفرود سیستم‌های کمکی، تعلیق و ضرایب گیربکس و دیفرانسیل بسیار بیشتر از قدرت موتور اهمیت دارند.

پس‌ازاین دو ژاپنی، نوبت به نقش اول این فیلم یعنی لندکروزر LC300 می‌رسد. این خودرو برخلاف پدر خود، هیچ مشکلی از بابت کمبود قدرت ندارد زیرا تویوتا آن‌را به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدیدی مجهز کرده که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. لندکروزر این ویدئو از لاستیک‌های استاندارد کارخانه‌ای استفاده می‌کند و در عقب به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است.

وقتی همهٔ ژاپنی‌ها مأموریت خود را انجام می‌دهند، شاهزادهٔ بریتانیایی وارد گود می‌شود. رنجرووری که در اینجا حضور دارد از نوع کشیده بوده و زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو از لاستیک‌های پیرلی فاق کوتاه استفاده می‌کند که برای آفرود مناسب نیستند اما تحت هیچ شرایطی نباید توانایی‌های یک رنجروور را دست‌کم گرفت.

بعدازاینکه رنجروور کار خود را به پایان می‌رساند، برادر ارزان‌تر و آفرودی‌تر آن یعنی دیفندر آمادهٔ پیمودن مسیر می‌شود. این نمونه از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دیفندر برخلاف رنجروور، به‌صورت کارخانه‌ای به لاستیک‌های آفرودی گودیر مجهز است که قطعاً در این چالش سخت بسیار به آن کمک خواهند کرد.

خب حالا که بریتانیایی‌ها هم چالش را پشت سر گذاشتند، نوبت به تنها آلمانی جمع یعنی مرسدس G63 AMG می‌رسد. در سینهٔ این جعبهٔ مجلل یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که با تولید ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، G63 را به قوی‌ترین خودروی این جمع تبدیل می‌کند. البته این خودرو به لاستیک‌های جاده‌ای مخصوص سرعت مجهز است که هرگز برای آفرود مناسب نیستند.

و در آخر، فورد F150 رپتور وارد میدان می‌شود که از نسل قبلی است اما هنوز هم تا دندان برای آفرود مسلح است و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. این غول آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن متر گشتاور مجهز است. رپتور روی لاستیک‌های گودریچ آل‌ترین قرار گرفته که مخصوص آفرود هستند و می‌توانند برگ برندهٔ آن در این جدال دشوار باشند.

بعدازاینکه رپتور کار خود را به پایان می‌رساند، لندکروزر جدید یک بار دیگر از همان مسیر عبور می‌کنند و پس‌ازآن، نوبت به جمع‌بندی و بررسی عملکرد خودروها می‌رسد. در پایان هم شرکت‌کنندگان بر اساس عملکرد خود در این چالش رتبه‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید ویدئوی این رقابت و مقایسۀ جذاب آفرودی را با زیرنویس اختصاصی سایت پدال تماشا کنید و در پایان نظر خود را بیان فرمایید. آیا لندکروزر جدید عملکردی در حد انتظار داشت؟ عملکرد دیگر خودروها چگونه بود؟ آیا اصلاً این چالش معیار خوبی برای محک زدن توانایی‌های آفرود خودروها بود؟ آیا با رتبه‌بندی پایان ویدئو موافق هستید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵۰ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMADREZA

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    آقای دهقان خیلی ممنون بابت این مقاله جذاب
    لطفا از این مطالب بیشتر بزارین
    لحظه اول که دیدم فک کردم بازم درگ بین لندکروز و آفرودر های دیگه هس 😂😂
    واقعا خیلی کاربردی بود
    بنظرم درگ یکی از کم ارزش ترین آیتم ها برا انتخاب یه ماشین هس .
    در ضمن
    بابت زیرنویس عالی هم خیلی تشکرررر❤️

    موافقم 48
    مخالفم 2
    1. MOHAMADREZA

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      انتخاب من سلطان suv های جهان ؛ حضرت لندکروزره .
      والسلام

      موافقم 27
      مخالفم 116
      1. Karl Benz

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        سلطان اس یو وی های جهان g کلاسه 💪🇩🇪👑

        موافقم 98
        مخالفم 43
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          کاملا موافقم
          G کلاس بهترینه

          موافقم 69
          مخالفم 27
        2. علی بخششی

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (124 ديدگاه)

          G کلاس که عمرا باشه شما میگی خوبه به قیمت ش هم نگاه کن سر لندکروز همه به قیمت ش گیر میدن g کلاسم همینه

          موافقم 16
          مخالفم 46
        3. MR.JD

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          دقیقا با شما موافقم
          اگر قیمت را در نظر نگیرم
          بهترین عملکرد این بار مال جی کلاس و رنجروور بود که با وجود اینکه هیچ لوازم اضافی برای آفرود نداشتند باز توانستند روی خیلی هارا کم کنند
          اللخصوص در آن شیب اول که حزرت لندکروزر درجا بکسواد کرد این جی کلاس و رنجروور بودند که در همان تلاش اول تویوتا را به زمین زدند
          اگر قیمت را هم در نظر بگیریم باز این لندروور ( دیفندر ) خواهد بود که درست مثل رنجروور از پس حضرات بی خاصیت آمد 🙂

          موافقم 37
          مخالفم 3
        4. فقط لندکروزر لندکروزر

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (33 ديدگاه)

          نه خیرم لندکروزر

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MOHAMADREZA

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        میگن gکلاس به سفارش یه خدابیامرز که الان جاش تو قلب همه ما است ؛ ساخته شده .
        بخاطر همین موضوع منم ارادت خاصی بهش دارم .

        موافقم 79
        مخالفم 28
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          راستش علی بخششی من همشونو واقعا دوست دارم از ماشین های بالا عاشق همشونم
          ولی جی کلاس تنها ماشین آفرود نیست
          بلکه ماشین خیلی لوکسی هم است
          حقیقتش خیلی ها هم بر این باورن که جی کلاس بهترین شاسی بلند دنیاست
          البته من این نظر را ندارم ولی واقعا عاشق جی کلاس هستم بین ماشین های بالا اما رنجرور را ترجیح می دهم

          موافقم 14
          مخالفم 2
        2. MR.JD

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          خیلی خیلی شرمنده ولی این حرف شما صرفا یک باور غلط است که به اشتباه در میان مردم جا افتاده
          من خودم شخصا در این باره مطالعات زیادی کردم ولی خبری از سفارش دادن تولید جی کلاس آنهم توسط شاه نیست
          شاه صرفا به فکر خرید تجهیزات نظامی بود که اتفاقا مصادف شد با آغاز برنامه های تولید جی کلاس و در نتیجه عده ای پان ایرانیست ها به فکر این افتادند تا افتخار دیگری را بنام شاه ثبت کنند با جعل تاریخ و حقیقت
          حتی خودتان هم میتوانید در این باره در سایت های مختلف خارجی تحقیق کنید

          موافقم 28
          مخالفم 21
        3. امیر

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (6 ديدگاه)

          خدمت دوست عزیزی که میگن پان ایرانیستها اشتباه میکنن باید بگم اولا من ملی گرا هستم دوما به شکل کاملا جعبه ای این جی کلاس دقت کن که هیچ ظرافت ظاهری نداره وکاملا جعبه ای و قوطی کبریتیه چون برای مقاصد نظامی دقیقا طراحی شده ولی در هیچ ارتشی ازش استفاده نشد چون سفارش دهندش در زمان تولید دیگه نبود که اونو بخره.

          موافقم 8
          مخالفم 6
      3. Amard

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (751 ديدگاه)

        چیزی تو ویدو بود پاترول و لندرور بدون سیستم کمک افرودی تو نستن برن از هم انعطاف پذیر تر لندرور بود من خودم ترجیح میدم لندرور به جی و پاترول به لندکروز

        موافقم 12
        مخالفم 3
      4. Erfan

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (241 ديدگاه)

        آره سلطان همه اس یوی وی های جهان بجز G کلاس، چون اون ماشین چیز فراتر از یک ماشین معمولیه 👌👌👌

        موافقم 11
        مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      یکی از یکی عشق تر
      کیف کردم
      ولی مثل همیشه در آخر حضرت بنز اول شد

      موافقم 46
      مخالفم 17
    3. MOHAMADREZA

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      یه موضوع رو هم بگم
      تو این دنیا و کلا جهان هستی و عالم قابل مشاهده هیچ مفهومی بصورت مطلق ؛ ثابت نیست .( بغیر از سرعت نور البته که یک مفهوم مطلقه ).
      جمله ای که بالا گفتم یکی از عمیق ترین و جالب ترین جمله ای هس که یکی از دو پایه اصلی تشکیل دهنده فیزیک نوین ( نظریات نسبیت آلبرت انیشتین ) به ما میگه !
      بنظرم اگه به عمق این جمله دقت کنبم خیلی از دلخوری ها و کل کل های بیهوده پیش نمیاد !
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      مثلا الان من گفتم لندکروزر سلطانه _ اول از خودم شروع کردم _ ابن جمله من از بن غلطه ؛ چرا ؟‌چوپن لندکروزر هیچوقت بصورت مطلق سلطان و بهترین نخواهد بود .
      بستگی به اولویت های فرد مصرف کننده داره !
      بله
      لندکروزر تو جان سختی حریف ندار ؛
      ولی از این طرف تو هندلینگ به پایه رقبای ارودایی اش عمرا برسه ! ( خودم پرادو ۶ سیلندر دارم ؛ خیلی هم دوسش دارم ؛ ولی تجربه شاسی بلندای اروپایی داشتم و هندلینگش در برابر ب ام و x3 مث یه شوخی میمونه ؛ قصدم اصلا مقایسه نیس ؛ منظورم اینه که پس نمیشه گف پرادو سلطان شاسی بلنداس !!)
      یا قبول دارم قیمتش یکم گزافه !
      پس سلطان مطلق و بهترین معنا نداره !
      فقط اولویت های ما است که عالی ترین رو تعیبن میکنه نه چیز دیگه !
      .
      .
      .
      .
      بنابراین هر ماشین ( حتی چینی ) تو جای خودش میتونه یه ماشین خوب باشه و عموما اینکع بگیم یه ماشین همواره بهترینه ( طرف حسابم با audi rs e tron gt) کاملا غلطه !
      .
      .
      .اینکه میگم مفهوم مطلق نیس اینه
      دوام فنی و جان سختی gکلاس در برابر تویوتا قطعا رنگ میبازه ولی اشرافی گری و کلاس اجتماعی و لوکس بودن و تکنولوژی های gکلاس قطعا در تویوتا نخواهد بود .
      .
      .
      .
      .
      اگه کمی دقت کنیم طبیعت هم اینو به ما میگه که هیچوقت بهترین نمیتونی باشی ؛ یه چیزی بهت میدم یه چیزی هم میگیرم !
      مثلا
      ارتفاع ماشین بالا میشه ؛ طبعا قابلیت ماشین در مسیر صعب العبور بیشتر میشه و لی از اونطرف هندلینگ و فرمانپذیری سر پیچ ها ضعیف تر میشه .
      روی سخنم با آقای audi rs e tron gt هس ؛ کاش یذره با آگاهی و درک بیشتری کامنت بزارن !

      موافقم 23
      مخالفم 31
      1. sam

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        نوید دو صفر اکانت جدید مبارک
        نتونستی یه ماه کامنت نزاری

        موافقم 30
        مخالفم 11
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          برادر آخه وکیل مدافع تویوتاست از تویوتا دفاع نکنه بهش پول نمیدن!😂

          موافقم 14
          مخالفم 7
        2. MOHAMADREZA

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          بیچاره نوید ۰۰۹۸ !!!!!
          یعنی آدم شناسی شما منو کشته لامصب!

          موافقم 7
          مخالفم 14
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          اَلو اَلو
          من اینجام
          نیستیم به شماها فشار میاریم !
          هستیم به شماها فشار میاریم !
          بگید با کدوم ساز برقصیم !

          شما بزن ، ما میرقصیم !

          موافقم 15
          مخالفم 11
        4. Audi rs e_tron gt

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          آقا نوید بنظرم باشید و کامنت بذارید بهتره

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. ممد ژانگولر

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        ممد رضا داداش مثلا امدی ادیه فیثاغورس دربیاری که دستت رو شد 😂😂😂😉

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          همون نوید صداش کن…

          موافقم 7
          مخالفم 4
      3. Audi rs e_tron gt

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        محمد رضا مثل اینکه کلا با من مشکل داری!!
        من به جی کلاس علاقه ی خاصی کلا دارم
        بجز قیمتش مشکلی نداره ولی وقتی این ماشینو داشته باشم من خیلی آفرود نمی برمش
        اصلا افراد زیادی ماشین با این قیمتو آفرود نمی برن
        ولی من خودم بهش علاقه مندم

        ولی یه چیز می گم اینکه لطفا دیگه به کامنت های من ریپلای نزن و لطفا جواب منو شما نده
        ممنون می شم . توی خیلی کامنت ها خواستم جوابتون بخاطر توهین هایی که کردی بدم ولی ندادم

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. MOHAMADREZA

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          ۱.همه به جی کلاس علاقه دارند .
          ۲. من هیچ دشمنی با تو ندارم .
          ۳.هدف من فقط این بود که ۰.۰۰۰۰۱درصد از دنیای خودرو یاد بگیر ؛ بعد اظهارنظر کن . ( آدمایی مث تو سطح سایت رو شدیدا پایین می آورند .)
          ۴.باشه . هیچی مشکلی نیست .از این به بعد اصلا بهت ریپلای نمیزنم و اصلااا هم کاری باهات ندارم ( در دنیای کودکانه و بچه گانه خودت سفر کن !!!!)

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. Audi rs e_tron gt

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          خیلی خب عالیه
          تو هم بهتره در دنیای کودکانه ی خودت سفر کنی

          موافقم 6
          مخالفم 4
    4. R@m!n

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      قابلیت آفرود هم آیتمی کم ارزش هست. به جز دیفندر و رپتور بقیه فقط برای توجیه قیمت قابلیتای آفرودی دارن و گرنه آفرود با هیچ کدوم منطقی نداره.

      لندکروز نسل جدید هم دیدیم که تفاوت خاصی با نسل قبل نداره و حتی موتور توربو ضعیف ترم عمل می کنه.

      موافقم 26
      مخالفم 12
      1. MOHAMADREZA

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        بله
        باز هم و هزاران بار دیگر هم تکرار میکنم که زمان طی کردن مسیر مستقیم ۴۰۰ متر از بیخودترین چیزاس !
        حتی کسی هم که به خودروی سوپرکار میخره ؛ اصلاااااا براش مهم نیس که تو مسیر مستقیم یک دهم ثانیه عقب بمونه یا جلو بزنه !!!!!!!
        توقعش اینکه با سرعت به پیچ ها حمله کنه و اونارو یکی پس از دیگری بخوره !
        اینهمه ویدیو درگ که پدال گذاشته من حتی یکیشو هم نیگا نکردم ( حیف نت !!!!)
        درگ صرفا یه ریس برا سرگرمی و فان آخر هفتس !
        .
        .
        .
        .
        نمیدونم به کشورای عربی حوزه خلیج فارس رفتی یا ن
        ولی اگه رفته باشی میبنی که اعراب …‌ چطوری به جون تویوتا ها می افتن و چه کارای …. وخشن و آفرودی که باهاش نمیکنن !!!
        بعد تو میگی هیچ کس با لندکروز آفرود نمیره !
        یه کلیپ تو یوتوب دیدم
        یه عرب …. توی بیابون پر از شن نرم اونقد یه لندکروز رو گاز داده بود که اگزوز‌ش سرخ شده و انگار داشت آتیش میگرفت ( رو کاتاف بود فقط ) ولی بازم داشت راه میرفت !

        موافقم 12
        مخالفم 19
        1. R@m!n

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من نگفتم کسی نمیره گفتم آفرود با ماشین همچین قیمتی منطقی نیست. اول کامنتو درست بخون سو برداشت نشه، ولی خب برای اونا مهم نیست خراب شد میرن سراغ بعدی البته که تویوتا خیلی سخت آسیب می بینه. البته با موتور توربو این نسل نمی دونم میشه همون خرکاریو ازش گرفت یا نه ؟؟

          اون کارای عربا هم همه دیدیم.

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نمیدونم هدفت از این کامنت بیهوده چیه اما من توی کامنت رامین چشمم به درگ و شتاب نخورده که حالا تو اینجوری میگی! نمیدونم این چه صیغه اییه که تا چیزی میشه بعضیاتون بیابونگرد های ش a ش شترخوار رو الگوی خودتون میزارین ولی اینو بدون اونا هی وحشی هستن و همین خلق و خو هم توی رانندگیشون دیده میشه، تعجبی نداره وحشیانه رانندگی کنن، اینجا اکثریت از درگ ۴۰۰متر بی منطق که دوتا ماشین که رقیب هم نیستن رو به جون هم میندازن خوشش نمیاد، خودت که میدونی!🙂

          موافقم 11
          مخالفم 4
        3. Audi rs e_tron gt

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          چرا ماشین فقط سر پیچ مهم نیست سری باشه
          در خط مستقیم و جاهای دیگه هم مهمه

          موافقم 5
          مخالفم 5
        4. Kato

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (446 ديدگاه)

          دقیقا با هات موافقم

          ماشین باز ها و راننده های حرفه ای عاشق میتسوبیشی لنسر و سوبارو ویاریکس هستند فقط برای اینکه پیچ ها رو باهاش قورت بدن

          موافقم 2
          مخالفم 3
    5. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      حالا گفتیم لندکروز خوبه ولی نه در این حد که بخواد با سلاطین رقابت کنه.

      موافقم 12
      مخالفم 4
    6. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      انتخابم سلطان آفرود G کلاس بعدش رنجروور و دیفندر

      موافقم 12
      مخالفم 6
    7. سعیدرحیمی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      درکل، اس یو وی هایی که توسط کارخانجات معتبر خودروسازی دردنیا ساخته میشوند ( حتی چینیها) درجهت رقابت در کیفیت، کمیّت و قیمت قرار دارند درست مانند کامیون سازان اروپایی، یعنی شما اسکانیا سوارشوید همان سرویس را دریافت میکنید که در اویکو یا داف یا مرسدس یا ولوو یا مان یا رنو دریافت میکنید. بنابراین از بین اس یو وی سازانِ حرفه ای ( ب غیراز شبهه اس یو ویها) مانند میتسوبیشی پاجرو و خیلیهای دیگر هرکدام را انتخاب کنید یک سرویس را دریافت میکنید و آن بهترین ها است. ( و یک چیز میماند که آن رانندگی حرفه ایست)

      موافقم 2
      مخالفم 6
    8. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو این کلیپ برتری جی کلاس و رپتور به وضوح مشخص بود فقط جی کلاس و فورد رپتور و لندروور تونستن در حالت نرمال یعنی بدون سیستم کمکی و دیفلاک از مسیر عبور کنن البته از قبل به این نتیجه رسیده بودیم که بهترین آفرود ها هم همین جی کلاس و رپتور و هامر هستن بعلاوه لندروور نکته جالب اینه که جی کلاس با لاستیک های جاده ای سرعت بالا آزمایش میشد که تو آفرود چسبندگی نداره ولی با این وجود اونقدر سیستم های الکترونیکی و آفرودی هوشمندی داره و همچنین شاسی و سیستم تعلیق و سیستم انتقال قدرت فوق العاده ای داره که تونست بدون دیفلاک از مسیر عبور کنه در برتری جی کلاس همین بس که آزمایش کننده گفت جی کلاس آفرودر واقعیه و برای گاز دادنه و سنگ و شن و ناهمواری های مختلف واسش مهم نیست که کاملا درسته و واقعا هم یه شاسی بلند و اس یو وی واقعی و شش دنگ و کامله که از همه نظر برتره این جمله گفته های گوینده خودش به وضوح روشن کننده این موضوع هست دیگه نیازی به توضیح بیشتر نیست فورد رپتور هم همینطور اون که مثل اینکه اونجا خونه عمش بود و راحت بدون دیفلاک مسیرو رد کرد و اصلا سه لنگ هم نشد همه چرخهش در تمام لحظات رو زمین چسبیده بودن و زمین رو چنگ میزدن در مورد این هم گوینده از شاسی و سیستم تعلیق رپتور و سورپرایز شدن توسط اون میگفت که مثل یه هیولای آفرود از همه جا رد میشه جی کلاس یه نسخه آفرودر هم داره با اکسل پرتال به نام g500 4×4² که یه هیولای آفروده و عملکرد خیلی بهتری هم داره که اگه اون بودش عملکرد خیلی بهتر از اینم نشون میداد ولی همین مدل موجود در مقایسه که غیر آفرودی ترین نسخه جی کلاسه برتری خودش رو نشون داد درکل این مقایسه نشون میده تو این کلاس جی کلاس و فورد و هامر ( تو ویدئوی مقایسه بعدی منتظر جی کلاس و رپتوره « گفته شد که چون در لول و سطح بالاتری هستن و خیلی بهتر هستن رفتن تو یه مقایسه جداگانه که در سطح بالاتریه » و اونجا جی کلاس و رپتور و هامر که از همه بهتر هستن باهم رقابت میکنن ) بهترین آفرودر ها هستن که در عمل نشون دادن و ثابت کردن بهترین عملکرد رو دارن و بهترین کیفیت و بهترین متریال و بهترین آلیاژ و بهترین دوام و جان سختی و تو جان سختی هم حریف ندارن و کلا آلمانی ها ( اروپا ) و امریکایی ها تو همه چیز بهترین هستن از همه نظر تو این مورد هم همینطور. ( این قسمت آخر مخصوص اونی که خودش میدونه )
      همه خودرو ها اول یکبار بدون سیستم کمکی و بعد با دیفلاک آزمایش شدن جالب اینه که جی کلاس و رپتور هم در حالت نرمال و هم در حالت دیفلاک حتی وقتی که فرمان در حا چرخش بود هم کاملا عملکرد بالای خودشون رو حفظ کردن و نیاز نداشتن تا فرمان مستقیم بشه و حرکت کنن این این توانایی های عجیب جی کلاس و رپتور و و لندروور ( و همچنین هامر ) نشون میده که سلطان آفرودر های کلاس خودشون هستن و بهترین از همه نظر هستن.
      حتی تو سایر پارامتر های دیگه آفرودی هم جی کلاس و رپتور و هامر بهترین هست مثل زوایای ورود و خروج و حمله و شیب قابل عبور و عمق آب قابل عبور و .. هم بهترین هستن خلاصه کلام اینکه جی کلاس و رپتور و هامر و لندروور از همه نظر بهترین هستن
      ولی از اون طرف هردو لندکروز درحالت نرمال نتونستن از مسیر عبور کنن و گیر کردن بین این دوتا لندکروز ۳۰۰ نسبت به ۲۰۰ مقداری عملکرد مناسب تری داشت ولی باز به پای اونها نمیرسه نکته جالب تر اینکه حتی در حالت دیفلاک و بالاترین مود آفرودی تو لندکروز بازم وقتی که چرخ ها در حالت مستقیم نبودن یعنی اگر فرمان یه مقداری به یک طرف چرخانده میشد تا زمانی که فرمان و چرخ ها در حالت مستقیم قرار داده نمیشدن لندکروز نمیتونست از موانع عبور کنه و راننده مجبور میشد فرمان رو مستقیم کنه تا از مسیر عبور کنه که این نشون میده لندکروز چقدر از رقبا عقب تره و خود گوینده هم گفت اگه فرمان رو مستقیم نمیکردیم نمیتونست حتی تو حالت دیفلاک ادامه بده و تو همون حالت هم گیر میکرد البته درکل لندکروز بعنوان یه گزینه قابل قبول شناخته میشه ولی به وضوح دیدیم که گزینه های بهتر از اینم وجود داره.

      آخر کار هم چون مرسدس جی کلاس و فورد رپتور واقعا خیلی بهتر از لندکروز بودن و در یه سطح و لول بالاتری بودن برای اونها قول یک مقایسه جداگانه دادن که ترکیبی از بهترین آفرودر ها و همچنین شاسی بلند های لوکس دیگه ( مثل کادیلاک اسکالید که البته اسکالید بیشتر بعنوان یه گزینه لوکس هست و از جهات آفرود درنظر گرفته نمیشه ) هستن بعد هم چون موضوع بررسی لندکروز بود مقام اول لندروور اعلام شد بعد از اونم چون جی کلاس و رپتور به مقایسه دیگه انتقال داده شدن در ادامه اسمشون برده نشد ولی اگه نگهشون میداشت مقام اول تا سوم دست مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و لندروور میوفتاد و در آخر لندکروز آخر میشد
      حالا باید منتظر مقایسه بعدی که ترکیبی از بهترین آفرود ها و ( چند شاسی بلند لوکس ) بمونیم که قولش رو دادن این مقایسه رو چند هفته ای هست دیدم که تیم پدال لطف کردن و پوشش دادن.

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. datsun

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    پاترول با وجود لاستیک جاده ای عملکرد فوق العاده ی داشت با لاستیک مخصوص و سپرهای آفرودی تبدیل به یکی از هیولاهای آفرود میشه با وجود ابعاد بزرگ و وزن سنگین عملکرد بسیار خوبی داره.

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. Mehdi

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      وزنش از تویوتا سبک تره

      موافقم 11
      مخالفم 1
  3. امیر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بسیار تشکر جناب دهقان که زیرنویس قرار دادید.
    من همه این ماشین های رقابت رو عالی و دوست داشتنی می دونم.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Mehdi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اینجا کاملا معلومه شکل شمایل لندکروز عوض کردن اسمشو گذاشتن اتاق ۳۰۰ عملکردشون یکی بود،پاترول خیلی راحت تر رفت حتی بدون دفلاک هم عبور کرد،تویوتا تو ایران الکی بزرگش کردن

    موافقم 30
    مخالفم 22
    1. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      پاترول بدون دیفلاک به سختی قسمت اول موانع رو رد کرد و به گیر کردن نزدیک بود عملکردش بهتر از لندکروز بود ولی اصلا به پای جی کلاس و رپتور و لندروور نمیرسید.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  5. datsun

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    تعلیق لندکروز جدید واقعا خیلی بهتر عمل میکنه و اگه توجه کردید تا حد ممکن کش میاد و ماشین سه لنگ نمیشه

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو روز روشن هم دروغ گفتن اعتماد بنفس میخواد عجیبه که چطور ندیدی لندکروز‌ سه لنگ شد این تو ویدئو کاملا مشخص بود برو ویدئو رو دوباره ببین تا این حرفو دیگه نزنی.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. Silent

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    اینکه لندکروز جدید رو کشوندن قیمتش رو 100 هزارتایی کردن اینجا کامل معلومه دیفندر با 20 هزارتا کمتر توی سگمنت! می تونه انتخاب تخصصی تری باشه… البته اگر مشکلات خاص جگوار رو یدک نکشه که بزودی معلوم می شه چیکارس.

    تولید محتوا از خود کلیپهای یوتیوب با این فرمت خیلی سریع تر و البته موثرتر هست تا نوشتاری و نظر شخصی.

    موافقم 12
    مخالفم 22
    1. Karl Benz

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      آفرودری از سمت تسلا نمیاد همه رو ( از جیپ و برانکو تا g و هامر و….. ) از دم تیغ بگذرونه ؟

      موافقم 7
      مخالفم 24
      1. Karl Benz

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        خودم به خودمم دیس دادم 😬🙂

        موافقم 11
        مخالفم 0
  7. Karl Benz

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ویدئو رو ندیدم یکی نتیجه رو بگه . ۲۶ دقیقه زیاده فوقش ۳۰ ثانیه بسه 😂

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب فیلمو گذاشتن ببینی برای تزیینی که نزاشتن، حوصله نداری کلا پست رو باز نکن…

      موافقم 7
      مخالفم 6
    2. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (153 ديدگاه)

      😅😅😅😅

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نتیجه : برتری مطلق مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رنجروور تو همه چیز در آخر هم چون در سطح و لول بالاتری بودن اونها رو به همراه هامر تو یه مقایسه جداگانه قرار دادن

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (785 ديدگاه)

        بخدا همه فهمیدیم لندکروز آشغاله
        بقیه همشون عالین
        باشه ایمان جان
        همشون عالین جز ژاپنی ها
        اصلا جایی که آمریکایی و اروپایی باشه
        ژاپنی اصلا وجود خارجی نداره
        الان راحت شدی ایمان جان
        دیگه شب با خیال راحت میتونی بگیری بخوابی
        هرچی شما می فرمایی درسته عزیزم
        حالا دیگه بس کن لطفا

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (785 ديدگاه)

          در ضمن تو ویدیو نگفت اونا سطحشون بالاتره
          گفت رده قیمتشون با هم یکی نیست
          نمیدونم چرا انقدر اصرار داری
          اغراق کنی

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. Iman99

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه من نمیخوابم دائما بیدارم
          ژاپنی ها هم بد نیستن
          به جاش ازشون دفاع هم میکنم
          گفته هام بستگی به بازخورد ها داره چون قبلا از چیزایی که متعصبانه میگفتید ناراحت شدم و انگیزه ایی واسه من برای جواب دادن میشدن
          ولی اینبار از کامنت شما ناراحت نشدم پس فعلا دیگه چیزی نمیگم
          اگه کامنت ها خوب و مثبت باشن هدف همن همینه

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. Iman99

          ۳۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه چون این ویدئو با موضوع بررسی و مقایسه لندکروز با بقیه بود و چون جی کلاس و رپتور خیلی بهتر بودن اونها رو تو به مقایسه دیگه در کنار هامر قرار دادن چند تای دیگه هم هستن ولی اونها فرعی هستن ولی درکل لندکروز در حدشون نبود واسه همین لندوور رو نگه داشتن و لندکروز رو که نتیجه هم مشخص بود
          درکل هرطوری که حساب کنی جی کلاس و رپتور و هامر در سطح بالاتری هستن و از همه نظر بهتر هستن واسه همین اونها جدا از این تو یه مقایسه دیگه قرار میگیرن که ترکیبی از بهترین ها و چند گزینه دیگه هستن که تفاوتشون مشخص بشه
          حالا اینها رو خودشون گفتن ولی من قبلا هم به این نتیجه رسیده بودم که گزینه های آلمانی و امریکایی پتانسیل برتری رو دارن و میتونن خیلی بهتر ازینها هم باشن
          مثلا جی کلاس نسخه های مختلفی داره که تو سگمنت یا کلاس خودشون برتر هستن
          نسخه پیکاپ g300 cdi professional
          یا جی واگن g450 professional که بصورت حرفه ای تو ارتش بهترین کشور های جهان استفاده میشه و برای استفاده های نظامی توسعه داده شده همین تازگی نسخه جدیدش رونمایی شد که اینجا خبرش پوشش داده نشد
          یا نسخه هیولای آفرود جی کلاس g500 4×4² که این یکی یه گولاخ به تمام معناست با اکسل های پرتال و وزن بالای ۳ تن و شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق حرفه ای که حتی تو رالی هم قابل استفادس یه کلیپ هم ازش هست تو شن های امارات که با لندکروز و پاترول از یه تپه شنی صعود میکنن که جی کلاس زد ترکاندشان و اونها بعد از طی مسافتی موندن و گیر کردن ولی جی ۵۰۰ مثل یه سلطان ادامه میداد آخرشم دیگه خودش گاز نداد وگرنه هنوزم جاداشت بره چون گیر نکرد
          جی کلاس یه نسخه خفن دیگه هم داره به نام g650 landaulet این یکی دیگه …. نمیشه گفت باید ببینیش خودت همه چیز تمامه دیگه
          هامر رو هم که گفتم اونم از نسخه های نسل قبلی که همه چیز داشت h1 و h2 و تا نسل جدید هامر الکتریکی جدید هم که یه چیز دهن پرکنی هست که واقعا حرفی واسه گفتن نمیذاره همون هامر h2 یا h1 که کلا هم ابعاشون که خیلی پهن و بزرگ هستن و بالای ۳ تن هم وزن دارن و تا دلت بخواد ارتقا های مختلف رو هم روشون انجام دادن که شدن هیولای آفرود
          فورد رپتور و رم trx رو هم که نیازی به گفتن نیست که چه آفرود های خشنی باهاشون رفتن و پرش های فوق العاده حتی یه آزمایش کننده داشت می‌گفت که بین هم سگمنت های خودش ندیدم که هیچکدوم بتونه با این سرعت بتونه تو مسیر ناهموار حرکت کنه ram trx رو میگفت اون هم که ویدئوهاش هست خودش بالای ۳تن وزن داره ولی آفرودش دیدنیه و روس ها هم عاشقش شدن و کلی تست و بررسی واسش گذاشتن مثل جی کلاس چون اونم رو هم خیلی دوست دارن
          اینهایی که گفتم واقعا لیاقت بهتر بودن و بهترین بودن رو دارن پس وقتی که یه چیز درستی هست میگیم چطور بعضیا چیزی که درست نیست رو جوری جلوه میدهدکه حال آدمو بهم میزنه بعد ما حرف درستی رو که حرف حق هم هست نگیم واسه رد کردن اونها هم که شده علیرغم میل باطنی باید گفت البته اگه ادبیات ها درست شه و همه درست و مثبت حرفشون بیان کنن که کلا همه چی اوکی میشه. این رو من خودم بیشتر خواستارش هستم

          موافقم 6
          مخالفم 0
        4. TOYOTA

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (187 ديدگاه)

          اون موقع که جی‌ کلاس ببری تعمیر گاه میفهمی کی وجود خارجی نداره
          چرا تعصبی داری برخورد میکنی یکی از هزاران تست افرود این بوده شاید لندکروز در اب بهتر عمل کنه شما میدونی؟

          موافقم 0
          مخالفم 5
        5. Iman99

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فعلا که تا دلت بخواد لنکروز یاتاقن زده تو تعمیرگاه هست واست هرچی بخوای عکس هاشون هست میفرستم پس تو وقتی لنکروز رو ببری تعمیر گاه میفهمی که چقدر لنکروز نابود شده هست و تا حالا اونها رو ندیده بودی و میهفمهی که دیگه تعصبی از برند مورد علاقه خودت طرفداری نکنی.
          رکورد دار دوام و کارکرد کیلومتر در جهان اول بنز بوده و بعد از اونم یه خودروی امریکایی پس اگه بنا به دوام و کار کرد باشه این بنز هست که دست برتر رو داره و اثبات این موضوع واسش راحته هرچند که این موضوع چیزی نیست که قابل بحث باشه چون
          وقتی میگم برتری و بهتر بودن جی کلاس و هامر و رپتور مشخصه این برتری و بهترین بودن از همه نظر بطور علمی ثابت شده و همه جانبه و با رعایت تمام جوانب درنظر گرفته شده و به قول معروف میگن
          تو مو بینی و من پیچش مو
          پس نیاز نیست دیگه خودتو اذیت کنی و یا خودتو گول بزنی و یه چیزی دیگه بگی نه چون بطور همه جانبه اونهایی که گفتم کلا یه چیز سطح بالاتری هستن و اصلا لندکروز با اونها قابل مقایسه نیست که بخوای بگی شاید تو تستی دیگه نه تو همون تست عمق غوطه وری در آب هم جی کلاس و هامر و رپتور بهتر هستن و کلا تو تمام تست ها جی کلاس و هامر و رپتور بهترین هستن
          از اون طرف هم ما لندکروز رو زیر سوال نبردیم
          گفتیم هرچی جایگاه خودشو داره قابل قبول هست ولی به پای جی کلاس و هامر و رپتور نمیرسه این رو گفتیم
          چون باید تصور ها واقعی باشه و اگر تعصبی هست اتفاق این تعصب متعلق به طرفداران تویوتا و لندکروز بوده و اونی که مخالف این تعصب ها هست ما هستیم کلا اگه جوابی هم دادیم بیشترش واسه همین مسئله بوده.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. TOYOTA

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (187 ديدگاه)

          میتونید برید سایت های خارجی ببینید که یکی با دوام ترین ها بوده من منکر خوبی بنز نیستم بنز اتفاقا خیلی هم خوبه خودم هم یکی از طرفدار هاش هستم ولی همونطور گفتم یکی از هزاران تست این بوده بهتره تست های دیگه هم ببینید تفاوت اونجا حس میکنید
          فیلم یاتاقان بفرستید ببینیم

          موافقم 1
          مخالفم 4
        7. Iman99

          ۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یه طوری میگی فیلم یاتاقان بفرست انگار همون یکی بوده و حالا ببینمش چی بوده نخیر موارد زیادی از لنکروز ۶ و ۸ سیلند هستن که موتور گیربکس و بخش های دیگه داغون شدن
          بعد مگه اینجا تلگرامه که فیمو بفرستم نهایت باید یه جایی آپلودش کنم بعد از اون لینکش رو بفرستم بعد واسه فیک جماعت هم لینک نمیفرستم با همون ارجینال خودت میومدی شاید میفرستادم فکر کردی نشناختمت ساده نباش ولی لازم نیست چون
          غیر از چیزایی که من دارم
          خودتم میتونی یه سرچ کنی راحت گوشی میاد دستت
          داشتیم طرف بوده فقط روغن موتورش رو دیر تر عوض کرده لندکروزش یاتاقان زده اتفاقا اونم مثل امثال شما فکر میکرد و این تصور اشتباه واسش ایجاد شده بود که مثلا به خودم میگفت فکر میکردم بدون روغن هم کار میکنه منم بهش گفتم که تو چوب تصورات غلط رو خوردی یه خودروی اقتصادی باید اقتصادی و مقرون به صرفه باشه که در حد خودش هم هست ولی نه اینکه دیگه خراب نشه .
          اینهایی که گفتم حقایقی هستن که اون روی سکه رو نشون میدن وگرنه نمیخوام لندکروز رو زیر سوال برده باشیم یا اینکه بگیم بده
          نه فقط گفتیم واسه بعضیا که اطلاعاتشون کامل نیست ممکنه به اشتباه فکر کنن لندکروز فلانه یا لندکروز این ویژگی رو داره همونطوری که تو هم اینجوری فکر میکنی و این اشتباهه ما هم اینها رو گفتیم تا همش دوام دوام نکنن
          واقعیتش اینه که تو این موضوع همه چیز واسه من روشن شده
          و هیچ چیز عجیبی وجود نداره اینکه یکی دوام فضایی داشته باشه و بقیه به پاش نرسن نه از این حرفا نیست هرچیزی متناسب با شرایط و هدف ساختش طبیعیه و درسته که ویژگی های متناسب با اون زمینه رو داشته باشه ولی اینکه بخواهیم یه چیزی رو بولدش کنیم نه چون میشه بطور مقایسه ای گفت که مثلا کدوم از کدوم بهتره بطور کلی ولی یه چیزی رو که موضوع کوچیکی هم هست بزرگش کنیم و اون رو فضایی کنیم نه نباید اینطور باشه
          ضمن اینکه از اون طرف کارکردن روی طراحی بهتر و پرفورمنس بالاتر به مهندسی بسیار بالاتری نیاز داره تا اینکه رو دوام کارکنن درضمن تو همون دوام و همچنین کیفیت و متریال هم آلمانی ها یا امریکایی ها خیلی بهتر هستن و بهترین بودن خودشون رو به اثبات رسوندن و مهمتر اینکه اصل کار توانایی و خلاقیت مهمه که کدوم یکی فکرش بهتره و کی میتونه بهتر باشه که مسلما آلمانی ها و امریکایی ها برتری خودشون رو ثابت کردن و میتونن بهترین باشن و بهترین هم هستن از همه نظر تو همه چیز
          پس بحث تو بعضی موارد لازم نیست
          تو خود آلمان و امریکا به تکنولوژی های سوپر آلیاژ بسیار پیشرفته دست پیدا کردن که تکنولوژی اون فقط در انحصار خودشون هست یکی از اونها سوپر آلیاژ فولادی هست که طوری مهندسی شده که استحکام اون از الماس سخت تر و محکم تره و مدول یانگ بالاتری از الماس داره این باور نکردنیه ولی واقعیت داره علاوه بر این در عین حال چقرمگی و مقاومت خستگی فلز رو باهم دارن و گفته شده اگه از اون بعنوان چرخ قطار استفاده کنن اگه اون قطار کل کره زمین رو از رو خط استوا دور بزنه یک میلمتر هم از قطرش کم نمیشه دررصورتی که تو فولاد هایی که هم اکنون تو چرخ های قطار استفاده میشه تو این مسافت قطرشون به میزان زیادی کمتر میشه
          درکل این ها رو گفتم که بدونید هرچی جایگاه خودش رو داره لنکروز هم جایگاه خودش رو داره و گزینه بدی نیست
          ولی اگر قرار به حس کردن تفاوت باشه برتری از همه نظر و بهتر بودن جی کلاس و رپتور و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه زمینه ها هستن و از همه نظر بهترین هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو جی کلاس و رپتور و هامر احساس کنیم
          درمورد تست هم هزاران تست هم که باشه جی کلاس و هامر و رپتور از همه نظر بهتر هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل تو تمام پارامتر ها برتری با جی کلاس و هامر و رپتور هست مثلا تو پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و تمام تست ها جی کلاس و هامر و رپتور بهتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست چون کلا جی کلاس و هامر و رپتور یه چیز سطح بالاتری هستن تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه جانبه جی کلاس و هامر و رپتور هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه جی کلاس و هامر و رپتور عملا در یه سطح بالاتری هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا بقیه با اینها قابل مقایسه نیستن و جی کلاس و هامر و رپتور یه چیز سطح بالاتری هستن که از همه نظر بهتر هستن

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (187 ديدگاه)

        دوام تویوتا منظورم این نبوده روغن نریزی تو ماشین راه بره منظورم تو افرود ها خیلی سنگین خراب نمیشه مانند فیلم جرمی کلارکسون با هایلوکس بعد لطفا اکانت ها فیک نیارید هر پستت 3 لایک خورده هر پست من 3 تا دیسلایک

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Iman99

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          باید هم همینطور باسه اگه لندکروز اینطور نباشه که دیگه چی میمونه واسش تو همین یه مورد هم تویوتا از همه جا زده تا یه مقداری قابل اتکا باشه هر چند این اختلاف کمه و این نیست که تو آفرود سنگین خراب نشه نه خراب هم میشه ولی طبیعیه که با ساختار ساده و سبک کمپانی سازندش و تکنولوژی کم و اقتصادی مقرون به صرفه باشه نیازی هم به مهندسی بالایی نداره در اون حد
          هایلوکس رو که جرمی تست کرد بحثی نیست در قابل قبول بودن این پیکاپ ولی مسلما حرف اول تو پیکاپ و پیکاپ تراک ها رو امریکایی ها میزنن و برتر هستن یه کانال یوتیوب هست اینجا اسمشو نمیزارم که ممیزی نشه یه یارویی هست که دیوانه ایه واسه خودش کلا به وحشیانه ترین شکل میزنه و پیکاپ هاو شاسی بلند ها رو جر میده بیشتر از هایلوکس هم پیکاپ های امریکایی رو مورد لطف قرار داده و کارایی باهاشون میکنه که اگه ببینی متوجه میشی پیکاپ های امریکایی از چه آزمایش های وحشیانه ای سربلند بیرون اومدن کلا همه تلاششو میکنه تا خرابشون کنه آخرشم بعضی وقتا نمیتونه خرابشون کنه. این رو گفتم که فکر نکنی فقط همون یکی رو دیدی یعنی همونه نه خیلی چیزای بالاتری هم هست
          ولی درکل مرسدس یا فورد با مهندسی بالاتری که دارن واسشون مثل آب خوردن ساختن انجینی با دوام بالاتر که البته نیازی به اثبات هم ندارن چون حتی رکورد بادوام ترین ماشین هم دست همین مرسدس و یه خودرو امریکاییه با کارکرد بالای ۴ میلیون کیلومتر در کل بنز و فورد از این مرحله عبور کردن و اگه به آلیاژ و متریال و کیفیت باشه تو هر زمینه ای بهترین هستن تو این زمینه هم بهتر هستن
          در مورد اکانت فیک هم به نظرت خودت بشین فکر کن پای حرفی که میزنی یعنی وقتی که من خودم معترض به این موضوع هستم خودم این حرفو میزنم بعد خودم عمل نکنم بهش مثلا چی؟ برم با یه دیوایس دیگه با یه اکانت دیگه بیام واسه یه لایک دیسلاک نخیر عمو اصلا لایک دیسلایک واسه من مهم نیست حرف حقی که میزنم واسم مهمه حالا ممکنه یکی حال نکنه مثل شما دیگه بحثش جداس
          منم خصومتی با شما یا کسی دیگه که ندارم ولی مطمئنا دیدم که بعضیا خیلی از این کارا میکنن و میان سناریو می چینن و با چند اکانت کامنت میزارن و سعی میکنن تا ذهن خواننده رو در جهتی که میخوان هدایت کنن
          ولی ما اینطور نیستیم اگه یه زمانی یه حرکتی زدیم مثل اینجا دلیلش مشخص بود که گفتیم قبلا یکی بود که همه هم بهش معترض بودن اسم نمیارم این جو رو بهم ریخته بود اون واسه تعصبی که داشت همه رو داشت زیر پا میزاشت و همه رو میکوبید تا چیزی که مورد علاقه خودشه رو تطهیر کنه و هرچیزی غیر از اون رو نفی کنه این مورد چیزی بود که جواب داشت این چیزی نبود که کسی دوست نداشته باشه نخونه نه خودشم در اخر متوجه شد البته اگه درس گرفته باشه و متوجه شده باشه ی شاید ولی درکل سعی کردیم تا همچین افرادی یه مقداری روشن فکر باشن و تعصبی به بعضی چیزا نگاه نکنن یا اینکه فکر کنن فضای مجازی جاشون امنه هرچی میخوان بگن نه برعکسش تو فضای مجازی بیشتر از زندگی اجتماعی واقعی تو کنترل رفتار خودشون وظیفه دارن
          شما هم همینطور مثلا رفتی یه اکانت جدید ساختی که من ریپلای کردم نوتیفیکشن واست بیاد به محض این که من ریپلای کردم بیای دوباره یه چیزی دیگه بگی این همه دعا کردن واسه آمین بود ما خواستیم اون درس بگیره حالا شما چی میگی حرف داری یا بحث داری من که دستم گرم شه از نوشتن باز نمی ایستم
          الان یه مدته جو سایت بهتر شده بده ؟ میل خودته ولی بعضی بحث و حرفا گفتن ندارن مگر ریشه اون از تعصب باشه پس اگه خواستار خوبی باشیم بهتره
          ما هم تا اینجا سعی کردیم یر به یر بشیم
          حالا در ادامه هرکی به نفع خودشه فن هرچی که هست حرف و نظر خوب و منطقی خودشو بگه ولی درست نیست خلافش عمل کنه چون اول خودش ضرر میکنه
          پس روشن فکر و منطقی باشیم بهتره همه باهم باید دنبال خوبی باشن دیر یا زود هم همه به همین میرسن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  8. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    خوب یک شاسی یکپارچه از شاسی مستقل بهتر عمل کرد اون هم در تستی که به ظاهر ارتباط مستقیم با نوع شاسی و عملکردش داشت (سه لنگ شدن در موانع)
    ساده انگارانه هست اگر بپذیریم که لندروور آف رود رو از اولویت اولش خارج میکنه

    ABOVE BEYOND

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. R@m!n

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اینجا برتری با شاسی نبود بلکه با مدیریت بهتر قدرت بود.

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        یه آف رود قهار هم ترکیبی از همه فاکتورهای موثر داره نه فقط شاسی

        منظور من به کسانی هست که تا اسم شاسی یکپارچه رو میشنون میگن هه سه لنگ میشه
        اما پنجاه سال قبل قفل دیفرانسیل ابداع شد برا همین مواقع و بجز اون انواع سیستمهای کمک آف رود که در طول زمان معرفی شد و خودت بهتر از من آشنایی داری

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          مازیار جان حرفت درسته شاسی همه چی نیست اما شاسی یکپارچه هیچ وقت در برابر نمونه نردبانی حرفی برای گفتن نداره.

          قطعا دیدی که این قضیه سه لنگ شدن رو برای بعضی دوستانی که آفرودی بودن رو در چسبیدن کف زمین می دونن توضیح دادم و جالب بود بدون پاسخی صرفا قبول نمی کردن و انتظاری هم نداشتم که اطلاعات داشته باشن، خب این ویژگی برای زمانی بود که سیستمای کمکی نبود و ماشین به طور سنتی و با ساختار و شاسی انجام میداد، اما الان دیگه کشش فقط برای مسیرهای بسیار ناهموار مثله صخره های شیب دار و پر مانع به درد میخوره که تو این مسیرها نه لندروور نه جیپ نه برانکو و نه هیچ ماشینه استوکی نمی تونن برن.

          دیفندر هم قطعا بهتر از لندکروز و هر ماشینی که فاصله محوری زیادی داره هست، اما موضوعی که هست اینکه ماشین به‌خاطر شرایط مالی ضعیف لندروور که ساخت یه پلتفرم اختصاصی نردبانی براشون به صرفه نبود رو همون شاسی یکپارچه زدن و با سیستمای کمکی فوق پیشرفته تا حد زیادی جبرانش کردن اما این موضوع مثله یه شمشیر دو لبه هست که باعث میشه لندروور جدید نماینده حد نهایی یه کراس اوور باشه نه وارثه میراثه ارزشمند پدرانش. این ماشین حتی سایه اون ها هم نیست. این ماشین بدون سیستم های کمکیش چیزی جز یه کراس اوور نیست.

          اینو با اطمینان میگم اگر دیفندر با شاسی نردبانی و سیستم terrain response عرضه می‌شد با اختلاف بهترین آفرودر دنیا می‌شد.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          رامین جان همه حرفات رو قبول دارم بجز دلایل مادی برای انتخاب این شاسی ، اونم برای تغییر نسلی که بعد از هفتاد سال داشت اتفاق می افتاد
          بنظر من دلیل انتخاب این شاسی تنوع بیشتر محصولات و دستیابی به بخشهای بیشتری از بازار و در نهایت سودآوری بیشتر هست ( همون طور که شاهد بودی در این مدت کوتاه چندین نمونه ازش معرفی شد کوتاه و بلند و بلندتر و باگزبانی و …😉😁😁
          خلاصه اینکه هرچقدر فن ها در گوشه و کنار دنیا مشغله های مختلف داشته باشن اما مسوولین کمپانی ها فقط و فقط به فکر مایه هستن ولاغیر ، حالا به هر طریقی

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. R@m!n

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          قطعا مسائل فروش مهم ترین مسئله هستن که لندروور متاسفانه مثله خیلی از کمپانی های دیگه پای رو میراثه خودش بزاره. اما اینو با اطمینان میگم اگر لندرور اوضاعه خوبی داشت هیچ وقت یه دیفندر کراس اوور نمیداد بیرون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          ضمن اینکه برای قضاوت درمورد جانشین اتومبیلی که هفتاد سال عمر داشته دو سال و سه سال یکمی عجولانه هست و بنظرم در مجموع برای قضاوت درست به زمان بیشتری نیاز داریم

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. مازیار

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        پاترول و لندکروز هر کدوم چند دهه سابقه درخشان در آف رود دارن با شاسی های نردبانی اما در اینجا مغلوب دیفندر شدن
        و مطمئن باش تو ده تا تست دیگه هم حریفش نمیشن
        این یعنی نوع شاسی به تنهایی و به طور مطلق نمیتونه تاثیرگزار باشه

        موافقم 5
        مخالفم 5
      3. Iman99

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        رامین درمورد شاسی مستقل لندروور ممکنه اون مزایا رو نداشته باشه ولی جی کلاس و رپتور و همچنین هامر اگه بودش تو بخش شاسی هم بهترین هستن و بهترین شاسی رو هم دارن تو بخش های دیگه هم بهترین هستن مثل سیستم تعلیق و سیستم های کنترلی آفرود که اینجا هم مشخص شد بهترین هستن جی ملاس و رپتور و هامر تو پارامتر های تخصصی آفرود هم بهترین بودن تو همین مقایسه هم گوینده از شاسی و سیستم تعلیق خفن رپتور تعجب کرد
        تازه این رپتور نسل قبل هسن نسل جدیدش که تازه معرفی شده از اینم بهتره و با رم trx مقایسه میشه

        موافقم 6
        مخالفم 0
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنظرم G واگن و بعدش رنجروور بهترین ها هستن
    ترکیبی فوق‌العاده از لوکس بودن و آفرود و البته باید با قیمت هاشون هم کنار اومد چون قطعا ارزشش رو دارن.

    موافقم 17
    مخالفم 9
  10. Sina10

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم همونطور که اخر ویدیو گفتن اوردن G کلاس و رنجروور اینجا اشتباه بود و به تظرم در سطخ متفاوتی هستن این دو خودرو
    و تو اخر ویدیو من اسکالید نسل قبل رو دیدم ، نسل جدیدش اومده که
    مشخص هم بود دیفندر اول میشه ، به نظرم با فاصله کمی نسبت به لندکروزر ، ماشین بهتریه
    ازمایش ها هم ، همینو نشون داد
    البته که رقیب برانکو و رانگلر نمیشه قطعا! چون دیفندر کمی شهری تر شده

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      فیلمشو که گذاشته بودن نیازی به توضیح نداره لندروور جدید اصلا رقیب جیپ و برانکو نمیشه…

      موافقم 2
      مخالفم 9
  11. mos

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    تو این ویدیو تفاوت سری ۳۰۰ با ۲۰۰ کاملا مشخص شد. حتی با وجود اینکه مدل تست شده لاستیک های جاده ای داشت و به قفل دیفرانسیل عقب مجهز نبود عملکردش خیلی بهتر بود.

    امیدوارم اون دوستانی که میگفتن “فقط فیس لیفت شده” متوجه تفاوت ها شده باشن.

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. hssn

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      آره موافقم ، تفاوت نسبتا زیادی داشت توی عملکرد و خیلی بهتر بود اما یچیزی که هست و منو متعجب میکنه اینه که
      حتی بعضی از دوستانی که متخصص هم بودن و احترام زیادی واسشون قائل هستم گفتند تفاوت زیادی نداشت و…
      حالا جدا از اون دوستانی این نظر رو دارن بیان بگن دلیلاشونو
      دور هم صحبت میکنیم یاد میگیرم از همدیگه بلاخره… ممنون

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Sina10

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      اتفاقا همینکه قیافش زیاد تغییر نکرده ویژگی خوبیه!
      و اینکه تغییرات فقط به قیافه و اعداد نیست
      باید دید واقعا تغییری کرده یا نه ، که کرده بود!!
      مثل سری ۵ ، دو نسل اخیرش خیلی شبیه هم هستن ولی کلی تغییر در زیر پوسته رخ داده
      یا M5 نسل جدید و نسل قبل ، حتی کابیناشون هم شبیه همه! ولی این کجا و اون کجا!

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. mos

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        دقیقا حرف منم همینه سینا جان
        اون اوایل که معرفی شده بود اکثر دوستان میگفتن فیس لیفت شده چون فقط تفاوت های ظاهری رو می دیدن.
        من قبلا بهبود هایی که داشته رو گفتم ولی تو این ویدیو خیلی خوب مشخص شد.

        موافقم 2
        مخالفم 2
  12. Off Road

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اسطوره هایه آفرود واقعا همشون دوست داشتنی هستن جایه جیپ رنگلر و فورد برانکو خالی بود اگه اونام بودن رقابت خیلی جذاب تر میشد 👑

    ولی ای کاش یه مسیره سخت تر رو انتخاب میکردن این مسیر واسه این هیولاها هیچی نیست حتی با یه کراس اووره تک دیفرانسیل که اصلا واسه آفرود ساخته نشده باشه هم میشه به راحتی این مسیرو رفت

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. امین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (568 ديدگاه)

      اسم ت به معلوماتت نمیخوره‌!! کراس تک دف میتونه این مسیر بره؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Hossein

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (28 ديدگاه)

        به راحتی

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. امین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (568 ديدگاه)

      چی گفتی؟؟؟؟؟!! باید با طلا بنویسن. اسمت با معلوماتت نمیخوره

      موافقم 7
      مخالفم 0
    3. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      این مسیر از تو ویدئو مشخص نیست وگرنه در عمل عبور ازش اونقدر سخت و چالش برانگیزه همین لندکروز با این اسم و رسمش تر زد و تو حالت استاندارد گیر کرد و نتونست از شیب و موانع چالش بر انگیز این مسیر بر بیاد و همونجا گیر کرد و با زحمت با دیفلاک رد شد.
      این تست ها همه حساب شده و علمی هستن که خود تست کننده ها میدونن چطور شاسی و سیستم تعلیق و سیستم های کنترلی آفرود رو تو چاش و تحت فشار قار بدن تا مشخص شه کدوم بهتره که اینجا بهترینش جی کلاس و فورد رپتور بودن که تو حالت نرمال هم تونستن از مسیر و موانع عبور کنن.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  13. SF90 STRADALE

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اگه تعصب و طرفداری رو کنار بزاریم ، انتخاب بهترین آفرودر دنیا تا حدی غیر ممکنه و هیچ برنده مطلقی وجود نداره
    برای انتخاب بهترین ها باید یک هفته در سخت ترین شرایط آب و هوایی و صعب العبور ترین جاده ها تست بشن تا بشه بهتر تصمیم گرفت

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Sina10

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعیت اینه که دقیقا حق با شماست
      و به نظره من بعد از افرو باید همشون رو به شهر بیارن و مشخص بشه ایا فقط بدرد بیابون و جنگل میخورن یا توی شهر هم بدرد میخورن
      به نظرم برانکو از همه به این عنوان (برترین افرودر) نزدیک تره

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو همون آزمایش همه جانبه هم بهترین مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رپتور هستن انواع تست ها رو دیدم ازشون تو یک یک شون بهترین هستن مطمئنا بهترین از همه نظر همین جی کلاس و رپتور و هامر هستن جی کلاس و رپتور و هامر تو سخت ترین شرایط آب و هوایی و صعب العبور ترین مکان ها و تو همه چیز بهترین هستن و کلا بهترین کارایی و بهترین طراحی و بهترین دوام و بهترین شاسی و بهترین سیستم تعلیق و بهترین سیستم های کنترلی آفرود رو دارن و کلا جی کلاس و رپتور و هامر و رم تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن و کلا بهتر هستن

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. new RAMIN

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    واقعا حق با آقا ماهان بود
    لندروور واقعا ماشین هاش تو آفرود خدا هستن… رنجروور کشیده به راحتی مثل آهو مسیر رو طی کرد بدون اینکه مشکل سختی داشته باشه. دیفندر هم با چرخ های آفرودی مثل هلو مسیر رو طی کرد. شاید کلا 10 ثانیه هم نشد رفتنش. جی کلاس هم خوب رفت خوشم اومد.

    بعضی ماشینا هستن ادا در میارن، ولی برخی ماشینا واقعا راستکی هستن.بعضی ماشین ها ادعا دارن ، بعضی ماشین ها بی ادعا هستن.برخی کمپانی ها اینقدر رو ماشین هاشون قبل عرضه به بازار روی نسخه پروتوتایپ تست میکنن که بدبخت ماشینه به غلط کردن می افته… ولی برخی کمپانی با چندتا 50 تست انجام میدن به بازار. اینجاس که فرق خودرو ها مشخص میشه. من با رتبه بندی کاری ندارم.اوم چیزی که دیدم واقعیت رو برام روشن کرد.

    پدال ممنون بابت ویدیو بی زحمت ویدیو آینده این کانال هم بزار ویدیو هاشون جذابن
    🙏

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. new RAMIN

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (برخی کمپانی با چندتا ۵۰ تست انجام میدن به بازار.)
      این وسط یه کلمه جا موند و یه کلمه اشتباه نوشته شد😅

      “برخی کمپانی ها با چندین برسی عادی و 50 تست ماشینو میدن به بازار”

      موافقم 6
      مخالفم 3
  15. AMG GT R

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    انتخاب من
    یا همشون یا هیچ کدوم
    همه عشق هست از رپتور بگیر تا لندکروزر

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. R@m!n

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    برنده این رقابت سیستم terrain response در رنجروور و دیفندر هست چون این تستا بیشتر از اینکه مرتبط با قابلیت آفرود باشه به مدیریت قدرت در چرخ ها مربوطه که در این دو انگلیسی به طرز خارق العاده ای انجام میشه.

    سیستم crawl control تویوتا هم به همراه متعلقات جدیدش عملکرده خوبی نداشت و مدیریت قدرت ضعیفی داشت. حتی پاترول بهتر کار کرد. موتور هم در نسل جدید یاری رسان نیست.

    جی کلاس هم بخاطر سیستم تعلیق مستقله منحصر بفردش و سیستمای کمکی پیشرفته مثله همیشه مدعی وار عمل کرد.

    رپتور هم که اینکارا براش مثله آب خوردنه و نمی دونم یه پیکاپ اینجا چیکار می کرد ؟؟

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      به نظر من برنده این جمع ، برای قشر کم درآمد جامعه جهانی ، نیسان پاترول هست . . . . . . . . برنده این جمع ، برای قشر متوسط به بالا ی جامعه جهانی ، لندروور دیفندر هست . . . . . . . . . . برنده این جمع ، برای قشر ثروتمند جامعه جهانی ، مرسدس بنز G کلاس هست . . . . . . . . . . . برنده ی کلی ، بدون در نظر گرفتن قیمت ، به نظر من لندروور دیفندر هست . . . . . . . . . . . . . . دیفندر ، به شکلی تحسین برانگیز ، مسیر رو باتوانایی هاش کوتاه کرد . . . . . . . . . . . . . . . . . . در حالی که حضرات کودن ژاپنی ، در حل تشریحی مسعله ، مثل . . . . توی گل گیر کرده بودند ، دیفندر با راه حل تستی ، مسعله رو حل کرد . کوتاه کردن مسیر ، هنر بزرگان است. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . سربلند و پاینده باشید .

      موافقم 7
      مخالفم 11
    2. Hamid

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      رپتور رو بیشتر از هر پیکاپی دوست دارم … واقعا غولیه برای خودش!
      فقط باید مواظب بود یه دوستی نیاد نگه وانت ساز ها همیشه وانت سازند!
      نمیدونم پدال چرا در برابر ترول ها واکنشی نشون نمیده!
      واقعا این چنین نظرات فقط باعث میشه جو الکی شکل بگیره و بیخود بحث به جاهای نامربوط بره …
      طرف رسما با کل دنیا دشمنه …

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. MOHAMADREZA

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        آقای mc20
        تعصب شدید شما رو به برند ورشکسته مازراتی دیدم !
        نمیدونم چرا اینقد براش سر و دست میشکونین !
        مازراتی اینقدررر درجا میزنه که اون مدلایی که نهایتا تا مدل ۲۰۱۳_۱۴ در ایران موجود هستن ؛ دقیقا عین اونایی که الان در بازار جهانی به فروش میرسونه !!!!
        این برند همیشه آویزون این و اون بوده !!

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. MC20

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1581 ديدگاه)

          دوست عزیز ، روی برندی که عملکردش رو در قیاس با رقبا ، در این ویدیو ، همه دیدیم ، تعصب نداشته باش . . . تعصب ، منطقی کودکانه است . . . من به مازراتی نه تعصب که عشق دارم ، اما همزمان منتقد درجه یک ش هم هستم ، هر زمان خواستی بگو تا خودم برات نقدش کنم ، تا ببینی کلی بهش ایراد دارم . . . مثل وزن بیش از حد محصولات مازراتی که برای پایداری در سرعت های بالا منظور بوده ، اما از چابکی تا حدود زیادی ( به خصوص در مدلهای قدیمی تر ) کم میکنه . . . یا استفاده از قطعات برقی مشترک با زیر مجموعه های گروه فیات کرایسلر و . . . . اما اگر خواستی ، برند آویزون رو بشناسی ، لطفا برو تاریخچه تویودا رو در بیار . . . که توی بغل برند های آمریکایی ، بزرگ شد ، اما چون امریکایی ها چیزی بارشون نبود و نیست . . . امروز تویودا جان ، آویزون BMW شده که برای GR 86 موتور طراحی کنه . . . . در کل راحت باش داداش ، حقیقت تلخه . . . یکی از دوستان تووی کامنتش خلاصه گفت ، که ما اینجا لندکروزر رو ، بیخودی گندش کردیم . . . . . . . هر چند ، من ، فقط ، به دوام تحسین برانگیزش ، احترام می گذارم . . . . . . . . . . . . سربلند و پاینده باشید .

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. MC20

          ۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1581 ديدگاه)

          کاش خود مازراتی رو از نزدیک می دیدی برادر عزیز . . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        حمید جان بهتره تا میشه از حاشیه فاصله بگیریم. با دامن زدن بهش چیزی درست نمیشه ما که زورمونو زدیم مدیرای سایت توجهی نکردن.

        خودمونو قاطیه بحثای الکی و صد من یه غاز نکنیم. دور و برمون به اندازه کافی سوژه برای اعصاب خوردی هست دو دقیقه میایم اینجا که حال و هوا عوض شه اینجام قرار باشه که مثله بیرون باشه اصلا بهتره چیزی نگیم و رد شیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. MC20

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        حمید جان ، شما که فن ژاپن بودی و میگفتی والا نه من آمریکن فنم … نه فشاری شدم! فکر نکنم هیچ آمریکن فنی سوپرا بزاره پروفایلش!!!!!!!!! حمید جان ، داداشی کوچک خودم ( از نظر سن وسالی می گم ) سرزمین خورشید همیشه تابان ، که شما فنش هستی ، پیکاپ خوبی نداره ؟ داداش شما به خودم می گفتی ، دوست نداری که من دیگه توو سایت باشم ، من هم به احترامت می گفتم باشه . . . اصلا بیا یک کار کنیم ، این دیگه آخرین کامنت من در پدال خواهد بود ، والا برای من با ۳۷ سال سن زشته وقتم صرف . . . بشه . دوست ندارم بودنم بیش از این آزارت بده . . . . .
        دوستان سایت پدال ، همین جا از همگی ، خداحافظی می کنم . . . همه شما عزیزانم رو به خداوند عاشق و مهربون می سپارم و امیدوارم همگی به آنچه که لیاقتش رو دارید برسید و تووی این مدت از سواد و سلیقه و علاقه همگی ، فهمیدم لیاقت همتون ، بهتر از بهترین بهترین هاست . . . دوستون دارم ، حلال کنین و با هم مهربون باشین ، حتی به صورت مجازی . . . . . سربلند و پاینده باشید . ALWAYS BLUE FOREVER AZZURRI

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Hamid

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          سلام …
          والا …
          مثل اینکه شما متوجه منظور بنده نشدی …
          بحث من اینه …
          شما حالا خواسته یا نا خواسته …
          با زدن حرفهایی که باعث میشه بقیه بهش شدیدا واکنش بدن (مثل وانت ساز ها همیشه وانت سازن) اعصاب بقیه و یا خودتون رو خرد کنید … در صورتی که در انتها هیچ بار علمی این کامنت نداره و صرفا واسه فان گفته میشه …
          در حقیقت …
          من فن هیچ کشوری نیستم بازم میگم …
          بله فورد رو در آمریکا
          نیسان رو در ژاپن
          لامبورگینی رو در ایتالیا
          مک لارن رو در انگلیس دوست دارم …
          اما دلیل نمیشه بقیه رو دوست نداشته باشم …
          اگر سنتون بیشتر از بنده هست … که خب کامنت هایی که میدادید در شان سن شما نبوده … چون عموما افراد وقتی با تجربه تر میشن سعی میکنن حرفی نزنن که جو متشنج شه …

          در ضمن دوست عزیز
          سایت نه مال منه
          نه مال شما …
          فقط میگم با کامنت هایی که باعث میشن جو متشنج شه برخورد شه … کامنت های من هم کم حذف نشده تا حالا …

          در کل احتمالا سوء تفاهم شده … قصدم اخراج هیچ کاربری از سایت نیست … چون اصلا در حدی نیستم که بگم اینو …
          اما میشه مهربون تر بود … به قول دوستمون با مهربونی جهان زیباتره!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. MC20

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1581 ديدگاه)

          Hamid داداش کوچکتر و عزیزم ، از شانس بد تو ، من نویسنده ام و نویسنده هم با شخصیت ها سر و کار داره ، بگذار چند نکته در مورد شخصیتت به تو بگم ، تا هم خودت رو بشناسی و هم من رو . . . . این جوری با یک تیر ۳ نشون می زنیم . . . . . . .. . .
          فلاش بک (۳ هفته پیش) . . . وانت سازان همیشه وانت سازند . . . من این کامنت را نباید می نوشتم . . . . . . . . . . . . . .. قبول ، اما تو هم نباید جواب من رو می دادی ، چون اصلا روی صحبت من با تو و دیگران نبود ، من غریبه ، اصلا اینجا کسی رو نمی شناختم ، که بخوام باهاش دشمنی کنم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اما تو و دوستان ، حرف من رو به خودتون گرفتین . چون فن متعصب آمریکا هستید و به من حمله کردین . . . . . . . . . . . . این قضیه برای من همون شب تموم شد ، اما من نمی دونستم که تو و رامین از من کینه به دل گرفتین . . . . . . . . . . . . . .
          توی این 3 هفته ، چند بار ، با کامنت های تشنج آفرین (کوبیدن مازراتی ، باربط و بی ربط) پیشاپیش به من بی خبر از همه جا ، حمله کردین تا من تحریک بشم و جواب بدم و ترول دیده بشم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (کامنت های شما دو نفر موجوده و ترتیب زمانی اخبار ، ادعای من رو ثابت میکنه ) . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . .. . . . .
          اثبات این حرفم : امروز ، اول ، تو ، بی ربط به خبر مقایسه آفرود لندکروزر جدید ، پای من رو به کامنتت باز کردی و خودت ، فضا رو با یادآوری حرف ۳ هفته پیش من ، متشنج کردی ( رامین هم بهت تذکر می ده ، حمید به حاشیه ها دامن نزن ) و جالبه در آخر ، من رو ترول و تشنج آفرین و دشمن همه بچه ها ، معرفی میکنی . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . ..
          دیروز هم باز ، اول ، تو شروع کردی ، در خبر وانت دایون ، از روی کینه گفتی ، کیفیت متریال این وانت چینی = کیفیت متریال مازراتی است ، باز ، متاسفانه ، پای من رو به کامنتت باز کردی ، من رو ترول و تشنج آفرین و دشمن همه بچه ها ، معرفی کردی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . .
          می بینی ، این تویی که همیشه اول فضا رو متشنج می کنی ، ولی من رو ترول معرفی می کنی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . این کینه و حیله گری ، از غرور خدشه دار شده ی تو میاد ، از تعصب کورکورانه به فوردی که هر روز ، یک مشکل جدید برای برانکو ش ، پیدا می شه اما شما ها ، می پرستینش و از نفرتت به من ، میاد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .و تمام این ها ، متاسفانه ، کودکانه است . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . بگذریم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .. . . حالا یک کم از دروغهات بگم : دیروز ، می گی فن سوپرایی ، اما امروز فراموش کردی ، آخه چون کم حافظه ای ، میگی از ژاپن ، فن نیسان هستم ، عجب ؟. . . . اصلا اسم تویوتا رو هم نیاوردی ، مگه عاشقش نیستی ؟ سوپراش ، عکس پروفایلته . . . . .
          عاشق ، باید روراست باشه اما تو کاسبی داداش . . . . بماند . . . . من تازه فهمیدم ، سوپرا ، مال نیسانه . . . . . . . . . . . . . . حالا بگو ، چرا دروغ آخه ؟؟؟؟ حتما چون واسه مخفی کردن کینه ، لازمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . تو داری در کامنت هات ، من رو با کل دنیا و همه بچه های سایت دشمن نشون می دی ، که همه من رو ، به عنوان ترول بشناسن . چرا به حاشیه ها دامن می زنی ؟ چرا فضا ی سایت رو به جای گذاشتن کامنت های علمی متشنج می کنی ؟. . . تو در حرف و شعار ، مدعی مبارزه با رفتاری هستی ، که در عمل ، خودت داری سر من ، در میاری
          (به گواه کامنت هات و ترتیب زمانی آنها ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حالا بگو ، چرا کینه آخه ؟؟؟؟ حتما چون به غرورت برخورده . . . سابقه شما حکم میکنه ذاتا با غریبه ها ( که همه از نظر شما بچه و بی سواد هستن ) مشکل داشته باشین . . . تکبر ( یا غرور ) خدشه دارشده ی تو به صورت کینه درومده و پشت نقاب حیله گری ، برای تحریک من ، تشنج درست میکنه ، اما در ظاهر و به دروغ ، امر به مهربانی و بیان نظرات علمی و دوری از تشنج آفرینی می کنه . برای اثبات حرف هام ، کامنت امروز رامین به تو ، کمکم میکنه : حمید جان بهتره تا میشه از حاشیه فاصله بگیریم . با دامن زدن بهش ، چیزی درست نمیشه ما که زورمونو زدیم ، مدیرای سایت توجهی نکردن . . . . . . . . . . . داداشیا ، نیازی به زور زدن و دامن زدن (به حاشیه) نیست ، همان طور که قبلا گفتم ، من ، نباید این جا باشم . من می رم تا همه ی فنون آمریکایی ، باز هم ، راحت بتونن ، این جا جولان بدن . . . . . در آخر ، قبل اینکه برم ، برای تو داداش عزیزم یه یادگاری می گذارم : کینه ، دروغ ، ریاکاری ، حیله گری ، به هیچ کس وفا نکرده و به هیچ کس هم ، آرامش نداده . . . . . . .(همون طور که بعد ۳ هفته ، هنوز جمله من رو ، یادت نرفته و با نفرت ، مدام به یاد من ، میاری ) امیدوارم خودت رو بیشتر و بهتر بشناسی و به آرامش برسی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . چون ناخواسته ، باعث ناراحتیتون شدم ، از تو و رامین عزیز هم ، عذر می خوام و امیدوارم حلال کنین . به احترام سابقه و خواست قلبی شما دو عزیز ، انشاالاه ، فردا و بعد از عذرخواهی از همه دوستانی که احتمالا ناراحتشون کردم ، از سایت میرم و براتوون آرزو ی بهترین هارو دارم . سربلند و پاینده باشید .

          موافقم 5
          مخالفم 8
    3. mos

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      اینجا اصلا از سیستم کرال کنترل استفاده نشد.
      از قفل دیفرانسیل مرکزی و حالت راک کرال استفاده شد.

      ضمنأ لندکروزر تست شده تو این ویدیو تریم ZX بود که قفل دیفرانسیل عقب و لاستیک مناسب نداره، ولی عملکرد نسبتاً خوبی داشت و خیلی بهتر از ۲۰۰ بود.

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        حالت راک کرال یکی از مودهای کرال کنترله دیگه.

        لاستیک رو که هیچ کدوم نداشتن و استوک کارخونه بودن. قطعا که از نسل قبل بهتر شده مخصوصا با بهبودهایی که داشته اما بنظرم سیستم کرال با این ماشین مچ نیست چوون عملکردش رو فوررانر و نسل قبل لندکروز عالی بود.

        اساس کار سیستم های کششی وابسته به ارائه گشتاور بالا در دورهای پایینه که به وضوح در ویدیو موتور نسل جدید تو دورهای پایین افت گشتاور داره و سکته های ریزی که به محض برداشتن پا از پدال و گذاشتن دوباره ایجاد میشه به خاطر عدم تنظیم مناسب توربو و گیربکس هست. اینکه انقدر بد با سری 200 رانندگی کرد برای من واقعا عجیب بود و حس می کنم یه جور از قصد می خواست نسل قبل رو ضعیف جلوه بده چون نسل 200 هر چی باشه طبق تجربم موقع تعویض پدال رو شیب هیچ وقت افت گشتاور نمیده مثله این ویدیو که کلا ماشین 30 40 سانت رفت عقب و تنها دلیلش تعویض دیر پدال اونم از قصد هست. موتورای نسل قبل همیشه تو دورهای پایین گشتاور خوبی می دادن حتی نمونه های داخل.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. mos

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          خیر
          یکی از مود های سیستم multi train هستش که علاوه بر صخره مود های مختلف دیگه مثل شن و برف، گل و… داره و تو این شرایط سیستم تعلیق، ترمز و موتور گیربکس رو تنظیم میکنه.
          کرال کنترل از این جداست.

          در مورد لاستیک منظورم لندکروزر ۲۰۰ بود، همون‌طور که تو ویدیو اشاره شد لاستیک آفرود داشت.

          لندکروزر ۳۰۰ حداکثر گشتاور رو تو دور موتور پایین تری نسبت به ۲۰۰ ارائه میده. اما از طرفی بخاطر توربو ها لگ داره که طبیعیه. اون افت گشتاور بخاطر این موضوعه. ولی در کل مزایاش بیشتر از معایبشه، چون بعد حدود یک ثانیه که توربو راه بیوفته گشتاور خیلی بیشتری ارائه میده.
          راننده این دو تا ماشین هم یکی بود شاید حرف شما درست باشه شایدم این ماشین مشکل داشت.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          میشد اون لگ توربو هم با تنظیم گیربکس گرفت مثله همین دیفندر و برانکو و…

          تا اونجایی که می دونم کرال و مالتی ترین با هم کار می کنن نه جدا از هم و از حرکت پویای چهار چرخ که نمونشو در فوررانر دیدم گفتم از کرال استفاده کرده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مرسی از لطف آقای دهقان که زیرنویس هم گذاشتن، فیلم جالبی بود،gکلاس چقدر عملکرد خوبی داشت تقریبا اکثریت همینطور ولی این لندکروزر ۳۰۰ مشخصه چقدر تغییرش دادن،بقول یکی از دوستان فقط اسمشو گنده کردن…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Aboaldazl demon

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    آفرود فقط پسران قلدر کرایسلر .
    یعنی رانگلر ۳۹۲ و رَم TRX

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. GT

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آفرود فقط پسران افسانه ای دایملر:
      مرسدس بنز یونیماگ و مرسدس مایباخ G۶۵٠ لاندوالت

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آفرود فقط یعنی جمع اینها مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رپتور بهترین بهترین ها تو کلاس خودشون

      موافقم 6
      مخالفم 1
  19. GT

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بین تمام این خودرو ها G کلاس مثل یه ستاره پر نور می‌درخشید
    طراحی رنجروور هم واقعا بینظیره👌

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    فورد خیلی پر ابهته

    و لندکروز هم همینطور

    g کلاس اگه بهترم باشه ولی مثل فورد و تویوتا ابهت نداره

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. MOHAMADREZA

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      بله
      تحویل بگیرید
      ایشون میفرمایند g کلاس ابهت نداره

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. MOHAMADREZA

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        ایشون همون آدم هستن که دیروز زیر پست اون چینی ؛ زمین و زمان و علی دایی و علی کریمی و فوتبال و … رو به هم دوخت تا ثابت کنه که جک و جوک و حتی ام وی ام ۱۱۰ از سانتافه و اپتیما بهترن !!!!
        وقتی همچین آدمایی رو میبینم با خودم میگم : شرایط فعلی مملکت ؛ برای ملتی مثل ما از سرمون هم زیادتره !!!!

        پدال لطفااا حذف یا سانسور نکن ؛ حرف حق بوده و هیچ گونه اسم شخص خاص برده نشده است .

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. علی

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          فانتا بزن به مولا

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. علی

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        نگفتم نداره درست بخون گفتم مثل تویوتا و فورد نداره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Karl Benz

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اینجوریه رولز رویسم ابهت نداره 😐
      خود ابهت بنزه ، بنز خود ابهته

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      آقا علی اونا هم ابهتشون به گرت وال پانک کت نمیرسه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. TOYOTA

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      با اینکه تویوتا بازم
      جی‌ کلاس ابهت نداره؟!
      جی‌ کلاس سلطان ابهت هست هر ماشینی بیاری جلوش به ابهت و عظمت جی‌ کلاس نمیرسه
      از موتوری جنس نگیر دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. یحیا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لندرور نشون داد که ماشین برای آفرود ساختن رو بهتر از هر خودرو سازی بلده. دمش گرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من بیشتر از ویدیو از زیر نویس خوشحال شدم واقعا از پدال بابت اهمیت به نظر کاربران متشکرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. یوسف

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    مرسی دیفندر نشون دادی که شاسی یکپارچه وقتی رو اصول ساخته بشه از شاسی نردبون بهتره…..
    شاسی بلندهای نردبونی ژاپنی نشون دادن واسه آفرود علاوه بر داشتن شاسی نردبونی به یه نردبون اضافه هم احتیاج دارن…. 🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. حسن

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (304 ديدگاه)

      افرود که فقط این حرکت نیست که توبه این نتیجه رسیدی افرود اگر سخت باشه این ماشین قرتی ها به غیرازلنکروزوپاترول ورپتور بقیه ول معطلند

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        تو خودت با این طرز تفکرت ول معطلی
        عمرا که پاترول و لنکروز باشن اتفاقا پاترول و لندکروز ول معطلند ​
        تو همون آفرود سخت هم رپتور و جی کلاس و رپتور و هامر بهترین هستن و بسیار بهتر و خشن ترن و همین برتری رو دارن همچنین جی کلاس که قبلا هم ثابت شده بود تو همه چیز بهتره تو این مورد هم همینطور کلا جی کلاس و رپتور و همچنین هامر بهترین شاسی و بهترین عملکرد و متریال و کیفیت و عملکرد کارایی رو دارن
        حالا لندروور نمیگیم که بهونه ای نداشته باشید لازم هم نیست گفته شه چون هم شاسی مستقل نداره و هم اینکه گزینه های آلمانی و امریکایی این برتری رو ثابت کردن که تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همین برتری و بهترین بودنشون رو نشون دادن

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. TOYOTA

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (187 ديدگاه)

          هامر (اس یو وی ساخت جنگ بوده صد درصد افرود بهتری ارائه میده
          رپتور وانت هست یعنی نمی‌تونید با شاسی بلند ها مقایسه بشه
          جی‌ کلاس از همشون بهتر بود

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Iman99

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          جی کلاس و هامر و رپتور یکی از یکی بهتر هستن
          همون رپتور اونقدر توانایی های بالایی داره که کلا تعریف جدیدی از قابلیت های پیکاپ تراک های شناخته شده ارائه داده همین رپتور به همراه رم trx نشون دادن که میتونن از اس یو وی های دیگه مثل لندکروز توانایی هایی بالاتری داشته باشن حالا اگر بعنوان اس یو وی بهینه سازی هم بشه که بهتر هم میشه ولی نیازی نیست همینطور به خودی خود از همه نظر بهتر هستن رپتور میزان جابجایی سیستم تعلیقش به تنهایی گویای همه چیز هست تازه این رپتور نسل قبل بوده رپتور نسل قبل فنر بندی اکسل عقبش فنر شمشه ولی با این وجود میبینیم که چقدر قابلیت زیادی تو اکسل عقبش داشت وچقدر بازی سیستم تعلیقش زیاد بود که نشون دهنده مهندسی بالای اون هست بالای چرخای گنده عقبش تقریبا تا لبه زیر ماشین می‌رسید این فوق العادس کلا جی کلاس و رپتور و هامر از همه نظر بهترین هستن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  24. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    انتخابم به صورت کلی g کلاسه ، اونم بدون شک تازه این نسخه معمولیه اگر نسخه 4×4 2 بود که نور الا نور بود ، من عاشق این لعنتی جذابم و به نظرم هیچ رقیبی نداره ، اوردنش اینجا اشتباه بود درست مثل رنجروور ولی باز خوب درخشید ، تازه لاستیک مخصوص آفرود هم نداشت که خیلی خیلی نکته مهمیه ، در کل من در هر صورت عاشق این ماشینم بین بقیه ماشینای این گروه هم خیلی از لندکروز ها و رپتور خوشم اومد که خوب هم عمل کردن و لاستیک آفرود داشتن ، ولی اگر محدودیت پولی نداشتم همچنانم میگم که انتخابم g کلاسه اونم بدون بازگشت 😂

    موافقم 7
    مخالفم 2
  25. OMID

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ویدیو میتونست کمی بهتر باشه
    اون قسمت تست توی حالت عادی کاملا بیهوده بود وقتی قابلیت و مود رو داری چرا ازش استفاده نکنی نتیجه نهایی از جز مهم تره
    مسیر های بیشتر و متنوع تر میشد تست کرد
    در آخر هم بهتر بود همه رو با آپشن لاستیک آفرود میوردن چون در نهایت کسی که به فکرش باشه یا از اول سفارش میده یا میخره و به راحتی تعویض می‌کنه
    همه ماشین ها هم خوب عمل کردن
    میزان سفر تعلیق رپتور هم واقعا عجیب بود واسه آفرود توی صحرا و سرعت بیشتر فوق‌العاده میشه
    لندکروزر جدید هم به طور واضح از قبلی بهتر بود
    جی کلاس هم با ۳ دیف لاک درخشید
    ولی در نهایت به نظرم یه رپتور و آفرود توی جای صاف تر و سرعت بالا و همراه جامپ از همه لذت بخش تره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کلیت چیزی که گفتی منطقیه درست فقط قسمت اول حرفت اشتباهه درمورد حالت بدون دیفلاک اتفاقا این دقیقا تستی هست که نشون دهنده توانایی های سیستم های کنترلی آفرود و گیربکس و و هماهنگی و مهندسی اون وسیله برای مسیر های ناهمواره خودت دیدی تو ویدئو که لندکروز زمانی که چرخ ها هرکدوم تو به حالتی بود یکی معلق بود یکی بالا بود یکی پایین بود تو اون حالت گوینده گفت فرمون رو اگه بپیچونیم نمیتونه ادامه بده که بعد از اونم فرمون رو مستقیم کرد و تا نسیر رو ادامه بده این نشون دهنده ضعف اون بود هرچن مه شاسی بلند قابل قبولی هست و بد نیست ولی به پای جی کلاس و رپتور نمیرسه
      ولی جی کلاس و رپتور و این مشکل رو نداشتن و به راحتی حتی با پیچوندن فرمون میتونستن راحت از موانع عبور کنن این گفتنش آسونه ولی تو شرایت سخت خیلی تاثیر گذاره
      مثلا با دیفلاک یا قفل دیفرانسیل و فرمان مستقیم که مانور زیادی نمیشه داد پس در این شرایط باید سیستم های کنترلی و آفرودی خوبی مثل جی ملاس و رپتور وجود داشته باشه تا با شاسی و سیستم تعلیق خوب اونها در هر مسیری و هر سرعتی راحت و به بهترین نحو بشه ناهمواری ها رو طی کرد حتی خود گوینده هم به این موضوع اشاره کرد و گفت با جی کلاس راحت گاز بدید و سنگ و شن و ناهمواری واسش مهم نیست این نشون دهنده برتری شاسی و سیستم تعلیق و سیستم های کنترلی آفرود مرسدس جی کلاس و فورد رپتوره
      لندروور هم در جایگاه خودش این مزایا رو داره

      موافقم 6
      مخالفم 0
  26. شاهین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اول جی کلاس خوب بود
    دوم لندروور سوم رنجروور و نیسان
    اما من انتخابم رپتوره. ببینید چجوری کش میاد که از زمین جدا نشه. این کش و قوس ها خیلی جاها کمک میکنه نسبت به بقیه رقبا که سه لنگ میشدن
    به عنوان مثال اگر یه کفی یا تریلر بهشون وصل باشه اون سه لنگ شدنه براشون دردسر میشه و تعادل ماشین بهم میخوره و از طرفی فشار روی موتور و گیربکس میاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  27. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    من با دیدن بنز یاد خدابیامرز افتادم
    شرکت جیپ: سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی اکثریت سهام
    شرکت تولید شاسی و بدنه اتومبیل در ایران:سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی و شرکت آلمانی تیسن کلیه سهام.
    شرکت پیشتازان:موتورسیکلت و دوچرخه، شهناز پهلوی با مشارکت هوندای ژاپن، کلیه سهام.
    ایران 49 در صد مجموعه کارخانجات کروپ رو خریده بود.
    کروپ شامل بزگترین کارخانه فولاد سازی جهان . لوازم خانگی و مجموعه قطعه سازان خودرو در المان هستش.
    در زمان جنگ بدلیل اوضاع اقتصادی سهام کارخانه فروخته و فقط 15 درصد ان باقیمانده بود.
    پس از اینکه امریکا اقدام به سرمایه گذاری در این مجموعه میکنه کلیه سهامداران موظف میشن که تکلیف سهام خود رو مشخص کنن. که در افزایش سرمایه ایران هیچ افزایشی نداشته و نهایتا به 7درصد افت میکنه سهام ایران.
    که 7درصد مجموعه هم تبدیل به 8هزار دستگاه خودروی سواری بنز تحویل نیروی انتظامی میشه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  28. امیر

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    احتمالا همشون فوبیای رانگلر رو داشتن!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  29. ابی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بابا خدای تمام ماشین های آفرود فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط یونیماگ مرسدس بنز آلمان بقیه در حد خاکش هم نیستند با یونیماگ تمام این ماشین های که تو فیلم هستند از باتلاق درآورده حتی فیلمش هست روی آپارات خودتون قضاوت کنید حتی جیپ هامر تویوتا لندکروز هر ماشینی که فکرش کنی گیر کرده درآورده حتی کامیون هایی که تو گل گیر کرده بکسل کرده درآورده حتی تا 7600 متری قله ای در شیلی هم رفته فیلمش هست کافی خودتون قضاوت کنید

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. یوسف

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (923 ديدگاه)

      اصلا میدونی که یونیماگ شاسی حساب نمیشه و کامیون حساب میشه….. بعدشم میدونی اصلا طراحی و ساختش از اول مال بنز نبوده و…… چون دیده خیلی خوبه اومده خریده و زده به نام خودش….. بعدشم…. نظرم اینه که با هلیکوپتر یه آفرود برو

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. ابی

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        چه ربطی داشت اولا طراحی ماشین یونیماگ مربوط به 75 سال پیش زمان هیتلر برمیگرده دوما همون یونیماگ مرسدس بنز آلمان از ماشین سبک داره تا سنگین همین یونیماگ مینی کامیون هم میزنه و در کل این ماشین تو تمام شرایط جوابش پس داده ماشینی که تو هیچ چیزی کم نمیاره همان مینی کامیون ش با تمامی ماشین از لحاظ قدرت و اسب بخار کمتر از تمام این ماشین های که اینجا هست اما از لحاظ آفرود از همه شون سر تره

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بله یونیماگ از بهتر بودن که در یه سطح بالاتری هست و تو یه سگمنت بالاتری هم هست یونیماگ همه فن حریفه تقریبا باهاش همه کاری میکنن معلومه ولی نباید با اینها مقایسه شه
          همه هم سگمنت ها و هم رده ها باید با هم مقایسه شن وگرنه معلومه که آفرودر روسی که شبیه و هم رده یونیماگ هست اسمش یادم نیست و خود یونیماگ و jltv و ..‌‌. از اینها خیلی بهتر هستن و عملکرد خیلی بهتری دارن و برای کارهای خیلی سخت تر و عجیب و غریب هم استفاده میشن چون در سگمنت و کلاس و رده بالاتری هستن

          موافقم 6
          مخالفم 0
  30. میثم

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    لنکروز به این دلیل حضرت خطاب میشه که پیکج خیلی خوبی از همه چیز هست، آفرود، آنرود، دوام و… لزوما تو همه اینا بهترین نیست اما تو همه چیز خوبه. حداقل نسل های قبلیش که این بود، برای یه بازدید باید میرفتیم از اصفهان به سد کارون 4 که با لندکروز اتاق 100 اومدن دنبال ما، تو مسیر سلامت ماشین و بی سروصداییش توجه ام رو جلب کرد، دقت کردم دیدم 500 هزارتا کارکرد زده، به همکارم گفتم ببین بیخود نیست میگن لندکروز، 500 تا کارکرده هیچ صدای اضافی نداره همه چیشم عالی کار میکنه، راننده شنید گفت کیلومتر یکبار صفر شده، درواقع کارکرد 1 میلیون و 500 بود!!! چند دستگاه داشتن همه سالم،راننده گفت اکتشافات کارون 3 و 4 با این لندکروزا انجام شده الانم تو جاده ازشون استفاده میکنیم!!! نسل 200 و 300 رو سوار نشدم و تجربه ندارم بدونم به همون کیفیت و دوام هستند یا نه!

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. MC20

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      همون سد ها رو زدند که مملکت شد برهوت و الان آب پیدا نمیشه . . . کاش ( آرزوی فانتزی ) این ماشین ها خراب و از رده خارج می شدند تا اون سد ها هیچ وقت ساخته نشوند :))

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Iman99

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همه این هایی که گفتی جی کلاس و رپتور و هامر خیلی بهترش هستن پکیج کاملی از همه چیز هستن بهترین کارایی و بهترین دوام و بهترین متریال و بهترین شاسی و بهترین طراحی و بهترین سیستم تعلیق و بهترین سیستم های کنترلی آفرود و کلا جی کلاس و رپتور و هامر تو همه چیز بهترین هستن

      موافقم 6
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا