تویوتا

تویوتا FCV پلاس فراتر از یک خودرو

تویوتا با معرفی کانسپت FCV پلاس جهشی نسبتاً بزرگی به‌سوی آینده برداشت. آینده‌ای که خودروهای با سلول‌های سوختی هیدروژنی به‌اندازه‌ی خودروهای با موتور احتراق داخلی امروزی متداول هستند.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
طبق برنامه‌ریزی‌های تویوتا این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو به‌صورت جهانی به نمایش در می‌آید. پروژه تویوتا FCV پلاس با تجسم جامعه‌ی آینده‌ای به وجود آمده که انرژی هیدروژنی گسترش پیداکرده و نقش خودروهای الکتریکی به‌مراتب بیش‌تر از سفر بین دو نقطه شده است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
تویوتا دراین‌باره می‌گوید نسل سوخت پاک هیدروژنی می‌تواند از منابع اولیه انرژی محلی باشد، تولید برق کافی را واقعیت می‌بخشد و نقش خودروهای سلول‌های سوختی را به‌عنوان منبعی از انرژی در جامعه‌ی خود بهبود می‌بخشد. هدف خودروسازان در بخش خودروهای سلول سوختی تبدیل خودروهای اقتصادی به خودروهای تولیدکننده‌ی انرژی است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
FCV پلاس اولین نمونه‌ی این طرح است. این خودرو می‌تواند هیدروژن موجود در مخزنش را مستقیماً به الکتریسیته تبدیل کند. مخزن جداشدنی FCV پلاس باعث می‌شود که این خودرو به‌عنوان یک منبع انرژی الکتریکی ثابت شناخته شود. منبعی که می‌تواند انرژی الکتریکی یک خانه را تأمین کند؛ بنابراین حتی زمانی که از این خودرو به‌عنوان یک وسیله نقلیه استفاده نشود FCV پلاس می‌تواند با همگام شدن با زیرساخت‌های محلی قابلیت تولید برق خود را با جامعه به اشتراک بگذارد.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
سلول‌های سوختی کانسپت FCV پلاس بین لاستیک‌های جلو و مخزن هیدروژنی در پشت صندلی‌های عقب قرار گرفته است. سیستم مستقل قدرت در هر چهار چرخ باعث شده که کابین این خودروی کوچک جادارتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد.
به لطف قرار گرفتن قطعات عملکردی در قسمت جلو و عقب، توزیع وزن در این خودرو بسیار متوازن است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
تویوتا FCV پلاس کانسپت با طراحی هوشمند، فضای جادار، چرخ‌های عقب پوشیده و طراحی کابین با تکنولوژی پیشرو آینده خودروها را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداوکیلی ببین اونا به فکر چی هستن ما چی اونا دارن خودشونو برای تولید همچین ماشینایی اماده میکنن بعد خودروسازای ما به فکر چپوندن زوریه پراید به مردمن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Muhamatreza

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینجاش جالبه نه تنها ماشین خودش برق خودشو تولید میکنه از هیدروژن قابلیت اینو داره ک به عنوان تولید کننده برق ب خونه هم وصل شه
      خدایی اونا کجان ما کجاییم
      اونا بفکر اینه از یک وسیله چند کار مختلف بکشن
      ما بفکر اینکه یه پراید چیکارش کنیم دوباره به ملت بندازیم
      حتما فردا هم پراید هیبریدی و هیدروژنی میسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارشیا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تویوتا چه کار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    کارش خیلی درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هر چند به نظرم خدروی زیبایی نیست اما محو طراحی آیرودینامیکش شدم. خیلی استادانه انجام شده که هم آیرودینامیک عالی ی داره و هم فضای جادار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MohseN

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بچه ها اینو ببینین:
    مقایسه سه ابرخودروی لافراری، P1 و ۹۱۸ برای اولین بار!!!
    پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر مقایسه ابر‌خودروهای هیبریدی فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ توسط جرمی کلارکسون و همکاران وی در برنامه جدید خود در آمازون، اما اولین مقایسه رسمی این ابرخودرو‌ها توسط گروه دیگری انجام شده است.
    http://www.zoomit.ir/articles/car/24916-laferrari-porsche-918-mclaren-p1-track-times

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ما متاسفانه بینهایت عقب افتاده ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جاوید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      خیلی خیلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mohammad_boss429

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    دوستان خبری از خودروسازان وطنی نیس؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. datsun

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    پاترول توسط نیسمو تیون شد
    http://www.carscoops.com/2015/10/nissans-patrol-suv-gets-nismo-treatment.html?m=1
    دوستان ببخشید که به موضوع مرتبط نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز یه ایده و فکر جدید، هر روز یه فناوری جدید، واقعا احسنت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. great britain

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    این ماشین فکر کنم مشتریاش فضایی ها باشن!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      دوست من این عکس پروفایلتو عوض کن خوبیت نداره عکس یه آدم کثیف که به کشورت خیلى بد کرده رو پروفایلت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. vincent price

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (635 ديدگاه)

    ایول به تویوتا
    کانسپت جالبی هست و امیدوارم در آینده به تولید برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدبراندو

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنظرم دیگه طراحی ها روز بروز ظرافتشو داره از دست میده اینا دیگه چی هستن درسته کانسپه ولی واقعا تو ذوق هستن البته نظر شخصی هستا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حميد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر خوب بود خودرو سازان وطنی هم تحقیق و توسعه داشتند
    نه اینکه فقط ماشین هاشون رو گرون کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. دانیال

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ما اگه تا چند سال پیش 50 سال عقب بودیم الان 150 سال عقب افتادیم ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سروش

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    http://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrBTzwIpRlWPOAAPxpx.9w4;_ylu=X3oDMTBybGY3bmpvBGNvbG8DYmYxBHBvcwMyBHZ0aWQDBHNlYwNzcg–/RV=2/RE=1444550024/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.superstreetonline.com%2ffeatures%2fhtup-1009-1989-crx-ef7%2f/RK=0/RS=v9WgDShmJzi2YPLddBfu9vRQwLw-
    دوستان تو یاهو Honda crx ef7 که سال 1989تولید شده انجین ef7
    آیا بازم سرمون کلاه رفته یا انجین سمند با این هوندا فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. luis

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اصلا یه انقلاب یه سیستم جدید در خودرو یک موتور جدید نه اینکه بیاد سیستم تزریق اب مستقیم به خودرو بزنه بعد طرف داراش بیان صوت و کف بزنن که برند مورد علاقه ما خیلی خفنه هاااا نه تویوتا یه انقلاب انجام داده یک بنیان جدید کاری که همیشه میکرده و میکنه ولی چون اهل لاف نیست چون اهل ادعا نیست چون اهل کلاس گذاشتن نیست همه خاموش موندن نه کیارشی پیداست نه رهگذری نه هیچچچچچچ کامنت نویس متعصبی
    تویوتا رهرو ای نیست که گه تند و گهی خسته رود تویوتا رهرو ایست که اهسته و پیوسته رود چشمااااااا باز
    اینده ی جهان اینه اینده بشریت حال بنز ماشی بزنه با 8 تا چرخ یا 6 تا چرخ بوگاتی ماشین بزنه 800 کیلومتر سرعت بره فولکس برند های تو کوچه مارو بخره تا پر فروش ترین شه اخرشم با یه افتضاح تاریخی و تغلب شرمسار شه پورشه بره 100 سال یه طراحیو برا 911 بزنه و…… این مهمه اختراع انقلابی جدییییییییییییید در صنعت خودرو و در ساخت موتور این اصله این ایندست این کاربردیه این مورد نیازه این درد مردم جهانو در عصر بدون سوخت فسیلی دوا میکنه نه جلو پنجره بی ام و نه چراغ 911 نه سرعت و شتاب بوگاتی نه 6 چرخ زیر ماشین 700 هزار دلاری نه خرید برند خای دنیا و دروغ گفت به جهانیان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vincent price

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      جناب آقای لوئیس
      لطفا و خواهشا به آلمان توهین نکن چون آلمانی بازها هم ترغیب میشوند که به تویوتا و ژاپن تهمت بزنن و برچسبهای مختلفی به این کشور بچسبانند
      این تویوتای کانسپت عالیه و زیباست
      نوآوریش هم آینده نگرانه هست
      نمیخوام با حرفهایی که در ادامه میزنم تویوتا رو ببرم زیر سوال
      ولی باور کن تعلق داشتن این کانسپت به آینده و هیدورژنی بودنش انقدر نمی ارزه که به خاطرش بگی آلمان فلانه و …
      شاید زدن این حرفها کار اشتباهی بوده و نباید این نظر رو تایید میکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتاس دیگه…مثل همیشه…محشره پسر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ali Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    حالا جدا از کانسپت بودنش خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا