جنرال موتورز

آئرودینامیک فوتبالی جی ام سی Terrain!

در زمان توسعه جی ام سی Terrain 2018 مهندسان جنرال موتورز بیش از ۳۰۰ ساعت را در تونل باد گذرانده و سعی داشتند تا از آئرودینامیک بودن تمامی اجزای خودرو تا بیشترین حد ممکن مطمئن شوند.

terrain
در واقع این کار شبیه همان میزان توجه به جزئیاتی است که در طراحی توپ فوتبال‌ NFL آمریکا صورت می‌گیرد زیرا جریان هوا نیز همانند سرعت، جهت حرکت و میزان اسپین زدن فاکتوری حیاتی محسوب می‌شود.

مهندس آئرودینامیک جی ام سی می‌گوید:

کاهش ضریب آئرودینامیک یک شاسی‌بلند همیشه چالش برانگیز بوده است. تیم مهندسی ما حتی به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه داشته‌اند تا همان ابعاد و میزان فضای بار موردنیاز مصرف‌کنندگان را ارائه نمایند.


به خاطر اینکه ارتفاع Terrain از سطح زمین بیشتر شده بنابراین جریان هوای زیر خودرو بهبود یافته اما قطعات شاسی تحت فشار قرار گرفته و بنابراین ضریب درگ افزایش می‌یابد. به منظور رسیدن به اهداف، مهندسان جی ام سی بهترین عملکرد را در هدایت جریان هوا به پشت این شاسی‌بلند داشته‌اند.

مهندس شرکت ادامه می‌دهد:

طراحی ظاهری‌ای که می‌بینید و البته قطعاتی مکانیکی که نمی‌توانید مشاهده کنید با همکاری یکدیگر هارمونی آئرودینامیکی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند. نهایتاً این امر باعث شده مصرف سوخت این خودرو در نسخه‌های چهار چرخ محرک کاهش قابل‌توجهی داشته باشد.

مهندس تحقیق آئرودینامیک تیم ویلسون اسپورتینگ نیز می‌گوید:

بسیاری از افراد با نگاه به فوتبال NFL آن را بسیار ساده می‌پندارند؛ اما میزان مهندسی‌ای که مخصوصاً در بخش آئرودینامیک صورت می‌پذیرد فوق‌العاده است. هر میلی‌متر طراحی برای به حداکثر رساندن ویژگی‌های فوتبالی بوده بنابراین ما می‌توانیم درگ را کاهش داده و به حفظ پایداری توپ تا بیشترین حد ممکن کمک کنیم.


جدای از بهبود خواص آئرودینامیکی جی ام سی Terrain 2018 باید گفت ویژگی‌های ارتباطی و ایمنی این خودرو نیز ارتقا یافته و هم‌اکنون گیربکس ۹ سرعته جدید باعث جذب خریداران می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. REVENTON

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    هی روزگار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    احسنت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا