جنرال موتورز

ساخت آخرین خودروی HSV بر اساس هولدن کومودور

چند وقتی است که جنرال موتورز تأسیسات تولید خود در استرالیا که توسط هولدن اداره می‌شد را تعطیل کرده و خودروهای هولدن را در این کشور به‌صورت وارداتی عرضه می‌کند؛ بنابراین تولید هولدن کومودور نیز خاتمه یافته و اوپل اینسیگنیا به‌عنوان نسل جدید آن به‌صورت وارداتی در استرالیا عرضه شده است. حال بخش خودروهای ویژهٔ هولدن یعنی HSV آخرین محصول خود را بر اساس کومودور تولید استرالیا ساخته است. این خودرو که GTSR W1 نام دارد، به‌تازگی از خط تولید خارج شده است.

این مدل پایانی به رنگ نارنجی است و به تعدادی قطعات فیبر کربنی مجهز شده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بنام LS9 مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. مدیر گروه HSV آقای «Tim Jackson» در رابطه با این رویداد گفته است:

«برای همهٔ کارکنان HSV این زمان انعکاس تمام موفقیت‌هایی است که این شرکت تاکنون موفق به رسیدن به آن‌ها شده است. هر موفقیتی که ما به آن رسیده‌ایم را مدیون کارکنان خود، فروشندگان متخصص خود و البته طرفداران وفادارمان هستیم که در طول سفر سی‌سالهٔ این برند، به ما کمک کرده‌اند».

پس از خروج فورد و تویوتا از استرالیا، هولدن نیز در اکتبر سال گذشته به تولید آخرین کومودور دیفرانسیل عقب پایان داد و جنرال موتورز رسماً خاتمهٔ تولید در استرالیا را اعلام کرد؛ اما هرچند HSV ساخت خودروهای بر اساس کومودور را پایان داده است، این شرکت برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد به‌نحوی‌که اخیراً پیکاپ اسپرت کلرادو SportsCat را معرفی کرده است و به‌زودی مدل‌های شورلت کامارو و سیلورادو HD را هم در اواخر امسال به آن اضافه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    جی ام، باس یه محصول اختصاصی
    بر مبنای همین پلتفرم واسه استرالیا می‌ساخت ونسل جدید کومودور رو عرضه میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید ع

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقد این ماشین خواستنیه..با وجود قدرت و گشتاورش چیزی کم نداره دیگهِ.
    و چقد ما بدبختیم..بی انصافها میگن مردم باید بنزین رو بنرخ بین المللی بزنن!خوب تعرفه واردات خودرو و تنوعش هم مث باقی دنیا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Wrx

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    با این که من عاشق wrx هستم ولی الان چند ساله عکس این ماشینو زدم تو اتاقم البته با ارام هولدن و رنگ نقره ای هست
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پرسپولیس

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    می شود تعطیلی کامل خودروسازی مونتاژکاری قطع سازی درایران ببینیم آن روز زیبا خواهد بودبدل سازی وخودرو وقطعات بدردنخور تعطلیل مردم هم این قسمت صنعت را وارداتی بببنن کم هزینه تراز ساخت آن هست مثل استرالیا هرچند جمعیتش کم هست ولی آن ساخته ها کجاو پراید اینجا به امیدآن روز که بتوان اگر واگر واگر شد سالهابعد خودرویی ایرانی وطنی با حیثیت تولید شد اگر درجایی باشد که همه نوع خودرو باشد تایکه تازی نکند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا