جنرال موتورز

آفرود با جی ام سی هامر الکتریکی در موآب

جیپ چندین سال است که در موآب یوتا حضوری پررنگ دارد و در این مکان صعب‌العبور توانایی محصولات خود را به رخ همگان می‌کشد. فورد نیز در سال ۲۰۲۰ با برانکو و برانکو اسپورت به این مکان رفت تا قدرت آفرود محصولات جدیدش را نشان دهد. هم‌اکنون نیز جی ام سی با هامر الکتریکی جدید در مواب حضور یافته است.

هامر الکتریکی از تکنولوژی‌های مدرن زیادی برای کمک به مانور بهتر در شرایط آفرود سود می‌برد. برای مثال حالت Terrain این خودرو دو سطح ترمز یعنی تنظیمات نرمال و حالت تک پدالی را ارائه می‌کند که در حالت دوم راننده فقط پدال گاز را کنترل می‌کند تا بهتر بتواند از صخره‌ها عبور کند.

آرون فائو مهندس توسعه هامر الکتریکی گفته است:

رانندگی تک پدالی احساس کنترل فوق‌العاده‌ای را با بهینه‌سازی ترمز احیا شونده، میزان اصطکاک و گشتاور پیشرانه ایجاد می‌کند.

هامر الکتریکی در عبور از موانع بزرگ حالت Extract را دارد که ارتفاع سیستم تعلیق را تا ۱۴۷ میلی‌متر افزایش می‌دهد. در جدول زیر می‌توانیم تفاوت‌های ایجاد شده توسط حالت‌های مختلف انتخابی را مشاهده کنیم:

حالت Extract

حالت Terrain تنظیمات استاندارد
۴۰۴ میلی‌متر ۳۰۲ میلی‌متر ۲۵۷ میلی‌متر

حداکثر ارتفاع از سطح زمین

۸۱۳ میلی‌متر

۷۱۱ میلی‌متر ۶۶۰ میلی‌متر عمق غوطه‌وری
۴۹.۷ درجه ۴۴.۳ درجه ۴۱.۵ درجه

حداکثر زاویه حمله

۳۸.۴ درجه

۳۳.۷ درجه ۳۱.۶ درجه حداکثر زاویه فرار
۳۲.۲ درجه ۲۵.۴ درجه ۲۲.۳ درجه

زاویه شکست

هامر الکتریکی ادیشن ۱ از پاییز سال جاری میلادی با قیمت ۱۱۲۵۹۵ دلار عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌های سفارشی ادیشن ۱ با بدنه‌ای سفید و کابین خاکستری عرضه خواهند شد. این مدل‌ها کاملاً مجهز بوده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به سیستم دستیار راننده سوپر کروز و پکیج آفرود شامل حفاظت زیر بدنه و لاستیک‌های ۳۵ اینچی اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یکی از غول های آفرود برگشت.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      انصافا من یک سوال دارم ، کی جواب منطقی داره بهش بده،
      این اگه شارژِش تموم بشه وسط این صحرا ، نه خدایی کجا شارژش میکنن ، کی میخواد اینو بِکِشه تا جایگاه شارژ
      خدایی اگه بهش فشار بیاد ، باتری ها داغ نمیشن؟ خوب مرد حسابی اینطوری که سریع خالی میشن
      نه ، شما طرفداران الکتریکی ، این هامر شارژِش تموم بشه که قطعا بهش فشار بیاد و چند بار بالا بری باهاش ، خب منطقی هست که نصفِ نصفِ میزان پیمایش اعلامی شده را هم نمیره ، باتری هاش داغ میشن ، من منتظر جواب منطقی سوالم‌هستم ، چه باید کرد دقتی شارژش درحال اتمام است در چنین جایی ، قطعا کسی نمیره چنین جایی برای ۱ ساعت آفرود

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Alireza

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (752 ديدگاه)

        همونجور که بنزینی رو اگه بنزینش تموم شه خب معلومه موتور برق کوچیکه اندازه یه چمدونه کوچیکه میزارن عقب ماشین

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          اگه اینطور باشه که همه یک موتور برقی توی صندوق عقب می‌زارن و با خودشون میبرن‌.
          عزیزم اون باتری به اون بزرگی کف ماشین هست.
          چمدون چیه دیگه اختراع کردین
          اون باتری خیلی بزرگ هست و کف ماشین قرارداده شده زیر هزار تا محافظ که آسیب نبینه .
          بعد میگی اندازه چمدون و ……
          مگه باتری تلویزیون هست که باخودت ببری و عوض کنی
          یه حرف هایی میزنن بعضی ها ???

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. محمد رستمی نژاد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          شرمنده ، منظورم باتری کنترل تلویزیون هست .
          شما یک عکس از یک ماشین برقی ببین که شفاف باشه ، یعنی معلوم باشند باتری ها
          اصلا نمیشه به باتری دست زد
          یعنی شما باتری گوشیت تموم میشه دَرِش میاری و یکی دیگه می اندازی به جاش
          اصلا این گوشی های بروز و جدید دسترسی به باتریشون نیست . باید برد مرکز تخصصی .
          مگه نوکیاست که باتری اش دربیاد?????

          موافقم 1
          مخالفم 6
        3. فرهاد آوانسیان

          ۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5 ديدگاه)

          آقای.رستمی نژاد
          شما حتی کامنت ایشونو درست نمی خونی ،نمیدونم چه اصراری به تعداد کامنت بالا داشتن دارید ،ایشون نگفتند باطری یدک میزارید تو چمدون پشت ماشین ، گفتند موتور برق یا همون ژنراتور که با سوخت فسیلی مثل گازوئیل برا شما برق تولید می کنه و ابعادشم بزرگ نیست .
          شما همون گالن های سوخت یدک که برا پیمایش در آفرود می برید رو بجاش یک ژنراتور و همون گالن های سوخت رو برای تامین ژنراتور به همراه میبرید که برق برای شارژ خودرو رو تامین می کنه

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2459 ديدگاه)

        خوب عزیز دل برادر
        تموم شدن شارژ باتری رو هم مثل تموم شدن سوخت باک میشه پیش بینی و مدیریت کرد بوسیله یک آمپر کوچولو پشت فرمون و هر احتمالی درمورد تموم شدن شارژ رو میشه به تموم شدن سوخت هم نسبت داد و بالعکس
        این خیلی سادست

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Audi e_tron gt

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          ببخشید اینجا ریپلای کردم دیگر جای دیگر نمی شد جواب دهم
          آقای رستمی نژاد با نظرتون موافقم چون برای ماشین های بنزینی سوختشون تموم بشه میشه بنزین باخودت ببری ولی و بزنی پشت ماشین ولی برقی ها اینجور چیزی ندارن
          یه چیزی هم اینکه لندکروز دو تا باک دارد که تو دوتاشون بریزی بنزینش دیر تموم میشه الان هامر هم برای اینکه زود تموم نشه باید همچین چیزی داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. Rman

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          باک لندکروز حدود 135 تاست. پرادو زاپاس پشت لامصب دو تا 90 داره که اصلیش زیر در راننده است و دومی جای زاپاس پشت.
          وقتی درجه به نصف می رسه بالای امپر بنزین یه 90L روشن میشه و دوباره امپر باک فول میشه.
          با یه اکیپی رفتم افرود. 15 تا پرادو و لندکروز تو دو ردیف واستاده بودن. هر ماشین 3 تا کارت 60 تا بنزین می خورد ??? یکی خودشون می زدن و یکی هم میذاشتن مردم بزنن. ???? مردم اعتراض می کردن اینا قاچاقی بنزینن. مگه میشه ماشینی 180 تا بنزین بگیره ???
          من کف پمپ بنزین داشتم از خنده می مردم. می خواستن زنگ بزنن به نیروی انتظایمی که اکیپ قاچاقچی بنزین گرفتیم.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ارمان جان پر کردن باک پرادو و لندکروز یکی از لذت بخش ترین کار هاست.من یادمه پروژه هایی که توی متل قو و چالوس و نوشهر و … داشتم شب از تهران می خواستم حرکت کنم شب تو پمپ بنزین باک رو میذاشتم پر کنم یم سیگار برگ هم بر میداشم از موقع پر کردن اماده میکردم و تو مسیر ادامه میدادم و از سکوت شب و اهنگ لذت میبردم.مخصوا سر پرادو.سر افرود اره حالا 15 تا نه ما یک بار 9 نفر لند و پرادو بودیم و بقیه هم سایر ماشین ها بعد تموم شد بنزین! البته هنوز سوخت نرسیده بود که تموم شد دیدیم مردم اعتراض می کنند. ??

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. AMIR / ARMI

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        خفن ترین کاربر سایت باز کامنت گذاشته
        هر صفحه ای رو باز میکنی فقط نوشته رستمی نژاد از بالا تا پایین
        میدونی این سایت چند نفر مثل تورو دیده که تو یه هفته سوابق کامنت هاشون چهار رقمی شده
        باید بگم برای کسی مهم نیست یه ترول چی میگه اینو یه جا بنویس
        اما در مورد سوال بچه گانه ای که پرسیدی
        کمپانی های خودرو سازی با هزارن مهندس و میلیون ها دلار سرمایه و دهه ها تجربه فکر میکنی اندازه یه ترول نمیدونن
        این ماشین کنترلی که تو اتاقت داری نیست که بخواد باتری قلمی هاش تموم بشه
        حرفی که میزنی رو اول بهش فکر کن یا حتی گوگلش کن
        بعد هلش بده تو کامنت ها

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          با حرف هات سعی نکن من رو خراب کنی
          با ماشین های تسلا هم که شتاب صفر تا صد ۲ ثانیه ایی میگیرن ، شارژ باتری شون باید بالای ۹۵ درصد باشه
          درضمن فرضا که شما همیشه شارژ گوشیتون یا ماشین تون ، همیشه بالای ۹۵ درصد هست(که امکان پذیر نیست)
          بعد از چنین شتابی ، باتری های ماشین داغ میشن و ماشین باید مدتی پارک باشه تا باتری ها خنک بشند و آسیب نبینن ،
          جواب ندادی ؟ چه طور باتری ها شارژ بشوند وسط آن بیابان.
          شما برای ۳۰ دقیقه میرین آفرود.؟؟؟؟
          نمیدونم??

          موافقم 2
          مخالفم 7
    2. Reza

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      این هامر حرف نداره 🔥🔥🔥

      چه بخوایم چه نخوایم الکتریکی ها دنیای خودرو رو تسخیر خواهند کرد

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. R@m!n

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم تکیه بیش از اندازه رو سیستمای الکترونیکی تو آفرود بیشتر نقطه ضعفه تا قدرت

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آقا رامین یک سوال داشتم
      سری فیلم های سریع و خشن که یک کپسولی در ماشین هست که هر وقت میزنن ، ماشین شتاب نور پیدا می‌کنه
      فکر کنم اسمش ناس هست ، آیا راست هست؟ وجود داره؟
      آیا واقعا چنین شتابی رو میده به ماشین ؟
      والا ما هرچی سریع وخشن دیدم یه ناس زد از هواپیما سریع تر رفت ، جریان این ناس چی هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ناس نیست Nitrous Oxide Systems هست. نیترو اکسید که وارد موتور میشه و برای مدت کوتاهی بازده موتورو بالا می بره.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          یعنی چه قدر بازده موتور رو بالا میبره ؟
          بعدش به موتور هم آسیب نمیزنه ؟
          به نظرم که میزنه .

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. Rman

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          رامین درست گفت اسمش رو. وقتی شیر ناس رو باز می کنی و پمپ می کنی تو موتور در واقع داری اکسیژن خالص بیشتری وارد می کنی که باعث انفجار قوی و قدرت بیشتر میشه. یه چیزی شبیه توربو ولی با خلوص اکسیژن خیلی بیشتر. یه ازمایش تو شیمی بود که سیم ظرف شویی رو اتیش زده بودن و بعدش بهش اکسیژن خالص می دادن بیشتر می سوخت. یه چیزی شبیه اونه.
          بقیه ادا اطوارهاش فیلمه. بدون بک فایر یا میل سوپاپ مخصوص نمیشه از اگزوز اتیش دربیاد. اون حالت هم نور هم مسخره است. ناس شتاب رو زیاد می کنه دیگه فیزیک کوانتوم رو نمیشکافه که جلوی ماشین کش بیاد. الان فیلم شتاب گیری بوگاتی از داخل کابین تصویر اون طوری میشه مگه؟
          زیاد هم نمیشه استفاده کرد. اولا مخزن اش حجم کمی داره و زود تموم میشه. دوما دمای موتور رو به شدت بالا می ببه.

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        البته تو این سیستم اکسیژن خالص وارد محفظه احتراق نمیشه، نیتروژن اکسید تحت فشار ذخیره شده تو تانک وقتی به محفظه احتراق میرسه تجزیه میشه و درصد اکسیژن رو بالا میبره، این عمل قابلیت تزریق سوخت اضافه رو فراهم میکنه که در نهایت موجب افزایش توان موتور به صورت موقت میشه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. حشمت

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        با همچین سواد خودرویی زیادی کل خودروساز های جهانم زیر بار نقد گرفتی ??

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. Ninja

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          داداش سوال کردن اشکال نداره که از پدال خواهش میکنم این کامنتو حذف کنه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. محمد رستمی نژاد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          بگید سوال کردن در پدال ممنوع است تا سوال نکینم ، گیر کردیم به خدا!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. نعمت اله آزموده

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      آقا رامین عزیز یک نکته ای قبلا اشاره کرده بودین که کمک این سیستم ها بیشتر به افرودر های نیمه حرفه ایه که کمک میکنه{ هرچند به نظر بنده بودنشون خیلی خوب و موثر میتونه باشه برای همه } بازار فروش هامر ev باتوجه به قیمت رانگلر و برانکو نیست پس این سیستم ها برای این مشین خیلی عالی می تونند باشند بدون شاسی نردبانی کاری تقریبا فراتر از خیلی از رقبا میده روی کاغذ و احتمال بسیار بالا سواری راحت به نظرم مقتضای بازراشو نگاه کرده نیومده بره مستقیم با رانگلر درگیر شه اومده یه پله بالاتر و از اونجا با رانگلر درگیر شده خب قطعا هم رقیب قلدری برای رانگلر هست اما به نظر من دو مشتری جدا دارند 80c تا حدودا آب می خوره خوشحال میشم اگر باز هم راجع افرود کامنت بدین و از تجربیاتتون بذارید یا اگر ممکنه تو سایت یکسری آموزش آفرود به صورت فیلم بدین

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        کسی اینجا این ماشینو با رانگلر مقایسه نکرده و راجب آفرود و آنرودش هم هنوز چیزی ندیدیم ک نظر بدیم.

        سیستم های الکترونیکی هم کاملا خوبه و کسی منکر فوایدش نیست اما من منظورم این بود که این سیستم ها باید در درجه دوم اهمیت باشن نه اینکه تمام کارو بدست بگیرن و راننده صرفا فقط گاز بده و بره جلو. خیلی از مسیرهای دشوار فقط با تجربه و شناخت از ماشین قابل عبور هستن و صدها ویدیو وجود داره که نشون میده تکیه به این سیستما خیلی مواقع مشکلی رو حل نکرده و صرفا تجربه راننده بوده که برتری داشته.

        راجب تجربیات شخصی شما خیلی لطف دارین به من و حقیقتا در حدی نیستم به کسی مشاوره بدم. قطعا دوستانی اینجا هستن که تجربیات بیشتری دارن و حتی کارشونم مرتبط با این موضوع هست که نظراتشون نسبت به من ارجحیت داره و منم هر وقت بحثی پیش بیاد حتما با توجه به سطح اطلاعاتم نظراتی میدم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. محمد رستمی نژاد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    آقا رامین دیگه زور نزنیم ، منتظر یک خبر ماسل کار نباشیم ، دوران ماشین باری دیگه تموم شده ، خیلی وقته تموم شده
    این چند ایی که باقی موندن ، مثل بازماندگان دوران ماشین بازی هستن که پیرمرد هایی که میخوان برن پیش نَوَشون و بِبینَنِش ، دارن نابودش میکنن ، یک سری پیرمرد که اعتراف کردن که ماشین باز نیستن.
    مثل فیلم هایی که به پادشاهی حمله میکنن و همه رو میکشن و فقط یک تعداد کمی زنده می‌مانند
    هی……. چه میشه کرد .(هِی دانای عالَم)

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شاید یگید زوایای خوبی داره و قدرت بالا ولی من هیچ وقت نمیتونم به چشم یه آفرودر واقی بهش نگاه کنم، حس میکنم بیش اندازه مصنوعیه برای آفرود کردن و کلنجار رفتن با طبیعت وحشی!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Ninja

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    غول تر از یونیماگ تو مواب ندیدم

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا