جنرال موتورز

جنرال موتورز به دنبال تجهیز تاهو، یوکان و اسکالید به پیشرانهٔ سوپرشارژ

به‌تازگی خانوادهٔ اس‌یووی‌های فول سایز جنرال موتورز به‌طور کامل نونوار شده‌اند. کادیلاک اسکالید، جی‌ام‌سی یوکان و شورلت تاهو همگی برای مدل ۲۰۲۱ با نسل کاملاً جدید به بازار آمده‌اند. این اس‌یووی‌های بزرگ با پیشرانه‌های بنزینی تنفس طبیعی V8 یا یک موتور کارآمد شش سیلندر توربودیزل به بازار عرضه می‌شوند اما حالا ممکن است یک گزینهٔ دیگر هم به این لیست اضافه شود. طبق گزارشی از موتورترند به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، جنرال موتورز در حال بررسی ارائهٔ یک نسخهٔ سوپرشارژ برای هر سهٔ این اس‌یووی‌های فول سایز است.

این سوپرشارژر که در نمایندگی نصب می‌شود، می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار به ۴۲۰ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 اضافه کند؛ بنابراین اگر این گزارش صحت داشته باشد، مجموع قدرت این اس‌یووی‌های سوپرشارژ به بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد رسید. در این صورت، تاهو در برابر رقبای بسیار قدرتمندی مثل جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و دوج دورانگو هلکت قرار خواهد گرفت که هردو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارند. در همین حال، اسکالید و یوکان هم به رقیبی برای خودروهایی مثل مرسدس GLS63 AMG تبدیل می‌شوند. البته باید توجه داشت که این یک اسکالید V کامل نخواهد بود هرچند که گفته می‌شود این گزینه هنوز روی میز است.

در این گزارش مشخص نشده که این سوپرشارژر ممکن است چقدر هزینه داشته باشد اما به گفتهٔ موتورترند، این نسخه ممکن است تنها آپشن پرفورمنس برای این سه اس‌یووی بزرگ نباشد زیرا احتمال ارائۀ یک پکیج پرفورمنس دوم نیز وجود دارد که شامل ترمزهای بزرگ‌تر و اصلاحاتی جزئی در سیستم تعلیق برای مطابقت با قدرت بیشتر می‌شود. البته هنوز هیچ‌کدام از این احتمالات قطعی نیستند و باید منتظر اظهارنظر رسمی جنرال موتورز بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یوکان خیلی خوشکله ???

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. MR.JD

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      دقیقا
      از بین این سه غول جنرال موتورز :
      انتخابم %100 یوکان دنالی هست
      به نظر من نسل قبلی اسکالید در بحث طراحی بهتر از این بود چراغ های افقی زیاد جالب نیست ( مخصوصا در نمونه هایی که اسپورت هستند و جلوپنجره سیاهی دارند )
      نسل قبلی تاهو و سابربن هم همینطور چون حداقل ظاهر منحصر به فردی داشت نسل جدید زیادی شبیه پیکاپ سیلورادو هست و ظاهر زمختی داره
      البته این نظر شخصی منه

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. mahan

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (17 ديدگاه)

        اره اگه اسکالید چراغ های عمودی ال ای دی یا دی لایت مانند داشت و یا حتی یکم بزرگتر بود خیلی بهتر بود چراغاش به جلوپنجره نمیخوره ایکاش توازن رعایت میشد

        موافقم 10
        مخالفم 2
    2. مهدی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      اره دقیقا میدونی یوکان چون پر ابهته به خاطر همون هم قشنگه جلو پنجره و چراغاش هم تاثیر گذاشتن کادیلاک چون چراغاش به جلوپنجرش نمیخوره و چون یک جوریه و کوچیکه ابهتش رو از بین برده اصلا میدونی شاسی بلند باید پر ابهت باشه حالا اگه دیگه امریکایی باشه دیگه هیچی باید تنها چیزی که تو ماشین ببینی ابهته

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا زدی تو هدف.اصلا من معتقدم ابهت گاهی بهترین اپشن یک ماشینه!
        مثال دارم تو همین وضع ایران یک ازرا 2009 یا ماکسیما رو نه تنها به همه چینی ها بلکه به ماشین های (خوب)کامپکتی مثل مزدا3n و سراتو و الانترا که خیلی خوبند (تکرار میکنم خیلی خوبند فقط سلیقه من نیستند) ترجیح میدم

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1161 ديدگاه)

          افرین دقیقا تو هم زدی تو هدف ادم بره ماکسیما بخره ولی نره یه النترا بخره چرا چون پر ابهته مثلا همین ازرا 2009 من واقعا به النترا و سراتو ترجیح میدم البته سراتو طراحیش خیلی قدیمیه مزدا و سراتو و النترا ماشین های قشنگی هستن و یک زره هم خشن هستن ولی چون پر ابهت نیستن ادم خیلی ازشون خوشش نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. JDM

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خبرشو تو موتور ترند خوندم حال کردم
    ولی گذشته از این چقد این سه تا خوشکلن
    یوکان چقدر خوشکل شده

    موافقم 21
    مخالفم 2
  3. ali (chevy nova)

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ماشالاه جی ام

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. Hadi

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اگه اینجوری بشه تنها مشکلشون یعنی قدرت نه چندان بالا برای این هیکل حل میشه و خیلی بهتر و کاملتر میشن ?
      منتظر سوپر شارژر هستیم…

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. akrh78

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    شدیدا میطلبه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. Elmiraj

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    ? ماشاالله یوکان ?
    مظهر ابهت تمامی SUV ها
    ببینید جلو پنجره به این بزرگی را چقدر زیبا کار کردن….
    .
    وقتی میگیم آمریکایی ها استاد ساخت SUV های فول سایز هستن یعنی اینا…
    دیگه فکرشو بکنید قدرت این غول های فولادین به بالای ۶۰۰ اسب بخار هم برسه .

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. 2646

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      نمای جلو یوکان واقعا زیباست، جلو پنجره اش مشابه نسل قبلی هست اما الگوی طراحی چراغ هاش، به ویژه گرافیک داخل چراغ هاش رو از کادیلاک اسکالید برداشته. اگر همین چراغ ها را با جلوپنجره خطوط عرضی نسل قبلی ترکیب می کرد، شاید طراحی اسکالید تکراری به نظر می رسید ولی یکی از زیباترین شاسی بلندهای فول سایز تاریخ ساخته میشد.

      موافقم 18
      مخالفم 2
  6. ممد ژانگولر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    حضرت دنعلی ? با موتور تنفس طبیعی عالیه
    هر چند که توربو مصرف سوختشو پایین میاره ولی بجاش همش باید سرویس دوره ایی

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. MR.JD

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      حضرت ممدعلی ؟!
      حالا اینبار بگوییم دنالی بعدا … :)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. پرهام و رهام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آفرین عالی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. ایران

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    هرسه عالین کاش میشد تو ایرانم ازشون ببینیم عرب ها که عاشق لندکروز و این ماشین ها هستند اونجا خریدار زیاد داره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. R@m!n

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    انگار بقالیه داداش یدونه از اون سوپر شارژرات بدون رو این ماشینمون ?

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. امیرحسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فقط سابربن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. T.C.B.K

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    موتور تنفس طبیعی اون قدر قدرت تولید میکنه و اینکه شتاباشونم نسبت به وزن و طولشون خوبه….
    حالا فرض کن سوپرشارژ هم بیاد…. ???

    عکس آخر نشون میده چرا ماشین فقط آمریکایی.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    با توجه به تجربه ای که از داشتن تاهو داشتم.این ماشین همین طوری هم بسیار قوی هست و نیاز به سوپرشارژ نداره.سوپرشارژ یکم گرفتاری داره سر بنزین حساسه!رنجروور به خاطر بنزین بی کیفیت هرسال یکبار باید هزینه تعمیر موتوری بشه ولی در صورتی که این ماشین ها فلسفه شون اینه که سگ جون باشند.شاید رو اسکالید و لینکلن خوب باشه ولی تو نسخه تاهو و یوکان نباشه بهتره به جاش موتور قویتر و ضرایب گیربکس مناسب تر بزارند هرچند که بازم میگم نیاز ندارند.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  13. Benz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    قلدر های امریکایی غول میشن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. زیزیگولو

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    کاش اسکالید میومد ایران

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. Ahmad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    سوپرشارژ مگه عمر موتورو نمیاره پایین؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دقیقا میاره پایین و هزینه و خرج و وقت هایی که از راننده میگیره لذت رانندگی رو میگیره.من با اینکه رنجروورمو خیلی دوست داشتم ولی خیلی اذیت میکرد

      موافقم 4
      مخالفم 0
  16. Audi s8

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتخاب من اسکالید هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. ماکان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام . من هم خیلی دوست دارم که این ۳تا شاسی بلند مخصوصاً نسخه های کشیده شان هرچه زودتر به پیشرانه ای مجهز شوند که قدرت شان حد اقل بین 600 تا 700 اسب بخار باشد انشاالله و تولید انبوه شوند .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. ماکان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    البته به اضافه اینها ، فورد اکسپدیشن ، لکسوس LX570 ، اینفینیتی QX80 ، تویوتا سکویا و تویوتا لندکروزر و برخی شاسی بلند های دیگر هم اگر که همچین پیشرانه ای ندارند ، آنها هم انشاالله یکی از نسخه های تولیدی شان به پیشرانه ای که قدرتش بیش از ۶۰۰ اسب بخار هستش را مجهز شوند .

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا