تجربه و آزمایشجنرال موتورز

تجربهٔ رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان AT4، جایگزینی آمریکایی برای لندکروزر؟

امروزه در بازار آفرودرهای توانمند و مقرون‌به‌صرفهٔ زیادی برای خرید وجود دارد. برخی از مهم‌ترین گزینه‌ها در این زمینه از برندهایی است که سال‌ها می‌شناسیم و به آن‌ها علاقه داریم مثل فورد، جیپ و تویوتا؛ اما اگر چیز کمی متفاوتی از برندی که کمتر در این فضا فعالیت می‌کنند می‌خواهید، جی‌ام‌سی یوکان AT4 جایگزین جالبی خواهد بود به شرطی که با برچسب قیمتی سنگین آن مشکلی نداشته باشید.

یوکان AT4 با ابزارآلات واقعی آفرود مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و دیفرانسیل لغزش محدود و همین‌طور زوایای آفرود بهتر نسبت به نسخهٔ استاندارد، نسبتاً به‌آسانی با مسیرهای سخت مقابله می‌کند اما درعین‌حال، مثل همهٔ یوکان‌های مدرن، این نسخه نیز راحت است، رانندگی خوبی دارد و از تکنولوژی‌های چشمگیری بهره می‌برد؛ بنابراین، اگر بتوانید هزینهٔ ۷۵ هزار دلاری نمونهٔ مورد آزمایش را پرداخت کنید، یوکان AT4 یک خودروی آفرودی را به‌طور عجیبی جذاب خواهد کرد.

طراحی

امتیاز: ۶ از ۱۰

بزرگ و جسور دو کلمه‌ای هستند که هنگام نگاه کردن به یوکان AT4 به ذهن می‌آیند. البته یوکان به‌خودی‌خود از ظاهر جذاب و باابهتی برخوردار است اما نسخهٔ AT4 با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اختصاصی، قاب مشکی‌رنگ منحصربه‌فرد مه شکن‌ها و یک گارد روی سپر که به محافظت از زیر بدنه در هنگام آفرود کمک می‌کند، نمای جذاب‌تری به خود گرفته است. در AT4 حتی قلاب‌های بکسل قرمزرنگ هم وجود دارد که هم کاربردی و هم سرگرم‌کننده هستند.

رینگ‌ها نیز خاص AT4 هستند. این رینگ‌های ۲۰ اینچی که به خاطر بهبود توانایی در آفرود ۲ اینچی کوچک‌تر از رینگ‌های یوکان دنالی هستند، طراحی شش پره با تریم مشکی و رنگ خاکستری کربنی دارند. در عقب خودرو تغییرات زیادی نسبت به یوکان معمولی به چشم نمی‌خورد و تنها کاری که طراحان انجام داده‌اند، جایگزینی ‌تریم کرومی بالای جا پلاک با نمونهٔ مشکی‌رنگ است.

یوکان و شورلت تاهو تقریباً کابین یکسانی دارند زیرا این‌ها از لحاظ فنی اساساً یک خودرو هستند. به همین دلیل، تنها تفاوت داخلی یوکان با پسرعموی شورلتی خود در تزئینات است. در اینجا، یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی در بالای داشبورد قرار گرفته و صندلی‌ها و غربیلک فرمان با چرم سوراخ‌دار پوشیده شده‌اند اما نسخهٔ AT4 فقط با تودوزی مشکی‌رنگ با تریم‌های قهوه‌ای جزئی ارائه می‌شود که هرچند زیبا به نظر می‌رسد اما کمی یکنواخت است و تمیز کردن قسمت‌های چرمی و پارچه‌ای آن پس از آفرودهای جدی ممکن است دشوار باشد.

راحتی

امتیاز: ۸ از ۱۰

یوکان AT4 همان‌قدر که بزرگ و جذاب است، سواری خوبی هم دارد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی و کنترل سواری مغناطیسی که قبلاً آن‌را تحسین کرده بودیم، این اس‌یووی ۲.۵ تنی را به‌خوبی کنترل می‌کنند. یوکان AT4 در بزرگراه‌ها نرم، روان و ساکت است و حتی اگر در پیچ‌ها بادی‌رولی از خود نشان دهد، به‌اندازه‌ای نیست که از چنین خودروی بزرگی انتظار می‌رود.

ورود به کابین AT4 به دلیل ۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین نسبت به دیگر نسخه‌ها کمی دشوار است. صندلی‌های جلو بهترین نمونه‌ها در این کلاس نیستند زیرا چرم سفتی داشته و به‌خوبی بدن را در بر نمی‌گیرند. صندلی‌های خلبانی ردیف دوم نیز همین مشکل را داشته و خیلی صاف و سفت هستند اما حداقل مثل صندلی‌های جلو به گرم‌کن مجهز هستند (به‌عنوان آپشن ۳۷۰ دلاری).

یوکان AT4 مثل تاهو از جادارترین کابین در این کلاس برخوردار است. فضای پای جلو در این خودرو ۱,۱۳۰ میلی‌متر است که در مقایسه با فورد اکسپیدیشن و نیسان آرمادا با اختلاف زیادی بهتر است. ۱,۱۳۰ میلی‌متر فضای پای ردیف دوم و ۸۸۶ میلی‌متر فضای پا در ردیف سوم نیز اعداد زیادی هستند که نشان از فضای قابل‌قبول برای بزرگ‌سالان حتی در ردیف سوم دارند.

تکنولوژی و اتصال

امتیاز: ۸ از ۱۰

در یوکان AT4 علاوه بر نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی، یک نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی هم وجود دارد که بین آمپرهای آنالوگ مقابل راننده نصب شده است. نمایشگر لمسی همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آشنای جنرال موتورز را ارائه می‌کند که در همه‌چیز از پیکاپ سیلورادو گرفته تا کراس‌اوورهایی مثل بلیزر و حتی محصولات کادیلاک دیده‌ایم. هرچند از این رابط کاربری کمی بیش‌ازحد استفاده شده اما مختصر و شسته‌رفته بوده و کار با آن حتی در هنگام رانندگی هم آسان است.

اندروید اتو و اپل کارپلی هردو به‌صورت استاندارد در یوکان AT4 ارائه می‌شوند اما برای اتصال بی‌سیم که در قالب پکیج پریمیوم پلاس ۹,۱۴۵ دلاری ارائه می‌شود باید هزینهٔ اضافی پرداخت کرد. در این جی‌ام‌سی اما تجهیزات دیگری هم وجود دارد که در هیچ خودروی دیگری در این کلاس و قیمت نخواهید دید. یکی از این موارد، هدآپ دیسپلی ۱۵ اینچی است که اطلاعاتی مثل محدودیت سرعت محلی، سرعت خودرو، ناوبری و… را به نمایش درمی‌آورد. یوکان همچنین از ۹ نمای دوربین مختلف شامل دوربین ۳۶۰ درجه و آینه عقب دوربینی هم برخوردار است که بخشی از همان پکیج گران‌قیمت پریمیوم پلاس هستند.

پرفورمنس و هندلینگ

امتیاز: ۶ از ۱۰

تنها پیشرانه‌ای که برای یوکان AT4 ارائه می‌شود، موتور ۵.۳ لیتری V8 است. این موتور که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است، در نسخهٔ AT4 به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه خواهد بود. اگر بگوییم موتور قوی‌تر ۶.۲ لیتری V8 یا ۳ لیتری دیزلی که در دیگر مدل‌های یوکان ارائه می‌شود را ترجیح نمی‌دهیم، دروغ گفته‌ایم زیرا هرچند این ۵.۳ لیتری موتور خوبی است اما ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری یا دیزلی با ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور برای این اس‌یووی ۲.۵ تنی مناسب‌تر هستند و بهتر بود جی‌ام‌سی این موتورها را حداقل به‌صورت سفارشی برای AT4 ارائه می‌کرد.

از این مورد که بگذریم، یوکان AT4 رانندگی لذت‌بخشی دارد. ترکیب سیستم کنترل سواری مغناطیسی و سیستم تعلیق بادی تطبیقی باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها قابل‌کنترل باشد و مثل برخی اس‌یووی‌های سه ردیفهٔ شاسی مستقل سخت و سنگین احساس نشود. فرمان نیز خوب است و بازخورد مناسبی ارائه می‌کند. در محل آزمایش در فلوریدا مسیرهای آفرودی چندانی وجود ندارد اما یوکان AT4 در معدود جاده‌های خاکی که از آن عبور کردیم خود را اثبات کرد. سپر جلوی اصلاح‌شدهٔ این نسخه زاویهٔ حمله را به ۳۲ درجه رسانده که تقریباً هم‌اندازهٔ تویوتا فورانر پایه است و قطعات اختصاصی دیگری مثل لاستیک‌های آل‌ترین و دیفرانسیل لغزش محدود، AT4 را در مسیرهای ناهموار به خودروی توانمندتری تبدیل کرده‌اند.

ایمنی

امتیاز: ۶ از ۱۰

یوکان AT4 به‌صورت استاندارد با پکیج ایمنی Pro Safety Plus جی‌ام‌سی ارائه می‌شود که دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک و… را به همراه دارد. با سفارش پکیج پریمیوم پلاس نیز دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار عابر پیاده در عقب هم به این موارد اضافه می‌شود که هنگام پارک کردن بسیار مفید هستند. بااین‌حال، یکی از مواردی که فقدان آن بشدت احساس می‌شود، کروز کنترل تطبیقی است که جی‌ام‌سی آن‌را فقط در نسخهٔ دنالی ارائه می‌کند و معلوم نیست چرا این سیستم مهم نباید در چین خودروی گران‌قیمتی ارائه شود.

مصرف سوخت

امتیاز: ۷ از ۱۰

مصرف سوخت یوکان AT4 مثل همهٔ اس‌یووی‌های فول سایز شاسی نردبانی چندان جالب نیست زیرا در هر صد کیلومتر در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۱.۷ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بااین‌حال، جی‌ام‌سی حداقل از لحاظ مصرف سوخت بدترین خودروی کلاس خود نیست زیرا این عنوان به نیسان آرمادا با مصرف ترکیبی ۱۵.۷ لیتر می‌رسد.

قیمت

امتیاز: ۳ از ۱۰

قیمت پایهٔ یوکان از ۵۲,۵۹۵ دلار آغاز می‌شود اما برای تیپ آفرودی AT4 حداقل باید ۶۶,۶۲۰ دلار پرداخت کرد. خودروسازان کمی رقیب مستقیمی برای این AT4 محبوب دارند (منظور اس‌یووی شاسی مستقل سه ردیفهٔ آفرودی است) اما چند رقیب غیرمستقیم برای آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. یکی از این خودروها، نیسان آرمادا است که با سامانهٔ چهارچرخ محرک تنها ۵۱,۹۰۰ دلار قیمت دارد. همچنین هرچند تویوتا لندکروزر رسماً از بازار ایالات‌متحده کنار رفته اما هنوز هم می‌توان در نمایندگی‌ها نمونه‌هایی از آن‌را با قیمت پایهٔ ۸۵ هزار دلار و با قابلیت‌های آفرود بیشتر از AT4 پیدا کرد.

قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما ۷۶,۴۸۵ دلار است که برای خودرویی فاقد تجهیزات اساسی مثل کروز کنترل تطبیقی زیاد بنظر می‌رسد. لیست آپشن‌های این خودروی آزمایشی شامل پکیج پریمیوم پلاس ۹,۱۴۵ دلاری که در بالا ذکر شد به همراه کنسول مرکزی برقی ۳۵۰ دلاری و صندلی‌های خلبانی ردیف دوم با قیمت ۳۷۰ دلار می‌شود. شاید بتوان قید خیلی از آپشن‌های سفارشی AT4 را زد اما پکیج پریمیوم پلاس واقعاً ضروری است و بنابراین قیمت خودرو بازهم از ۷۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

مشخصات فنی

GMC Yukon AT4

پیشرانه ۵.۳ لیتری V8
قدرت ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۳ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۷۲۰ لیتر
وزن ۲۵۷۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳.۵ تن
قیمت پایه ۶۶,۶۲۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۶,۴۸۵ دلار
امتیاز کلی ۷.۶ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    بچه ها نمیدونم به نحوه امتیاز دادن به تفکیک دقت کردین ؟!! من نمیدونم اون بابا چی زده این مقاله رو تهیه کرده 😂
    از همه جالبتر امتیاز طراحی و مصرف سوخت و قیمتشه 😁
    و از همه جالبتر جمع امتیاز کل هست !!!!
    بابا همه دنیا میدونن حضرت دنعلی یکی از بهتریناست و نسبت به قیمتش مفته
    فقط میدونم بعد از خوندن این مقاله در افق محو شدم
    الان سومین بطری آب معدنیمو خوردم ولی سرم خوب نمیشه
    لعنت بر ریش شیطون

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. محمدرضا

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      از تیتر خبر معلومه که بررسی بی ارزشیه هر دو خودرو در آمریکا موجودند اما فروش این کجا و آن کجا

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا موتور وان چی زده خدا می‌دونه! فروش یوکان دنالی توی این چند سال اخیر زیر ۴۰هزار دستگاه نیومده و همش افزایشی بوده و در سال ۲۰۱۹ این عدد به ۷۳هزار دستگاه رسید درحالیکه لندکروزر با همین قیمت هر ساله تقریبا ۳تا۵هزار دستگاه فروش داشته!😂😂😂 منبع حرفم سایت goodcarbadcar هستش که سایت معتبریه….
        یوکان دنالی یکی از بهترین های جی ام سی هستش که اوایل برپایه اسکالید ساخته شده ولی کم کم یه راه خودشو پیدا کرد،ایرادی ازش نمیتونم بگیرم موتور و قدرت خوب کیفیت عالی و ظاهر بینظیر و تو این نسخه هم آفرودری موفق…

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      جهنم یه شل برات میخرم خنک شی

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        شل رو بریز اونجات که میسوزه 🤣.آخه لند کروز تو آمریکا اینقدر کم فروش بود که از بازار آمریکا حذف شد.

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. RezaRs

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          اصن من با تو حرف زدم ؟
          تابلوه حذف میشه با وجود اونهمه رقیب و قیمتش

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. RezaRs

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          والا دیروزم نمونه ۷۰ سالگیش خیلی بد عمل کرد اونجا والا نمی دونم تو چرا انقدر خلی که فک میکنی لندکروز باید برام مهم باشه انگار خودت تو بحث با jdm ها سوختی فشاری شدی هرکی از راه میبینی تیکه نیندازی بلکه jdm باشه و حال گیری کنی 😂🤲 شفا برو jdm پیدا کن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. RezaRs

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          بعدشم ممد ژانگولر اب معدنی دوس داره چیش به تو می پری وسط سلیطه ؟

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. نوید محمد

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (140 ديدگاه)

          آقا رضا داغ نکن.
          اینجوری که جوش آوردی دیگه آب معدنی به ممد نمیرسه!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. ممد ژانگولر

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3529 ديدگاه)

          داداشای گلم ی کامنت گذاشتیم نه خواستیم حمایت از حضرت دنعلی کنیم نه حضرت لندکروز
          من به عشق سایت و خودتون میام
          اگه بخوایم به هم بی احترامی کنیم یک بلیط بگیریم بریم برزیل بهتره
          شماها به من لطف داشتین دمتونم گرم ولی خواهشا توهین به هم نکنیم
          بخدا همین شوخیاش و خنده هاش میمونه

          همتون یدونه اید 🙏🌹🙏

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. ارش

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      سوار نشده تشخیص دادی از بهترین هاست اینجا ایران است نظر کارشناسان و خبرگان صنعت خودرو بی ارزش و طرف ندیده از دور قضاوت میکنه.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خب شما دیدی و تجربه کردی بگو!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          مقایسه یوکان با لندکروز اشتباهه چون اینها با دو هدف متفاوت ساخته شدن ولی درستش اینه که پایین تر میگم بخصوص در مورد آفرود در ادامه میگم که شاسی بلند هایی آلمانی و امریکایی هستن که از هر لحاظی بهتر از لندکروز هستن
          مرسدس جی کلاس نسخه هیولای آفرودر ۴×۴² squared با بیش از ۳ تن وزن رو ساخته اگه معنای آفرودر رو میخوای بدونی برو اون رو ببین تا لندکروز رو فراموش کنی با اون مدل از شیب های صد در صد هم عبور کردن تو همه پارامتر ها عملکر بالاتری از لندکروز داره جی کلاس نسخه های مختلفی داره که باهاش همه کاری میکنن یکی دیگش جی کلاس پیکاپه که تو جهان ارتش های کشور های زیادی از اون استفاده میکنن نه اینکه فقط واسهه خاور میانه باشه نسخه های آتشنشانی و جنگل بانی و امداد و نجات و … هم از جی کلاس هست که همه فن حریفش میکنه.
          هامر رو هم ویدئوهاش تو یوتیوب هست که یکیش هم معروف تره اون رو در مقابل همه شاسی بلند های معروف از جمله لنکروز قرار دادن هامر از اول تا آخرش تمام موانع رو که رد کرد ولی بقیه شاسی بلند های دیگه تو اون موانع همه گیر کردن تازه هامر ماشینای دیگه رو هم که گیر کرده بودن رو بکسل می کرد هامر هم با بیش از ۳ تن وزن یه چیز سطح بالاتری از لندکروزه و کلا آفرود خیلی بهتری داره
          فورد رپتور هم تا دلت بخواد باهاش آفرود های خشن و پرش های خفن و آفرود های سنگین رفتن بعلاوه اون رم تی آر ایکس که اونم با وزن بیش از ۳ تن آفرودی ترین پیکاپ تراکه کلاس خودشه یه ویدئوی دیگه هم از فورد رپتور هست که اون رو در کنار همه پیکاپ های مطرح بازار مقایسه کردن فقط اینو بگم که تو اون جایی که مقایسش کردن بقیه ماشین ها همه با زحمت و کشش کم و تلاش زیاد از اون قسمت ها رد شدن ولی فورد رپتور اومد مثل آب خوردن راحت اون قسمت ها رو رد کرد اونجا مشخص بود که چقدر توانایی بالاتری تو آفرود داره نسبت به ماشین های دیگه و یا نسبت به لندکروز حالا فکر کن واسه آفرود تیونش کنن که دیگه لندکروز هیچوقت به پاش نمیرسه.
          هاموی ارتشی هم که دیگه خدای آفروده با موتور دیزلی ۸ سیلند و بیش از ۳ تن وزن از دیوار راست بالامیره اصل آفرود با موتور دیزلی معنی داره هاموی توانایی های بسیار بالایی داره یعنی توانایی هایی داره که از لندکروز بر نمیاد
          بهترین آفرودر ها همین ها بودن که گفتم یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی اینها بهترین آفرودر هایی هستن که رقیبی در حد خودش نیست و بهترین و بزرگترین هم هستن تو کلاس خودشون.
          اینهایی که گفتم کلاس های های بالاتر و بهتری هم دارن که از ریشه خودشون هستن که فقط همین کلاس های بالاتر از های خودشون هستن که میتونن بهتر از خودشون باشن.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به نظرم قیمتش اونقدرهام گرون نیست که انقدر نمره کم دادن برای بحث قیمت اما خب من انتخابم امپراطور دیترویتی ؛ یوکان دنالی اولتیمات بلک ادیشن هست ، آخر هیبت و ابهت 🙂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. Silent

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    بر خلاف اسکالاید و واگنییر برا کسی که چشمش عادت کرده به ابعاد شاسی ها طراحی ش خیلی قدیمی و معمولی هست
    صرفا ماشین کار
    فرض اینکه HUMMER ev رو هم gmc تولید می کنه عجیبه.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  4. Ninja

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    لندکروز رو ترجیح میدم شکی درم به وجود نیومد
    راستی اینجا در باره سرعت چیزی نگفته و در اخر این که همه میدونن و در متن هم امد اینکه افرود لندکروز از این بهتر مخصوصا وقتی نسخه افرودی و جی ار اسپرت رو سفارش بدی با قیمت بیشتر که اینطوری رقیب هم نیشتن
    گیربکس ها هردو 10 سرعته اتوماتیکن
    اون حجم صندوقش 190 لیتر بیشتره
    مصرف سوخت اون هم 1 لیتر کمتره
    و اینکه دوام و اطمینان لندکروز هنوز ثابت نشده ولی به احتمال زیاد اون هم لندکروز بهتره
    ولی بدون تاسف موتور جی ام سی بهتره بخاطر وی 8 و تنفس طبیعی مخصوصا وقتی قضیه از کار افتادن موتور لندکروز در میونه که اونم با یه فراخوان حل میشه
    طراحی داخلی هم سلیقست من برای لندکروز ترجیح میدم
    و در اخر قیمت
    اول که قیمت پایهٔ یوکان از ۵۲,۵۹۵ دلار آغاز می‌شود اما برای تیپ آفرودی AT4 حداقل باید ۶۶,۶۲۰ دلار پرداخت کرد.
    که با نسخه افرودی افرود مشابه لندکروز نداره تو متن هم ذکر شده مگر اینکه نسخه هتادمین سالگرد رو مقایسه کنی
    شاید بتوان قید خیلی از آپشن‌های سفارشی AT4 را زد اما پکیج پریمیوم پلاس واقعاً ضروری است و بنابراین قیمت خودرو بازهم از ۷۰ هزار دلار فراتر می‌رود.
    و در اخر برای یکسان شدن قدرت موتور 6.2 لیتری هم باید سفارش داد که اونطوری 5 اسب بیشتر از لندکروز و 28 گشتاور کمتر
    که اونطوری قیمتش میاد بالا دقیق نمیدوم چقدر کسی میدونه حتما بگه ولی فکر کنم قیمت حدود 80 هزار تا بیاد
    قیمت پایه لندکروز هم 76 هزار دلار هست که اگه داخل اون هم چند تا اپشن سفارش بدی بیش از 80 هزار میشه ولی اپیشن پریمیوم پلاس ضروری بود اگه اونو حساب نکنیم با اینکه ضروریه قیمت میشه 76 هزار تا مثل لندکروز فقط هم نسخه افرودی که اونطوریم افرودش کمتره و موتور هم قدرت لندکروز رو سفارش دادیم که اونطوریم 28 گشتاور کمتر و پنج اسب بیشتر داره 25 کیلو سبکتره تقریبا قدرت ها و وزن یکسانه و من چون از طراحی داخلی و خارجی لندکروز بیشتر خوشم میاد به و به دوام لندکروز باور دارم و حجم صندوق بیشتر و مصرف سوخت کمتر هم لندکروز داره من لندکروز رو ترجیح میدم اما تو امریکا هم باشم من حاظرم 10 هزار تا بیشتر بدم برای لندکروز ولی این 10 هزار باعث میشه تو امرکا بدون تعصب جی ام سی رو انتخاب کنی

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      کلیپهاش تو یوتیوپ هست آفرودش اصلا در سطح لندکروز نیست از آفرودی بودنش فقط یه برچسب آفرود داره

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Iman99

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        تو یوتیوب رفتن هم سواد میخواد وقتی میگم سوادتون رو بیشتر کنید واسه همینه
        میگه مقایسه این با لندکروز رو تو یوتیوب دیده. اصلا کسی که اطلاع داره میدونه که اینها با دو هدف متفاوت ساخته شده و مقایسه آفرود این دوتا با هم اشتباهه.
        ‌ولی با این وجود تو بازار امریکا که آفرودر پسنده همین یوکان فروش بسیار بالایی داشته ولی لندکروز اونقدر تقاضا واسش کم بوده و فروش کمی داشته که دیگه تو امریکا عرضه نمیشه.

        در نهایت هم میریم سراغ گزینه هایی که از لنکروز همه نظر بهتر خیلی هستن مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی اینها از همه نظر خیلی بهتر هستن بخصوص آفرود که هم آفرود خیلی بهتری دارن و هم در سطح بالاتری هستن و بزرگتر و سنگین تر و دارای پتانسیل بالاتری هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      به نظر من حتی خود جی ام سی هم قصد رقابت با لندکروزر نداره.
      چون اصلا به نظر من با لندکروزر قابل مقایسه نیست. حالا بخوایم مقایسه کنیم :
      به نظر من تیپ جی ار اسپورت لندکروزر از تیپ AT4 یوکان بهتره.
      لوکس ترین تیپ یوکان از لوکس ترین تیپ لندکروزر بهتره.
      قیمت هم واقعا بیاید قبول کنیم که در صورت سفارش آپشن ها خیلی قیمت هاشون
      میره بالا هم یوکان هم لندکروزر حالا من می تونم کاملا با بی آپشنی کنار بیام چون برام
      چندان اهمیت نداره بیشتر کیفیت ساخت و امنیت مهمه که لندکروزر این رو ثابت کرده.
      و به آمریکایی ها هم اعتماد دارم. و به عنوان ماشین آفرود لندکروزر تیپ GR SPORT از
      تیپ AT4 بهتره. ولی اگر بین این دو لوکس ترین رو انتخاب کنم قطعا GMC
      این بررسی هم چندان خوب نبود. این نظر شخصی من بود نظر دوستان هم محترمه.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  5. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    طراحی واقعا 6 از 10 ؟ به طراحی این خیلی می خواستید کم بدید باید 8 میدادید.
    می رسیم به ایمنی چرا 6 از 10 ؟ چون کروز کنترل تطبیقی نداره ؟ خب این اصلا مهم
    نیست چون توی تصادفات کیسه هوا و مقاومت بدنه اهمیت بیشتری داره تا یه سیستم
    دست و پا گیر خودم هم فاصله رو تا ماشین جلویی می سنجم و ماشین رو متوقف کنم.
    قیمت واقعا 3 از 10 برای چی ؟ به خاطر چهار تا آپشن بی خود ؟ آپشن چه اهمیتی
    داره ؟ حالا اون پکیج مثلا نباشه هیچ مشکلی پیش نمیاد.
    کیفیت ساخت و ایمنی مهمه و به عنوان ماشین آفرود توانایی خارج جاده مهمه که
    که فقط یه اشاره کوچیک کردید همین ، موتور 1 واقعا بررسی چرتی گذاشت.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. mos

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نهایت سطح آفرود یوکان جاده خاکیه. مقایسه کردنش با لندکروزر خنده داره

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      با پراید 111 هم میشه تو جاده خاکی رفت یعنی اینو پراید تو یه سطحن ؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      چرا خنده داره ؟ شاید به خوبی اون نباشه ولی از خیلی جهات برتری داره نسبت به اون و بلعکس لندکروزم کلی برتری دارل ، اینا رقیبن و قابل مقایسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mad.z.Max

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      همه حذف شده های بازار.. :))

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. mos

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        تنها بهانتون با اومدن نسل جدید لکسس LX و تویوتا سکویا از بین میره :))
        دنبال بهانه جدید باش

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          Lx نسل قبل اون اوایل هم فروشش به دنالی نمی‌رسید نهایت اونم فقط یه سال به ۸هزار دستگاه رسید که در برابر دقبا کشکه! سکویا هم اون اوایل بد نبود وگرنه این دو سال اخیر فروشش چهار رقمی شد و به سه چهار هزار دستگاه رسیده!😂 منتظریم بیاد ببینیم چه میکنن! باز گند نزنن البته!😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Porsche

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          تا جایی که من یادمه وقتی یکی کم میاورد ایم حرفو میزد که منتظر فلان چیز باش😂😂😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Aboalfazl demon

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (519 ديدگاه)

          نسل جدید هم اومد .
          ولی بازم آمریکاییا بهترن شدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Sina10

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اینو لندکروزر خیلی نزدیک به همن
    هردو گرون ، هر دو نیمه آفرودر (لندکروزر یکم بهتر) ، قیافه متوسط ولی یوکان رو کمی بهتر دیدم (یوکان جلوش زیبا تر بود ،اما از کنار و نمای عقب عدم تناسب دیده میشه ، در بعضی نما ها شبیه یه پیکاپ میشه که کراس اوورش کردن ، لندکروزر تناسب بهتری داره ولی جلوش چندان زیبا نیست، البته ظاهر خودرو سلیقه ایه )
    توی ویژگی های فنی بازم لندکروزر کمی بهتره اما V8 یوکان جذاب تر دیده میشه اما در کل برنده تویوتاست توی این بخش
    توی کابین هر دو متوسطن اما یوکان مدرن تر ظاهر شد
    برعکس چیزی که یه سری از دوستان میگفتن ، یوکان آنچنان خیلی بهتر نبود ، افرادی مثلا میگفتن لندکروزر در مقابل این فقط بدرد اسقاط کردن میخوره😂
    بین این و لندکروزر هیچکدوم برنده نیستن و هیچکدومو انتخاب نمیکنم ، چون اینجا سلیقه تصمیم میگیره
    به نظرم لندروور دیفندر از این دو تا عملکرد بهتری داره و اون گزینه مناسب تریه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      منم دیفندر رو بیشتر این دوتا میپسندم چون با اینکه یکپارچس ولی آفرودش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. R@m!n

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      سینا جان میشه یه مقایسه از ویژگی های فنی این دو ماشین بگی ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        آقا رامین ، باید بگم با توجه به توان و گشتاور میشه راحت اینو فهمید ، البته V8 یوکان جذابیت بیشتری داره واسه همین توی این بخش تقریبا برابرن ، اما با توجه به اعداد بهتر لندکروزر اینجا یه امتیاز واسه تویوتاست
        موتور یوکان : قدرت:۳۵۵ اسب بخار ، گشتاور:۵۲۰ نیوتن متر
        موتور لندکروزی که توی بررسی قبلی بود : ۴۱۵ اسب بخار ، ۶۵۰ نیوتن متر
        و در مقابل این برتری عددی ، وجود V8 پنج لیتری در مقابل ۶ سیلندر تویوتا یه برتری محسوب میشه
        یعنی اعداد و ارقام به نفع تویوتا ، استهلاک به نفع یوکان ، اما بعید میدونم تویوتا لندکروز پر استهلاک بسازه ولی این مورد هنوز مشخص نیست ، البته مصرف سوخت لندکروز انچنان جالب نبود اینم یه امتیاز دیگه واسه یوکان ،
        در واقع باید هر دو رو برابر حساب میکردم ولی از اونجا که هنوز استهلاک و هزینه های لندکروز مشخص نیست از روی همین اعداد و ارقام فعلا تویوتا بهتره
        در کل این دو خودرو آنچنان تفاوت خاصی با هم ندارن
        سلیقه تصمیم گیری میکنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          البته تو آفرود مواردی دیگه ای هم هست که به اندازه موتور مهم باشه مثله گیربکس به هر حال با حرفت موافقم این دو ماشین بشدت به هم نزدیکن و سلیقه خیلی دخیله.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. taha malek

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (914 ديدگاه)

      دمت گرم سینا همیشه نظاراتت منصفانس
      نه مثل بعضیا که به اسم فن امریکایی بودن و jdm باز بودن یطوری از رقبا بد میگن که واقعا ادم شاخ در میاره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        خیلی ممنون دوست عزیز!!
        البته که هیچ کسی نمیتونه نظراتش کاملا عادلانه باشه
        و طرفداری از یه ماشین یا مثلا دوست داشتم ماشینای عضلانی یا اسپرت های ژاپنی هم ایرادی نداره ولی با دلیل و مدرک طرفداری از خودرویی از انجام بشه خیلی بهتره ، البته این کارم اسون نیست برای مثال من خودم هر وقت مقایسه ای بین M5 و E63s بوده با اینکه هر دو خودرو تقریبا هیچ فرقی باهم ندارن !! ولی همیشه گفتم M5 😅

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من لندکروزو بیشتر این دوست دارم چون تو آفرود که اولین شاخصه مهم این سگمنته بهتره البته دوام و استهلاکم خیلی مهمه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. خوشنام

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    لندکروز حتی در حد و اندازه ای نیست که با این مقایسه بشه، چه برسه که بگی جایگزین لندکروز!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Ninja

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      داداش نه مصرف سوخت نه قیافه نه کیفیت نه قیمت نه جادار بودن نه سرعت نه افرود هیچکدوم هیچ برتری واضحی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 3
  10. kastech

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    قابلیت های سنگین آفرودی برای ماشینهایی مثل لندکروزر و دیفندر و امثالهم فقط یک حقه تبلیغاتیه وگرنه یک درصد صاحبان این مدلها ماشینهای بالای ۸۰ هزار دلاری رو نمیبرن برای آفرود سنگین چون آفرودرهای حرفه ای با نصف این قیمت هیولاهایی مثل رنگلر و برانکو و رپتور و… میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. یانکی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    وقتی نگارنده لندکروز رو حتی یک بار با جمس مقایسه میکنه باید فاتحه اون مقاله رو خوند.آخه ماشینی که اولین آفرودش رو میره نصف بدنه رو جا میزاره تو جزیره چرخش میشکنه موتورش از کار میوفته به جمس میخوره.نکته دیگه اینه که جمس تو این مدل at4 فقط کمی خواسته پر و بال آفرودی بهش بده و اگر میخواست یه آفرودر کامل ازش در بیاره از سیستم zr2 بایسون شورلت بهره میبرد.در هر صورت خوده طرفدارهای لندکروز هم اگر این غول بی ساخ دم رو تو خیابون ببینن ساعتها محوش میشن.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. R@m!n

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    https://www.youtube.com/watch?v=9r-pPADtXuc

    این برای تست آفرود این ماشین.

    من خودم برای آفرود انتخابم یه SUV فول سایز نیست. این و لندکروز از خیلی جهات به هم نزدیکن که برگ برنده این ماشین موتور بهتر و سواری نرم ترش هست.

    حالا ویژگی های آفرودی این ماشین
    -لاستیک های 31 اینچی Goodyear Wrangler DuraTrac
    -سیستم تعلیق خارج از جاده
    -سیستم کنترل فرود در تپه و چهار -چرخ متحرک با قفل عقب.
    -کیت تراز کردن سیستم تعلیق بالابر برای بهبود زاویه ورود
    -ریل های پانل راک به محافظت از قسمت های پایین ماشین
    -فنربندی تقویت شده که از مدل های آفرودی سری Z قرض گرفته شده.
    -دیفرانسیل لغزش محدود
    -آپشن های الکترونیکی فراوان مثله دوربین های اطراف خودرو برای بهبود دید

    تمامی این موارد بهبودسازی برای تجربه افرود هاردکور هست و برای کسانی که دنبال یه آفرودر فول سایز هستن گزینه ای بسیار جذاب.

    تشکر از تیم پدال که بررسی این دو ماشین رقیب رو تو فاصله یک روز گذاشت.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      یوکان واقعا ماشین جذابیه مخصوصا موتورش

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. mos

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      خیلی موافق اینجور مقایسه ها نیستم و بهتره صبر کنیم یه مجله یا کانال یوتیوبی تست آفرود این دو تا رو تو مسیر یکسان انجام بده، اما این ویدیو تست آفرود لندکروزر جی آر اسپورت با موتور ۳.۳ لیتری توربو دیزل

      https://youtu.be/NxiSa_6nAu8

      شما خودت سیستم تعلیق و مسیر هایی که رفتن رو مقایسه کن.
      یوکان تو اون مسیر های نه چندان سخت چرخش به راحتی از زمین بلند میشه ولی لندکروزر هم تو ویدیو مشخصه هم تو تست موتور وان که پدال ترجمه کرد گفته شده بود بلند کردن چرخش از زمین تو شرایط واقعی دشواره و برای همین نیاز چندانی به قفل دیفرانسیل نیست.

      در مورد موتور هم یوکان چه برتری داره؟ صرفا بخاطر تنفس طبیعی بودنش میگید قابل اطمینان تره در حالی که هنوز هیچی مشخص نیست.
      در عوض گشتاور لندکروزر با اختلاف بیشتره و نسخه هایبریدش هم در آینده عرضه میشه که حدود ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتون متر گشتاور داره.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من قبل این بحث یه چیزی بگم. حس می کنم بعضی ها راجب اینکه از لندکروز جدید انتقاد می کنم، تصور می کنن از لندکروز متنفرم. همیشه تلاش می کنم اگرم انتقادی هست کاملا فنی باشه مهم هم نیست چه برندی باشه اتفاقا ماشینایی رو که دوست دارم خیلی بیشتر روشون زوم می کنم و جایی ضعیف عمل کنن خیلی بیشتر انتقاد می کنم. تو این مملکت تنها تفریحی که برام مونده آفرود و طبیعت گردی هست و تمام تلاشمو می کنم که با چنگ و دندون این واسم بمونه. چه میخواد 60 میلیون پول لاستیک باشه یا کمک های هم قیمت دو تا پرایده صفر. تو این تجارب نزدیک به 10 ساله افرود که اصلا زیاد نیست و هنوز خیلی کار دارم چیزی که برام قطعیت داشته و داره آفرود بسیار عالی لندکروز بوده. من با سه نسل J80 و J100 و J200 تجربه رانندگی آفرود سنگین و فرسایشی داشتم و اینو با اطمینان میگم نسل J100 قطعا برام جزو سه ماشین آفرودر تمام تاریخ هست و هیچوقت با این نسل هیچ جا نموندم و گیر نکردم. اتفاقا چند ماهی پیش با یه دوستی همینجا که اصرار می کرد لندکروزای J200 تو ایران آفرودرای خوبی نیستن بحث کردم که البته خوب پایان خوشی نداشت، من با همون J200 شش سیلندر کم آپشن از جاده های گلی و باتلاقی تو شمال تا مسیرای سنگلاخی مناطق کوهستانی زاگرس تو همدان و لرستان که خیلیا با ماشینای مادیفای شده جرات نزدیک شدن به این مناطقو نداشتن، فقط با تعویض لاستیکا به نمونه های دیواره بلند آفرودی و برداشتن سپر جلو تو هر مسیری منو سربلند کرد. پس من خودم بشدت هوادار این ماشینه سگ جونه دوست داشتنی هستم.

        لندکروز تو هر نسل پیشرفت کرد و تو نسل 200 به کمال رسید و خودشو با شجاعت تمام وارد کلاسه SUV های لوکس کرد اما تو این نسل جدید هیچ ویژگی جدیدی اضافه نشد. صرفا همون نسل 200 با همون ابعاد رو یه پلتفرم جدید سوار شد !!!! حتی هنوز با نسل قبل هم کلی اشتراکات داره !!! موتور 6 سیلندر تویین توربو V35A گزینه خوبی برای این ماشین نیست، تویوتا موتورای بهتری هم داشت. با همه این اوصاف من باز هم به مدل جدید اطمینان دارم ماشین خوبی هست.
        حتما دیدی که کامل این نسلو برای شما و چند تن از دوستان عشق حضرت که از دور عاشق این ماشین هستن و چقدر بده که حتی از یک نفرشون یک خط راجب ماشینه مورد علاقشون کامنت ندیدم و متاسفانه این مدل طرفداری ها نمی دونم بخاطر سن کم هست یا صرفا ایجاد بهانه ای برای جدل با چند نفر دیگه.

        حالا باز هم کامل این مقایسه رو باز می کنم با هم میریم جلو:
        اول راجب بلند شدن چرخ ها یه اصطلاح سه لِنگ شدن ماشین، خب این موضوع دیگه یه نکته مثبت نیست زمانی که راه حل های بهتری ایجاد شده برای افزایش کشش و اصطکاک به زمین. این موضوع هر چقدر نکته مثبت داشته باشه به همون اندازه نکته منفی داره که مهم ترین هاش افزایش استهلاک تعلیق، کج شدن شاسی به مرور، فشار بسیار زیاد به فنربندی و از همه مهم تر کاهش بسیار زیاده کیفیت سواری و پایداری ماشین، چیزی که هم جیپ هم تمام لندکروزها در آنرود این نقیصه رو کم و بیش داشتن و دارن. خب الان با سیستم های الکترونیکی کششی (هرچند خودم طرفدارش نیستم)، توزیع وزن بهتر، سیستم های تعلیق بادی و مستقل هم کیفیت آفرود رو حفظ کردن هم کیفیت سواری در آنرود. نمونش دیفندر و برانکو. خب یوکان هم با پیروی از روش های جدید که هم ساده تر هست و هم باعث حفظ کیفیت سواری میشه مجهز به سیستم های تعلیق بادی و الکترونیکی کششی شده.

        سیستم تعلیق یوکان برگرفته از سیلورادو و کلیه تراک های جنرال موتورز هست که ویژگی بارز این سیستم تیون پذیری و قابلیت شخصی سازی بالا هست که در مقایسه با لندکروز که یه جورایی دیگه کار خاصی روش نمیشه انجام داد و خود تویوتا به طور کامل از ظرفیتش استفاده کرده دو رویکرد متفاوت دارن که هر کدوم مزایای خاص خودشونو دارن. راجب سیستم تعلیق لندکروز هم به طور کامل صحبت شد و دیگه اینجا اشاره نمی کنم.

        راجب موتور یوکان صرف اینکه توربو نیست ملاک برتریش حساب نکردم چون دیگه اکثر آفرودرها هم توربو دار شدن و هم هیبرید که با تنظیم درست توربو و مچ کردن اون با موتور و گیربکس اون افت عملکرد تو دورهای پایین رو تا حدی زیادی جبران کردن که خب انتظار میره لندکروز هم همینطور باشه.
        موتور 5.3 و 6.2 لیتری یوکان که در اصل برای سیلورادو و کلا تراک ها توسعه داده شده، برگرفته از مهندسی بلوک کوچک LS هست که ویژگی این موتورا قابلیت تحمل فشار بسیار بالا مخصوصا در دورهای بالا، خرابی کم و کم خرج، در دسترس بودن قدرت مناسب در همه پیک های دور موتوری چه برای بکسل و چه برای رانندگی در مسیرهای آفرودی هست که اونو تبدیل به گزینه فوق العاده ای می کنه.
        اما موتور جدید تویوتا که قرار جانشین نمونه های هشت سیلندر تو اکثر ماشینای تویوتا بشه، چیزی که از شواهد دیدم برای ماشین آفرودی ساخته نشده بلکه برای خودروهای شهری تحت فشار متوسط و دور موتور معقول توسعه داده شده که مشخص نیست تو آفرود چقدر قابل اتکا عمل می کنه و خودم بشخصه حس خوبی بهش ندارم. اگر راجب این موتور جدید اطلاعات بیشتری داری خوشحال میشم اینجا بگی.

        تلاش کردم خلاصه وار یه مقایسه ای بین این دو ماشین انجام بدم که ابهاماتم برطرف شه اگر نکته ای هست شما و دوستان اضافه کنید.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mos

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          رامین جان داداش می‌شناسمت و میدونم منطقی هستی برای همین بحث می‌کنم.
          قصد جنگ و دعوا ندارم.

          طول لندکروزر از FJ80 تا سری ۳۰۰ تقریبا همینه و طبق چیزی که تویوتا گفته این ابعاد بهترین فرمولی هست که بهش رسیدن.
          تو سری ۳۰۰ هم ابعاد همینه و فاصله محوری ۵ سانت بیشتر و اورهنگ ها به همین اندازه‌ کوتاه تر شده تا یکی از مشکلات سری ۲۰۰ که گیر کردن سپر بود تا حدودی حل بشه.
          من نمیدونم انتظار شما از نسل جدید چی بود اما تویوتا کار خاصی نمی تونست برای لندکروزر جدید انجام بده مگر اینکه از این فرم و حالتی که هست خارج بشه. دلیل طولانی شدن تولید سری ۲۰۰ هم همین بود.

          حرفت درباره سیستم تعلیق درسته و نوع سیستم تعلیق یوکان و لندکروزر بر میگرده به فلسفه ساختشون.

          در مورد موتور از چند سال پیش تویوتا قصد جایگزینی موتور V35A FTS با 3UR FE که همین ۵.۷ لیتری V8 هست رو داشت.
          غیر از این هم موتور مناسب دیگه ای نداره، اگه منظورت ۵ لیتری V8 لکسسه، اون موتور سال ۲۰۰۷ و اولین بار روی LS600h استفاده و بعدها روی IS F و GS F و IS500 هم اومد و توی این مدت ۳ بار به روزرسانی شد. این موتور نهایتا ۳ یا ۴ سال دیگه تولیدش متوقف میشه و از اونجایی که هر سال قوانین آلایندگی سخت تر میشه تویوتا اگه از این موتور استفاده میکرد قطعا چند سال دیگه به مشکل بر میخورد از طرفی گشتاور کافی برای لندکروزر و تاندرا رو نداره.
          خب حالا میایم سر همین موتور ۳.۵ لیتری V6 تویین توربو که اولین بار سال ۲۰۱۷ توی نسل پنجم لکسس LS500 به همراه گیربکس ۱۰ سرعته جدید استفاده شد. بلوک این موتور از ترکیب آلمینیوم و چدن ساخته شده و برخلاف چیزی که یه عده فکر میکنن موتور کاملا جدیده و صرفا توربو شده‌ی موتور ۳.۵ لیتری کمری نیست.
          تو این ۴ سالی که موتور V35A توی LS500 استفاده شده هیچ گزارشی از خرابی یا عدم قابلیت اطمینان حتی توی فوروم ها نیست.

          در مورد این قسمت کامنتت
          (((اما موتور جدید تویوتا که قرار جانشین نمونه های هشت سیلندر تو اکثر ماشینای تویوتا بشه، چیزی که از شواهد دیدم برای ماشین آفرودی ساخته نشده بلکه برای خودروهای شهری تحت فشار متوسط و دور موتور معقول توسعه داده شده)))

          مزیت موتور های توربو اینه که به راحتی میشه برای ماشین های مختلف تنظیمش کرد. مثلا موتور ۳.۵ لیتری F150 با موتور فورد جی تی مشترکه ولی برای دو تا کاربرد مختلف تنظیم شده.
          این موتور هم همینه نسبت به LS500 گشتاورش بیشتر شده و قدرتش کمتر شده.

          دیگه بیشتر از این حوصله ندارم بنویسم دو تا لینک درباره این موتور میزارم تو کامنت بعدی کامل در موردش توضیح داده

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تشکر بابت لینک ها

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بالاتر گفتم اینجا هم میگم حرف اول و آخر همینه که میگم بقیه بحث ها خود زنیه.
          مقایسه یوکان با لندکروز اشتباهه چون اینها با دو هدف متفاوت ساخته شدن ولی درستش اینه که پایین تر میگم بخصوص در مورد آفرود در ادامه میگم که شاسی بلند هایی آلمانی و امریکایی هستن که از هر لحاظی بهتر از لندکروز هستن
          مرسدس جی کلاس نسخه هیولای آفرودر ۴×۴² squared با بیش از ۳ تن وزن رو ساخته اگه معنای آفرودر رو میخوای بدونی برو اون رو ببین تا لندکروز رو فراموش کنی با اون مدل از شیب های صد در صد هم عبور کردن تو همه پارامتر ها عملکر بالاتری از لندکروز داره جی کلاس نسخه های مختلفی داره که باهاش همه کاری میکنن یکی دیگش جی کلاس پیکاپه که تو جهان ارتش های کشور های زیادی از اون استفاده میکنن نه اینکه فقط واسهه خاور میانه باشه نسخه های آتشنشانی و جنگل بانی و امداد و نجات و … هم از جی کلاس هست که همه فن حریفش میکنه.
          هامر رو هم ویدئوهاش تو یوتیوب هست که یکیش هم معروف تره اون رو در مقابل همه شاسی بلند های معروف از جمله لنکروز قرار دادن هامر از اول تا آخرش تمام موانع رو که رد کرد ولی بقیه شاسی بلند های دیگه تو اون موانع همه گیر کردن تازه هامر ماشینای دیگه رو هم که گیر کرده بودن رو بکسل می کرد هامر هم با بیش از ۳ تن وزن یه چیز سطح بالاتری از لندکروزه و کلا آفرود خیلی بهتری داره
          فورد رپتور هم تا دلت بخواد باهاش آفرود های خشن و پرش های خفن و آفرود های سنگین رفتن بعلاوه اون رم تی آر ایکس که اونم با وزن بیش از ۳ تن آفرودی ترین پیکاپ تراکه کلاس خودشه یه ویدئوی دیگه هم از فورد رپتور هست که اون رو در کنار همه پیکاپ های مطرح بازار مقایسه کردن فقط اینو بگم که تو اون جایی که مقایسش کردن بقیه ماشین ها همه با زحمت و کشش کم و تلاش زیاد از اون قسمت ها رد شدن ولی فورد رپتور اومد مثل آب خوردن راحت اون قسمت ها رو رد کرد اونجا مشخص بود که چقدر توانایی بالاتری تو آفرود داره نسبت به ماشین های دیگه و یا نسبت به لندکروز حالا فکر کن واسه آفرود تیونش کنن که دیگه لندکروز هیچوقت به پاش نمیرسه.
          هاموی ارتشی هم که دیگه خدای آفروده با موتور دیزلی ۸ سیلند و بیش از ۳ تن وزن از دیوار راست بالامیره اصل آفرود با موتور دیزلی معنی داره هاموی توانایی های بسیار بالایی داره یعنی توانایی هایی داره که از لندکروز بر نمیاد
          بهترین آفرودر ها همین ها بودن که گفتم یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی اینها بهترین آفرودر هایی هستن که رقیبی در حد خودش نیست و بهترین و بزرگترین هم هستن تو کلاس خودشون.
          اینهایی که گفتم کلاس های های بالاتر و بهتری هم دارن که از ریشه خودشون هستن که فقط همین کلاس های بالاتر از های خودشون هستن که میتونن بهتر از خودشون باشن.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  13. Nima

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    زاویه حمله این خیلى بهتر از لندکروزه.
    بخصوص نسخه ٧٠ سالگى.
    سوارى نرم تر و آپشن هاى آفرودى و رفاهى بیشترى هم داره.
    نسخه ۶۶ هزار دلارى با پکیج ٩ هزار دلاریش که بشه با هم ٧۵ هزار دلار بیشتر از اون لندکروز ٩٣ هزار دلارى تست شده دیروزى آپشن داره. اینو تضمین میکنم.
    اختلاف قیمت ١٨ هزار دلاره و کم نیست تازه با امکانات بیشتر!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. مازیار

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2487 ديدگاه)

    اگر هم بپذیریم که آف رود لندکروز بهتر از اینه
    اختلافش بیشتر از اختلاف جذابیت ظاهریشون نیست که جمس از این لحاظ خیلی بهتر بنظر میرسه هم بیرون و هم داخل کابین ، درحالی که لندکروز حدود سی درصد گرون تره اما دستکم ظاهرا کیفیت داخل کابین به هیچ وجه این اختلاف قیمت رو نشون نمیده حتی ممکنه سوء تفاهم هم ایجاد کنه
    و اگه این موضوع که کمتر کسی این دست ماشینها رو بخاطر آف رود انتخاب میکنه مد نظر قرار بدیم خوب راحت میشه انتخاب کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. حسین دهمرد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    خود لندکروز اینو تو خیابون ببینه از ترسش میره قایم میشه
    فقط هیبتو ببین . تنها بخاطر طول زیادش ممکنه زاویه ی فرارش کم باشه که اونم اگر مشکلی داشت کات کردن بیست سانت آخرش واسه جمس کاری نداشت

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. samurai

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    رقیب لندکروز خود لندکروزه این ماشینای امریکایی که فقط گنده ساخته میشن هیچ فکری پشتش نیست
    تویوتا واسه معرفی ماشین جدید صدها ازمایش و صدها مسابقه شرکت میکنه تا یه ماشین کامل بسازه و الا تویوتا بخواد گنده بسازه یه لندکروز اندازه مینی بوس هم میتونه بسازه یه کم فولاد بیشتر میخواد :))

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      نه بابا! دیدیم توی تست چجوری سپرش کنده شد لاستیکش دراومد و موتور هم خاموش!😂😂😂😂 دوتا پپسی بخر که خیلی نیازه!😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Porsche

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        بیش تر نیازه🤣😂🤣😂🤣

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کریم محمدی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لند کروز کیلو چنده وقتی ماشین امریکایی باشه کسی ماشین ژاپنی رو نگاه نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Iman99

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اتفاقا ماشینی مثل لندکروز هیچ فکری پشتش نیست چون الان واسه نسل جدیدش عملا هیچ کاری و هیچ فکر خاصی نکردن و نتونستن هم بکنن فقط همون نسل قبلی رو برداشتن بعضی جا ها رو یک کمی دستکاری کردن همین
      کابینش هم که حالت پرایدی داره نسبت به گزینه های پیشرفته اروپایی و امریکایی اگه کنار هم مقایسشون کنی و سیستم اطلاعات سرگرمی اونم که در حد تبلت کودکانه ولی سیستم اطلاعات سرگرمی گزینه های اروپایی و امریکایی کوهی از تکنولوژی هستن میتونی اون ها رو ببینی متوجه میشی البته اگر متوجه بشی چون گزینه های اروپایی و امریکایی مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد که از همه نظر بهتر از لندکروز هستن اونقدر پیشرفته و دارای تکنولوژی بالایی هستن که متوجه نمیشی که چی هستن
      بهترین ها که از همه نظر تو همه چیز بهترین هستن آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن اینها باهوش ترین ها و بهترین ها هستن و بهترین هنر و مهندسی و بهترین فکر
      رو دارن و کلا از همه نظر تو هر چیزی از هر لحاظ بهترین و خدایی هستن تو همه چیز از همه نظر

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا