جنرال موتورزخودروهای چینی

به‌روزرسانی‌های شاسی‌بلند بائوجون 560

از میان تمامی شاسی بلندهایی که جنرال موتورز در سراسر جهان ساخته و به فروش می‌رساند، شاید بائوجون کمترین معروفیت را داشته باشد… حداقل برای ما و غربی‌ها که این‌گونه است؛ اما بائوجون ۵۶۰ خودرویی حیاتی در بازار چین بوده و هم‌اکنون به‌روزرسانی‌هایی اساسی در آن رخ داده‌اند.


این خودرو که دو سال پیش عرضه شده از طریق همکاری جوینت ونچر بین جنرال موتورز و خودروسازان چینی وولینگ و سایک ساخته شده و از رکورد فروش یک میلیون دستگاهی عبور کرده است.


جدیدترین نسخه این خودرو هم‌اکنون به‌صورت ۷ نفره در دسترس بوده به گونه‌ای که دو صندلی در جلو، ردیف صندلی سه‌نفره قابل جابجایی در وسط و دو صندلی در عقب قرار دارند. کابین خودرو نیز دستخوش تغییر شده و در آن صفحه‌نمایشی جدید برای سیستم اطلاعات سرگرمی بکار رفته است. عملکرد خودرو در زمینه لرزش و ورود سر و صدا به کابین بهبود یافته و تریم ها نیز ارتقا یافته اند.


علاوه بر اضافه شدن طراحی ۷ نفره، بائوجون ۵۶۰ هم‌اکنون از گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ای استفاده می‌کند که ساخت کمپانی بورگ وارنر بوده و این گیربکس به پیشرانه‌ای ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار متصل است. پیشرانه یاد شده به‌طور قابل‌توجهی نیرومندتر از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۳۷ اسب بخار است.

تعداد مدل‌های بائوجون روز به روز در حال افزایش بوده و مدل ۵۶۰ به سایر اعضای خانواده از قبیل مدل الکتریکی شهری E100، استیشن ۳۱۰، هاچبک ۶۱۰، سدان ۶۳۰ و مینی ون ۷۳۰ ملحق می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه چند سال نیست این برند بوجود اومده ولی بازار چینو با همه مدلاش پر کرده حیف که صادرات نداره البته شاید تو چند سال اینده به عنوان محصولات ریبج یا شایدم با همین برند به عنوان خودروی اقتصادی تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hossein

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (150 ديدگاه)

    لوگوش خیلی شبیه به لوگوی سمند میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا