جنرال موتورز

تقلب مهندسان جنرال موتورز از روی دست فورد F-150

جنرال موتورز اخیراً در بحث سهم پیکاپ ها از بازار حریف دیرین خود یعنی فورد را پشت سر گذاشته اما به منظور کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا که در دستان پرافتخار فورد F-150 قرار دارد راه بسیار زیادی پیش رو دارد.


این کمپانی به خوبی از اعتبار بالای F-150 آگاه بوده و جای تعجبی ندارد که در زمان توسعه نسل‌های جدید شورولت سیلورادو ۲۰۱۹ و جی ام سی سیرا عمده توجهات خود را به پیکاپ بسیار محبوب فورد معطوف کرده باشد. این‌ها را مهندس ارشد پیکاپ های جنرال موتورز آقای تیم هریک به مطبوعات گفته است.


هریک در مصاحبه با رویترز خاطرنشان ساخته چندین مهندس جنرال موتورز از کارخانه روگ فورد که برای بازدید عموم باز است دیدار کرده‌اند تا ایده‌ای بهتر از چگونگی ساخت فورد F-150 با بدنه‌ای آلومینیومی به دست آورند. ظاهراً این بازدید باعث فاش شدن چندین نقطه‌ضعف شده زیرا هریک می‌گوید فورد اوقات بسیار سختی برای حل آن‌ها داشته است.


جدای از بازدید کارخانه رقیب، جنرال موتورز اقدام به خرید F-150 و جدا کردن درب‌های آن به منظور مشاهده چگونگی ساخت آن‌ها کرده است. این بررسی باعث شده مهندسان شرکت بتوانند درب‌های سبک‌تر و ارزان‌تری را با استفاده از ترکیب آلومینیوم و فولاد با کشش بالا بسازند.

Ford-F-350-Super-Duty-or-Chevrolet-Silverado-3500HD
این تمرکز روی طراحی سبک‌وزن را می‌توان روی همه‌ی بخش‌های سیلورادو و سیرا دید زیرا این پیکاپ ها دارای فریم فولادی با کشش بالا هستند که ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل می‌باشد. آلومینیوم نیز در کاپوت و درب پشتی بکار رفته درحالی‌که مدل‌های فول‌تر این دو پیکاپ دارای فنرهای کربن کامپوزیتی می‌باشند. به لطف این تغییرات، وزن پیکاپ های جنرال موتورز ۲۰۴ کیلوگرم کمتر از وزن مدل‌های سال ۲۰۱۸ می‌باشد.


سیلورادو و سیرا اهمیت فوق‌العاده زیادی برای جنرال موتورز دارند زیرا رویترز می‌گوید با فروش هر دستگاه از این خودروها حداقل ۱۷ هزار دلار سود به دست می‌آید. مدیران ارشد این خودروساز همچنین گفته‌اند:

فکر می‌کنیم ما تنها از نظر هزینه‌های آلومینیوم چندین هزار دلار مزیت در مقایسه با فورد داریم. این مزیتی بزرگ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    خودروهای کلاس اف حرف ندارند از اف ۱۵۰ تا اف ۷۵۰ و… قیمت مناسب قدرت بالا کیفیت و دوام عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خود GM هم با این کارش اعتراف تلخی رو کرده
    همه میدونن پیکاپ های فورد مخصوصاً F_150 در دنیا حرف اول رو میزنن اینم آخرین نمونه اش که مشاهده کردیم
    ? Ford F_150 Raptor ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    F-150 واقعا غوله با جذبه تر ازش وجود نداره.سیلورادو هم عالیه ولی به همراه سیرا کاملا پشت سر فورد قرار میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کلا کار شورلت کپی زدن از رو فورده .یه مثالش همینه و یه مثال دیگش کامارو هست که بار اول از رو ماستنگ کپی شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دوستمون راست میگن
      ماستنگ: 1964
      کامارو: ۱۹۶۶
      چارجر: ۱۹۶۶
      چلنجر: ۱۹۶۹

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کپی زدن واژه ی درستی نیست(کپی کردن یعنی ساختن یه محصول با جزییات مو به مو با محصول اصلی)
      این کار شورولت ایده گرفتن از یه محصول موفق و بیرقیب بوده نه کپی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    من عاشق فورد رپتورم و اینم میدونم که فورد f 150نماد پیکاپها به حساب میاد ولی چیزی که خودم از نزدیک تجربشو کردم و به نمایندگیشون در دوبی سَر زدم ، این بود که شورولت بسیار با اُبهت تر و مواد استفاده شده در داخل خودرو بسیار با کیفیت تر از فورد بود .
    مثلاً داخل فوردf150 که نشستم ، حِس مواد پلاستیکی خُشک خیلی به دل میزد ولی در شورولت سیلورادو این مشکل بسیار کمتر به چشم میومد ولی باز هم میگم کسی که فورد میخره ، برای کارایی معرکش میخره و فورد فاتح پیکاپها در آمریکاس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    این کار اسمش تقلب نیست بلکه بررسی نقاط قوت و ضعیف حریف است.خیلی از کمپانی های خودروسازی همین کار رو می کنند و اگر این کار رو نکنند در بازار رقابتی آمریکا،اروپا،ژاپن، کره و چین و…. راحت از صحنه خارج می شوند.همه خودروسازان دنیا بازار تضمین شده و انحصاری و مشتریان همیشه در صحنه ای مثل خودروسازان ایرانی ندارند که مدیرانشون به جای عرضه خودروی باکیفیت و مشتری مداری،صبح تا غروب دنبال علافی و ولگردی،چای و نبات خوردن،موبایل بازی و سلفی گرفتن،خاله زنک بازی،غیبت و کلا دنبال حاشیه سازی باشند و به تنها چیزی که فکر نکنند همان خودروسازی باشد.ظاهرا ادای آدم های مدرن رو در بیارن ولی رفتار و حرکات و منش شون با یک دلال بی سواد حجره دار در بازار مو نزنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ford

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دوستان نگران اصلا نباشید حتی یک درصد چون فورد از نظر قدرت استقامت طول عمر فنی تکنولوژی مقاومت افرود کشش تو دنیا حرف اول میزنه و از این چیزای که گفتم … 100سال از بقیه خودروساز های امریکایی جلوتره و بعد فورد هم برندی که بخواد استقامت طول عمر تکنولوژی … دوم جدول باشه برند تویوتا هست و هنوز سیلورادو 2019 بعد 5 سال کار سخت کلا مرخص میشه اما فورد به طور مثال f250 با موتور که ساخت شرکت کاترپیلار هست یا موتورهای پاوراستروک فورد بعد اون همه فشار سختی هنوز شاهدشون هستیم در کشورهایی مثل امریکا روسیه تو بد ترین شرایط سخت ترین بارها ناهمورار ترین راه ها بد ترین شرایط اب هوایی مثل ساعت کار میکنن و فورد هم همیظه به خاطر طول عمر و استقامت قدرت موتورهاش و دیفرانسیل گیربگسش افرود معروف هست که خودروهای فورد تو افرود برف گل راحت تر از اسفالت میرن و من همیشه به خاطر قدرت افرود طول عمر اسقامت فورد بهش مینازم هنوز سیلورادو 2019 نمیتونه با فورد f250 1980 رقابت کنه برندی نیست کشش خودروهای فورد تو بکسل داشته باشه یا فرودش فورد اگه صد سال هم ماشین نسازه جنرال موتور باز هم بهش نمیرسه همه ودیو فورد بدنه الومنیومی دیدن که با پتک ضربه میزنن بهش هیچ چیش نمیشه این ضربه به سیلورادو دوج میخورد دو قسمت مساوی میشدن و خلاصه عاشق خودروهای سری اف فرود هست از f100 بگیر و f150 تا اف 750 و همینطور از اف های سری 50 تا 800 اف 1200

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا