جنرال موتورز

اعلام جزئیات بیشتری در مورد پیکاپ الکتریکی هامر

چندی پیش جنرال موتورز با پخش تیزری تبلیغاتی خبر از ساخت پیکاپی تمام الکتریکی با نام هامر EV برای جی‌ام‌سی داد. حال این شرکت طی رویداد ویژه‌ای که بنام «روز الکتریکی» در میشیگان برگزار کرد، جزئیات بیشتری در مورد پیکاپ هامر خصوصاً از ویژگی‌ها و تکنولوژی باطری آن اعلام کرده است. به گفتهٔ جنرال موتورز، هامر EV از سقف تارگای قابل جدا شدن برخوردار است ولی فعلاً نمی‌دانیم این سقف به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود یا یک آپشن خواهد بود.

درهرحال، این سقف دارای چهار پانل مجزا است که دوتا در جلو و دوتای دیگر در عقب قرار می‌گیرد. برای هریک از این پانل‌ها نیز محفظه‌ای اختصاصی در صندوق بار جلوی خودرو تعبیه شده تا در صورت جدا کردن بتوان به‌راحتی آن‌ها را در آنجا قرار داد. در مورد کابین هامر EV نیز گفته شده از لحاظ استحکام و ضدآب بودن هم‌سطح جیپ گلادیاتور است؛ اما علاوه بر این موارد، جزئیاتی هم در مورد اندازهٔ این پیکاپ منتشر شده است. هرچند در تیزر هامر EV چراغ‌هایی روی سقف دیده می‌شد که معمولاً در تراک‌های سنگین استفاده می‌شود اما این پیکاپ الکتریکی احتمالاً در اندازهٔ نیم تن و نزدیک به جی‌ام‌سی سی‌یرا ۱۵۰۰ کنونی خواهد بود. این یعنی پیکاپ هامر در برابر پیکاپ‌های درون‌سوزی مثل فورد F150 و همین‌طور پیکاپ الکتریکی ریویان R1T قرار خواهد گرفت.

هامر EV به باطری‌های جدید جنرال موتورز که اولتیوم نام دارند مجهز می‌شود. هرچند اکثر محصولاتی که از این باطری‌ها استفاده خواهند کرد از پکیج ۴۰۰ ولتی با قابلیت شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی برخوردار خواهند بود اما هامر EV و دیگر پیکاپ‌های الکتریکی جنرال موتورز به پکیج باطری ۸۰۰ ولتی و شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی مجهز می‌شود. در حال حاضر میدانیم که پیکاپ جدید هامر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۱۵۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و می‌تواند ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جی‌ام‌سی هامر EV در تاریخ ۲۰ می امسال رسماً معرفی می‌شود و تولید آن از پاییز سال ۲۰۲۱ در کارخانهٔ جنرال موتورز در دیترویت آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. بی طرف

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هامر رو الکتریکی کنی مثل این میمونه که پس زمینه پرچم دزدان دریایی رو عوض سیاه سفیدش کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    زود قضاوت نکن فقط کافیه بشینی پشتش توچالو گازشو بگیری بری بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    دوباره هامر زنده خواهد شد…
    دوباره شکوه و عظمت باز می گردد…
    ولی این دفعه از نوع الکتریکی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ATa

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (146 ديدگاه)

    در محدوده حرکتی تکنولوژی پیش رو شکی نیست ولی از نظر طراحی با یک جلو پنجره که از نظر بصری صرفا از مفهوم الکتریکی قدری لامپ و روشنایی به عاریت گرفته مفهوم جدیدی برداشت نمی شه! نام هامر به طراحی سنگینی می کنه…. سایبر تراک تنها تکنولوژی نیست بلکه زبان جسورانه طراحی ست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (310 ديدگاه)

    انشاالله وأنت پراید برقی هم رونمایی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدعلی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (121 ديدگاه)

    جنرال موتور به دلیل سیاستهای چندسال اخیرش به شدت تضعیف شده و از بیشتر بازارها خارج شده و تنها به آمریکا و چین محدود شده که آینده به شدت تیره و تاری در انتظارشه.در کل فکر میکنم صنعت خودروی آمریکا حداکثر تا ۱۵سال آینده ورشکست یا حداقل بسیار کوچک خواهد شد که البته خبر خوبیه چون اکثر صنایع آمریکا درحال افول و به شدت ضعیف هستند که میتونه منجر به کاهش فشارهای آمریکا به کشور عزیزمان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      ای بابا
      باز سره کله اینایی که میان میگن امریکا رو به افول و نابودیه پیدا شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد علی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (121 ديدگاه)

      خوب من حرف منطقی میزنم آیا اگه آمریکا ضعیف بشه فشارهاش به ایران کم نمیشه؟تحریمهای ضد ایرانی کاهش پیدا نمیکنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sevlan

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      متاسفم که بگم در کل اشتباه فکر میکنی ، در سال ۲۰۱۹ بزرگترین اقتصاد دنیا بوده با تولید ناخالص بیست و یک هزار میلیارد دلار و سطح بیکاری درش به ۳/۵٪رسیده که کمترین تو پنجاه سال گذشته بوده و این یعنی رونق اقتصاد و تولید و بهره وری و هیچ خبری هم از افول فعلا درش نیست ، شما با توهماتت خوش باش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تیما

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (11 ديدگاه)

        البته جالبه بدونید دوست عزیز کل کشورهای اروپایی ۱۷ تلریون دلار اقتصادشون بوده و رتبه های دوم و سوم چین ۱۳.۵ و ژاپن با ۵ تلریون اقتصاد داشتند و امریکا با اختلاف ،۲۱.۵ تلریون بزرگترین اقتصاد دنیا بوده و خواهد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      آره طبق پیش بینی‌های سوپر دقیق شماها همین که آمریکا ۱۵ سال دیگه نابود شد ، ایران ابر قدرت دنیا میشه و کره شمالی ، ونزوئلا ، سوریه و کوبا هم در رتبه های بعدی قرار می‌گیرن…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا