جنرال موتورز

جنرال موتورز بزرگ‌ترین خودروساز مکزیک!

شاید جنرال موتورز در حال تعطیلی برخی از کارخانه‌های خود در آمریکا و کانادا باشد اما تأسیسات تولید این خودروساز در مکزیک کاملاً فعال است.


تا به اینجای سال جنرال موتورز بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده‌ی خودرو در مکزیک بوده است. این برای اولین بار در تاریخ معاصر است که یک خودروساز آمریکایی به چنین جایگاهی دست پیدا می‌کند.

بخش اعظم موفقیت جنرال موتورز در این کشور به تولید کراس اوور، شاسی بلندها و پیکاپ ها مربوط می‌شود. از آنجایی که این دسته از خودرو محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و از طرفی سدان ها با کاهش فروش مواجه شده‌اند بنابراین این رشد طبیعی است.


جنرال موتورز ایجاد تغییرات در تأسیسات مکزیک خود را از اواسط سال ۲۰۱۷ و در پاسخ به تقاضای مشتریان آمریکای شمالی شروع کرد. این شرکت تولید شورولت آوئو (پرفروش‌ترین خودروی شرکت در مکزیک) و شورولت سونیک را متوقف کرده و به این ترتیب ظرفیت برای تولید شورولت اکوئینکس جدید، جی ام سی تراین و اولین نسل شورولت تراکس باز شد.


همچنین نسل جدید شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا نیز در مکزیک ساخته می‌شوند و به زودی کراس اوور جدید بلیزر ۲۰۱۹ نیز به این خودروها خواهد پیوست. این در حالی است که جنرال موتورز برنامه‌های خود برای توقف تولید شورولت کروز را اعلام کرده است.

در نتیجه‌ی این تحرکات و این حقیقت که نیسان سدان های خود را در مکزیک می‌سازد، جنرال موتورز این شرکت ژاپنی را پشت سر گذاشته و به بزرگ‌ترین خودروساز مکزیک در سال جاری تبدیل شده است. آمریکایی‌ها تا ماه نوامبر تعداد ۸۰۱۱۶۳ دستگاه خودرو در مکزیک ساخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش حدود ۶۷ هزار دستگاهی را نشان می‌دهد.


این خودروها در سه کارخانه‌ی سن لوئیس پوتوسی (شورولت تراکس، جی ام سی تراین)، سیلائو (شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا) و راموس آریزپ (شورولت بلیزر و کروز) ساخته می‌شوند. در همان بازه زمانی یاد شده نیسان نیز تولید ۷۱۷۱۰۸ دستگاهی داشته که حاکی از کاهش ۷۱ هزار دستگاهی است.

افزایش تولید جنرال موتورز این خودروساز را به بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی خودرو در مکزیک هم تبدیل کرده به گونه‌ای که تا به اینجای سال شاهد صادرات ۶۹۳۷۸۲ دستگاه خودرو توسط این شرکت بوده‌ایم. اکثر این خودروها به آمریکا و کانادا صادر شده‌اند اما کشورهای آمریکای جنوبی هم از این خودروها بهره برده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    احساس میکنم یه رکود اقتصادی جهانی مثل 2007 و 2008 تو راهه و فورد و gm اینو فهمیدن و برای جلوگیری از ورشکستگی اینکارارو میکنن(تعدیل نیرو ،کاهش مدل ها ،کاهش هزینه ها ،حذف مدل های کم سود حتی اگه فروش بالایی داشته باشن و…) شایدم فقط میخوان به روز باشن ،مطمئن نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      با کاری که نرامپ کرده آمریکا روز به روز داره از بقیه دنیا بالاتر میره.آمریکا عشقه عشق

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. کوروش

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    با سیاست فعلی ترامپ بیشتر خود امریکایی ها صدمه می بینند فشار بیش از اندازه به مکزیک باعث از دست رفتن فرصت های بسیار زیاد برند های امریکایی می شه اکثر برندهای معروف بخصوص لوازم خانگی امریکایی در حال حاضر در مکزیک تولید می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22raptor

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تمام سیاستهای ترامپ درسته چه معنی میده برندهای امریکایی در خارج از امریکا فعالیت کنند اگر این شرکتهای بزرگ امریکایی داخل امریکا فعالیت کنند که خیلی بهتره کلی به مشاغل امریکا اضاف میشه هرچند که توی همین دو سال هم ترامپ تونسته بیکاری رو به پایین ترین سطح در طول ۵۴ سال گذشته برسونه و همزمان سطح دستمزدها رو هم ببره بالا
    کالای امریکایی باید MADE IN THE U.S.A WITH PROUD باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا