جنرال موتورز

جنرال موتورز خریدار احتمالی کمپانی AM جنرال

جنرال موتورز می‌تواند یک‌بار دیگر با نام هامر یا HMMWV مترادف شود زیرا ظاهراً این خودروساز آمریکایی به خرید شرکت AM جنرال علاقه مند است.


بنا به گزارش پدال و به نقل از رویترز، AM جنرال به فروش می‌رسد و به دنبال سرمایه‌گذاران بالقوه است. بسیاری از افراد معتقدند این شرکت می‌تواند توسط کمپانی‌هایی دفاعی همچون جنرال دینامیک، اوشکوش و BAE سیستم خریداری شود اما یکی از منابع مطلع گفته خودروسازانی همچون جنرال موتورز و فیات-کرایسلر هم شاید به خرید این خودرو علاقه نشان دهند.


اگرچه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما جنرال موتورز تاریخچه ی قابل‌توجهی در بحث تجارت نظامی دارد. این شرکت بخش نظامی خود را در سال ۲۰۰۳ به کمپانی جنرال دینامیک فروخت اما اخیراً میزان فعالیت نظامی خود را افزایش داده است.


جنرال موتورز در چند سال اخیر اقدام به توسعه‌ی شورولت کلرادو ZH2 برای ارتش آمریکا کرده و با نیروی دریایی این کشور نیز برای تولید خودروهایی با تکنولوژی سلول سوختی در ارتباط بوده است. جنرال موتورز همچنین ساختار جهانی ساکت و کاربردی را سال پیش رونمایی کرده بود.


در همان زمان خبرهایی درباره برنامه‌ریزی جنرال موتورز برای تأسیس واحد نظامی جدید به گوس رسید. خرید AM جنرال قطعاً می‌تواند به این شرکت در پیشبرد اهداف خود کمک نماید.

اما شایعات علاقه فیات-کرایسلر به خرید AM جنرال خیلی قابل استناد نیستند ولی این شرکت‌ها سابقه همکاری با یکدیگر را دارند.

شایعات منتشر شده نشان می‌دهند AM جنرال ارزش بیش از ۲ میلیارد دلاری دارد. این مبلغی بسیار بزرگ است اما رویترز گفته قرارداد اخیر این شرکت با ارتش آمریکا می‌تواند ارزش ۸۰۰ میلیون دلاری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. mazaher

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ترامپ برای شکوفای اقتصاد امریکا خیلی تلاش می کند البته بدهی امریکا خیلی بیشتر شده با این شرایط تلاش می کنند چه از نظر نظامی و خودرو سازی کشورهای عربی را بیشتر از پیش بدوشند رقیبهای همچون چین در اینده از نظر فروش خودرو در تنوعهای گوناگون دنیا را شگفت زده خواهند کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تنها شرکتی که میتونه am general ,رو به درستی هدایت کنه جی ام هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. arash

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام
    این خودرو بسیار منعطف بوده و توانایی خارق العاده به نظامیان آمریکایی حتی در جنگهای شهری در عراق داده است. بعد از بمبهای کنار جاده ای ، با جوش دادن چندین میله عرضی در زیرماشین و قرار دادن گونی های شن وماسه در زیر آن ، کاهش چشمگیری در تلفات و مجروحیتها بدست آورند. ولی بهر صورت احتمال دارد که در آینده نزدیک این مدل با نمونه های جدید جایگزین گردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    جى ام با تصاحب am general راحت مىتونه سود خودش رو چند برابر کنه چون am general مشترى بزرگى داره اونم ارتش امرىکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    2 میلیارد دلار. 800 میلیون دلار. هر کدوم یه قلم از اختلاص های ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hemichan

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    هاموی موپار !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا