جنرال موتورز

حمایت جنرال موتورز از سیاست‌های بایدن در زمینه صنعت خودرو

جنرال موتورز از حمایت تلاش‌های دولت ترامپ در جلوگیری از اقدام کالیفرنیا برای وضع قوانین آلایندگی جدید دست کشیده است.

در اکتبر ۲۰۱۹ بود که جنرال موتورز به شرکت‌هایی همچون تویوتا، هیوندای، مزدا، نیسان، کیا، سوبارو، فیات-کرایسلر و… غیر پیوست. این شرکت‌ها از اقدامات دولت ترامپ در توقف اقدامات کالیفرنیا برای وضع قوانین مصرف سوخت و آلایندگی‌های مخصوص به خود حمایت می‌کردند. کالیفرنیا و همچنین ۲۲ ایالت دیگر تصمیمات ترامپ را به چالش کشیده‌اند.

اما حالا جنرال موتورز می‌گوید از حمایت دولت ترامپ دست کشیده و از سیاست‌های جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا حمایت می‌کند.

در نامه‌ای که به امضای ماری بارا رسیده آمده است:

بایدن اخیراً گفته که من معتقدم ما می‌توانیم با حرکت به سمت خودروی الکتریکی بازهم بازار خودروی قرن ۲۱ خود را داشته باشیم. ما در جنرال موتورز هم کاملاً با این گفته‌ها موافقیم. ما از برنامه جو بایدن که توجه ویژه‌ای به گسترش خودروهای الکتریکی در آمریکا، ایجاد یک میلیون شغل، نصب ۵۵۰ هزار جایگاه شارژ و… دارد حمایت می‌کنیم.

در ادامه این نامه آمده است:

هفته پیش ما اعلام کردیم ۳۰ خودروی الکتریکی جدید را تا سال ۲۰۲۵ در سراسر جهان عرضه خواهیم کرد و دوسوم این خودروها در آمریکا خواهند بود. ما همچنین به برنامه بیش از ۲۷ میلیارد دلاری خود در زمینه تکنولوژی الکتریکی و خودران متعهد هستیم.

اگرچه تصمیمات اخیر جنرال موتورز خیلی سورپرایز کننده نیست اما این تغییر سیاست تا حدی کنایه‌آمیز به نظر می‌رسد. این خودروساز آمریکایی سال پیش با حمایت از اقدامات ترامپ خشم بسیاری از مقامات و گروه‌های محیط‌زیست کالیفرنیا را برانگیخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4875 ديدگاه)

    اکثر کشورای جهان هدفشون مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازای گلخونه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیسته که نتیجتاً کاهش آلودگی هوا و محیط زیستو همراه داره که همین کاهش آلودگیا باعث کاهش بیماریای تنفسیو قلبیو ریوی میشه

    موافقم 35
    مخالفم 2
    1. جمشید

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      آدم جوان وسط ترافیک و دود و دم شهرهای بزرگ نفس کم میاره دیگه وای به حال آدم سالمند

      موافقم 24
      مخالفم 0
  2. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    -__________-
    یکی نیست بیاد به اینا بگه جای الکتریکی سازی همون موتور بنزینی رو بهینه کنین?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 15
    مخالفم 30
    1. ??Amin_sto??

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      پس بایدن پشت کوروت هم میشینه فکر میکردم ماشین مورد علاقش تویوتا پریوس یا تسلا مدل 3 باشه

      موافقم 9
      مخالفم 6
    2. OMID

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      به حرف آسونه
      الان بازدهی موتور ماشین های معمولی حدود ۲۰ درصد هست در صورتی که موتور های الکتریکی بازده در حد ۸۰ درصد و بیشتر دارن
      از اون گذشته اگرم به فرض یه یه موتور بنزینی با بازدهی بالا داشته باشیم نه صدا خواهد داشت نه لرزش ( عملا با موتور الکتریکی تفاوتی نخواهد داشت ) چون خود اون صدای آزاد شده از موتور انرژی هدر رفته هست که در صورت بالا بودن بازدهی حذف میشه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. JDM

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه برقی فلانه بیساره
    عین جارو برقیه و…

    البته این افراد نصف کامنتاشون همینه

    موافقم 22
    مخالفم 13
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      معلومه خوب ، برقی چیزی جز زباله تو دنیای خودروسازی بیشتر نیست!!!

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. JDM

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        عزیز من بر منطق فرمایشات شما درون سوز هم اشغاله
        اسب و کالسکه سوار از همه بهتره!!هم اصالت داره هم سالم تره استهلاک هم نداره

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ببخشید بی ربطه اما حتما خبر دارید که ایران خودرو و سایپا دارند خودرو هاشونو به اسپانیا صادر می کنن
    میدونم خیلی ها میگن که خودرو های ایرانی کیفیت ندارن و خریدار ندارن و آپشن ندارن و امنیت ندارن و حرفشون تا حدی درسته ولی نه درباره خودرو های صادراتی….
    خودرو های صادراتی ایران خودرو و سایپا هم کیفیت بالایی دارن هم آپشن بیشتری دارن و هم امنیت بیشتری دارن مثلا شما یه خودروی ایرانی که به اوکراین (یا هر کشور دیگری) صادر شده با خودروی ایرانی که در ایران موجوده (مثلا دنا) مقایسه کنید این دو زمین تا آسمون با هم فرق دارن……
    (من خودم دیدم و تست کردم خودم هم باورم نمیشد وگرنه دلیلی نداره الکی تبلیغات کنم!!!)

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. زیزیگولو

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4875 ديدگاه)

      مثل اینکه فقط چندتا ماشین واسه تست بوده وگرنه با عقل جور در میاد که ماشینای تولیدی سایپا استاندردای اروپا رو پاس کنن و بتونن تو اسپانیا تردد کنن!!؟؟

      موافقم 27
      مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4875 ديدگاه)

      این چیزیه که سایتای خبری راجب صادرات ماشین به اسپانیا منتشر کردن : ((بر اساس آمارهای گمرک پنج دستگاه تیبا صندوقدار، سه دستگاه وانت آریسان، دو دستگاه تیبا 2، دو دستگاه ساینا، یک دستگاه کوییک، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه پراید 131 و یک دستگاه رهام به این کشور صادر شده است. لطیفی می‌گوید: ارزش صادراتی اظهارشده برای هر دستگاه ساینا 4 هزار و 500 دلار، پژو پارس و سمند 7 هزار دلار و دنا اتوماتیک 14 هزار دلار به گمرک اعلام شده است. بحث استفاده از خودروهای یادشده در سفارت‌خانه‌های کشور یا بحث صادرات این خودروها به‌منظور گذراندن تست‌های متنوع خودرویی مطرح است)) … آخه عزیز من یه همچین چیزی با عقل آدمیزاد جور در میادش که اسپانیا بیاد از سایپا و ایرانخودرو ماشین بخره؟؟؟!!!!!

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. Ali_x76

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        فکر کن یه *** حاضر باشه تو اسپانیا ۱۵ هزار دلار به دنا اتومات بده :)))
        خودشون برند سئات رو دارن که کاملا از تکنولوژی روز فولکس استفاده میکنه.

        موافقم 18
        مخالفم 2
        1. زیزیگولو

          ۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4875 ديدگاه)

          دقیقاً همینجوره و اینکه خیلی از ماشینای اقتصادی ارزون قیمت روز دنیا که حدود 15 هزار دلار قیمتشونه تو بازار اروپا و اسپانیا وجود داره که میتونن یکی از اونا رو انتخاب کنن

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        (((اون تیبا و پژو و دنا هایی که صادر کردن اونایی نیستن که ما داریم عزیز…….)))

        موافقم 4
        مخالفم 9
    3. Ali_x76

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اماری که اعلام کردن، صادرات ۹۶ هزار دلار خودرو به اسپانیا بوده.
      اگر قیمت هر خودرو رو ۵ هزار دلار در نظر بگیریم، میشه ۱۹ دستگاه.
      به این میگی صادرات؟

      موافقم 15
      مخالفم 0
    4. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      عزیزان من منظورم این بود که کیفیت خودرو هایی که صادر میشه با خودرو های موجود در کشور فرق داره…..

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. زیزیگولو

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4875 ديدگاه)

        خُب مثلاً چجور تیبا یا پرایدی صادر کردن!!؟؟ پراید مدل فضایی!!؟؟ یا تیبای کهکشانی!!؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم 1
          مخالفم 3
    5. مهدی،:امید اینده?

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      دوست عزیز عکسی داری از این قراضه ها

      موافقم 8
      مخالفم 0
    6. علی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کمتر از ۲۰ تا صادر شدن. همشم تو یه نوبت بود نه بیشتر.
      صادر مهم نیست. شما پرایدو میتونی به کل کشورای دنیا صادر کنی. اما ایا پلاک میشه؟ اونجا پلاک نمیگن. میگن رجیستر میشه؟ نه نمیشه. پرایدو میزاری تو گاراژ خونه. یا فوقش تو موزه میزاری بخوایی بهش حال بدی. رجیستر نشه ماشین اصلا نمیشه تو خیابون باهاش راه بری. باید پشت کامیون حمل کنی. پراید هیچوقت رجیستر نمیشه. یادت باشه خود مسئولین گفتن سمند تنها تو اوکراین رجیستر شد. اوکراین جزو اتحادیه اروپا نیست. تو قاره اروپاست اما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی،:امید اینده?

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    چرا کسی از موتور های ابی حمایت نمیکنه

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Ali_x76

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      چون سرکاریه
      یک مقدار معین انرژی از موتور میگیره، برای الکترولیز آب به هیدروژن، بعد همون هیدروژن میره توی موتور و می‌سوزه.
      حتی اگر راندمان این تبدیل ۱۰۰ درصد هم باشه ( که بیشتر از ۷۰ هم نیست )، نه تنها فایده ای نداره، بلکه هزینه ی نابجا به همراه خطر آتش سوزی ( هم برق کشی و هم سوخت رسانی ) داره.
      اگر قرار بر مصرف آب باشه، بهترین کار نصب واترمتانول اینجکشن هست که برای موتور های پرخوران بوست بالا و اتمسفریک های تراکم بالا کاربرد داره.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. مهدی،:امید اینده?

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        ای بابا
        دوچرخه باید سوار بشن همه?

        موافقم 4
        مخالفم 0
  6. حسن

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    ترامپ تلاش بیهوده ای برای حرکت بر خلاف جریان رودخانه داشت. منابع نفتی علاوه بر آلودگی زیاد به زودی رو به پایان خواهد رفت. خودروهای الکتریکی پیشرفت زیادی داشتن و بُرد حرکت و شتابشون هم خوب شده.

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا