جنرال موتورز

خداحافظی با هولدن بارینا و ترس شورولت سونیک!

به نظر می‌رسد سقوط خودروهای سواری آغاز شده و این سونامی نه تنها فورد را با خود برده بلکه به هولدن نیز رسیده است. پس از خاتمه‌ی عرضه‌ی هولدن اسپارک در ماه آوریل، شعبه‌ی استرالیایی جنرال موتورز به زودی با خودروی ساب کامپکت بارینا نیز خداحافظی خواهد کرد.


CarAdvice به نقل از یک منبع ناشناس گفته که بارینا (نسخه‌ی ریبج شده‌ی شورولت سونیک) دیگر به عنوان عضوی از سبد محصولات هولدن عرضه نخواهد شد. این مدیر رسمی شرکت گفته هولدن روی خودروهای کلاس جهانی شاسی‌بلند پیکاپ و کلاس سواری مناسب مصرف‌کنندگان تمرکز خواهد کرد.


این مدیر ناشناس هولدن خاطرنشان ساخته مشتریان کنونی بارینا همچنان از سرویس‌های باکیفیت شرکت بهره‌مند خواهند شد. بارینا خودرویی است که سی سال از عرضه‌ی آن گذشته و شاهد ۶ نسل از حضور آن در بازار بوده‌ایم.


بارینا در کلاس خود عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته اما فروش آن خیلی بد هم نبوده است. فروش بارینا تا پایان ماه آگوست برابر با ۲۳۲۹ دستگاه بوده که رشد ۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد. البته فروش این هاچبک در ماه آگوست با افت ۱۹.۹ درصدی به ۲۲۹ دستگاه رسیده است. بدون عرضه‌ی اسپارک و بارینا، کراس اوور تراکس و هاچبک آسترا خودروهای پایه‌ی هولدن خواهند بود.


اما سؤالی که به وجود می‌آید این است که آیا خاتمه‌ی عرضه‌ی بارینا به معنی اتخاذ تصمیمی مشابه توسط جنرال موتورز خواهد بود؟ شورولت سونیک ۲۰۱۹ با تغییرات بسیار اندکی وارد بازار شده و احتمال خداحافظی با آن نیز وجود دارد.

Chevy Sonic
Chevy Sonic
باید گفت تا زمانی که بحث فروش مطرح است بنابراین دلیلی برای خوش‌بینی وجود ندارد زیرا سونیک نیز با فروش ۴۵۸۲ دستگاهی افت فروش قابل‌توجه ۵۵ درصدی در سه‌ماهه دوم سال جاری را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ثبت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کاشکی اینا رو میاوردن به ما ها میدادن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هولدن استرالیا مگه منحل نشد؟!!
    یادمه پدال خبر گذاشت که بخاطر نداشتن توجیه اقتصادی فعالیتشونو تموم کردن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا