جنرال موتورز

خداحافظی رسمی با برند هولدن در استرالیا و نیوزیلند

جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۱ برند هولدن را از بازار استرالیا و نیوزیلند کنار خواهد گذاشت. این تصمیم پس از افت فاحش فروش و اندکی پس از اعلام خاتمه تولید مدل‌های کومودور و آسترا اتخاذ شده است. به این ترتیب حدود ۶۰۰ نفر از کارمندان هولدن شغل خود را از دست خواهند داد.

جنرال موتورز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده استودیوی طراح ملبورن و تأسیسات تست لانگ لانگ هم تعطیل خواهند شد. همچنین سرویس‌های مالی ماون و هولدن هم دیگر قادر به ارائه خدمات نخواهند بود.

هولدن از سال ۱۹۲۴ کار خود را به عنوان تولید کننده بدنه برای خودروها شروع کرد و در ابتدا بدنه محصولات جنرال موتورز را تولید می‌نمود. در سال ۱۹۳۱ بود که جنرال موتورز با خرید سهام آن شرکت جنرال موتورز هولدن را تأسیس کرد. این کمپانی تا نیم قرن پس از آن پرفروش‌ترین برند خودرویی استرالیا بود. آخرین خودروی هولدن که در استرالیا ساخته شد کومودور ۸ سیلندر بود که بیستم اکتبر ۲۰۱۷ خط تولید را ترک نمود.

معاون ارشد عملیات بین‌المللی جنرال موتورز گفته است:

در طول تاریخ پرافتخار ۱۶۰ ساله، هولدن نه تنها به تولید خودرو مشغول بوده بلکه پیشرانی قدرتمند برای صنعتی سازی و پیشرفت کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز بوده است. در طول سال‌های اخیر و با تغییر گسترده صنعت خودرو، ما استراتژی‌های جایگزینی برای حفظ شرایط خود و بهبود بازار اتخاذ کردیم. پس از تلاش‌های گسترده به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری برای تبدیل هولدن به شرکتی موفق در درازمدت دیگر اولویت نیست.

هولدن می‌گوید تمامی سرویس‌ها و گارانتی‌های در نظر گرفته شده برای خودروهای خود و همچنین تأمین قطعات موردنیاز را حداقل تا ۱۰ سال دیگر ادامه خواهد داد. همچنین در سال‌های آینده اگر فراخوانی انجام شود این خودروساز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ماری بارا مدیر اجرایی جنرال موتورز می‌گوید در حال بازبینی تولید خودرو در تمامی بازارهایی با خودروهای فرمان راست است. به این ترتیب شاهد خروج شورولت از تایلند هم تا پایان سال ۲۰۲۰ خواهیم بود.

بارا گفته است:

من معمولاً گفته‌ام تصمیم‌های درست را می‌گیریم حتی وقتی که قرار باشد چنین قدم ناراحت‌کننده‌ای برداریم. ما در حال بازبینی در سایت‌های بین‌المللی خود هستیم و روی بازارهایی تمرکز می‌کنیم که استراتژی‌های درستی برای سوددهی داریم. اولویت ما سرمایه‌گذاری در جاهایی است که حمل‌ونقل آینده به ویژه خودروهای الکتریکی را پذیرا باشند.

اگرچه هولدن دیگر وجود نخواهد داشت اما جنرال موتورز کاملاً با استرالیا خداحافظی نخواهد کرد و طبق شنیده‌ها این غول خودروسازی با زیربرندی به نام خودروهای سفارشی جنرال موتورز در این بازار حضور خواهد داشت. شرکت یاد شده خودروهای صادراتی آمریکایی همچون شورولت کامارو، سیلورادو، کوروت جدید و شاید دیگر خودروها همچون تاهو و سابربن را در این کشور عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (6798 ديدگاه)

    پونتیاک با اون محبوبیتش تولیدش رو متوقف کردن بعد چرا باید برا هولدن ناراحت بشه کسی؟
    هولدن اصلا خودروساز مستقل و کارامدی نبود و فقط داشت منابع جی ام رو هدر میداد و همون بهتر که تعطیلش کردن
    خبر خوب بازگشت هامر بود که کسری فروش هولدن رو برای جنرال موتورز جبران میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. یانکی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      علی اصلا قابل دفاع نیست کارهای جنرال موتورز به راحتی بازار رو گذاشت در اختیار دیگران.بارا داره فاتحه جنرال موتورز رو میخونه.فورد هم دسته کمی نداره با کنار گذاشتن سدانها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    امیدوارم به سر ایران‌خودرو و سایپا بیاد….
    لطفا فاز دلسوزی برای کارگران این دو خون آشام نگیرین که خود همونا اگر کمی احساس مسئولیت داشتند، حداقل مونتاژ این ارابه های مرگ کمی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا