جنرال موتورزفورد

دوئل فورد اکسپیدیشن و جی‌ام‌سی یوکان

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌ویکم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های بزرگ

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

جی‌ام‌سی یوکان

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۳

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: GMTK2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۱۸۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۴,۶۷۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: فضای داخلی بسیار بزرگ و جادار، توانایی و راحتی بالا در مسیرهای بزرگراهی، سیستم اطلاعات-سرگرمی عالی

نقاط منفی: متریال داخلی ناخوشایند، ردیف سوم صندلی‌های ناراحت، قیمت گران

 

فورد اکسپدیشن

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۷

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: T3 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۱,۸۸۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۵,۵۴۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد خوب گیربکس، تجهیزات زیاد، فضای داخلی بیشتر از آپارتمان‌های نیویورک

نقاط منفی: طراحی داخلی محافظه‌کارانه، هندلینگ ضعیف، وزن سنگین

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جمس یوکان دنالی

فورد اکسپدیشن

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۷ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۳ ثانیه ۱۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۹۰ لیتر
وزن ۲۶۳۷ کیلوگرم ۲۶۸۴ کیلوگرم
طول ۵.۱۸ متر ۵.۳۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۴ متر ۳.۱۱ متر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۵۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
ظرفیت بکسل ۳.۷ تن ۲.۷ تن
قیمت پایه آمریکا ۵۰,۳۹۵ دلار ۵۳,۰۸۵ دلار
قیمت موردبررسی ۶۷,۴۹۵ دلار ۵۳,۰۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10213018]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. F22 RAPTOR

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    اکسپدیشن خیلی شیکتر و بروز تره
    فنی هم ،من موتور ۶.۲لیتری جیمس رو بیشتر میپسندم
    هردو عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بنظر جی ام سی برنده کلی گروه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فورد رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی خارجی و موتور GMC
    باقی موارد فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با توجه به علاقه ام رای دادم به یوکان وگرنه حضرت اکسپدیشن شاهکاریه برا خودش
    هیولاهای دیترویتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به فورد رای دادم دلیل خاصیم نداشت بیشتر مشخصات رو پسندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. me84

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کم فروش‌ترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا در سال 2018 میلادی:
    15- جگوار F تایپ: فروش 2268 دستگاه
    14- جگوار XF: فروش تنها 2208 دستگاه
    13- جنسیس G90: فروش تنها 2136 دستگاه
    12- مرسدس بنز SL کلاس: فروش تنها 2126 دستگاه
    11- مرسدس بنز CLS کلاس: فروش تنها 1993 دستگاه
    10- لکسوس LC: فروش تنها 1979 دستگاه
    9- آکورا RLX: فروش تنها 1931 دستگاه
    8- تویوتا میرای: فروش تنها 1700 دستگاه
    7- آئودی A8: فروش تنها 1599 دستگاه
    6- جگوار XJ: فروش تنها 1579 دستگاه
    5- فیات 500L: فروش تنها 1413 دستگاه
    4- آئودی TT: فروش تنها 1289 دستگاه
    3- اسمارت فورتو: فروش تنها 1276 دستگاه
    2- کیا K900: فروش تنها 354 دستگاه
    1- آلفارومئو 4C: فروش تنها 238 دستگاه

    رتبه 9 خیلی ناراحتم کرد. خیلی ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shirko

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      بنز سی ال اس هم ????!!؟؟!!؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مرسدس CLS رو اشتباه نوشتی دوست عزیز.مرسدسSLC هستش که کروکه به همراه مرسدسSL که فروش کمی داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sina7

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    واقعا حیفه که این موتورای حجیم جاشونو به موتورای کم حجم توربو دار بدن
    ولی مث اینکه اکثر شرکتا دارن این رویه رو ادامه میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    جی ام سی یوکان جلوش ابهتی خاصی داره…مشخصاتشون شبیه همه و قیمتشون…انتخاب من جی ام سی یوکان….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکی ازضعف های شاسی بلندهای آمریکایی هندلینگ ضعیفشون هستش که دراکثرمحصولاتشون دیده میشه.مخصوصا در فول سایزهاشون. که زمان تست میگفتن بالانس وتعادل خوبی ندارن سرپیچ ها.البته در چندمدل هندلینگ خوبی دارن وقابل قبول ولی اکثرا اون حس اعتماد بنفس بالا رو سره پیچ ها به راننده نمیدن.البته ژاپنی هاهم در این مورد بهتر عمل نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مال اینه که suv واقعی هستن نه کراس اور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        یعنی به نظر شمامرسدسGLS یابی ام وX7 یارنجروورو یابنتلی بنتایگا ویابنزgکلاس SUV نیستن!!! اما بهترین هندلینگ وچسبندگی رو دارن.حتی رولزرویس کولینان بااون وزنش.این مهندسی هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          نخیر دوست عزیز هیچکدوم از این ماشین‌هایی که نام بردی بجز G کلاس، SUV واقعی نیستن چون همگی ساختار یکپارچه دارن و هیچ کدوم بدنه رو شاسی یا Body on Frame نیستن.
          اما ماشین‌هایی مثل یوکان، اکسپیدیشن، تاهو، لندکروزر و… ساختار بدنه روی شاسی دارن یعنی در اصل روی شاسی وانت ساخته شدن و SUV واقعی محسوب میشن.
          ماشینی با ساختار بدنه روی شاسی نمیتونه از لحاظ هندلینگ با کراس‌اوورهای یکپارچه رقابت کنه اما در عوض از لحاظ توانایی بکسل، قابلیت آفرود و سرسختی هیچ کراس‌اووری حریفش نمیشه.
          بهترین رقیب برای ماشین‌هایی مثل X7 و GLS، لینکلن اویاتور هست با ساختار یکپارچه
          نیازی نیست تو هر زمینه‌ای و بدون داشتن اطلاع کافی سعی کنی مهندسی آلمانی‌ها رو دیکته کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          Gls و x7 که مطمئنم که suv نیستن بنتایگا هم که کراس اوره
          بقیه هم که فکر کنم کراس اورن به جز جی کلاس
          البته مهندسی یعنی رانگلر با یک سوم قیمت یا کمتر جی کلاس مدعی افرود رو شکست داد
          البته قیمت اینا یی رو هم که گفتی با یوکان مقایسه کن
          اخه به رلزرویس 500هزار دلاری پناه میبری ؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مهدی

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          شاسی بلندهای آمریکایی بیشترواسه استفاده یه خانواده خوبن.نه اونطور که بایدخیلی مدرن هستن.نه کیفیت خیلی بالایی دارن. نه حس لذت رانندگی در حد بزرگان رو دارن.البته خوده شرکت های آمریکایی اکثرا برای هیوندا.هوندا.کیا.وباارفاق تویوتا ولکسوس رقیب میسازن.چون SUVهای آلمانی وانگلیسی خیلی فراترازاینهاهستن.وبزرگترین مشکلشون هم کیفیت وقابلیت اطمینان خیلی پایین هستش که هرساله دراین دست لیست هاجای دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Amir Machine

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          بهتره یه نگاه به این مقایسه بندازی:
          https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/

          رقابت کادیلاک اسکالید، مرسدس GL، لکسس LX، رنجروور و اینفینیتی QX80
          رتبۀ اول: کادیلاک اسکالید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. مانی

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          بله نتیجه درسته کادیلاک یه خرده بهتره
          البته اگه مقایسه رو ببینی‌ گفته
          بالاترین تیپ اسکالید از پائین‌ترین تیپ جی ال بهتره:D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بین این دوطراحی جی ام سی یوکان جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو ماشین در کلاس خود جز برترین ها هستند اما من در این میان،جی ام سی یوکان را انتخاب می کنم.این یانکی هیولا واقعا خوش تیپ و پر جذبه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اینها بیشتر بدرد درگ میخورن. دمشون گرم انصافاً. توی عراق این مدل فورد و تاهو،در بعضی مناطق تاکسی هستن.وقتی سوار میشی انگار رو ابرها هستی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا