جنرال موتورز

سرویس اشتراک خودروی جنرال‌موتورز

به‌نظر می‌رسد که این روزها رفتاری شبیه به «استارتاپ‌ها» برای خودروسازان مد شده باشد؛ چرا که آنها هم اکنون صرفاً یک تولیدکننده خودرو نیستند، بلکه «سازندگان تجربه‌های جدید» و «ارائه دهندگان راهکار برای حمل‌و‌نقل» هستند و یا اینکه، «تعریف دوباره آینده حمل‌و‌نقل شخصی» را برعهده دارند. شاید به همین دلیل است که جنرال‌موتورز نسخه مخصوص به خود را از یک سرویس اشتراک خودرو موسوم به مِیوِن (Maven) ارائه کرده است.

GM Launches Maven Car-Sharing Service
GM Launches Maven Car-Sharing Service
Maven در واقع یک نمایندگی خودروهای کرایه‌ای اختصاصی است که مالکیت و اداره آن بر عهده جنرال‌موتورز است و به منظور جذب جوان‌ترها و گردشگرها طراحی شده است. البته جنرال‌موتورز قصد دارد تا از این طریق درآمد داشته باشد و حداقل بیشتر از «ساید کار» ورشکسته به‌دست آورد. فارغ از عنوان «شاخه‌ای از جنرال‌موتورز»، هیچ چیز خاص دیگری در مورد Maven وجود ندارد یک برنامه گوشی هوشمند با حسگر مکان، نزدیک‌ترین خودروها را بین یک تا ۲۴ ساعت برای شخص رزرو می‌کند، سرویس OnStar آنها را از حالت قفل خارج می‌کند و شما می‌توانید پس از قرار گرفتن در پشت‌فرمان، تا سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت با آنها رانندگی کنید.

GM Maven Car-Sharing Service
GM Maven Car-Sharing Service
هزینه سوخت نیز شامل این سرویس می‌شود و در نهایت، شما باید خودروی جنرال‌موتورز را درست به همان‌جایی منتقل کنید که قبلاً‌ سوار آن شده‌اید. قیمت این سرویس از ۶ دلار برای هر ساعت برای مدل‌هایی مانند شورولت اسپارک یا ولت آغاز می‌شود و تا ۱۲ دلار برای یک تاهو می‌رسد. در یک حالت متوسط، هر ساعت رانندگی با مالیبو به اندازه ۸ دلار هزینه خواهد داشت. هزینه‌های روزانه این سرویس نیز بین ۴۲ تا ۸۴ دلار متغیر خواهند بود. همچنین تمام این خودروها از قابلیت ارتباط داخلی ۴G LTE برخوردار خواهند بود.

GM Maven Car-Sharing Service
GM Maven Car-Sharing Service
تا این مرحله از راه‌اندازی سرویس، تمام ۲۱ وسیله نقلیه Maven در پردیس دانشگاه میشیگان در «ان آربور» پارک شده‌اند. این در حالی است که به گفته جنرال‌موتورز، در پایان ماه مارس میلادی، Maven به شیکاگو گسترش خواهد یافت و این کمپانی دوباره بر روی سرویس اشتراک خودرویش در نیویورک کار خواهد کرد تا آن را به زیر چتر Maven درآورد. شهرها دیگر امریکا و همین‌طور پردیس‌های دانشگاهی در ایالات متحده، آلمان و چین، هدف‌های بعدی این سرویس اشتراک خودروی جنرال‌موتورز هستند.

GM Launches Maven Car-Sharing Service
GM Maven Car-Sharing Service
سرویس‌های کرایه خودرو در حال حاضر در امریکا، با رشد مناسبی روبرو هستند. اگر به خاطر داشته باشید، جنرال‌موتورز چند هفته پیش نیز نیم میلیارد دلار بر روی سرویس اشتراک سواری Lyft سرمایه‌گذاری کرد؛ آن هم با یک هدف بسیار دور از انتظار برای تولید تاکسی‌های خودران. در ماه آوریل سال گذشته میلادی، آئودی یک سرویس کوچک اشتراک خودرو (شامل مدل R8) در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی کرد و یک ماه پس از آن بود که فورد سرویش اشتراک خودروی مخصوص به خود را در شهر لندن به راه انداخت. فورد بعداً برای برخی از شهرهای ایالات متحده نیز با سرویس خصوصی Getaround همکاری کرد. شاخه Car2Go دایملر، از سال ۲۰۰۸ خودروهای کوچک اسمارت فورتوی خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و در حال حاضر، در ۱۱ شهر امریکا فعال است. خودروسازان به‌خوبی می‌دانند که کمپانی‌های کرایه خودرو با ارائه انواع مختلف مدل‌های موجود در بازار، می‌توانند سود قابل‌توجهی از این طریق به‌دست آورند و بنابراین، به دنبال در اختیار گرفتن بخشی از این بازار وسایل نقلیه کرایه‌ای هستند. جولیا استین (Julia Steyn)، معاون برنامه‌های حمل‌ونقل شهری جنرال‌موتورز در این زمینه می‌گوید:

Maven یک دسترسی مناسب و قابلیت انتخاب در اختیار قرار می‌دهد و کار با آن، راحت و آسان است. مناسب‌ترین وسیله نقلیه و سرویس حمل‌ونقل برای مناسب‌ترین سفر در زمان مناسب. برنامه ما تا سال ۲۰۲۰، بهره‌مندی بیش از ۲۵ میلیون از مشتریان‌مان در سراسر جهان از این فرم اشتراک حمل‌ونقل است و بنابراین، Maven یکی از عناصر اصلی استراتژی ما برای تغییر شیوه و مدل مالکیت در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

GM Maven Car-Sharing Service
GM Maven Car-Sharing Service

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mahyar

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    من دیگه حرفی ندارم . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      والا من حرف دارم مونده تو گلوم در نمیاد ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      من ک ب افق محو شدم…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در هر صورت، اگه با قیمت معقول و امکانات مناسب ارائه بشه، مشتریان خودشو خواهد داشت و روز به روز گسترش پیدا خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا سی بی

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    خیلی حرکت سوسیالیستی هستش
    به درد شوروی سابق میخورد اما الان….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان)

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چه باحال.من بازی های ps4 رو به این صورت تجربه می کنم.یکی دو روز کرایه می کنم.خوشم اومد می خرم و خوشم نیومد مدتی باهاش سر می کنم و پس می دم و هزینه خیلی کمی واسم داره.با این کار هم بازی های خیلی بیشتری رو تجربه می کنم و هم پول خیلی کمتری رو هزینه می کنم.
    در این مورد شما میتونید مثلا یدونه سابوربان رو برای یک هفته کرایه کنید و اگر خوشتون اومد که می خرید و اگر خوشتون نیومد به مدت یک روز با قیمت 80 دلار ماشینی کرایه کردید و دیگه 60 هزار دلار برای چیزی هزینه نمی کنید که عمری براتون پشیمانی به بار بیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا خلایق هرچه لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا