جنرال موتورزشورلت

عرضهٔ شورولت کروز با نام هولدن آسترا سدان در استرالیا

همان‌طور که اطلاع دارید، هولدن زیرمجموعه یا شعبهٔ استرالیایی جنرال موتورز است که محصولات برندهای مختلف این شرکت را ریبج کرده و با برند خودش در استرالیا عرضه می‌کند. یکی از جدیدترین محصولاتی که به‌تازگی هولدن در بازار بومی استرالیا عرضه کرده است، نسخهٔ ریبج شدهٔ شورولت کروز است که با نام هولدن آسترا سدان در این کشور ارائه شده است. البته محصولات برندهای جنرال موتورز که توسط هولدن در استرالیا عرضه می‌شوند تقریباً هیچ تفاوتی با نمونه‌های اصلی نداشته و فقط لوگوی آن‌ها با لوگوی هولدن جایگزین می‌شود اما آسترا سدان برخلاف این رویه، در ظاهر تغییراتی نسبت به شورولت کروز دارد.

2017-holden-cruze-astra-blue-sedan-front-and-rear-combined-r

هولدن آسترا سدان بر اساس همان پلت‌فرم اوپل آسترا هاچ‌بک و شورلت کروز ساخته شده است. این خودرو در آلمان مهندسی شده، در آمریکا طراحی شده و با صفات خاص بازار استرالیا در کرهٔ جنوبی تولید می‌شود. آنچه در مورد آسترا سدان روشن به نظر می‌رسد این است که این خودرو در اصل همان شورلت کروز است که با ایجاد تغییراتی در سپر و جلوپنجره سعی شده به محصولات اوپل شبیه گردد تا با نسل جدید هولدن کومودور همخوانی داشته باشد. این در حالی است که نسل جدید هولدن کومودور هم خود در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ اوپل اینسیگنیا است.

2017-astra-sedan-interior

در زیر کاپوت هولدن آسترا سدان یک پیشرانۀ ۱.۴ لیتری توربو قرار گرفته است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی موتور هم دو گیربکس شش سرعتۀ دستی یا شش سرعتۀ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. در این خودرو بسته به نوع تیپ تجهیزاتی چون سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر ۷ یا ۸ اینچی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، شش ایربگ، سامانۀ هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و برف‌پاک‌کن‌های خودکار ارائه شده است. این خودرو با قیمت پایۀ حدود ۲۲ هزار دلار استرالیا (معادل ۱۶,۵۰۰ دلار آمریکا) به‌زودی در استرالیا عرضه می‌گردد.

2017-holden-cruze-astra-blue-sedan-front-only-r

آسترا سدان سیزدهمین خودرو از مجموع ۲۴ محصول جدیدی است که هولدن قصد دارد تا پایان دههٔ جاری در بازار استرالیا عرضه کند. همهٔ این خودروهای جدید نسخه‌های ریبج شدهٔ دیگر محصولات جنرال موتورز مانند شورولت ترایل‌بلیزر، شورولت اسپارک، شورولت ترکس، شورولت سونیک، جی‌ام‌سی آکادیا، اوپل اینسیگنیا و اوپل آسترا هستند. ماه آینده مدل ترکس جدید راهی نمایندگی‌های فروش هولدن در استرالیا خواهد شد درحالی‌که یک ماه بعدازآن یعنی در ماه می نیز آسترا سدان به بازار استرالیا عرضه خواهد شد.

2017-holden-cruze-astra-blue-sedan-rear

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مهم ترین ویژگی محصولات شوی قیمت مناسبشون هست و این مدل بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر چند که کلا با تبدیل یه هاچ‌بک به سدان مخالفم، حالا چه یاریس ژاپنی باشه، چه ۲۰۶ وطنی، اما به نظرم طراحی این خودرو، قابل قبوله، فقط بهتر بود طراحی چراغ‌های عقب با چراغ‌های جلو هماهنگ‌تر شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    سخت ترین کار رو تو کارخونه هایی جنرال موتورز کارگرایی دارن که کارشون لوگو جسبوندنه. هر نوع از خودروهای تولیدی این شرکت 5-6 تا لوگوی مختلف داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Viper ACR

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بازار های نوظهور یعنی چین و تا حدی استرالیا. در تعیین سرنوشت یک خودروساز و سود و زیان اون خیلی نقش دارند.
    GM باید هوای هولدن رو داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا