بیوکجنرال موتورز

احتمال خاتمهٔ عرضهٔ بیوک انویژن در ایالات‌متحده به خاطر تعرفه‌های ترامپ

در ماه ژوئن، دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد روی کالاهای وارداتی از چین که شامل وسایل نقلیه هم می‌شود، تعرفهٔ ۲۵ درصدی اعمال کند. این قانون ولوو و جنرال موتورز که خودروهای ساخت چین خود را به ایالات‌متحده وارد می‌کنند، در موقعیت سختی قرار داده است. یکی از محصولات کلیدی جنرال موتورز که در چین تولید و به ایالات‌متحده وارد می‌شود، بیوک انویژن است. جنرال موتورز پیش‌بینی کرده است که این تعرفه می‌تواند قیمت انویژن را تا هشت هزار دلار افزایش دهد؛ بنابراین اگر بیوک بخواهد این هزینه را از خریداران دریافت کند، قیمت پایهٔ انویژن از ۳۳ هزار دلار به ۴۱ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

چنین افزایش قیمت زیادی بدون شک بر فروش این خودرو تأثیر خواهد گذاشت و این امر می‌توان ضرر زیادی را برای جنرال موتورز در پی داشته باشد چراکه انویژن هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین محصولات بیوک در ایالات‌متحده محسوب می‌شود. تنها سال گذشته، بیوک بیش از ۴۱ هزار دستگاه از این خودرو را در ایالات‌متحده به فروش رسانده که این یعنی فروش انویژن از مجموع فروش سدان‌های رگال و لاکراس بیشتر است. به همین دلیل، با توجه به اهمیت این خودرو، معاون اجرایی جنرال موتورز آقای «Craig Glidden» نامه‌ای به نمایندهٔ تجاری ایالات‌متحده آقای «Robert Lighthizer» ارسال کرده و از دولت خواسته است که انویژن را از این تعرفه معاف کند.

وی در این نامه نوشته است:

«انویژن در چین برای بازار چین ساخته می‌شود اما واردات آن به ایالات‌متحده برای بیوک به‌منظور رقابت با رقبای خارجی در آمریکا حیاتی است. این در حالی است که حجم واردات انویژن اندک بوده و به‌اندازه‌ای نیست که تولید آن در ایالات‌متحده توجیه داشته باشد. اعمال تعرفهٔ ۲۵ درصدی بر این خودرو ممکن است آن‌را از سبد محصولات بیوک در ایالات‌متحده حذف کند و اگر این اتفاق روی دهد ضربهٔ سختی به برند بیوک، خریداران و نمایندگی‌های فروش آن وارد خواهد شد».

در ادامه نیز هرچند Glidden به‌طور مستقیم نگفته است که جنرال موتورز به عرضهٔ انویژن در ایالات‌متحده پایان خواهد داد اما امکان انجام چنین کاری را بسیار محتمل دانسته است. وی در این رابطه توضیح داده است:

«بجای پرداخت تعرفهٔ ۲۵ درصدی و وارد کردن این خودرو با ضرر که ممکن است بر شرکت تأثیر منفی داشته باشد، احتمال دارد جنرال موتورز عرضهٔ انویژن در بازار ایالات‌متحده را متوقف کند».

در بخشی از این نامه نیز جنرال موتورز به این واقعیت اشاره کرده است که بیوک انویژن و فروش آن در چین برای سازنده و همین‌طور ایالات‌متحده مفید است. این شرکت متذکر شده که سود ناشی از فروش انویژن برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی، سیستم‌های پیل سوختی و موارد دیگر مورداستفاده قرار خواهد گرفت. درهرحال حتی اگر دولت ایالات‌متحده با معافیت انویژن از این تعرفه موافقت نکند، چندین ماه طول خواهد کشید تا جنرال موتورز به عرضهٔ آن در بازار آمریکا پایان دهد زیرا به گزارش رویترز، جنرال موتورز موجودی کافی از انویژن برای پاسخگویی به تقاضا تا پایان امسال را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا