جنرال موتورز

فراخوان گسترده و متنوع جنرال موتورز

جنرال موتورز به دلیل وجود نقص در پیستون‌های کالیپر ترمز عقب حدود ۲۳۰ هزار خودرو در آمریکای شمالی فراخوانی را اعلام کرده است.


بنا به گفته‌ی این خودروساز، کروم کاری نامناسب پیستون‌های کالیپر ترمز عقب خودروهای یاد شده می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم هیدرولیک ترمز و متعاقب آن عملکرد نرم پدال ترمز شود.

این کالیپرهای ترمز ساخت گروه ZF آلمان بوده و اخیراً باعث ایجاد فراخوان تقریباً مشابهی در ۱۵۴ هزار دستگاه از محصولات داج و جیپ شده‌اند.


در بیانیه‌ی فراخوان جنرال موتورز آمده است:

سازنده‌ی پیستون‌های ترمز مورد بحث نتوانسته آن‌ها را در فرایند تولید به‌طور کامل و صحیح کروم‌کاری کند. در این شرایط گاز هیدروژن می‌تواند در داخل پیستون باقی بماند.

ZF خبرهای مشابهی از وجود مشکل را در خودروهای آئودی، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و دریافت کرده اما آگاه‌سازی جنرال موتورز از این مشکل تا ۱۴ ژوئن رخ نداده است.


فراخوان جنرال موتورز تعداد ۲۱۰۶۲۸ دستگاه خودرو را در آمریکا و ۱۹۳۸۵ دستگاه را در کانادا تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها همگی مدل سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از شورولت بولت، کروز، اکوئینکس، ایمپالا، مالیبو و ولت، بیوک لاکراس، کادیلاک XTS و جی ام سی تراین هستند.


این خودروساز آمریکایی می‌گوید از وقوع حادثه یا جراحتی که دلیلش مشکل یاد شده باشد آگاه نشده است. البته ترمزهای عقب این خودروها کاملاً بررسی می‌شوند و در صورت نیاز هرگونه گاز موجود در پیستون‌ها تخلیه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ((بنا به گفته‌ی این خودروساز، کروم کاری نامناسب پیستون‌های کالیپر ترمز عقب خودروهای یاد شده می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم هیدرولیک ترمز و متعاقب آن عملکرد نرم پدال ترمز شود.))

    ((این کالیپرهای ترمز ساخت گروه ZF آلمان بوده و اخیراً باعث ایجاد فراخوان تقریباً مشابهی در 154 هزار دستگاه از محصولات داج و جیپ شده‌اند.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آقا قبول آلمانی ها جنس بد زدن
      آمریکایی ها که انقدر خوب و نابغه و بی عیب و نقصن چرا خریدن ؟
      شما آمریکایی باز ها که میگفتین ارزون بودن خیلی از آمرکایی ها نسبت به رقبای خارجی مال صنعت برتر امرکاست که اونارو با هزینه کم بی نیاز کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خب چرا خودش نمیسازه؟
    این همه شرکت تولید قطعات آمریکایی هست.
    چرا از اونا تامین نمیکنه؟
    تامین قطعه از کشوری مثل آلمان اصلا کم هزینه نیست. درسته که ZF خیلی تکنولوژی بالایی داره اما شرکتهایی آمریکایی خیلی زیادی هستن که اونا هم خیلی تکنولوژی بالایی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      دنیای تجارت. هدفشون تولید بهترین جنس با کمترین قیمته. دیگه خودشون رو درگیرچیزایی نمیکنن که الکی وقشون گرفته بشه و پولشون هدر بره.
      دقیقا عین ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    این فراخوان‌هاشون حرف نداره. احترام به مشتری و حفظ برندشون در کنار اطلاعات دقیقشون از موردی که پیش اومده که بخوان حلش کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا