جنرال موتورز

فراخوان حدود 3.5 میلیون دستگاه تراک جنرال موتورز

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ایمنی یک خودروست. خودرویی که حرکت می‌کند باید متوقف هم شود و به همین خاطر است که جنرال موتورز حدود ۳.۵ میلیون دستگاه از پیکاپ ها و شاسی بلندهای خود را به خاطر مشکل احتمالی پمپ وکیومی که می‌تواند ترمز گرفتن را مشکل‌تر کند فراخوان خواهد کرد. این فراخوان تعداد ۳.۴۶ میلیون دستگاه کادیلاک اسکالید مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، شورولت سیلورادو مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، شورولت سابربن مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، شورولت تاهو مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، جی ام سی سیرا مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ و جی ام سی یوکان مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ را شامل می‌شود.


گفته شده جنرال موتورز خودش این مشکل را یافته و به NHTSA گزارش کرده است. MHTSA هم در ماه نوامبر بررسی‌های خود درباره‌ی این موضوع را آغاز کرده و اطلاعات بیشتری برای فراخوان را به جنرال موتورز داده است. NHTSA می‌گوید ۹ تصادف و دو مجروح با این مشکل در ارتباط هستند.


این مشکل به پمپ وکیومی مربوط است که با روغن‌موتور روان می‌شود. جریان روغن از طریق صفحه فیلتر به پمپ می‌رسد اما وجود روغن اضافی و دیگر ذرات موجود در آن باعث می‌شود صفحه فیلتر اشباع شده و تأثیرگذاری صفحه فیلتر را در طول زمان کاهش داده و این امر می‌تواند باعث افزایش نیرو و فاصله‌ی لازم برای توقف خودرو شود. این امر باعث افزایش ریسک تصادف می‌شود.

شورولت تاهو
نمایندگی‌ها اقدام به کالیبره کردن دوباره‌ی ماژول کنترل ترمز می‌کنند تا مشکل حل شود. این موضوع هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مشتریان نخواهد داشت. برنامه‌ریزی جدید به خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت از کار افتادن پمپ وکیوم استفاده‌ی بهتری از دستیار افزایش قدرت ترمز هیدرولیکی داشته باشد. جنرال موتورز می‌گوید پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای ساخت قبل از سال ۲۰۱۴ و بعد از ۲۰۱۸ فاقد چنین پمپ وکیومی می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    یا صاحب وحشت.
    تو همچین غول هایی باشی و ترمز درست حسابی نداشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    جدای از بحث فراخوان، عکس آخری یه حس حال آرامش بخشی به آدم میده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    کاری به فراخوان ندارم، من عاشق آنتن ماشین آمریکایی هستم که یک گوشه اتاق قرار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا