جنرال موتورز

فروش 200 هزار دستگاهی محصولات الکتریکی جنرال موتورز در سال 2020

جنرال موتورز در حال انجام مأموریتی برای حرکت بزرگ به سمت خودروهای تمام الکتریکی است و در این راه شروع بسیار خوبی داشته است زیرا این شرکت طی سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان تعداد ۲۰۰,۲۶۸ دستگاه خودروی تمام الکتریکی به فروش رسانده است. بخش عمده‌ای از این فروش در چین بوده است یعنی جایی که زیرساخت‌ها و پذیرش خودروهای الکتریکی بهتر از ایالات‌متحده است. البته، با عرضهٔ چندین محصول الکتریکی جدید در بازار آمریکا مثل شورلت بولت EUV و کادیلاک لیریک، به‌احتمال‌زیاد فروش الکتریکی‌های جنرال موتورز در بازار خانگی هم افزایش خواهد یافت.

بیش از نیمی از کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز در سال ۲۰۲۰ به وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV اختصاص دارد که با شرکای چینی جنرال موتورز ساخته شده و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی بازار چین محسوب می‌شود. این خودروی الکتریکی کوچک در سال ۲۰۲۰ در بازار چین ۱۱۷ هزار دستگاه فروش داشته است. پس‌ازاین، شورلت بولت با ۲۶,۵۵۲ دستگاه، بیشترین فروش را داشته درحالی‌که بائوجون E100 و E200 هم به ترتیب ۲۰,۵۷۱ دستگاه و ۱۴,۳۵۹ دستگاه فروش داشته‌اند.

هرچند در آمار فروش خودروهای الکتریکی، مدل‌های الکتریکی‌شده مثل پلاگین‌هیبریدی‌ها هم احتساب شده است اما جنرال موتورز از این خودروها کاملاً فاصله گرفته است به‌گونه‌ای که از کل فروش محصولات الکتریکی این شرکت در سال ۲۰۲۰، تنها ۱.۲ درصد به مدل‌های پلاگین‌هیبریدی اختصاص داشته است که این عدد کاهش قابل‌توجهی را نسبت دوران اوج این خودروها در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز را در اختیار داشتند.

اما جنرال موتورز با وجود فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰، هنوز هم پیشتاز این بخش نیست زیرا تسلا با ثبت رکورد جدید فروش ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه خودرو در سه‌ماههٔ نخست سال جاری، فقط طی سه ماه نزدیک به فروش جنرال موتورز در کل سال ۲۰۲۰، خودروی الکتریکی فروخته است! البته با آمدن خودروهایی مثل جی‌ام‌سی هامر EV و کادیلاک لیریک، به نظر می‌رسد جنرال موتورز بتواند عرصه را بر تسلا تنگ کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    دیشب داشتم تو یوتوب یه فیلم میدیدم با عنوان toyota way vs tesla way
    یعنی راه تویوتا در برابر راه تسلا و داشت این دو تاره از بعد مدیریت و استراتژی کاری مقایسه میکرد
    کل صحبت این بود که راه تویوتا که بر پایه بهبودهای مستمر پایه ریزی شده بینظیر بوده چون تویوتا سودده ترین شرکت خودروسازی جهانه و یکی از بزرگترینها هم هست اونم بدون خرید زیرمجموعه خاصی
    اما راه تسلا رو هم خیلی خوب بررسی کردن و خیلی ازش تعریف کردن و میگفت سیستم مدیریت خودروسازی در حال گذار ار راه تویوتا به راه تسلا است و راه تویوتا دیگه داره منسوخ میشه.
    البته میگفت که تویوتا شرکت انعطاف پذیریه و خوب میتونه خودشو با تغییرات بازار هماهنگ کنه و ظاهرا خیلی چراغ خاموش داره تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی و استراتژی خودش ایجاد میکنه
    این 2 خط آخر به نقل از یکی از کارمندان خود تویوتا بود و اشاره کرده بود این شرکت رو با نوکیا و سرنوشت اون مقایسه نکنید ولی چون خیلی محافظه کارن، وقتی متوجه میشید چه کار کردن که اون برنامه ها عملیاتی شده و قلش اصلا حرفی نمی زنن

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (302 ديدگاه)

      پس بلاخره یکی فهمید چرا به تویوتا ایراد گرفته میشه
      به صورت کلی صنعت خودرو رو برسی میکنم
      و هنوز معتقدم تویوتا آینده روشنی نداره
      مگر که ادغامی یا اتفاق خاصی صورت بگیره
      حتی سخنان مدیر تویوتا هم نشان از عدم برنامه مشخص و بلند مدت هست
      اصلاح پلتفرم هیبریدی و برنزینی برای آینده الکتریکی که خودرو های هوشمند نسل بعدی
      در اون حکم فرمایی خواهند کرد استراتژی جالبی نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Moein

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (83 ديدگاه)

      قضیه نوکیا چی بوده ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        قضیه نوکیا بطور خیلی خلاصه این بوده که وقتی اپل اولین نسل آیفون رو معرفی کرد که فقط 2 رنگ سفید و مشکی داشت، همون زمان نوکیا حدود 100 مدل تولیدی داشت که از 2 دلار شروع میشد تا 200 دلار
        اما اپل و کلا اسمارت فونها رو دست کم گرفت و فکرشو نمیکرد که یه استارتاپ کوچولو بتونه جلوش قدعلم کنه و زمانی به خودش اومد که اپل با فروش هرچه بیشتر سلیقه تمام بازار رو به سمت خودش سوق داد و نوکیا با اون همه قدرت و سرمایه نتونست نظرها رو به خودش جلب کنه. نه اینکه نمیشد، نتونستن وگرنه سامسونگ که خیلی عقبتر از نوکیا بود خودشو خوب رسوند و الان بخش بزرگی از بازار رو در اختیار داره یا حتی برندهای چینی مثل هواوی و شیائومی .
        تسلا هم دقیقا ورژن خودروسازی اپله ولی بنظر من خیلی قویتر و خطرناکتر و تویوتا اگه به خودش نیاد بازی رو بد باخته
        البته که تویوتا هم بیکار ننشسته ولی سرعت رشد تسلا خیلی بالاست و کار هرکسی نیست خودشو بهش برسونه

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. نعمت اله آزموده

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        قضیه نوکیا به زیبایی در رباعی ۴۳ خیام اومده
        جامیست که عقل آفرین میزندش
        صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش
        این کوزه گر دهر چنین جام لطیف
        میسازد و باز بر زمین می زندش
        البته با توجه به اینکه شخص آکیوا تویودا آدم ساده ای نیست احتمالا بر زمین نخورند باید صبر کرد و دید

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. عارف

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    هر کس مطابق با سلیقه ی خودش ماشینی که دوست داره میخره ، اما در بعضی از موارد مسئولین باید الزاماتی را رعایت کنند . مثل برقی کردن تاکسی های درون شهری و ماشینهای ادارات دولتی که تردد زیادی در شهر آلوده ی تهران دارند . تا کی مردم باید تاوان بی تدبیری ( شما بخوانید بیسوادی ) مسئولین را با جان خودشون بپردازند؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا