جنرال موتورز

مخالفت جنرال موتورز با شاسی‌بلند هولدن

به تازگی خبری به بیرون درز کرده مبنی بر اینکه هولدن در تلاش برای توسعه رقیب محصولی از فورد بوده اما جنرال موتورز با تولید چنین خودرویی مخالفت کرده است.

شاسی بلند کانسپت هولدن
نشریه موتورینگ در مصاحبه با کارمندان اسبق کمپانی فهمیده که هولدن برای توسعه یک شاسی‌بلند بر روی پلتفرم زتا تمایل داشته است. این معماری آن‌گونه که باید نتوانسته به اهداف جهانی خود دست پیدا کند.


بنا به گفته مدیر اسبق بخش طراحی خودروهای پیشرفته هولدن، شاسی‌بلند این برند می‌توانست هولدن را در استرالیا زنده نگه دارد.
او گفت:

برنامه‌ای برای تولید یک شاسی‌بلند وجود داشت و آن احتمالاً یکی از عناصر مهم موفقیت هولدن در استرالیا محسوب می‌شد. فورد در مورد مدل تریتوری تصمیم واقعاً خوبی گرفت… ما به دنبال خودرویی دقیقاً مشابه آن بر روی پلتفرم زتا بودیم و جنرال موتورز در آن زمان پاسخ منفی داد. آن‌ها گفتند ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم زیرا محصولات دیگر مشابه مدل موردنظر ما بر روی پلتفرم‌های آمریکایی وجود داشتند.


اگر شاسی‌بلند هولدن یک روزی چراغ سبز دریافت کند می‌تواند توانایی‌های دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک را داشته باشد و در حقیقت این موضوع دست مایه یک مطالعه طراحی توسط طراح کمپانی آقای Ondrej Koromhaz بوده است.


جنرال موتورز در ابتدا معتقد بود پلتفرم زتا می‌تواند زیرساخت ۱۵ خودروی مختلف در جهان باشد. در نهایت این برنامه‌ها هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفتند و تنها مدل جهانی که از این پلتفرم سود برد پنجمین نسل شورولت کامارو بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(Chevy Nova

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    جنرال موتورز که چند وقت پىش اعلام کرد هولدن رو براى همىشه تعطىل مىکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    ما بالاخره نفهمیدیم هولدن به کلی کنار گذاشته شد یا صرفا تولیدش در استرالیا به پایان رسید و از این به بعد سایر محصولات جی ام با برنده هولدن وارد استرالیا میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    وختی که اوپل داره هولدن صادر میکنه
    به استرالیا،یعنی چی؟ یعنی مرگ هولدن
    بعدشم هولدن خواسته دسپای آخرشو واسه تعطیل نکردن کارخونش بزنه که جی ام ممانعت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    احتمالا این صحبت مال وقتی بوده که هنوز تعطیلی هولدن قطعی نبوده و میخواستن جلو زیان مالیشونو بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا