جنرال موتورز

مشخصات فنی قدرتمندترین پیشرانه ساخت جنرال‌موتورز

وقتی مهندسان در جنرال‌موتورز می‌گویند که یکی از سبک‌ترین و جمع‌وجورترین موتورهای ۶۵۰ اسب‌بخاری را ساخته‌اند، حتماً چیزی است که ارزش دقیق‌شدن بیشتر را دارد. مخصوصاً وقتی این موتور سوپر شارژر ۶/۲ لیتری LT4 V-8 قرار است برای مدل جدید ۲۰۱۵ از شورولت کوروت Z06 استفاده شود.

2015 chevrolet corvette z06 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet corvette z06 coupe
مدل قبلی Z06 از یک موتور ۷ لیتری LS7 با دور موتور بالا استفاده می‌کرد و همین کاهش حجم موتور، می‌توانست نگرانی‌هایی برای هواداران ایجاد کند. امّا باید توجه داشت که قلب تپنده شورولت کوروت جدید Z06 قدرتمندترین موتور تولیدی جنرال‌موتورز تاکنون بوده است و در میان لیست کوتاه موتورهای ۶۵۰ اسبی صنعت خودرو جای می‌گیرد: هل‌کت همی V8 از داج، سه‌گانه V12 از فراری (در مدل‌های F12 برلینتا، FF و لافراری)، V12 در لامبورگینی اونتادور، W-16 در بوگاتی ویرون و V8 با توربوهای دوقلو در مک‌لارن P1. پورشه ۹۱۸ اسپایدر پلاگین هیبرید از این جهت در این لیست حضور ندارد که موتور V-8 در آن به تنهایی ۶۰۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

2015 corvette z06 coupe supercharged 6200cc v8 engine
۲۰۱۵ corvette z06 coupe supercharged 6200cc v8 engine
حجم کوچک‌تر موتور برای جنرال‌موتورز دردسر چندانی ایجاد نکرده است. موتورهای پوشرود V-8 مانند LT4 و LT1 جدید از یک میل‌سوپاپ در پایین بلوک موتور بیشترین بهره را برده‌اند. در همین حال، این V-8ها با بادامک‌های دوگانه در درپوش خود، دارای چهار میل‌سوپاپ در قسمت بالای موتور هستند و در نتیجه ارتفاع و عرض بیشتری برای این پیشرانه‌ها ایجاد شده است. بدیهی است که چنین موتوری از لحاظ وزنی سنگین‌تر شده است. اینکه یک موتور ۳۲ سوپاپ به همراه چهار میل‌سوپاپ داشته باشد، می‌تواند در عملکرد آن بسیار مؤثر باشد. ولی در عین حال نباید سادگی بی‌نظیر موتورهای پوشرود ۱۶ سوپاپ را به راحتی فراموش کرد.
یکی از نقاط ضعف LT4 در طراحی میل‌سوپاپ تکی آن است که نمی‌تواند تغییرات زمان‌بندی مستقلی برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز ایجاد کند. در حال حاضر، تنها موتور پوشرودی که این قابلیت را دارد، موتور V-10 در داج وایپر است که دارای یک بادامک مجازی است.
استفاده از سوپر شارژر می‌توانست ارتفاع موتور را از این هم بالاتر ببرد؛ ولی همکاری جنرال موتور با شرکت متخصص سوپرشارژرها، Eaton، باعث شد تا موتور LT4 نسبت به موتور LT1 تنها یک اینچ اختلاف ارتفاع داشته باشد. سوپر شارژر هوا را با فشار از طریق سوپاپ‌های مکش به داخل سیلندرها با فشاری حداکثر برابر ۹.۴ psi وارد می‌کند که نسبت به مقدار ۹/۷ در موتور LS9 در C6 ZR1 کاهش نشان می‌دهد. نسبت فشردگی در LT4 به میزان ۱۰.۰:۱ است که از این لحاظ در بین LT1 (11.5:1) و LS9 (9.1:1) قرار می‌گیرد. همچنین در LT4 با توجه به وضعیت کلی میل‌سوپاپ، زمان حرکت سوپاپ‌ها نسبت به LT1 بیشتر شده است.
موتور LT4 با رویه و بدنه آلومینیومی، در مجموع، وزنی به اندازه ۲۳۹/۹۵ کیلوگرم دارد که نسبت به وزن ۲۰۶ کیلوگرمی LS7 افزایش وزن متعادلی را نشان می‌دهد. در همین حال، موتور LT4 در دور موتوری، قدرت بیشتری نسبت به LS7 تولید می‌کند. این امیدواری وجود دارد که این موتور سوپر شارژر بتواند در سال آینده از موتورهای با تنفس‌طبیعی در نزد مشتریان پیشی بگیرد. با این که Z06 سنگین‌ترین کوروت است، ولی به احتمال زیاد سریع‌ترین خودروی دو سرنشینه شورولت در تاریخ نیز خواهد بود؛ به خصوص اگر با آپشن گیربکس جدید اتوماتیک ۸ سرعته جنرال‌موتورز نیز همراه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. kayvan

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اوووف عجب غولیه بابا.خوشبحال آمریکایی جماعت چی میشد منم تو آمریکا متولد میشدم…

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ASTON MARTin

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      این که زاده ی آسیایی رو میگن جبر جغرافیایی
      این که لنگ در هوایی ، صبحونت شده سیگارو چایی

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. z28

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        میرزه به صد تا چلنجر و چارجر هلکت موافقید

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. فورد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (853 ديدگاه)

    ما هنوز تو موتور پیکان موندیم چه برسه به کوروت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. CIFEX

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    مهندس های امریکایی واقعا بهترین های صنعت خودرو هستند
    ماشین های امریکایی هم خیلی خاص و با ابهتند
    فقط هم سلیقه خود مردم امریکا براشون مهمه ماشین رو فقط جوری میسازند که خود امریکایی ها حال کنند

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mohammad8743

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اولا که خیلی از شرکتا مثل آلمانا یا ژاپنی ها ابداعات خودشونو دارن که هر کدوم در نوع خود جالبه
      دوما واقا حرفه بچه گانه ایه که بگیم این ماشینا فقط برای آمریکایی ها طراحی شده. ماشیناشون از نظر طراحی خیلی قویا

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. CIFEX

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        اولا که من در کامنتم منکر ابداعات المانی ها و زاپنی ها نشدم خدمتی که اون ها هم به صنعت خودرو کردن قابل تحسین و تمجیده
        همه میدونند که اکثر پیشرفته ترین مهندسی ها و تکنولوژی ها در اغلب زمینه ها انحصارا محدود به امریکا میشه

        ثانیا من اصلا نگفتم : “”این ماشینا فقط برای آمریکایی ها طراحی شده “”
        من گفتم جوری میسازن ماشین رو که باب سلیقه امریکایی هاست الان هم هر بچه ای میدونه ماشین های بزرک و با پیشرامه های قوی ماشین هایی هستند که امریکایی ها عاشقشونن .
        بدون توجه به مصرف سوخت
        سلیقه امریکایی ها خاص خودشونه
        و دقیقا در نقطه مقابل امریکایی ها اروپایی ها هستند که ماشین های جم وجور و با حداقل مصرف سوخت رو میپسندند چون شیوه زندگیشون اقتضا میکنه اینجور باشن
        ثالثا من اصلا در حدی نیست که از طراحی شاهکار های امریکایی ایراد بگیرم
        چرا بچه مرده بغل ادم میزارید :)
        دوست عزیزی کاش بیشتر در خوندن کامنت من دقت میکردی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          CIFEX جان موافق حرف شمام

          آمریکا بلعکس اروپا خودروهاشو بیشتر مطابق با سلیقه و نیاز خودش میسازه تا نیاز بازار جهانی

          ولی اروپا به نیاز مردم و جامعه جهانی توجه بیشتری داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. کامی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      میدونستی اگه آلمان با آمریکا همکاری نکنه آمریکا باید وایسته سر چاراه گل بفروشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. P.G

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        میدونستى اگه آمریکا شب تصمیم بگیره،آلمان صبح از سومالى هم بدبخت تر میشه!!!
        آلمان جلوى آمریکا یه دهاته،یه دهات!اینو یادت باشه!
        کشوراى اروپایی اگه اونقدر که شما میگین قوى بودن اینطورى اینطورى جلوى آمریکا فلج نبودن!

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. هیوا

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          اگه مهندس فون براون آلمانی تو جنگ جهانی دوم دست آمریکایی ها نمی افتاد الان ناسا رو نداشتن بعدشم می گی کشورهای اروپایی اگه قوی بودن…هیتلر اروپا رو نابود کرد اینجوری شد که امریکا ابر قدرت شد و گر نه آمریکا سگ کی بود این بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. P.G

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          جدیداً از پدال بوى فاشیسم میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. P.G

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        عزیز جان به من درس تاریخ نده!معلومه قبل جنگ جهانى اروپا قوى تر از آمریکا بود،ولى الان چى؟تازه اون موقع هم آلمان ها جنبه ش نداشتن که راه افتادن دنیا رو بگیرن،نتیجش شد بیست میلیون کشته!!!!!!رفیقمون یه جورى صحبت کرد آدم فک میکنه آمریکا به خاطر آلمان شده آمریکا!!!!!
        خیلى از تکنولوژى هایى که آمریکا داره آلمان ده سال دیگه هم بهش نمىرسه!شماها فقط یه ماشینو میبینین،فکر میکنین تمام صنعت همونه!
        تو زمینه ى هوافضا هم که آلمان حرفى جلو آمریکا نداره بزنه!آمریکا پدر هوافضاى دنیاست،بقیه باید برن جلو بوق بزنن!!!!
        حالا هى بیا بگو قدیما اینجورى شد،اونجورى شد،چه اهمیتى داره؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. aref

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          آمریکا فاصله ی زیاد تکنولوژی با آلمان نداره حتی در هوا و فضا . نمونش ایرباس – یروفایتر تایفون صنایع دارویی مرک و…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شروین

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          تو همه چیز امریکا حرف اوله. تو ماشین هم آلمان جلو امریکا عددی نیست. فقط ادعاست.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. هیوا

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          آمریکا اگه میتونست بدون کمک المان هوا فضا اول بشه جنگ سردو شکست نمی خورد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شلبى

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          aref جان شما که هنوز نمیدونى ایرباس کجاییه و کدوم کشور تولیدش میکنه پس لطفا ندانسته یه چیزى نگو ،نزدیک به نصف ایرباس امریکاییه از قبیل کامپیوترها و موتورها وقسمت هاى دیگه و بقیشم چندتا کشور اروپایی باهم میسازن و در اخر تو فرانسه مونتاژ میشه
          بعدم خواهشا امریکا رو با جاى دیگه اصن مقایسه نکنید

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. شلبى

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          شما چرا از این زاویه نگا نمیکنید که اگه امریکا نبود بعد از جنگ جهانى اروپاییها باید گدایى میکردن
          اروپا رو بعد از جنگ امریکا دوباره اروپاش کرد

          موافقم 2
          مخالفم 0
        6. P.G

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          عارف جان،من مطالعه تخصصیم تو هوا فضاست!چهار تا کشور اروپایى آلمان،فرانسه،انگلیس،اسپانیا با هم و با یه شکل عجیب و غریبى حدوداً شصت درصد ایرباس رو میسازن و چهل درصد باقیمونده که شامل قسمت هاى کامپیوترى توسط هانى وِل و بخش زیادى از موتوراى ایرباس هم توسط شرکتاى جنرال الکتریک،پرات اند ویتنى،سى اف ام آمریکا ساخته میشه و خیلى بخشاى دیگه ایرباس آمریکایى هستن!به خاطر همینه که ایرباس از نظر تحریم براى ما زیاد با بویینگ فرقى نداره چون در واقع بزرگترین تأمین کننده قطعه ایرباس آمریکاست!
          یوروفایتر هم اتحادیه اروپا با همکارى هم میسازن و آلمانى نیست!
          هیوا جان نمیدونم شما چند سالته ولى مطالعه ات یکم ضعیفه!مطمئنى آمریکا تو جنگ سرد از روسیه شکست خورد؟؟؟؟برا یادآوریت مختصر میگم که نتیجه ى جنگ سرد شد فروپاشى اتحاد جماهیر شوروى و تجزیه اون و تضعیف قدرت بین المللى روسیه،از طرف دیگه ناتو تشکیل شد که یه قدرت بازدارنده جلوى روسیه باشه و مهمترین نتیجه ى جنگ سرد این شد که آمریکا تنها ابرقدرت جهان شد و عملاً الان تنها سیاست گذار دنیاست!!!

          موافقم 2
          مخالفم 0
        7. شلبى

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          هیوا جان مطمعنى امریکا نو جنگ سرد شکست خورد،اشتباه نمیکنى؟
          خخخخخخخخ

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. شایان

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اون موقعی که امریکا کادیلاک زده بود که زیر 100 کیلومتر 4 سیلندش کار میکرد بالای 100 کیلومتر 8 سیلندرش المان موتور 4 سیلندر بیشتر نداشت.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. هیوا

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          مگه این نشد آمریکا بخاطر غرورش نمی خواست از مهندس فون براوون کمک بگیره تا این شد که روسیه تونست یه سگ رو فضا بفرسته اینجا شد که جنگ سردو باختن! بعدش مهندس فون براون کاری کرد که بتونن آدم به فضا بفرستن تازه روسیه ام ماکت های کار مهندس فون براون دستشون افتاد یه نفر باهوش داشتن از رو اون ماکت ها سگ فرستاد فضا!منم می خوام همینو بگم علم هوا فضای آمریکا صدقه سری آلمانه!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. P.G

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          نمیدونم منظورت از جنگ سرد چیه ولى اون چیزى که من به عنوان جنگ سرد میشناسم تا سال ١٩٩٠ ادامه داشت و صرفاً در هوافضا نبود،بلکه تو همه زمینه ها بوده!
          فون براون هم پدر علم موشک سازى نوینه و تخصصى تو زمینه فرستادن آدم به فضا نداشته!قبول دارم از موسسان ناسا بوده ولى دلیلى نداره همه ى موفقیت هاى ناسا رو به اسمش بنویسى!
          ینى نمىدونى استارت علم هوافضا رو برادران رایت تو سال ١٩٠١ تو کارولیناى شمالى زدن؟؟؟اصالتاً هم آمریکایى بودن!!!پس آلمان ها اگه چیزى تو هوافضا دارن مدیون آمریکایى هان نه آمریکایى ها مدیون آلمان ها!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. ابراهیم

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما میدونید همین چیزی که زیر دستتونه و مینویسید با کل برنامه هاش از طراحی خودرو تا شبیه سازی همش ساخت یو اس آ هست؟؟؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. e36

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    اووووووف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. RainCityCars

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    (گربه دسش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده) شما اگه سلیقت نمی خوره بخاطر اینه نمی تونی بخری،می تونستی الان عاشقش بودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. RainCityCars

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    پدال اینقد چرت نگو نظرت تکراریه یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    هیکلش عضله ایه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چرت و پرت چیه یه ذره ادب داشته باش حوصله نداری دوبار کلیک می کنی

    اخطار تکراری بودن نظر میده حالا چیش چرت و پرته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید برتر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خوبه تو تیتر به جای انجین نوشتید پیشرانه!
    پیشرفت کردید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فریا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    منتـــظر ZR1 هستیــــــم . با 800 تا ابر اسب بخـــار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ahmad

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    چی بشه این دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. H

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مثل همیشه سازگار با روحیه امریکایی قدرتمند و با ابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه.حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ایول حال کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. datsun

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    من نفهمیدم دقیقا چی کار کرده، بادامک مجازی چطور کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    پرچم کروت بالاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. esi

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    عجب موتوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    واقعا جنرال با این کوروت طوفان به پا کرده با این موتور که سونامی کارش حرف نداره فقط ای کاش میشد تو ایران هم این چیزارو تجربه کنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      الان داخل اهواز ماشینای آمریکایی مثل مورو ملخ ویراژ میدن.
      از موستانگو کامارو گرفته تا کروت و…
      فرق ماشین سوارای تهران با اهواز اینکه ماشینایی که اهوازیا میرونن، تهرانیا باید ی ماه کربن بازی کنن تا بتونن قفلشونو وا کنن … البته کربن هم واسه تهرانیا نعمت الهی محسوب میشه اگه اینو نداشتن واقعا جای دلسوزی داشتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Masoud AMG

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    حالا کوروت Z06رقیب می طلبه.پس بلاخرهGM سرسیلندر شو DOHC کرد ،نمی دونم چرا GM در مقابل تکنولوژی سر سختی میکنه.امیدوارم باز هم از این کارها انجام بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    معمولا ماشین های امریکایی که از سال 1980 تا 2010 تولید میشد هیچ اثری از هنر و ظرافت نداشتن وهمین باعث شد با سر زمین بکوبن.اما توی 2-3 سال گذشته بخصوص از پارسال ماشین های امریکایی ظرافت و با ابهت ترکیب کردن و ماشینهایی مثل فورد موستانگ و فیوژن و دودج چارجر 2015 این اواخر هلکت و کادیلاک cts و سوگولی همشون شولت کروت تولید شد که نشون میده امریکایی ها هم میتونن مهندسی پیشرفته با هنر طراحی رو توی صنعت خودرو داشته باشن.
    شولت کروت c7 از زیباترین(شاید زیباترین) ماشینی هست که تا حالا دیدم.مطمئن نیستم جنرال موتورز بتونه نسل بعدی کروت رو انقدر جذاب و بینقص بسازه انقدر که این ماشین عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. مصطفی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    فقط کروت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. نوید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    وای یه کروت قرمز الان شیرازه تقریبا من هر روز میبینمش چون خونش نزدیکمونه خیلی عالیه هفته پیشم عروسیش بود گل قرمز زده بود خییییلی خوشکل شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ارمين

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام داخل رشت دو تا تازه از این اومده زرد و مشکی
    واقعا غول هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. c5

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این انجین یه شاهکاره از یه کمپانی با اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. american muscle

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    حالا صب کنید رقابت بین دوج و شورولت خیلی زیاده.ماشینای بعدی چی باشه!!!!!! شاسیو میترکونه خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. داود

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین باید بشینی احساس کنی ماشین بگه کم نمیارم ، ماشین یعنی ماشین آمریکایی. دوج شورولت کادیلاک قدیمیاش که تا نابود نمی شدن کار می کردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مرتضی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان عزیزم
    این ماشین حاصل همکاری با یک شرکت آلمانی می باشد
    در کل نسبت به zr1 هم خوشگل تره هم قدرتمندتر البته حجم موتور پایین تر که واقعا پیشرفت زیادی. از نظر کمک فنر و نرمی اتاق خیلی بهتر از zr1 هست. فقط یه ضعف نسبت به پراید داره که آنتنش رو من ندیدم کجاست چون خیلی مهمه اندازه آنتن
    …..
    من که عاشقشم
    مهمترین مساله ای که داره لامصب ارزان تر از مدل قبلیه خودشه آخه دهنتون سرویس از ایران خوردو یاد بگیرد با تغییر چراغ دو میلیون گرون تر کنید دیگه
    خدا رو شکر مه تحریم هستیم ایران نمیاد اگه می اومد ایران من که نمی تونستم بخرم باید خودکشی می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا