جنرال موتورز

آرزوهای جنرال موتورز در چین بر باد رفت!

جنرال موتورز برنامه‌های بزرگی برای تولید محصولات پلاگین هیبریدی در چین داشته و می‌خواهد ۱۰ محصول جدید را تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان بکند. البته فعلاً به نظر می‌رسد این برنامه به در بسته خورده است. باتری‌هایی که توسط تأمین‌کننده‌ی چینی با نام A123 ساخته می‌شود با مشخصات محصولات جنرال موتورز همخوانی نداشته و قابلیت استفاده در خودروهای موردنظر را ندارند.

Buick VELITE Concept
Buick VELITE Concept
اولین خودرویی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته بیوک ولیت ۶ پلاگین هیبریدی است. تولید این خودرو که باید از ماه آینده روی خط تولید می رفت بدون اعلام تاریخی جدید به تعویق افتاده است. جنرال موتورز همچنین در حال حاضر کادیلاک CT6 PHEV فول سایز و بائوجون E100 را در چین می‌سازد. بنا به گفته وال‌استریت ژورنال، ۲۲ هزار دستگاه از این خودروی دونفره‌ی کوچک در چین فروخته شده و به نظر نمی‌رسد که تولید و عرضه آن تحت تأثیر عدم هماهنگی باتری‌های A123 قرار گرفته باشد زیرا تاکنون گزارشی از مشکلات تولید آن منتشر نشده است.


این مشکل نشان دهنده‌ی راه پر پیچ و خمی است که خودروسازان بزرگ با آن در چین دست‌به‌گریبان هستند. از هر کسی که در چین تجارت می‌کند بپرسید به شما خواهد گفت این کشور مکان فوق‌العاده‌ای برای ساخت همه‌چیز با هزینه‌های پایین و کیفیت بالا است اما اگر هر یک از فرایندهای تولید در این کشور با دقت انجام نشود شاید میانبرهایی به کار گرفته شود که حاصل آن بروز چنین مشکلاتی خواهد بود.


و جنرال موتورز هم نمی‌تواند همین‌الان از تأمین‌کننده دیگری همچون سامسونگ SDI یا توشیبا اقدام به تأمین باتری نماید. یکی از دلایل این کار قانون کشور چین است که می‌گوید خودروهای الکتریکی شده‌ی بازار چین باید از باتری‌های ساخت همین کشور استفاده کنند. همچنین یافتن محصولی با همان مشخصات دقیق موردنیاز سازنده اگر غیرممکن هم نباشد بسیار سخت است.


هم‌اکنون جنرال موتورز نه تنها مجبور به کوشش دوچندان برای تأمین باتری بیوک است بلکه نیازمند دو برابر کردن تلاش‌های کنترل کیفیت خود در کمپانی A123 و دیگر شرکت‌های تأمین‌کننده نیز می‌باشد. اگر جنرال موتورز نتواند تا پایان سال ۲۰۲۰ به اهداف خود دست یابد شاید قافیه را به رقبای کارکشته‌ی خود واگذار نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    بیچاره خودروسازان آمریکایی
    تو دعوای چین و ترامپ ، اینا بیشترین آسیب رو می بینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      البته اىن موضوع به دعواى ترامپ و چىن ربط نداره بلکه مشکل براى باطرىها هست

      ((باتری‌هایی که توسط تأمین‌کننده‌ی چینی با نام A123 ساخته می‌شود با مشخصات محصولات جنرال موتورز همخوانی نداشته و قابلیت استفاده در خودروهای موردنظر را ندارند.))

      (( یکی از دلایل این کار قانون کشور چین است که می‌گوید خودروهای الکتریکی شده‌ی بازار چین باید از باتری‌های ساخت همین کشور استفاده کنند. همچنین یافتن محصولی با همان مشخصات دقیق موردنیاز سازنده اگر غیرممکن هم نباشد بسیار سخت است.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تاجر تازه کار

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        باشه بابا ترامپ عالی
        امریکا عالی
        خود من عاشق امریکام . دنیا به امریکا نیاز داره ولی نه اینطور دیگه. این میشه همون عربتسان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. madjidiano rolambo

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تیتر مقاله ، قضیه ‌‌ رو خیلی ترحّم برانگیز کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا