اوپلجنرال موتورز

معرفی واکسهال VXR8 GTS-R، قدرتمندترین واکسهال تاریخ

همان‌طور که بارها در مطالب گوناگون گفته‌ایم، شعبهٔ استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن برای چندین دهه است که به تولید سدان بزرگی بنام کومودور می‌پردازد؛ اما این خودرو چند سالی است که غیر از استرالیا در بریتانیا و ایالات‌متحده هم عرضه می‌گردد. کومودور در ایالات‌متحده با نام شورلت SS و در بریتانیا توسط واکسهال و با نام VXR8 عرضه می‌شود. ولی حتماً اطلاع دارید که جنرال موتورز تولید هولدن کومودور را متوقف کرده و بنابراین عرضهٔ مدل‌های شورلت SS و واکسهال VXR8 هم به‌تبع برادر استرالیایی‌شان متوقف شده است.

حال واکسهال که به‌تازگی همراه با اوپل به مالکیت گروه پژو-سیتروئن درآمده است، اعلام کرده که برای خداحافظی با مدل VXR8، یک نسخهٔ ویژه از آن‌را با نام VXR8 GTS-R در فستیوال سرعت گودوود معرفی خواهد کرد. این نسخهٔ ویژه به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که متعلق به نسل قبلی شورلت کوروت ZR1 است. این نیروگاه ۵۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین VXR8 GTS-R قدرتمندترین خودرویی خواهد بود که تاکنون توسط واکسهال عرضه شده است. این یعنی GTS-R به میزان ۱۹ اسب بخار قدرت بیشتری از نسخهٔ استاندارد VXR8 GTS دارد اما قدرت آن ۴۹ اسب بخار قدرت از هولدن کومودور GTS-R W1 کمتر است. این خودروی مذکور هم نسخهٔ ویژه‌ای از کومودور است که هولدن به مناسبت وداع با این خودرو، آن‌را معرفی نموده است. این مدل ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد.

نسخۀ ویژۀ هولدن کومودور با نام HSV GTS-R W1

اما بازگردیم به واکسهال VXR8 GTS-R؛ این نسخهٔ ویژه علاوه بر اینکه قدرتمندتر است، در ظاهر هم تفاوت‌هایی با نسخهٔ معمولی دارد که شامل سپر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی تجدیدنظر شده و ورودی هوای فیبر کربنی روی گلگیرهای جلو می‌شود. علاوه بر این‌ها، این ماشین به یک اسپلیتر جلو، دیفیوزر منحصربه‌فرد، یک سیستم اگزوز با چهار سر اگزوز دایره شکل، یک اسپویلر فیبر کربنی و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی جدید هم مجهز شده است. نمای داخلی VXR8 GTS-R اما تا حد زیادی با نمونه‌های قبلی یکسان است و تنها چند تغییر جزئی را تجربه نموده که نکات برجستهٔ آن عبارت‌اند از صندلی‌های اسپرت چرمی و آلکانترا با دوخت الماس شکل و پوشش آلکانترا برای غربیلک فرمان.

Chevrolet SS

برای اینکه قدرت ویرانگر نزدیک به ۶۰۰ اسب بخاری این سدان وحشی، کنترل و مهار شود، مهندسان، GTS-R را به یک دیفرانسیل لغزش محدود و یک سیستم کنترل گشتاور مجهز کرده‌اند. علاوه بر این، سیستم ترمز نیز به‌روزرسانی شده و خودرو در جلو به دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری همراه با کالیپرهای شش پیستونه مجهز شده است. واکسهال VXR8 GTS-R در تعداد محدود تنها ۱۵ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت هریک از آن‌ها از ۷۴,۵۰۰ پوند آغاز می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    فکر کنم از اون ماشیناییه که همه دوسش دارن.
    ولی چه اسم طولانی ای داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یه سوال.
    اون دوچ چلنجر دیمون ، چرخ های جلوش کوچک تر از عقبی ها هست؟
    برای استفاده روزمره مناسب نیس اما از شیرون میشه برای روزمره هم استفاده کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (347 ديدگاه)

      اون چرخ رو موقع درگ بهش وصل می کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    این ماشینه قراه تولیدش متوقف شه ، فعلا براش 20 تا مدل تیراژ محدود زدن ، فک کنم تا چند سال ادامه بدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    74000 دلار برای ماشینی که تولیدش داره متوقف میشه به نظرم یکم زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاس ی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    توی کشورهای پیشرفته وقتی ی ماشین تولیدش متوقف میشه ارزش بیشتری پیدا میکنه، ( البته اگه نسخه خاصی باشه) و خدمات پس از فروشش تا سالها ادامه داره، مثل ایران عزیز نیست که دو هزارتا ماشین چینی تولید میکنن بعد یکهو متوقف میشه دیگه نه ماشینت اون ارزش را داره نه قطعاتش گیر میاد.
    (مثل وانت شوکا)، همسایه ما لوازم یدکی داره، تازه قطعات شوکا خریده بودن که تولید ش متوقف شد، باور کنید سپر عقب 90 هزار تومانی یک شبه شد 900هزار تومان، اینو به خود من گفت.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا