جنرال موتورز

پیش‌نیازهای ساخت پیکاپ الکتریکی از زبان جنرال موتورز

پیکاپ الکتریکی و آتی جنرال موتورز در هفته‌های اخیر خبرساز شده و مارک روس رئیس این شرکت هم‌اکنون جزئیات بیشتری از آن را در مصاحبه با بلومبرگ منتشر کرده است.


روس که درباره‌ی سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری جنرال موتورز در تأسیسات تولید فلینت صحبت می‌کرد اظهار داشت این شرکت نیازمند رفع چند چالش پیش از تولید پیکاپی الکتریکی می‌باشد. به همین خاطر او نتوانسته زمان دقیق تولید و عرضه‌ی این خودرو را اعلام کند.


روس گفته به خاطر اینکه بسیاری از مالکان پیکاپ ها از این خودروها برای کار استفاده می‌کنند بنابراین جنرال موتورز باید از زمان کم شارژ باتری‌ها اطمینان حاصل کند تا خریداران به پیکاپ های الکتریکی توجه نشان دهند. علاوه بر شارژ سریع و آسان، روس گفته زیرساخت‌های بیشتری هم باید برای این دست خودروها فراهم شود.


چالش‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شوند. بنا به گفته‌ی مدیر جنرال موتورز، این خودروساز تنها در صورتی خواهد توانست یک پیکاپ الکتریکی را به فروش برساند که قیمت چنین خودروهایی به محدوده‌ی مدل‌های درون‌سوز سنتی برسد. این خودروهای الکتریکی همچنین باید قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند و در عین حال توانایی‌های باربری و یدک کشی بسیار خوبی هم داشته باشند. در کل چرا باید فردی یک پیکاپ الکتریکی را در صورت داشتن قیمت بالاتر، اطمینان کمتر و توانایی‌های پایین‌تر بخرد؟


با این تفاسیر به نظر می‌رسد پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز در همان کلاس سطح بالای ریویان R1T نخواهد بود؛ و این احتمالاً با استقبال خریداران زیادی مواجه خواهد شد چراکه آن‌ها خواهند توانست این خودرو را با قیمت مناسبی بخرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل الکتریکی ها اینه که اگه تحت فشار قرار بگیرن زودتر باطری خالی میکنن این شرایط برای پیکاپ ها یدتر هم هستش چون با بارکشی یا نصب بکسل برای کشیدن تریلر وضع بدتر میشه برای همین به سیستم هوشمند مدیریت انرژی و باطری بزرگتر نیاز دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من کلا استفاده از باتری در هیچ خودرویی توجیه نداره. در مورد مباحث محیط زیست هم تحقیقات زیادی شده که ثابت کردن تولید باتری اثرات خیلی بد زیست محیطی زیادی داره. ولی قدرت تبلیغات خیلی زیاده بخاطر همین تسلا خوب میفروشه. درواقع فقط جنبه خوبشو نشون میدن ولی نمیان بگن چقدر مضرات زیادی داره.
    جالبه که الان گروههای زیادی تو دنیا هستن و تحقیقات قابل استناد زیادی هست که موضوع تولید برق رایگان از روشهای خیلی جالب مطرحه و البته افراد زیادی با استناد به مباحث علم فیزیک میگن همش دروغه و امکان نداره بشه انرژی رایگان تولید کرد. در صورتی که کاملا حقیقت داره و در بعضی موارد هم خیلی سادست ولی باهاش بشدت مقابله میشه چون اگه همه گیر بشه بشدت روی اقتصاد انرژی تاثیر منفی میذاره. موازنه اقتصادی و سیاسی و قدرت در دنیا کاملا بهم میریزه.
    یه لحظه فکر کنید کشوری مثل چین یا هند نیازشون به منابع انرژی کشورهای دیگه یک صدم الان بشه. کل خاور میانه بهم میریزه و بدنبال اون کشورهایی که سرمایه گذاریهای کلان و نفوذ سیاسی و اقتصادی و نظامی بالایی در این منطقه دارن یکباره بخش زیادی از ارزش و اعتبار و اقتدارشون رو از دست میدن. اما بنظر من چیزی که مشخصه اینه که این روال قطعا به نفع مردم عادیه . چون از جنگ و خونریزی بین چندتا قدرت طلب راحت میشن.
    یاد بگیریم اگه با نظر کسی مخالف بودیم دلیل بر بی ادبی و حرکات زشت نیست. خیلی دوستانه نظرمون رو بگیم. هدف فقط تبادل نظر و بالا بردن سطح آگاهیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد قدسی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سلام کامنت شما سرشار از سودوساینس و حدسیات شماست که با کمی توهم توطئه مخلوط شده. شبه علم در ظاهر جذاب به نظر میاد اما واقعیت نداره.
      قطعا در آینده تحولات چشمگیری رو در حوزه ی انرژی شاهد خواهیم بود اما این پیشرفت ها قطعا براساس قوانین فیزیک خواهند بود نه بدون آن.
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا