جنرال موتورز

تأیید تولید پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز

در خلال برگزاری مجمع عمومی سرمایه‌گذاران جنرال موتورز برای ارائه‌ی نتایج مالی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹، مدیرعامل این برند خانم ماری بارا اطلاعاتی درباره‌ی تولید یک پیکاپ الکتریکی را منتشر کرد. متأسفانه او هیچ‌گونه اطلاعات بیشتر از نوع و مشخصات این خودروی جدید اعلام نکرده است.


معاون رئیس برند جی ام سی در مصاحبه‌ای که چند ماه پیش انجام داده بود این‌گونه به احتمال تولید یک پیکاپ الکتریکی اشاره کرده بود: “قطعاً ما چیزی را در نظر می‌گیریم.” بیانیه‌ی جدید خانم بارا نشان می‌دهد که فرایند توسعه‌ای چنین خودرویی در حال پیشرفت است.


پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز باعث رقابت این غول خودرویی با پیکاپ های الکتریکی پیش رو خواهد شد. تسلا چنین خودرویی را تولید می‌کند اما هنوز چند سال با ورود آن به بازار فاصله داریم. همچنین نسخه‌های پیش‌تولیدی فورد F-150 الکتریکی نیز روانه‌ی جاده‌ها شده‌اند اما ظاهراً این خودروها هنوز در مراحل اولیه‌ی پیشرفت قرار دارند.


ریویان هم دیگر خودروسازی است که به‌صورت جدی وارد این بخش از بازار شده است. پیکاپ R1T به زودی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و برد مناسبی خواهد داشت.


ریویان همچنین اخیراً سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری از سوی فورد دریافت کرده و این دو شرکت برنامه‌های خود برای توسعه‌ی دوجانبه‌ی خودرویی با استفاده از پلتفرم اسکیت بورد ریویان را اعلام کرده‌اند. این خودرو جدای از F-150 الکتریکی خواهد بود اما فعلاً زمان عرضه‌ی آن مشخص نشده است.


از آنجایی که هیچ‌یک از این خودروها فعلاً عرضه نخواهند شد بنابراین جنرال موتورز چندین سال زمان برای تولید خودرویی مناسب دارد. در این زمان جنرال موتورز خودروی الکتریکی دیگری را با استفاده از شاسی بهبود یافته‌ی شورولت بولت خواهد ساخت. گفته می‌شود شاید این خودرو یک کراس اوور باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    پرفروش ترین سگمنت خودرو ها ( پیکاپ )
    کاملا در اختیار امریکایی ها
    فورد اف 150 الکتریکی تو جاده ها داره تست میشه
    ریوریان 2 سال دیگه پیکاپ میده بیرون
    جنرال موتورز داره روی پیکاپ الکتریکی کار میکنه
    تسلا هم میخواد وارد بازار پیکاپ الکتریکی بشه
    کرایسلر برنامش برای پیکاپ الکتریکی مشخص نیست فعلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    جیمس سیرا چقد قلدر و با ابهته
    از دیدنش حسابی لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    در این کلاس هم حرف اولو تسلا خواد زد همان گونه که در پنج کلاس هایپرکار ، کامیون ، سدان کامپکت ، کراس اور و سدان فول سایز الکتریکی حرف اول و آخرو میزنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hasan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا